NNT 2012 Az alapötlet bemutatása Solymosi Balász cst. (205.) országos vezetőtiszt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

Jó Karma Ez egy jó kis olvasmány, de rövid! Élvezd! A Dalai Láma üzenete a világ számára 2012-ra. Mindössze néhány percig tart elolvasni és végiggondolni!
Kétéltűek az utakon – probléma és lehetőség Hogyan kapcsolódhatnak be a kétéltűmentésbe a diákok a közösségi szolgálaton keresztül? Kéri András Varangy.
TTK 2008 akkreditációs tájékoztató Jedlik Oktatási Stúdió.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Kedves Pedagógusok! Tovább.
A 2005-ös JUBILEUMI NAGYTÁBORNAK Elérkezett a várva várt idő, amikor teljes erőfeszitéssel,... fáradtságot nem ismervén,... mindannyian nekilátunk...
Akolitusok továbbképzése
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Alkossuk meg együtt a jövőt! Üzleti játék innovatív, sikerorientált hallgatók részére.
Utcai és lakótelepi szociális munka
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
A cserkészet bemutatása
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
A katonai kötelékek jellemzői
Dzsembori One World, One Promise Helyszín és időpont   London   Hylands park   2007.július 27-től augusztus 8-ig.
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
Az MCsSz működési modellje Asz és SzMSz módosításhoz 2009.
„ TEszedd ” ( 2011) „Önkéntesen a tiszta Magyarországért” Vidékfejlesztési Minisztérium Környezetügyért Felelős Államtitkárság Budapest dr. Rácz.
Élet a romok között A Haller utcától a Füvészkertig.
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Nyugatparti Nagytábor: 2012 július Calgary (Kananaskis Country, Alberta) Itt tartották a XV. Világ Dzsemborit 1983-ban és a Kanadai Dzsemborit 1993-ban.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
A magyarországi cserkészet működési modellje By viri.
KNT-Keretmese.
XIX. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia
CITROM ÉS CUKOR Ezt kellene mindenkinek a fürdőszobában a tükrére írni, hogy minden nap szem előtt legyen és elolvashassa.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A cserkészetben rejlő lehetőségek az evangélikus nevelés számára Buday Barnabás cserkésztiszt (16.) országos elnök.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Kárpátaljára megyünk… A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon Missziói Terepgyakorlatának bemutatása MTGY.
Zala megyei önkormányzati fórum A TÖOSZ programjai és aktuális önkormányzati ügyek Dr. Zongor Gábor főtitkár Január 26. Zalaszentgrót.
MEGHÍVÓ Természetvédelem éve 2011 A természet, mely körülvesz és kiszolgál bennünket, melyben élünk, és amit védeni, az utókornak megőrizni kötelességünk.
MINDENKI NYERTES Készült a az IRM (OBmB) támogatásával.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Szent Koronát Szolgálók Szövetsége Szent Korona alapú jogrendszer AlkotmányAlkotmány – Rövid szövegRövid szöveg.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
VINCÉS TÁBOR Piliscsaba, augusztus Jézus és az Ő tanítása egész életünk alapja. Aki Jézus szavai szerint cselekszik, házát sziklára építi…
Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.
Meghívó Természetbarát
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja-Tóth-Pliska Ágnes.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Jó szülő vagyok? Foglalkozások fogyatékkal élőket gondozó szülőkkel
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Valószínűleg nem jön elhinni, de 100%-ig igaz.
2012. március 31. – április 1. SYMA Sport- és Rendezvényközpont.
Biztos Kezdet Gyerekházak
Az „Iskola másként” és a cserkészet
A hátrányos helyzetű fiatalok felsőfokú tanulmányait elősegítő esélyegyenlőségi programom, amit az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogat és megvalósítója.
Nemzetközi programozási verseny diákoknak. Mi ez? Hol lesz? Mikor? Mit nyerhetek? És hol jelentkezhetek? Az első SAP által megrendezésre kerülő programozási.
Az MCsSz működési modellje Asz és SzMSz módosításhoz 2009.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Nemzeti Nagytábor
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
A természet, mely körülvesz és kiszolgál bennünket, melyben élünk, és amit védeni, az utókornak megőrizni kötelességünk. A programsorozatra szeretettel.
Nagykanizsa július – HEP munkatalálkozók tapasztalatainak összegzése- a szervezetek szemével Közös fellépési lehetőségek a tapasztalok.
Sajómenti Népművészeti Egyesület Kazincbarcikán 2004-ben egy népművészeti kiállítás kapcsán vetődött fel annak a gondolata, hogy legyen egy egyesület,
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
„Kastélykiváltás Berzencén”
Biyovis a mi üzletünk.
Mi a cserkészet? Szülőknek 1.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
KÜLFÖLDI MAGYAR CSERKÉSZSZÖVETSÉG
Hogyan indítsunk cserkészcsapatot közösségünkben?
Vezetőtiszti beszámoló
Előadás másolata:

NNT 2012 Az alapötlet bemutatása Solymosi Balász cst. (205.) országos vezetőtiszt

Alapvető célok •közösen megünnepelni egy táborral az MCsSz 100. születésnapját •a magyar cserkészetet összehozni egy közös rendezvényre •lehetőséget adni a jól működő csapatoknak, hogy jó megoldásaikat megosszák •lehetőséget adni a jobb működésre azoknak, akik tanulnak másoktól •megmutatni a magyar cserkészet nagyságát •átéltetni a résztvevőkkel a korosztályuknak szóló tábort

Közös ünnep •a lehető legtöbb csapatot elérni a táborral •minden magyar csapatból legalább egy őrs jelenlétét elérni •megélni az egységet, hogy mi magunk vagyunk a szövetség •a sikereinket megünnepelni mindazokkal, akik érintettek benne (pl. van ŐVVK-nk, ezért az őv-knek egy programot adni)

Közösség •megláttatni a közös pontokat •megismerni a másik jó ötleteit, megoldásait •együtt megvalósítani valamit •megmutatni, mire vagyunk képesek együtt •felismertetni, hogy bár több magyar cserkészszövetség létezik, egyek vagyunk a magyar cserkészetben

Megmutatni és megtanulni •a sokszínűséget megélhesse minden résztvevő •legyen büszke a maga közösségére és annak eredményeire •legyen nyitott, hogy tanulhasson a másiktól és legyen okos, hogy hazavigye •legyen a rendezvény tanító-nevelő része kidomborítva

Nagyságunk •sok résztvevő sok helyről •legyünk büszkék a magyar cserkészetre és annak eredményeire •legyen olyan a rendezvény, ami mindenkit megszólít és érdeklődővé tesz •legyen olyan a rendezvény, hogy megmutassa, mit ad a cserkészet az egyén, a helyi közösség, az ország és a nemzet gazdagságához

Cserkészélet •a nevelési terveink, az eszményi cserkészetre nevelő utunkon használt tábor, mint eszköz legjobb felhasználási lehetőségeinek megmutatása •olyan cserkészélményt adni, ami megerősíti, támogatja és életre szóló élményt ad a résztvevőknek •megerősíteni a jól működő csapatokat, és támogatni a tanulni vágyókat

Keretek •2012. augusztusában kerül megrendezésre •minden magyar csapatból elvárunk legalább egy őrsöt (minden őrsöt várunk) •sok altáborban folyik a korosztályi tábori élet •korosztályi altáborok – azonos korosztályú őrsök •őrsöket várunk, akiket altáborokba osztunk •egy-egy altábort négy-hat őrs alkot •altpk. egy-egy legalább csst.

Felépítés •egy csst+, és őrse, további 3-5 őv és őrse •egymás melletti altáborok – egymást nem zavaró közelségben •korosztályi nagy programok lehetősége altáborok közötti közös programként •óriásprogram az egész tábornak •egyedi programok •törzs és gh csak az alapokat adja meg •kidolgozott táborterveket valósítanak meg az altáborokban

Altáborok •több táborprogram kidolgozva – ezekre jelentkezhetnek az őrsök •az őrsöket a központ osztja be •a táborterv függvénye a gh ellátása (pl. ahol őrsi főzés van, oda alapanyagot visz, ahol igény van főtt ételre, oda azt visz) •a táborhely a táborterv függvénye (nem egy réten van az egész tábor) •a keretmese, stb. egyéni megbeszélés kérdése – és egyéni ügyintézést igényel •altáborok önálló életet élnek az altpk. vezetése alatt

Különleges programok •közös nagy ünnep •óriás program (pl. fél napos cserkészjáték, stb.) •közösségek programja (pl. csapatok délelőttje, őv-k találkozója, cspk-k vacsorája, kerületek napja, stb.), ahol az érintettek vesznek részt a programon – addig a tábor többi lakójáról gondoskodunk •szakágak jelenléte

Érvek és ellenérvek •kerületi altáborok a kerületek megerősítésre –támogatjuk a kerületi nagytáborok tartását – tartsa minden kerület –nem a kerülteket akarjuk megerősíteni •csapatok alkossanak altáborokat (egyedül vagy többen) –ezeket látjuk a kerületi nagytáborokban •egyének jelentkezzenek, mint pl. a dzsemen –erősíteni akarjuk az őrsöket és a raji működést –ezt a rendszert látjuk a nemzetközi táborokban •Mindazok érvek mellette, amit eddig leírtunk. •Ilyen még nem volt, kipróbálhatjuk! 