Az NBI.-NBII. U17-U19 edzők konferenciája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A LABADARÚGÁS FEJLŐDÉSE
Advertisements

A futás technikája, oktatása, edzése a triatlon sportágban
UEFA-A /UEFA PRO Tanfolyan Mérkőzés megfigyelés BELGIUM - SPANYOLORSZÁG Bob Browaeys , 19: :30.
OTP-MOL BOZSIK – PROGRAM Tehetségkutató és Foglalkoztató program
Bozsik Gyermek Egyesületi Program U8/9
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
20 éves a Tisza Volán SC Labdarúgó Szakosztálya
Elmozgó rendszerű támadójáték begyakorlása az Arsenal edzésein keresztül Szombathely 2011.
MRGSZ Stratégiai terv Verzió: 2. RC2. JÖVŐKÉP Aktuális MRGSZ cél: Láthatóvá tenni a a rögbit Magyarországon és a Magyar rögbit Európában!
Az úszó technika,állóképesség és hajlékonyság kialakítása és szerepük a sportágban Virth Balázs 2013.
Magyar labdarúgó hagyományok - a jövő útja
MAGYAR LABDARÚGÓ UTÁNPÓTLÁS KÉPZÉS, MAGYAR LABDARÚGÓ HAGYOMÁNYOK
EDZŐKÉPZÉS EDZŐ TOVÁBBKÉPZÉS
Utánpótlás erőnléti edző feladatai:
Lány Ádám Labdarúgás Testnevelés.
OTP - MOL - Bozsik Labdarúgó Akadémia - Játékszabályok
KAPUS KÉPZÉS EDZŐI SZINT 1. (UTÁNPÓTLÁS) ELMÉLET
Minden csapatjátékban, a legfontosabb része a játéknak a VÉDEKEZÉS.
Készítette: Pisák Bence Tantárgy: Testnevelés. Először is mi a játék lényege:  A játék célja, hogy a labdát az ellenfél endzone-jába vigyék, és ezzel.
A Belga LSZ fejlesztési terve
1905->. A csapat amióta létrejött még soha nem esett vissza a Spanyol másodosztályos bajnokságába.
JÁTÉKRENDSZEREK AZ EB-N
Készítette: Novák Edvin
SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA
Sportági mozgásformák gyűjteménye
A játék A játékosság.
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. Kezdőrúgás A játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. Mikor lehet kezdőrúgás? A mérkőzés elején.
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. Kezdőrúgás A játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. Mikor lehet kezdőrúgás? A mérkőzés elején.
A les Edzőtábor j úli u s Egy játékos leshelyzetben van ha: közelebb van az ellenfél kapuvonalához, mint a labda és az utolsó előtti ellenfél.
1. Szabály A játéktér. 1. Szabály – A játéktér A játéktér borítása A versenyA játéktér felületének simának, egyenletesnek kell lennie, érdes felület nem.
TERÜLETVÉDEKEZÉS.
Ugródeszka használata
TÁMASZUGRÁSOK OKTATÁSA 2012.
Képesség, készség, adottság, tehetség
Testnevelés tantárgypedagógia, 4. ea.
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
EDZŐKÉPZÉS A MŰKÖDÉS Bob Browaeys , 17: :00.
UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG TECHNIKAI OSZTÁLYA A MŰKÖDÉS Michel Sablon , 17: :15.
MLSZ FKI Edzőképző vezető
Royal Sporting Club Anderlecht Utánpótlás Technikai Igazgató
UEFA STUDY GROUP OCT 2008 UTÁNPÓTLÁS AKADÉMIAI IGAZGATÓ (DYA) ELMÉLET Marc Van Geersom , 10: :10.
JÁTÉKRENDSZEREK CSAPATJÁTÉK NAPI TAKTIKA.
A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓ JÁTÉK
A MÁSODIK NAP ÖSSZEFOGLALÁSA. 1. Magyar labdarúgó hagyományok és a labdarúgás jövője MI A KAPOCS A MAI LABDARÚGÁS FEJLŐDÉSI TEN- DENCIÁI ÉS A MAGYAR LABDARÚGÓ.
Készítette: Cserepes Béla – Heim Attila Chart 1 Szabálytalanságok 8:4 Azonnali 2 perces kiállítás 8:3 Progresszív büntetés 8:5 Kizárás írásos jelentés.
Labdarúgó foglalkozások sajátosságai
JÁTÉKVEZETŐI TESZTKÉRDÉSEK UTÁNPÓTLÁS KLUB MÁRCIUS BUDAPEST.
Amatőr labdarúgó csapat felkészítése
Lurkótól a Haladásig Simon Attila Budapest.
A gyorsaság fejlesztése futásnál
Edzéselméleti témák Kiválasztás
Kiemelt célok és feladatok
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
3. szabály A játékosok száma. A A játékban két csapat vesz részt, alapesetben játékossal, Akik közül 1-1 fő kötelezően a kapus. A mérkőzés nem kezdhető.
EDZÉSTERVEZÉS.
Modern edzésmódszerek
Nem minden az aminek látszik…
Alsó korhatár: 16. életévét a mérkőzés napjáig naptári napra betöltötte A mérkőzésre kötelezően nevezendő legalább 3 fő január 1. és utána született.
Variálható Sport Létra 3D a kosárlabdázók fejlesztésében
„Három a Károly” Félmaraton egyéni A tavalyról már ismert három szakaszos váltóverseny útvonalát kiegészítettem egy 5,05 km-es oda-vissza szakasszal.
Az amerikai futball története és szabályai. Története Gyökerei Angliába nyúlnak vissza, hisz az amerikai futball tulajdonképpen a britek egyik kedvenc.
Fordította: Hornok Miklós. Versenyzési formák: Rövid játszmák ( 4-ig ) Rövidített játszmák 3 nyert szettre Előny nélküli számolás Többszörös verseny.
A játék A játékosság.
Outdoor-indoor mozgásprogramok 2.
A mennyiségből a minőségbe – az MKOSZ stratégiai terve
PSV AKADÉMIA 2007/2008.
UEFA Grassroots Tornák szervezése
Éves edzésterv
Az állóképesség fejlesztésének módszertana
Előadás másolata:

Az NBI.-NBII. U17-U19 edzők konferenciája Program: 1. KÖSZÖNTŐ 2. MAGYAR LABDARÚGÓ STÍLUS (Előadó Bicskei Bertalan) 3. U17 ÉS U19 EB 2008 SORSOLÁSOK (Előadó: Sisa Tibor) 4. U/17 EB, UEFA ÖSSZEFOGLALÓ (Előadó:Tuboly Frigyes) 5. U/19 EB, UEFA ÖSSZEFOGLALÓ (Előadó: Sisa Tibor) 6. A TÉLI EDZÉSMUNKA MEGTERVEZÉSE AZ U/17-19 ÉVES CSAPATOKNAK (Előadó Bicskei Bertalan) 7. KONZULTÁCIÓ 8. CSOPORT BESZÉLGETÉS A VÁLOGATOTTAKAT ADÓ EDZŐK ÉS AZ U17-19 EDZŐI KÖZÖTT U/17 VÁLOGATOTT U/19 VÁLOGATOTT

NB1, NB2 U/17 és U/19 EDZŐK TALÁLKOZÓJA SZERVEZŐ: MLSZ EDZŐ BIZOTTSÁGA ÉS AZ MLSZ EDZŐKÉPZŐJE „NEM AZ A LEGLÉNYEGESEBB, HOGY MIT CSINÁLSZ, HANEM AZ, HOGY HOGYAN” (Fabio Capello, BEK győztes edző)

A RÉGI MAGYAR LABDARÚGÓ STÍLUS „Magas technikai tudás felhasználásán alapuló sokmozgásos, olykor helycserés, váratlan megoldásokat tartalmazó támadó játék” Az Aranycsapat a régi magyar labdarúgó stílus legeredményesebb képviselője

A RÉGI MAGYAR LABDARÚGÓ STÍLUS UTÓDJA: A LATIN FOOTBALL Jean-Pierre Bénézet Úr, a FIFA Technikai Igazgatója: „Önöknek, magyaroknak vissza kell találniuk saját stílusokhoz. A régi magyar stílus modern megfelelője a latin futball. Ezt az utat kell Önöknek követni az edzők képzésében és az utánpótláskorú labdarúgók képzésében is” A latin futball képviselői és helyezésük a FIFA világ ranglistán: Olaszország, 3-ik Spanyolország 4-ik Franciaország 7-ik Portugália 8-ik

A LATIN FUTBALL STÍLUS „A magas technikai tudás kisebb területen, az ellenfél nagyobb zavarása és a lerövidült időben való felhasználásán alapuló, a pozíciós és az elmozgó rendszerű támadójáték elemeit egyaránt magában foglaló kreatív támadójáték, kiegészítve a szervezett védekezéssel.” 2006 VB győztes: Olaszország Franciaország a 2-ik, Portugália a 4-ik

A LATIN FUTBALL STÍLUS ÚJSZERŰ ALKALMAZKODÁSOKAT KÍVÁN A „latin” futball szemre könnyed, ugyanakkor nagyobb teljesítményt követel a mérkőzés teljesítmény összetevői részéről. (A mérkőzés teljesítmény összetevői: lelki tulajdonságok, fizikai képességek, tanulási képesség, együttműködési képesség és mindezek megjelenítője a technikai-taktikai cselekvő képesség) Az utánpótlás képzésben kell kialakítani: -erősebb lelki tulajdonságok kialakítását -magasabb fizikai teljesítő képes tulajdonságokat -magas fokú tanulási képességet -erős együttműködési képességet -technikai-taktikai cselekvő képességet A tél két-két és fél hónapos edzésmunkája jó lehetőségeket kínál a fiatalok fejlesztésére.

HETI EDZÉSMUNKA A TÉLI IDŐSZAKBAN Kritériumai: - olyan fejlesztő programok, edzés gyakorlatok tervezése, melyek teremben és szabadban is elvégezhetőek - az edzések tartalmukban, intenzitásukban alkalmazkodjanak a nemzetközi kívánalmakhoz!

A HETI TERHELÉS ALAKULÁSA

AHOL NAPI 1 EDZÉS LEHETSÉGES Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap délelőtt Általános erőfejlesztés, labda nélküli koordináció, 2:2 elleni játék 1000m futás: 50m sprint 50m lassú Labdás koordináció, kis játékok, tartós futás Edzőmérkőzés (vagy teremben: futsal, 4:4) 20’ kocogás délután

AHOL 3X2, 3X1 EDZÉS LEHETSÉGES Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap Általános erőfejlesztés, labda nélküli koordináció, 2:2 elleni játék 1000m futás: 50m sprint 50m lassú Labdás koordináció, (védekezés) TE-TA gyakorlatok délelőtt Kis játékok kis játékok, tartós futás Edzőmérkőzés (vagy teremben: futsal, 4:4) 20’ kocogás délután

AHOL NAPI 2 EDZÉS LEHETSÉGES Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap Általános erőfejlesztés, labda nélküli koordináció, 2:2 elleni játék 1000m futás: 50m sprint 50m lassú Labdás koordináció, (támadás) TE-TA gyakorlatok (védekezés) délelőtt Kis játékok Kis játékok tartós futás Edzőmérkőzés (vagy teremben: futsal, 4:4) 20’ kocogás délután

LABDA NÉLKÜLI KOORDINÁCIÓS EDZÉSGYAKORLATOK - 4-es csoportokban 0000 ] ] ] ] ] ] - társ csak akkor indul, ha előtte levő befejezte a gyakorlatot 0000 ] ] ] ] ] ] 1. Átfutások a bóják fölött 2. Helyezkedő futások - futás előre - helyezkedő mozgás bóják között, előre - futás oldalazva - helyezkedő mozgás bóják között, hátra - előre fokozó futással - futás előre, minden harmadik bójánál - futás előre, bóják között duplázva egy lépés vissza - futás oldalazva, bóják között duplázva - futás hátra, minden harmadik bójánál - strething egy lépés vissza - stretching

3. Kis szökdelések 4.Nagyszökdelések - páros lábbal szökdelés bóják fölött, - páros lábról indulva szökdelés magasságra törekedve mindig két bóját átugorva - az előbbi gyakorlat jobb lábbal - az előbbi gyakorlat jobb lábbal, - az előbbi gyakorlat ballábbal páros lábról indulva - első bója mellől indulva páros lábbal - az előbbi gyakorlat bal lábbal szökdelés bója fölött oldalra, majd előre páros lábról indulva a következő bója mellé, stb. - az előbbi három gyakorlat + - az előbbi gyakorlat jobb lábbal megindulás a talajt fogó lábról előre - az előbbi gyakorlat ballábbal - strething - strething 5. Megindulások 6. Irányváltoztatások - gyors megindulások, sprint a bóják - gyors megindulás, a 3-ik bójánál éles, fölött + 5 m. sprint az utolsó bójától gyors fordulat, megindulás vissza, - stretching majd u.e. a 6-ik bójáig és vissza - stretching

AJÁNLOTT EDZÉSGYAKORLATOK 2. 2:2 elleni játék 2x6x15”, széria szünet 4’, 20x20m-es terület - sípjelre cserélnek helyet a 2:2 elleni csoportok - szabad játék - saját színű faljátékossal lehet kényszerítőzni - intenzitás maximális - 1:1 elleni párharcok, követő emberfogással - faljátékost nem lehet leszerelni

Miért ezt a 2:2 elleni játékot ajánljuk: nemzetközi szinten több, agresszívebb és hosszabb ideig tartanak a párharcok - ez az a 2:2 elleni játék, ahol a játék belső felépítése biztosítja, hogy : - tartós párharcok alakuljanak ki - fejlődjön a játékosok technikai-taktikai cselekvőképessége kis területen az ellenfél agresszív zavarása mellett

3. 1000m futás: - 50m nagyon gyors, - 50 m lassú Az 50m nagyon gyors: 7”-ig Az 50m lassú: 14”-ig 50m - indulás 1-1 saroktól, párosával - 1 négyzet lefutása = 200m 5 négyzetet kell megtenni Ha tornateremben kerül sor a futásra: - jelöljük ki a 3’20”-t futási időnek - kis terem esetén (pl: 20-30m hosszú) - 2 hossz (faltól falig) nagyon gyors - 2 hossz (faltól falig) lassú - nagy terem esetén (pl: 40-50m hosszú) - 1 hossz (faltól falig) nagyon gyors - 1 hossz (faltól falig) lassú

- 1-2-3 hét: kocogó iramban (20-25-30’) 4. tartós futások (2x hetente, lehet az edzés előtt bemelegítésként is) - 1-2-3 hét: kocogó iramban (20-25-30’) A 2. héttől bele vinni kis iramváltást. Pl.: 10’ kocogás, 5’közepes, 10’kocogás - 4-5-6 hét: fartlek futások (20-25-30’) 1.hét 2.hét 3.hét Pl.: 10’kocogás 1’ lendületes 2’ kocogás 1’ kocogás, benne 3x30m fokozó 1’ kocogás, benne 3x10m sprint 10’ 1’ 2’ 3’ 5’

A TÉLI EDZÉSMUNKA FELMÉRÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI Labda nélküli koordináció: -bemelegítés -a labda nélküli koordináció mérése -ismétléses gyorsaság mérése -dinamikus láberő mérése 10X30 méter futás: -futó gyorsaság mérése 2:2 elleni játék, 2x6x15”-ig: -a technikai-taktikai cselekvőképesség mérése kis területen, ellenfél agresszív zavarása mellett, intenzív játékban 1000 méter futás, 50 m. nagyon gyors – 50 m. lassú: -akaraterő mérése -tartós, több percig tartó intenzív terhelés teljesítésének mérése