Zöld közbeszerzési képzési eszköztár 6. A piac bevonása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A hatályos és a január 1-jén hatályba lépő közbeszerzési szabályozás
Advertisements

Új közbeszerzési törvény évi CVIII.
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
A Kbt §-a szerinti eljárás - könnyítések, egyszerűsítések –
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Visegrádi Közüzemi - Közszolgáltatói Szakmai Konferencia november 21.
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
ESZA Nonprofit Kft. Nagy Balázs– uniós programigazgató.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
Nemzetközi projekt az egészség társadalmi és gazdasági meghatározóiról Taller Ágnes december 4. DETERMINE.
Environmental Compliance Inspection Course Helyszíni tevékenységek Helyszíni tevékenységek.
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
Minőség menedzsment 6.előadás
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
MAGYAR KÖZBESZERZÉSI INTÉZET
Kitagolás – foglalkoztatás – életminőség Az intézményi kiváltás foglalkoztatási szempontú aspektusai.

A nemzeti eljárásrend szabályozása -uniós kitekintés
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A tervezési munka előkészítése és folyamata
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
Társadalom bevonás stratégia és módszertan Ereifej Laurice vizes élőhelyek programvezető Siófok, november for a living planet© ÖKO ZRt. vezette.
Vállalkozásmenedzsment I.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
A kutatási eredmények áttekintése INFONIA Alapítvány június 28.
AZ ITD HUNGARY ZRT. ÉS AZ ENTERPRISE EUROPE NETWORK VÁLLALKOZÁSOKAT TÁMOGATÓ TEVÉKENYSÉGEI Pólus Program Információs Napok 2009.
A zöld közbeszerzés európai és magyar jogi szabályozása Kovács László, beszerzési igazgató, az „Év Beszerzési Menedzsere” 2012-ben.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
BEPTRA „ Legjobb gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Záró konferencia HURO0901/138/2.1.2.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Új innovatív beszerzési modellek (PcP – Pre-Commercial Procurement) és alkalmazásuk Fenntarthatóság és energiahatékonyság a közbeszerzési eljárásban Miskolc,
A zöld közbeszerzés lépései Kovács László, beszerzési igazgató, az „Év Beszerzési Menedzsere” 2012-ben.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
A közbeszerzések helyzete Magyarországon január 6. Berényi Lajos Elnök Közbeszerzések Tanácsa.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
KEHOP azonosítószámú, „Veszprém Megyei Klímastratégia” című projekt bemutatása Takács Balázs Veszprém, április 25.
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
9. tétel.
Előzetes piaci konzultáció
Üzleti terv bemutatása
a közbeszerzésekről szóló hatályos törvényben
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
2018. november 15. Varga Ervin Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Államtudományi és Közigazgatási Kar Közbeszerzési tanácsadó szakirány továbbképzési szak.
A Közbeszerzési Hatóság szerződésellenőrzési tevékenysége
Közbeszerzési Hatóság
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Rigó Csaba Balázs A Közbeszerzési Hatóság tevékenysége
Közbeszerzési kartellek és a korrupció elhatárolása
Az LMBTI-személyek egyenlőségének előmozdítása az Európai Unióban
Zöld közbeszerzési képzési eszköztár 4. A szükségletek felmérése
Zöld közbeszerzési képzési eszköztár 7.3. Bútorok
Gasztrokulturális örökség (GCH) ERŐFORRÁS VALORIZÁLÁS tanfolyam
az összeférhetetlenségre vonatkozó magyar szabályozás bemutatása
Előadás másolata:

Zöld közbeszerzési képzési eszköztár 6. A piac bevonása

Zöld közbeszerzési képzési eszköztár 1. modul: Bevezetés 4. modul: A szükségletek felmérése 2. modul: A zöld közbeszerzés stratégiai jellemzői 5. modul: Körforgásos közbeszerzés 3. modul: A zöld közbeszerzés jogi szempontjai 6. modul: A piac bevonása 7. modul: Üzemeltetés (a GPP kulcsfontosságú ágazatai) 6. modul: A piac bevonása

A 6. modul tartalma Mit jelent a piac bevonása, és milyen célt szolgál? A piac bevonásának jogi kerete Felkészülés a piac bevonására Hogyan lehet bevonni a piacot? A kockázatok kezelése 6. modul: A piac bevonása

Mit jelent a piac bevonása? A piac bevonása (vagy piaci elkötelezettség) az a folyamat, amely a közbeszerzés előtt, annak során és utána következik be. A céljai a következők: A potenciális ajánlattevők és/vagy megoldások azonosítása Kapacitásépítés a piacon a követelmény(ek)nek való megfelelés érdekében A közbeszerzési eljárás megtervezésével és a szerződéssel kapcsolatos tájékoztatás A beszállítók támogatása abban, hogy jó ajánlatokat nyújtsanak be 6. modul: A piac bevonása

Miért fontos a piac bevonása? A piac hatékony bevonása: megváltoztathatja és javíthatja a közbeszerzés megtervezését és kezelését javíthatja a piac működésének megértését, és segít abban, hogy tájékozottabb vásárlóként lépjünk fel növeli a bizalmat és a hitelességet a beszállítók felé, és nagyobb bizalommal értékesítenek nekünk segíthet a fenntartható és innovatív megoldások létrehozásához szükséges piac megteremtésében 6. modul: A piac bevonása

A piac bevonásának jogi kerete A piaci elkötelezettség az Európai Unió közbeszerzési irányelveinek határain belül van A 2014/24/EU irányelv 40. cikke megállapítja, hogy „A közbeszerzési eljárás megindítása előtt az ajánlatkérő szervek piaci konzultációkat folytathatnak annak érdekében, hogy előkészítsék a közbeszerzést, valamint hogy tájékoztassák a gazdasági szereplőket a beszerzési terveikről és követelményeikről.” 6. modul: A piac bevonása

A piac bevonásának jogi kerete A piaci elkötelezettség jogi megfontolásai átlátható és megkülönböztetésmentes módon kell folynia a konzultáció eredményei nem nyújthatnak tisztességtelen előnyt a részt vevő szolgáltatóknak Legyen tisztességes, nyílt és átlátható Rögzítse a tárgyalásokat Tegye meg a szükséges lépéseket a feddhetetlenség biztosítása érdekében, pl. minden beszállítónak ugyanazokat az információkat biztosítsa Biztosítson egyenlő hozzáférést minden beszállítónak, és biztosítson nekik egyenlő bánásmódot 6. modul: A piac bevonása

Felkészülés a piac bevonására A szükségletek meghatározása a piac bevonása előtt Mérje fel a szükségleteit, és konzultáljon a felhasználókkal Végezzen kutatást a piacon már elérhető megoldások vonatkozásában Gondolja végig a szerződés teljesítését és funkcióját 6. modul: A piac bevonása

Felkészülés a piac bevonására Kezdeti piaci elemzés elvégzése Érettség: készen áll-e a piac arra, hogy megfeleljen a követelményeknek? Megvalósíthatóság: alkalmas-e a piac műszaki szempontból a követelmény megvalósítására? Műszaki/termékinnováció: vannak-e várható műszaki haladásbeli vagy termék-/szolgáltatási innovációk? Verseny és kapacitás: hány beszállító szükséges a követelmények teljesítéséhez? Fenntarthatóság: tudnak-e megoldásokat nyújtani a beszállítók a fenntarthatósági problémákra? 6. modul: A piac bevonása

Felkészülés a piac bevonására Esettanulmány: Koppenhága önkormányzata (1/2) Szakpolitikai célkitűzés: a közétkeztetésben felszolgált ételek 90%-a ökológiai élelmiszer legyen, ideértve az ökológiai gazdálkodásból származó halal élelmiszereket, valamint változatos és idénygyümölcsök és idényzöldségek A piac bevonása az előkészítési és a pályázati szakaszokban: 1. A konyhák szükségleteinek felmérése 2. Beszállítói találkozók a pályázat előtt: mit és hogyan tud biztosítani a piac? 3. A konyhákkal történő konzultáció a pályázat megírása során 4. „Beszállítói tájékoztató nap” a pályázat közzététele után 10 nappal a leírások egyszerű nyelven történő pontosítása érdekében 5. A találkozó után a piaci szereplők írásban kérdéseket tehettek fel, amelyeket (névtelenül) a rájuk adott válaszokkal együtt minden résztvevő számára közzétettek Teljes esettanulmány 6. modul: A piac bevonása

Felkészülés a piac bevonására Esettanulmány: Koppenhága önkormányzata (2/2) Potenciális környezeti megtakarítások, többek között az üvegházhatású gázok csökkenése; az önkormányzati létesítményekben az élelmiszerek 88%-a ökológiai gazdaságból származik A piaccal folytatott alapos párbeszéd pozitív eredményei közé tartoztak a következők: innováció a termékek beszállításában és leszállításában a helyi élelmiszer nagyobb fenntarthatósága jobb viszony a beszállítókkal Tanulságok A piac bevonása innovációs közbeszerzéssel csökkentette a kockázatot az ajánlatok hiánya esetén Időigényes, de a piac jobb megismerését szolgálja = reális, de innovatív leírások, amelyek vonzzák a versenytársakat Teljes esettanulmány 6. modul: A piac bevonása

Hogyan lehet bevonni a piacot? A piac bevonása a különböző közbeszerzési szakaszokban A közbeszerzést megelőzően A pályázat alatt A pályázat után Az előzetes tájékoztató és előzetes közbeszerzési terv közzététele Szakmai vásárokon történő részvétel Beszállítók és a vásárlók közötti találkozón való részvétel Tájékoztatási kérelem kibocsátása Annak lehetővé tétele a beszállítók számára, hogy bemutassák a javasolt megoldásokat Találkozó az iparági testületekkel Találkozó a legfontosabb beszállítók csoportjával A piac megismerése Pályázat előtti tájékoztató megszervezése Iparági műhelytalálkozók A választ beküldő beszállítók tájékoztatása Az előválogatott beszállítók listáján szereplők tájékoztatása Kérdés-felelet rendezvény megtartása – vagy a kérdések és a rájuk adott válaszok teljes listájának elküldése a beszállítóknak A sikeres ajánlattevők értesítése Közösségi beszállítók A szerződések és a beszállítók kezelése A beszállítók stratégiai kezelése A piaci tudatosság és a versenytársak ajánlatainak ismerete 6. modul: A piac bevonása

Hogyan lehet bevonni a piacot? A közbeszerzést megelőző időszak Elméleti kutatás és elemzés: a piac felfedezése online eszközök és források segítségével Konzultáció a többi állami hatósággal: ismerje meg, hogy mit vásárolnak a többiek (és nyugtassa meg a kockázatkerülő döntéshozókat!) Az előzetes tájékoztató közzététele: a piac tájékoztatása a konzultációról A beszállítók és a piaci szereplők véleményére vonatkozó közvélemény-kutatások: hasznos és nem időigényes módszer a gyors tájékozódáshoz Részvételi szándék kifejezése: a beszállítók előzetes regisztrációjára használatos, de a piaci kapacitás felmérésére is 6. modul: A piac bevonása

Hogyan lehet bevonni a piacot? A közbeszerzést megelőző időszak (2) Előzetes közbeszerzési terv: a beszállítók előzetes értesítése a közelgő szerződéses lehetőségekről Szakmai vásárok: részvétel a releváns szakmai vásárokon a potenciális lehetőségekkel kapcsolatos tudatosságnövelés érdekében Vásárlók és beszállítók találkozója: olyan esemény, amelynek során a potenciális vásárlók találkoznak a potenciális beszállítókkal Beszállítói bemutatók: a beszállítók bemutathatják a szükségleteire kidolgozott megoldásokat 6. modul: A piac bevonása

Hogyan lehet bevonni a piacot? A közbeszerzést megelőző időszak (3) Találkozó az iparági testületekkel: beszélje meg szükségleteit az ipar képviselőivel, akik lehetséges megoldásokat vázolhatnak Találkozó a legfontosabb beszállítók csoportjaival: beszélje meg szükségleteit a beszállítókkal, és tegye lehetővé a számukra, hogy kérdéseket tegyenek fel, majd lehetséges megoldásokat mutassanak be Beszállítói tájékoztató nap: az eljárást megindító hirdetmény közzététele előtt tartson beszállítói tájékoztatót A beszállítók közötti hálózatépítés előmozdítása: szervezzen vagy mozdítsa elő a potenciális beszállítók közötti találkozókat 6. modul: A piac bevonása

Hogyan lehet bevonni a piacot? Esettanulmány: Transport for London (1/2) 2015-ben a Transport for London (Londoni Közlekedési Vállalat, TfL) célul tűzte ki a londoni metróhálózat megvilágítási életciklusköltségeinek csökkentését. A piac korai bevonásának célja a verseny élénkítése és az innováció ösztönzése volt a világítással foglalkozó piacon egész Európában A piaci szereplők véleményére vonatkozó közvélemény- kutatás Európa legnagyobb, világítással foglalkozó konferenciáin történő bemutatók Online benyújtási eszközök kifejlesztése és használata Piackutatások végzése a gyártók képességeinek, az innovatív technológiák és az innovációs tapasztalatok feltérképezése érdekében „Beszállítói nap” megszervezése: több mint 70 gyártó, beszállító és Európa világítástechnikai ipari egyesületének képviselői vettek részt. Teljes esettanulmány 6. modul: A piac bevonása

Hogyan lehet bevonni a piacot? Esettanulmány: Transport for London (2/2) A piac bevonása lehetővé tette a TfL számára, hogy közel 300 különböző innovatív világítási technológiáról és 75 beszállítóról gyűjtsön információkat Az indikatív eredmények a teljes életciklusköltség 25%-os megtakarítását és az energiafogyasztás csökkenését jelzik előre A piac bevonása olyan innovációkat hozott létre, amelyek a „termékfrissítés” keretén belül folyamatosan fejlődnek a szerződési szakaszban A TfL tapasztalataiból levont tanulságok Ne féljen korán bevonni a piacot. Az ipar olyan információkkal rendelkezik, amelyek alátámaszthatják a döntés-előkészítő tanulmányt. Bőséges merítést alkalmazzon. Lehetőleg minél több gyártót és beszállítót vonjon be, és amennyire csak lehet, ösztönözze a piacon a versenyt. Teljes esettanulmány 6. modul: A piac bevonása

Hogyan lehet bevonni a piacot? A közbeszerzési eljárás során Az eljárást megindító hirdetmény közzététele után tájékoztatókat tarthat a következőkkel: válasz beküldésén gondolkodó beszállítók regisztrált vagy a részvételi szándékukat kifejező beszállítók az előválogatott beszállítók listáján szereplő beszállítók Fontos az egyenlő bánásmód alkalmazása, valamint annak biztosítása, hogy minden beszállító ugyanazokat az információkat kapja meg. 6. modul: A piac bevonása

Hogyan lehet bevonni a piacot? Közbeszerzés utáni beszállítói tájékoztató Mondja el a beszállítóknak, hogy miért volt sikertelen az ajánlatuk Válaszoljon a beszállítók aggályaira Kérjen visszajelzést az eljárásról „Nyertes áttekintése” a sikeres beszállítóval Emlékeztesse a beszállítókat arra, hogy ösztönzi és üdvözli az ajánlatban szereplő fenntarthatósági követelmények és leírások túlteljesítését 6. modul: A piac bevonása

A kockázatok kezelése A piac bevonásával összefüggő kockázatok megértése Tisztességtelen előny nyújtása egyetlen beszállítónak Részrehajlás vádja Olyan módon történő bevonás, amely hátrányos helyzetbe hozza a beszállítók egy csoportját A leírás vagy a követelmények olyan módon történő kialakítása, amely egyetlen potenciális beszállítónak vagy megoldásnak kedvez A beszállító szellemitulajdon-joga vagy bizalmas üzleti adatai védelmének elmulasztása 6. modul: A piac bevonása

A kockázatok kezelése Egyszerű lépések a kockázatok kezeléséhez Legyen tisztességes, nyílt és átlátható Tervezze meg, hogyan és mikor vonja be a piacot Tegye világossá az eljárást minden beszállító számára, és kezelje az elvárásokat Bánjon minden beszállítóval egyenlő módon – a megkülönböztetés tilos Minden beszállítóval ugyanazokat az információkat ossza meg Készítsen jegyzeteket a találkozókról Fogalmazza meg világosan a beszállítóknak, hogy mit oszt meg velük és mit nem a piac bevonására irányuló eljárás során 6. modul: A piac bevonása

További iránymutatás A piac bevonásáról szóló, bevált gyakorlatokat tartalmazó jelentés (2018) Zöld közbeszerzés (3. kiadás, 2016) Procura+ kézikönyv (3. kiadás, 2016) A GPP információs szolgálata Ha további segítségre van szükség a GPP-vel kapcsolatban, lépjen kapcsolatba az EU ingyenes Információs szolgálatával Az Európai Bizottság számára az ICLEI – Helyi Önkormányzatok a Fenntarthatóságért által kidolgozott eszköztár Modul létrehozója: ICLEI - Local Governments for Sustainability (Helyi Önkormányzatok a Fenntarthatóságért) Tulajdonos, szerkesztő: Európai Bizottság, Környezetvédelmi Főigazgatóság, 2019. A fényképek tulajdonosai: Pixabay.com, a Creative Commons CCO keretében Felelősségkizáró nyilatkozat: A jelen eszköztár a bizottsági szolgálatok indikatív dokumentuma, és egyetlen intézményre sem tekinthető kötelezőnek. Sem az Európai Bizottság, sem a nevében eljáró személyek nem tehetők felelőssé a jelen kiadványban szereplő információk felhasználásáért.