Erasmus+ projektek a Szent Gellértben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A határmenti együttműködés „iskolapéldája” Előadó: Kiss Gábor projektvezető.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A projekt menedzsment lépéseinek bemutatása konkrét példán keresztül
A projekt-előkészítés lépéseinek bemutatása: esettanulmány
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
CIVIL SZAKMAI NAP TÓTVÁZSONY Pályázatok által támasztott feltételek Előadó: Szendrei Szilárd Tótvázsonyi Ifjúsági Egyesület.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
eTwinning – Az európai iskolák közössége
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
A Tempus Közalapítvány pályázati lehetőségei a közoktatás számára Szegedi Eszter Tudásmenedzsment Csoport
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
eTwinning – európai iskolák közössége
Esettanulmány a projektmenedzsment lépéseinek bemutatására
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Határtalanul II. MédiaMánia határon innen és túl BGA-12-HA /13 Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium Karcag.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
Mentorrendszer ELTE Mi a mentorrendszer?dv Egyetemünk külföldi hallgatóit segítő önkéntes magyar hallgatókból álló szervezet Students helping students.
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM. 2 A Fiatalok Lendületben Program számokban Az Európai Bizottság programja Időtartam: Költségvetés:
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„Közismereti oktatás és szakmai alapozás” fejlesztési terület évi eredmények Salakta Tünde fejlesztési területvezető Salgótarján,
Uniós pályázati lehetőségek a szakmai együttműködés, tapasztalatcsere és a vállalkozásfejlesztés elősegítésére Pataky Zsanett Tempus Közalapítvány.
Az önfejlesztő terület bemutatása Száva Eszter augusztus 31. Salgótarján.
ERASMUS ROADSHOW 1. nap február 14.. ERASMUS ROADSHOW 1. nap február 14.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Erasmus+ tapasztalatok
ERASMUS+ KA1 mobilitás pályázat
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Koordinátori képzés A 2016-os Erasmus+ pályázatok intézményi záróbeszámolójának elkészítése (KA103) szeptember 21. Györke Julianna.
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
„Knowing You Knowing Me”
Az önfejlesztő terület bemutatása
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Európai szemeszter 2018/19
2018/2019 tanév.
"Comenius iskolai együttműködések városunkban "
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– Szent István Egyetem, 2100 Gödöllő,
Szakiskolai fejlesztési program
Szakképzési mobilitás projektek Beszámolást segítő rendezvény Kvíz
Előadás másolata:

Erasmus+ projektek a Szent Gellértben Iskolánk tapasztalatai az Erasmus+ programmal kapcsolatban Kovács Petra angoltanár, projektkoordinátor kovacs.petra04@gmail.com

Előadásom témái Általánosságban az Erasmus+ programról KA1 és KA2 projektek Saját Erasmus+ pályázataink megvalósítása, tapasztalatok és hozadékok

Az Erasmus+ program (2014-2020) Célja: az európai oktatás, képzés, ifjúsági szakma és sport megerősítése. A kulcskompetenciák és készségek fejlesztése A minőség, az innováció és a nemzetköziesítés erősítése az oktatási- képzési intézményekben A szakpolitikai reformok és az oktatási-képzési rendszerek modernizációjának támogatása A nyelvtanítás és nyelvtanulás fejlesztése, a nyelvi sokszínűség és az interkulturális érzékenység támogatása A Tempus Közapalapítványon keresztül Intézmények nyújthatják be

KA1 PROJEKTEK – pedagógusok, munkatársak mobilitása KA1 PROJEKTEK = tanárok/ munkatársak mobilitása Támogatható tevékenységek • Külföldi képzésen való részvétel (módszertani továbbképzés, nyelvtanfolyam) • Oktatási tevékenység egy külföldi iskolában • Szakmai látogatás (job shadowing) egy külföldi iskolában vagy szakmai szervezetnél

KA1 – Tanárok, munkatársak mobilitása Hozadékok Szakmai fejlődés Tapasztalatcsere Nyitottság Nézőpontváltás Művelődés Kapcsolatépítés Kikapcsolódás Nyelvtanulás (és nagy motiváció) A külföldi iskolák vendégszeretete

KA1 – Tanárok, munkatársak mobilitása Hogy vágtunk bele? – Elbírálási szempontok Csapat Koordinátor Intézményi/ fenntartói támogatás Projektötlet „Munkamegosztás” ECAS regisztráció Pályázat űrlap https://tka.hu/palyazatok/535/palyazati- dokumentumok#10707

KA1 – Tanárok, munkatársak mobilitása Miből áll egy projekt? ELŐKÉSZÜLETEK (résztvevők, feladatok, tanfolyamok kiválasztása, felkészülés a tanfolyamokra, utazás- szállás szervezése) MOBILITÁS (blog/ napló vezetése, tanfolyam, közösségi programok, dokumentumok gyűjtése) DISSZEMINÁCIÓ (terjesztés intézményen belül és kívül, utófeladatok, beszámoló) ZÁRÓBESZÁMOLÓ A beadás és a beszámoló is online zajlik.

Eddigi KA1 projektjeink 2017-18 - "Felkészülés a rejtett angol nyelvi tehetség felkutatására és gondozására" 5 pedagógus, KA1 sztgerasmus.blogspot.com 2018-19„Iskolai együttműködések fejlesztése” 12 pedagógus KA1 sztgerasmus18.blogspot.com 2019-20 „Innováció és emberközpontúság a Szent Gellértben” 9 pedagógus/munkatárs sztgerasmus19.blogspot.com

KA1 – Tanárok, munkatársak mobilitása Ki segít? Tempus Közalapítvány tájékoztató napjai/ honlapja Hungary Expert – 3 nagy nemzetközi szervezet tagjai tanartovabbkepzes.hu nyelvrepalyazok.hu LinguaFest, szeptember 7. Akvárium Klub Tájékoztató minden novemberben Más, már gyakorlott iskolák

KA2 – stratégiai/ iskolai- óvodai partnerségek (diákok mobilitása) KA229 = Iskolai, óvodai partnerségek Célja: Az európai dimenzió erősítése az óvodákban és az iskolákban, illetve a köznevelési intézmények felruházása 21. századi készségekkel és kompetenciákkal. Bármilyen témájú projekt megvalósítható, melyben rövid vagy hosszú távú külföldi tanári és tanulói tevékenységek is megvalósíthatók. Pályázhatnak: Óvodák, általános iskolák, gimnáziumok, szakgimnáziumok, szakközépiskolák, szakiskolák, készségfejlesztő iskolák, kollégiumok, alap- vagy középfokú művészeti iskolák

KA229 – Iskola, óvodai partnerségek Miért éri meg? Életszóló élmény, motiváció a diákoknak (nemcsak „kirándulás”, hanem nemzetközi munka) Nyelvtanulás Barátságok Az itthon maradó diákok is profitálhatnak (eredmények terjesztése, vendégfogadás) Valóban jó gyakorlatok tanulhatók

KA229 – Iskola, óvodai partnerségek Hogy vágtunk bele? – Elbírálási szempontok Partnerkeresés (KA1 ismeretség, eTwinning, stb.) Projekttéma (jó gyakorlatok cseréje/ innováció) „Discovering our heritage and facing modern challenges.” Koordinátor iskola és partneriskolák Feladatok delegálása (pl. honlapok, kérdőívek, stb.) Támogató és önzetlen intézményi légkör (több kollégára szükség van, mint amennyi utazni tud)

KA229 projektünk menete 2018 október- előkészítő találkozó, Magyarország 2019 január – 1. találkozó, Írország, keresztény identitás 2019 február – 2. találkozó, Spanyolország, a munka világa 2019 október – 3. találkozó, Magyarország, a család

Pillanatképek

KA229 Külföldi utaztatás tapasztalatai A szülőkkel folyamatos kapcsolattartás szükséges Dokumentumok, biztosítás, igazolványok ellenőrzése, fénymásolása, nyilatkozatok kitöltése A szállás kérdése (fogadócsalád vagy egyéb szállás?) A fogadócsaládok jellemzői Biztonság, ellenőrzés a kiutazás során Az idő legjobb kihasználása

Disszemináció – az eredmények terjesztése (KA1 ÉS KA2 Minden projektben kell Szellemi termék, melyet terjeszthetünk Beépülés az iskola stratégiájába/ ped. programjába (pl. projektnapok, interdiszciplináris megközelítés, dráma, stb.) Fenntartható eredmények Terjesztés intézményen belül és kívül (folyosó, diákok angol nyelvű előadása, blog, Börzék, média, honlap, kiadvány, videók, események, eTwinning, stb.)

Eddigi projektjeink Lezárt: 2017-18 - "Felkészülés a rejtett angol nyelvi tehetség felkutatására és gondozására" 5 pedagógus, KA1 2018-19 „Iskolai együttműködések fejlesztése” 12 pedagógus KA1 Jelenleg zajlik: 2018-20 „Discovering our heritage and facing modern challenges 12 diák + 3 pedagógus KA2 2019-20 „Innováció és emberközpontúság a Szent Gellértben” 9 pedagógus/munkatárs KA1 2020-ban kezdődik: „Boost your mental and physical health” KA2 13 diák + 4 pedagógus

Köszönöm a figyelmet!

KA1 – Tanárok, munkatársak mobilitása Mekkora összegű támogatást kaphatunk? Kvótarendszer Utazás (UK 275 EUR) Napidíj (UK 128 EUR/NAP) Kurzusdíj (MAX 700 EUR) Szervezési költség (350 EUR) Hogy kell vele elszámolni? Ösztöndíjszerződések alapján; a tevékenység számít, s az ezeket igazoló dokumentumok (repülőjegy, részvételi igazolás, Europass)

KA229 – Iskola, óvodai partnerségek Mennyi támogatást kaphatunk? (kvóták) Utazás (275 EUR) Napidíj (58 EUR/ FŐ/NAP) Projektmenedzsment (500 vagy 250 EUR/hónap) Tevékenységalapú elszámolás szükséges (részvételi igazolás, repülőjegyek). Saját fenntartó felé általában tételes elszámolás.