Forgalmi helyzetek. 1. rész

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Jó gyakorlatok” Európából Farkas Zsuzsanna projektmenedzser Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség 1.
Advertisements

Nagyrendezvények közlekedésszervezési problémái Munkácsy András – Szele András KTI Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Központ Közlekedéstudományi.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore Közlekedési.
A január 1-jétől érvényes KRESZ Készítette: Bertáné Wingert Erzsébet r. szds.
es vonal Fiumei út/Magdolna utca - Harangláb utca/Kozma utca 1. a.)A végállomásra való behaladást lehetővé tevő váltó elsődleges állítási lehetősége.
es vonal Lehel tér - Angyalföld kocsiszín kiágazások a.)Nincs biztonsági megállóhely a vonalszakaszon b.)Fiastyúk utca Újpest felé c.)A Gyöngyösi.
Fényképezés. Tükörreflexees fényképezőgépek Objektív Exponáló gomb LCD kijelző Vakupapucs Felvétel mód Expozíciós mód Egyedi funkciók.
es vonal Kőér utca / Üllői út - Határ út / Nagykőrösi út, Nagysándor József utca / Török Flóris utca - Nagysándor József utca / Török Flóris.
Deák Ferenc A haza bölcse október 17. – január 28. Készítette: Frank Ádám (11.b)
es vonal Jászai Mari tér - Haller utca/Soroksári út 1. a.)A Boráros téren menet a Jászai Mari tér felé b.)Az Eötvös téren menet a Jászai Mari.
A közúti felmérés eredményei (2013. október) EMAH Öko-mobilitás elősegítése az osztrák-magyar határtérségben VIRÁG Álmos, projektvezető TREPPER Endréné,
1 Minőségmenedzsment - Beadandó feladat. 2 Kidolgozandó tartalmi vonatkozások és ( pontértékek ): 1.részfeladat: A választott szolgáltatástermék-csomag,
Kalocsa Iskolánk városa. Székesegyház Dózsa György Gazdasági, Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola, Kollégium OM azonosító:
as vonal Orczy tér - Kápolna utca/Mázsa tér 1. a.)Csak a Baross utcai kapun b.)Csak a Dobozi utcai kapun c.)Mindkét kapun.
as vonal József körút/Népszínház utca - Fiumei út/Magdolna utca 1. a.)A végállomás csonkavágányára szabad csak beállni és várakozni a tabulátorkezelői.
MÁV-START Zrt. Budapest, december
CAF URBOS 3/9 TÍPUSÚ VILLAMOS ÜTKÖZÉS VIZSGÁLATA
Munkalapok védelme az Excelben
Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
„Ó, azok a Boldog Békeidők…”
Kerülgetős Verzió: 2.5 Egy egyszerű játék, melyben ki kell kerülni
Hogyan közelíthető meg Kelenföld kocsiszín vágányhálózata a Bartók Béla úti villamosvonalról? A Kelenföld kocsiszín előtti kezelővágányra a Móricz Zsigmond.
JÉG ELLENI VÉDEKEZÉS A DUNÁN 2017.
Pályaválasztási tanácsadás
Nem, mert a tükrök kihajtva is elférnek mindenhol.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A Blaha Lujza tér M végállomás átmenő vágánya melyik vágánnyal létesít kapcsolatot? Csak az Újbuda-központ M és a Móricz Zsigmond körtér M irányú vágánnyal.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Az üzlet működésével kapcsolatos szabályok
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
A mesterséges intelligencia alapjai
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A Széll Kálmán tér irányú vágánnyal létesít közvetlen kapcsolatot b.)
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
R76 gyorsút M7 autópálya és Keszthely között
Munka és Energia Műszaki fizika alapjai Dr. Giczi Ferenc
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
MOZGÓ SZÍNPAD Molino Kft
Található-e hurokvágány a kocsiszín területén?
Az úttervezési előírások változásai - KTSZ
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
INFOÉRA Szimuláció Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A Széll Kálmán tér irányú vágánnyal létesít közvetlen kapcsolatot b.)
1. Mi az ábrán látható jelző jelzésének a jelentése? a)
AZ OKOSHÁZAK BEMUTATÁSA
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
43.óra Amikre fontos odafigyelni!
Dr. Fi István Közlekedéstervezés 5. előadás.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Válassza ki a Blaha Lujza tér végállomásra vonatkozó helyes állítást!
1. Mi az ábrán látható jelző jelzésének a jelentése? a)
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Áramlástan mérés beszámoló előadás
A társadalmi egyeztetés számokban
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1 Általános információk
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Válassza ki a 28-as és 37-es jelzésű villamos Új köztemető (Kozma utca) végállomására vonatkozó helyes állítást! a.) A végállomásra való behaladást lehetővé.
Innovatív közlekedésbiztonsági eszközök
Nincs lehetőség hátsó áramszedő üzemszerű használatára b.)
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
Forgalmi helyzetek. 2. rész
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

Forgalmi helyzetek. 1. rész A tovább lepéshez klikk a képre.

Deák Ferenc utcából jobbra kanyarodunk, majd a következő kereszteződésnél kanyarodjunk balra. Deák Ferenc utca – Budai út előtt. Busz áll a megállóban. Szemben a jármű elhaladása után kikerülhetjük a buszt, ha a busz nem jelzi elindulási szándékát. A kikerüléshez irányjelzés és körültekintés szükséges.

Deák Ferenc utcából jobbra kanyarodunk, majd a következő kereszteződésnél kanyarodjunk balra. A felfestett nyilakból alig látszik, hogy melyik sáv merre megy. 2 1 3 Célszerű a belső forgalmi sávba kanyarodni (1), hogy felkészüljünk a balra kanyarodáshoz és kanyarodás után ne menjünk rá a záróvonalra. A (2) –es nyomvonal szabályos, de nehezebb lesz átsorolni a belső sávba a balra kanyarodáshoz. A (3)-as nyomvonal szabálytalan.

Deák Ferenc utcából jobbra kanyarodunk, majd a következő kereszteződésnél (Gáz utca) kanyarodjunk balra. Látjuk, hogy ebből a sávból már könnyebb a balra kanyarodó sávra ráhajtani. (Budai út – a Gáz utca előtt). Vigyázz középen van egy jelzőlámpa ami most zöld de mire odaérsz piros lesz. A balra kanyarodó sávba akkor kezdjük meg a besorolást amikor nyílik a sáv.

Széchenyi út a Horvát István utca után. A bekarikázott tábla jelzi, hogy a forgalmi sávunk balra fog tovább haladni. Önállóan sávot kell váltanunk jobbra nézés és irányjelző használattal.

Széchenyi út a Csíkvári úti körforgalom elött. A kerékpársáv végénél jobbra kell nézni, hogy jön e kerékpáros aki rá akar hajtani az úttestre!

Széchenyi út a Csíkvári úti körforgalom. Körforgalomból kimenet három irányba kell néznünk? 1- jobbról jön- kerékpáros, 2- balról jön-e gyalogos, 3- jobbról jön-e gyalogos. 2 3 1

Kötelező haladási irány. Ha a közlekedés során bárhol látunk kötelező haladási irány táblát akkor jeleznünk kell, abba az irányba amerre a tábla mutat. Lövölde út – Budai út. Széchenyi út Börgöndi út felé.

Kikerülés. A parkoló autók után ki kell sorolni a járdaszegély mellé mert jobbra tartási kötelezettségünk van. Irányjelzés és jobbra nézést kötelező. A parkoló autókat szabályosan kell kikerülni irányjelzés és balra nézést kötelező.

Gyalogátkelőhelyek. Ha a gyalogoson látjuk, hogy átakar menni a zebrán akkor át kell engedni. Nincs mérlegelési lehetőségünk. Ha nem látható be a zebra vagy gyalogos mozgás van, akkor a zebra előtt 20 méterre 20 km/h sebességre le kell lassítani, csak akkor haladhatunk tovább ha nem jön gyalogos. (Deák F. út) 20 m; 20 Km/h 20 m; 20 Km/h

Gyalogátkelőhelyek. A Gáz utcában mind a két irányból beláthatatlan zebrával találkozunk. A Várkörúton a kerítés takarásában nem lehet látni az alacsonyabb embereket, gyerekeket.

Királysor a Gáz utca felől. A buszmegállóból induló autóbuszt ki kell engedni, ha jelezte elindulási szándékát. A 30 Km/h tábla után jön egy zebra mely jobbról beláthatatlan. Zebra előtt 20 méterre 20 Km/h sebességre lassítunk 2-es fokozatba kapcsoljuk a váltót, és felkészülünk az esetleg szükséges megállásra.

Királysor a Gáz utca felé. 30 Km/h sebességgel lehet közlekedni. A zebrák beláthatók csak a gázpedált engedjük el egy     kicsit és nézzük meg, hogy tapasztalunk gyalogos mozgást vagy nem. A sebesség korlátozás feloldó táblája a zebra után látható.

Sebességkorlátozás feloldása. Királysor a Géza utca felöl. A sebességkorlátozás feloldó táblája a zebra után van.

Béke tér. A piros karikákkal jelölt táblák mutatják, hogy hova kell kanyarodni, Nehezen észrevehetők ezért minden kereszteződésnél keresni kell! Vigyázat jobbkezes utca!!! Jobbra kell nézni és ha jön valaki el kell engedni. Bekanyarodás után nem elég a jobbkezes utcába benézni, mert jön a zebra ahol jobbra balra kell néznünk,ha jön a gyalogos akkor el kell engednünk.

Horvát István utcából kanyarodunk jobbra a Vasútállomás felé. A bal oldali képen a pirossal jelzet tábla mutatja, hogy a szélső forgalmi sáv meg fog szűnni. Célszerű a piros nyomvonal szerint a belső forgalmi sávba kanyarodni, mert akkor nem kell a forgalmi sáv megszűnése miatt sávot váltani. Ha a kék nyomvonalon haladunk akkor 10 méter után sávot kell váltanunk körülnézéssel és irányjelzéssel. A zöld nyomvonalon haladás szabálytalan azonnali sikertelen vizsgához vezet.

Nézze meg a 2. részt is!