Yes Minister, Igenis Miniszter Úr !

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Zöld válságkezelés és gazdaságélénkítés Környezetgazdászok javaslatai (Szeged, Vándorgyűlés, 2010 okt.1.)
Advertisements

Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. „Változtatni nehéz, a közigazgatást.
Területi államigazgatási szervek
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
A távközlési piac állami felügyelete dr. Orosi Renáta Hírközlési Felügyelet Hírközlési Felügyelet.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Martin József Péter A Transparency International Magyarország ügyvezető igazgatója.
A közmunkaprogramok tapasztalatai,
Tárki Európai társadalmi jelentés fejezet Állam és piac Janky Béla.
Előadás 31 Pénz vagy értékpapír? -- a háztartások pénzigénye Előnyök és hátrányok :  A pénznek nincs hozadéka - hátrány  Az értékpapírnak vannak költségei.
Construma április 14. Dr. Maráczi Zsolt Otthonteremtési Program Javaslat Társaság a Lakásépítésért Egyesület 1/16.
Romhányi Balázs Költségvetési Felelősségi Intézet ügyvezető igazgatója.
Idézetek Carl Gustav Jungtól ( )
A bürokrácia térnyerése Weber szerint a bürokráciának a társadalmi fejlődéssel összefüggésben bekövetkező „előrenyomulása” speciális racionalitásával függ.
4. A nyilvánosság – a civil társadalom éltető kerete. Civilség és közhasznúság.
Irányváltások a területfejlesztés intézményrendszerében 1Területfejlesztők Napja Balatonkenese.
Mire való az Állami Számvevőszék? Miképp hasznosul az ÁSZ munkája? XXII. Vezérigazgatói Találkozó, Röjtökmuzsaj október 12. Domokos László előadása.
Hol is állunk? Hamecz István A Közgazdasági és monetáris politikai szakterület vezetője február 2.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A Veszprém megyei Kormányhivatal működésének tapasztalatai
© 2004 KPMG Cyprus is member firm of KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International.
II. Gazdasági unió A, Pénzügyi unió Közös pénz → összemérhetőség, könnyebb elszámolás - Euro bevezetése 2002-ben.
A spanyol gazdaság jelenlegi problémái Éltető Andrea - MTA VKI április 15.
VII. Nevelésügyi Kongresszus VII. Szekció Intézményfenntartás, irányítás és finanszírozás A közoktatás finanszírozása nem önkormányzati fenntartók esetében.
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
KARBON ALAPOK, BEFEKTETÉSI RENDSZEREK Dr. Fogarassy Csaba SZEI Egyetemi Klímatanács Főtitkára.
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
Kormányszóvivői tájékoztató Olcsóbb, hatékonyabb állam Szilvásy György a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter.
A közfeladatok ellátásának nehézségeiről. Társadalmi célok üzleti módszerek.
FELELŐS SZAKMAI SEGÍTŐ EREDMÉNY NFT (CSF) végrehajtásáért felelős szervezet kijelölése: kormány NFT végrehajtási rendjének kialakítása: NFT munkacsoport,
Mennyibe kerül az adófizetőknek a Gyurcsány-kormány egy állami vezetője? január 4. Luxusbaloldal - luxuskormányzás.
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
AME BESZÁMOLÓJA Előzmények „Korlátlan” iskola alapítási jog – Szakmai –Közösségi –Üzleti okokból Lassú folyamatos korrekció –Minőségbiztosítás.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
Névnapi Köszöntö - néhány humoros bölcsességgel és nosztalgia zenével.
Készítette:Makra Betti Dátum:
Az államháztartásról szóló törvény
Az építésfelügyeleti feladatok alakulása - fokozott elvárások
Kormányszóvivői tájékoztató. A fejlesztéspolitika új intézményrendszere Bajnai Gordon fejlesztéspolitikai kormánybiztos július 7.
A világ legjobb és legkönnyebb pénzkereseti lehetősége ! SOHA vissza nem térő alkalom ! Volt már lehetősége egy olyan üzletben részt venni, ami nem rég.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Az Állami Számvevőszék önkormányzati ellenőrzési tapasztalatai Előadó: Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Civil törvény és civil információs centrumok a közösségek megerősítéséért Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár február 6. Emeri Erőforrások Minisztérima.
Felkészülni! Vigyázz! Kész? T akarék Agrár Központ Fórián Zoltán vezető agrárszakértő szeptember 1.
Informatio Scientifica-Informatio Medicata szeptember Gazdaságosság és hatékonyság a könyvtárban Rónai Iván NEFMI.
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
Yes Minister, Igenis Miniszter Úr !
Nemzeti Energetikusi Hálózat
Bevezetés a Közpénzügyek alapjaiba Dr. Gárdos Csaba c. egyetemi tanár
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
Minisztériumok, központi közigazgatás
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
NONPROFIT SZERVEZETEK, CIVIL SZEKTOR
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
Közbeszerzési szabályok változása és
A politika feladatai a kutatásban, a fejlesztésben és az innovációban
Előadás másolata:

Yes Minister, Igenis Miniszter Úr ! Az Igenis, miniszter úr! egy brit szatirikus televíziós vígjátéksorozat, amely 1980-tól 1988-ig öt évadot élt meg. 1980 és 1984 között televízión és rádión is sugárzott Igenis, miniszter úr!, ennek folytatásaképp pedig 1986 és 1988 között futott az Igenis, miniszterelnök úr! A sorozat a politikai manipulációk világába enged bepillantást. A történet egy kormányhivatali irodában (illetve a folytatásban a Downing Street 10. alatt) játszódik, Jim Hacker miniszteri karrierjét követi végig. Küzdelmei céljai érvényesítésére rendre államtitkára, Sir Humphrey Appleby ellenállásába ütköznek. Személyi titkára, Bernard általában kettejük között foglal állást. Majdnem minden epizód az „Igenis, miniszter úr” frázissal ér véget, ami általában Humphrey szájából hangzik el. A sorozat kedvező kritikai visszhangot kapott és számos díjat nyert. Az akkoriban kormányzó Margaret Thatcher is kedvenc tv-műsorának mondta, 2004-ben pedig Nagy-Britannia hatodik legjobb tévésorozatának választották.

Takarékossági intézkedések ( az idézetek sokszor ironikusak , néha helyesek ) Közpénzügyek Bürokrácia : „ segítse a minisztert a minisztériumnak járó pénzért való harcban „ → ez csak akkor jó ha jó célra megy a forrás egyébként pazarlás „Személyes minisztériumi példa kell a megtakarítások levezénylésénél ” „ Ne várjuk el másoktól amit magunk nem tudunk megtenni „ „ Ha példát mutatunk az számokban ki sem fejezhető „ „ A Kormány akkor is kormányozzon ha minden leáll, az egész ország romokban hever „ → hát azért ne heverjen romokban és a Kormány úgy kormányozzon inkább

Takarékossági intézkedések Közpénzügyek Cél : Bürokratikus fontoskodókat leépíteni, racionalizálni kell a létszámot ( szinte minden kormányzati ciklusban előkerül ez döntés ) „A költségvetési intézményi szektorban a mérce a létszám és a költségvetés nagysága „ ( hiszen non-profit intézmények ) ↔ e helyett nyilván sokkal jobb lenne a hatékonyság mint mérce Kissé helytelenül így egy nagy költségvetésű minisztérium vagy intézmény sikeresebb, hatalmasabb mint egy kicsi és nem is nézzük hogy szükséges-e az állami feladat amit ellát és hatékony-e Versenyszektorban a cél a profit → állami szektorban feladatmutatók kellenének, mi javul a feladatellátásban

Takarékossági intézkedések Közpénzügyek Takarékosság területei : kiadáscsökkentés, létszámcsökkentés, ingatlan felülvizsgálat , bevételek emelése , esetleges átvilágítás….stb Átvilágítás : komikusan nem megtakarítást hanem többlet létszám igényt mutatott ki → néha jó egy külső átvilágítás bár esetenként lehet drága ill. ha jó a javaslat akkor valóban végre is kell hajtani Csökkentés esetén → az nem jó ha ez csak bűvészkedést jelent a számokkal Kiadásokat csak az ország teherbíróképességével összhangban szabad tartani → ha csökkentünk kiadást akkor azt lehetőleg tartós és hosszútávú intézkedésként tegyük meg

Takarékossági intézkedések Közpénzügyek 4 minisztérium foglakozik egyenruha rendeléssel a filmben, plusz valaki még ellenőrzi is → a közpénzből élő intézmények valóban hajlamosak a fiskális alkoholizmusra, ellenőrzés és takarékosság kell ezek visszafogására Ha valahol kiderül hogy megtakarítás érhető el 1-1 területen → azt nem mindig akarják érintettek felfedni mert félnek hogy e miatt kevesebb állami támogatást kapnak a következő évben…. Ez nem megoldás, egy vezetőnek alapfeladata a közpénzzel való takarékos gazdálkodás, ha ezt nem teszi akkor le kell váltani azonnal Takarékossági intézkedések ellen mindig talált az államtitkár kifogást → ez nem jó ha a való gazdálkodásban is így van Közpénzek terén : takarékosság már a részletes tervezéssel kell hogy kezdődjön + ellenőrzés + átláthatóság + nyilvánosság