A BIZTONSÁGOS KÖZLEKEDÉSRE FELKÉSZÍTÉS PROGRAMJA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Az iskolavédőnő szerepe az oktatási intézmény egészségnevelési drogstratégia megvalósításában Előadó Pátkai Beáta iskolavédőnő A védőnők szerepe az iskolai.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
K ÖZNEVELÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTŐ MŰHELYMUNKÁJA T ÁMOP március 17 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Gödöllői Tankerülete és Aszódi.
Okok Piaci környezet – több mint 70 felsőoktatási intézmény, ezek közül több szinte ugyanolyan képzési palettát, hasonló lehetőségeket kínál Társadalmi.
Zala Megyei Irodája 2015-ben megvalósult programjaink.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
A év értékelése és a év újdonságai
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Barcsák Marianna KPSZTI
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Pályaválasztási tanácsadás
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Mayer József Budapest február 27.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
HHR.
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Bemutatkozik az iskolapszichológus
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
DARUS.
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Programjaink matematikából a es tanévben
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Programjaink fizikából a es tanévben
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
KRÉTA-ESL Bemutató.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
A es tanév programterve FIZIKÁBÓL
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Németország BESZÁMOLÓ 2014
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Előadás másolata:

A BIZTONSÁGOS KÖZLEKEDÉSRE FELKÉSZÍTÉS PROGRAMJA

Adatok Jelenléti ív

Lépésről lépésre – modularitás és felépülő bizalom Élet Úton Program Lépésről lépésre – modularitás és felépülő bizalom

Élet Úton Program - Partnerség Minden partner a saját akciójával, programjával, vagy vállalásával járul hozzá a program sikeréhez. A program a partnerek tevékenységét nem határozza meg, csak a tevékenységüket úgy illeszti a teljes rendszerbe, hogy annak és a programnak a hatékonyságát növelje. A programhoz csatlakozott és csatlakozó partnerek a csatornát biztosítják ehhez saját tevékenységükkel.

MobileKids - Élet Úton: Komplex közlekedésre nevelési oktatási program Kecskeméten Célcsoport: általános iskolás alsó tagozatos diákok (1-4. évfolyamok) Kezdeményező: Mercedes-Benz Hungária és Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. Megvalósító partner: KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Együttműködő partnerek: Kecskemét MJV önkormányzata, ORFK-OBB helyi szervezete; Klebersberg Intézményfenntartó Központ; helyi szakmai szervezetek (pl.: Füredi Autósiskola, Kiskőrösi Közúti Szakgyűjtemény, stb.) Bevonandók köre: kecskeméti általános iskolák: 23 általános iskola (kb. 212 osztály – kb. 5000 diák) Projekt időtartama: 2014. június – 2015. június (2014/2015 tanév) Célkitűzés: komplex közlekedésbiztonsági oktatási program megvalósítása, iskolai keretek között

Bevonandók köre 23 általános iskola – 218 osztály – 5045 diák 1. Kecskeméti Széchenyivárosi Arany János Általános Iskola 2. Kecskeméti Széchenyivárosi Arany János Általános Iskola Lánchíd Utcai Sport Általános Iskolája 3. Kecskeméti Széchenyivárosi Arany János Általános Iskola Móra Ferenc Általános Iskolája 4. Kecskeméti Corvin Mátyás Általános Iskola 5. Kecskeméti Corvin Mátyás Ált. Isk. Hunyadi János Általános Iskolája 6. Kecskeméti Corvin Mátyás Általános Iskola Mathiász János Általános Iskolája 7. Kecskeméti Corvin Mátyás Általános Iskola Kertvárosi Általános Iskolája 8. Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola, Gimnázium, Szakközépiskola és Alapfokú Művészeti Iskola 9. Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola 10. Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Ált. Iskola Béke Általános Iskolája 11. Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Ált. Iskola Damjanich János Általános Iskolája 12. Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Ált. Iskola Magyar Ilona Általános Iskolája 13. Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Ált. Iskola Tóth László Általános Iskolája 14. Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Ált. Iskola II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolája 15. Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskola és AMI 16. Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskola és AMI Móricz Zsigmond Általános Iskolája 17. Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskola és AMI Ménteleki Általános Iskolája 18. Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskola és AMI Kadafalvi Általános Iskolája 19. Kecskeméti Főiskola Petőfi Sándor Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Óvoda 20. Kecskeméti Református Általános Iskola 21. Piarista Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium 22. Mihály Kertje Kecskeméti Waldorf Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény 23. Szent Imre Katolikus Óvoda és Általános Iskola 23 általános iskola – 218 osztály – 5045 diák

Programsorozat 1. Projekt előkészítése 2. Mentorok és pedagógusok felkészítése Mentoroknak oktatás Pedagógusoknak elektronikus tananyagok Felkészültség ellenőrzése 3. MINTAOKTATÁS megvalósítása mintaiskolában 4-5. Elméleti oktatás 1x45p - mentorokkal 2x45p - pedagógusokkal 7. Plakátverseny meghirdetése Zsűrizés Pályaművek fogadása Legjobbak kiválasztása 6. Gyakorlati képzés 8. Ismeretfelmérés Plakátkiállítás és díjátadó Közlekedési verseny és díjátadó Sajtótájékoztató 9. MOKI Kupa Záró rendezvény

Mentorok és pedagógusok felkészítése Mintaoktatás megvalósítása egy mintaintézményben Pedagógusok felkészítése, mintaoktatás megvalósítása mentorokkal, gyakorlati oktatás megvalósítása a pedagógusok bevonásával. A mintaprojekt tapasztalatainak összegzése, az esetleges átalakítások után a tananyagok és módszertani tansegédletek véglegesítése.

Elméleti oktatás megvalósítása mentorokkal Elméleti oktatás megvalósítása a mentorok segítségével az iskolákban. Osztályonként 45 perces elméleti óra, melyen részt vesz a pedagógus is. Az ütemezést az iskola jóváhagyásával a mentorok állítják össze. Minden pedagógus részére előzetesen személyes felkészítés biztosítása, utána konzultációs lehetőség. Minden gyermek részére MOKI-munkafüzet (külön az 1-2 és a 3-4 évfolyam részére) és ajándék (fényvisszavetős karpánt) biztosítása.

Iskolai oktatási segédletek rendszere

Iskolai oktatási segédletek rendszere Projektvezető Kiemelt szakértők Mentorok Tanárok Diákok Szülők Koncepció Mentorok felkészítése Képzés szervezése, tanárok felkészítése, mintaóra megtartása Diákok felkészítése: tanórai + otthoni feladatok Ismeretek elsajátítása, tudásszint ellenőrzése Otthoni „együtt-tanulás”

További 2 órás elméleti oktatás megvalósítása Pedagógusok által két elméleti óra megvalósítása, az iskolai tanrendbe illesztve (délutáni tanórák, osztályfőnöki óra, stb.). Az ütemezést az iskola állítja össze. Gyakorlati oktatás megvalósítása A 3-4 évfolyamos gyermekek részére kerékpáros ügyességi és szabályismereti felkészítő program, KRESZ-pálya segítségével. Az eszközöket és az instruktort a PK biztosítja, helyszín az iskola. (23 iskola – kb. 18 nap)

Iskolai oktatási segédletek rendszere

Június - november Szeptember - december Január Február – március Projektelőkészítés, kapcsolatfelvétel, Oktatási tananyagok, tansegédletek kidolgozása Június - november Mentorok kiképzése, pedagógusok felkészítése Szóróajándékok beszerzése Oktatási tananyagok, tansegédletek tervezése, gyártása Szeptember - december Mintaprojekt megvalósítása a mintaiskolában, és értékelés Plakátverseny hirdetése Január Elméleti oktatások megvalósítása a csatlakozó iskolákban (az első óra a mentorok segítségével valósul meg) Február – március Gyakorlati oktatások megvalósítása Plakátverseny értékelése Elméleti ismeretfelmérés, értékelés Április Plakátverseny eredményhirdetése, díjak átadása Projektzáró sajtótájékoztató MOKI-kupa megrendezése Május – június

Motiváció - szemléletformálás Elméleti teszt-ismeretfelmérés Motiváció - szemléletformálás

Plakátverseny A programban résztvevő osztályok között versenyt hirdetünk közlekedéssel, közlekedésbiztonsággal kapcsolatos plakát készítésére, két kategóriára bontva: 1-2 évf. és 3-4 évf. Előkészítés, koordináció. Plakát/szórólap készítése az osztálytermekbe. A plakátokat az osztályok közösen készítik el, és a megadott határidőre beküldik a PK részére (MBB közreműködésével). A beküldött plakátokat szakmai zsűri értékeli. A legjobb plakátot készítő osztályok (egy 1-2. évf. és egy 3-4. évf.) egy-egy egész napos osztálykirándulást nyernek. A legjobb plakátokból köztéri tábla kampány (kb. 10 tábla). A beküldött plakátokat közzétesszük a MOKI oldalon.

Záró rendezvény A tesztek kiértékelése alapján továbbjut az 1-2 és a 3-4 évfolyamokból 5-5 osztály, akik összeállítanak 10-10 fős csapatokat a versenyre. Verseny lebonyolítása Sajtótájékoztató szervezése, lebonyolítása Ajándékcsomagok biztosítása a gyermekek részére Nyertes osztályok KRESZ-pályát nyernek (1-2 évf., és a 3-4 évf. első helyezettjei), és a MOKI vándorkupát Nyertes csapatok felkészítő tanára egy-egy kerékpárt nyer

Elméleti teszt-ismeretfelmérés Ismeretanyag

Iskolai oktatási segédletek rendszere Tanári kézikönyv Látni és látszani Átkelés az úttesten Kerékpárral az úton A közlekedés tagja vagyok A jövő mobilitása

Iskolai oktatási segédletek rendszere 1. évfolyam Látni és látszani 1 Bevezetés - tematika modul tárgya 2 modul felépítése Általános szabályok, információk korosztály sajátosságai gyalogos sajátosságai 3 fő baleseti kockázatok 4 gyalogos szabályok Láthatóság szerepe a vizualitás fontossága a közlekedésben észlelhetőség láthatóság Veszélyfelismerés - Ki, hogy lesz látható gyalogos észlelhetősége gyalogos láthatósága 5 Feladatok gyűjtsük össze a láthatóságot biztosító, fokozó eszközöket Önálló gyalogos közlekedésre való nevelés

Iskolai oktatási segédletek rendszere 2. évfolyam Átkelés az úttesten 1 Bevezetés - tematika modul tárgya 2 modul felépítése Általános szabályok, információk Ki hol közlekedik Átkelések típusai kialakítás szerint Kapcsolódó KRESZ jelzések 3 Fényjelző készülékek 4 Fő baleseti kockázatok 5 Megkülönböztető jelzés, rendőri karjelzés Találkozás az úttal Irányok és távolság és mozgás felismerése Az átkelés fázisai Biztonságos átkelés Veszélyfelismerés - Ki, hogy lesz látható Takarásból kilépő gyalogos Hirtelen lelépés Tilos jelzésen történő átkelés Feladatok Alakítsunk ki szituációkat és játsszuk el!

Iskolai oktatási segédletek rendszere 3. évfolyam Kerékpárral az úton 1 Bevezetés - tematika modul tárgya 2 modul felépítése Általános szabályok, információk A kerékpározás tanulása Kerékpár felszereltsége Legfőbb közlekedési manőverek kerékpárral 3 Kerékpározás általános szabályai 4 Fontos fogalmak és értelmezésük: Jobbra tartás, jobbkéz-szabály, elsőbbség, előzés, párhuzamos közlekedés, balra kanyarodás kerékpárral 5 Tiltások - 6 Segítségnyújtás Kerékpárral a forgalomba Általános Elindulás Irányváltoztatás Bekanyarodás Kerékpározás nem úttesten Kerékpározás úttesten Veszélyfelismerés - Ki, hogy lesz látható Forgalomba történő bekapcsolódás Balra kanyarodás Fékező autó Ajtónyitás Feladatok Alakítsunk ki szituációkat és játsszuk el!

Iskolai oktatási segédletek rendszere 4. évfolyam Önálló közlekedő 1 Bevezetés - tematika modul tárgya 2 modul felépítése Általános szabályok, információk, biztonsági szabályok KRESZ ismeretek - szabályismeret Gyaloglás Kerékpározás 3 Utazás az autóban 4 Közösségi közlekedés 5 Veszélyek felismerése 6 Felelősségtudat Feladatok Mindenttudó vetélkedő

Geisztné Kamasz Erzsébet (2. évfolyam) Abelovszky Tamás (3. évfolyam) Élet Úton – MobileKids mentorok Dallos Éva (1. évfolyam) Geisztné Kamasz Erzsébet (2. évfolyam) Abelovszky Tamás (3. évfolyam) Palágyi István (4. évfolyam) Komáromi László - vezénylés

Az intézményektől várt információk: Ütemterv áttekintése, elfogadása (módosítási lehetőség 2014. december 11., csütörtök 8:00 óráig a l.komaromi70@gmail.com email-címre; telefon: 06-70-4530835) Iskolai kapcsolattartó megadása (e-mail cím és telefonszám) (Jelenléti íven) Az intézményben rendelkezésre álló technikai berendezések megadása osztálytermenként (táblázatban) Projektvezető kapcsolattartó: toth.viktoria@kti.hu

Köszönöm a figyelmet!