A jógyakorlatok szerepe a módszertani levelek implementációjában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
Advertisements

Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
E-BANKING SUMMIT március 3. Biztonságos kommunikáció biztosítása a pénzintézetek és a hatóságok között Szabó Katalin Termékmenedzsment osztályvezető.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Hogyan készüljünk a francia nyelvi érettségi változásaira?
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A VÉDŐNŐK SZEREPE AZ EMLŐRÁK KORAI FELISMERÉSÉBEN Puskás Gabriella AZ EMLŐRÁK GYÓGYÍTÁSÁÉRT ALAPÍTVÁNY BUDAPEST.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Energiatakarékos megoldások Név: Szamosi Rozina Felkészítő tanár: Kiss Csaba Iskola: Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, Pusztavacsi Tagintézménye Cím:
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dr. puli edit phd egyetemi adjunktus, széchenyi istván egyetem, győr
Mozgásszervi rehabilitáció
A munka eszköze magam vagyok
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
STOKVIS TAPES An Illinois Tool Works Company STOKVIS PROMI s.r.o.
Az Internet megismerése
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Távolság- és térérzékelés
Ács Szabina Kommunikáció és Médiatudomány
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Csongor és Tünde és a Varázsfuvola
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Projektmunka Földrajzolok
A létminimum-számítás megújítása
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az orvostudomány és jóga gyakorlati összekapcsolása, alkalmazása az egészség megőrzése és betegségek kezelése során: Swami Sivananda Saraswati orvos-jógi.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Arany János Vojtina ars poétikája.
Felhasználóképzés a kórházban
Kalickás forgórészű aszinkronmotor csillag-delta indítása
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Környezeti Kontrolling
A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Összeállította: J. Balázs Katalin
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Könyvtárhasználati alapismeretek II. Olvasószolgálat
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Rappai Gábor, szeptember 25.
Dr. Krisztián erika – megyei tisztifőorvos
Az iskolai szervezet és fejlesztése
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

A jógyakorlatok szerepe a módszertani levelek implementációjában Dr. Benyó Mátyás PhD – egyetemi adjunktus urológus, andrológus szakorvos

A jógyakorlatok szerepe a módszertani levelek implementációjában ?

Elveszve az információátvitel Csapdáiban Az információ kétértelmű/nehezen értelmezhető/nem teljes átvitele az emberi társas kapcsolatok során Célzottan: Pl. orvosi gyakorlatban latin szavak használata Illetéktelen személyek kizárása az információcseréből Olvasók/hallgatók irányítása Nem célzottan: Bizonyos normáknak, előírásoknak meg kell felelni Pl. törvények Az értelmezést nehezíti, az utasítások végrehajtása zavart szenved A célközönség elveszíti az érdeklődését A nem érthető részeket saját elképzeléseivel helyettesíti

A jógyakorlatok szerepe a módszertani levelek implementációjában Hivatalos forma Jogi követelményeknek megfelel Mindenre kiterjedő részletes információt ad Háttér információval ellát Jógyakorlati oktatás Célratörőbb Egyszerűbb Könnyen értelmezhető Gyorsabban áttekinthető Gyakorlatba ülteti a módszertani levelet

A módszertani Levelek története jógyakorlat nélkül

A módszertani Levelek története jógyakorlat segítségével

információátvitel a gyakorlatban „10%-át tanuljuk meg annak, amit olvasunk 20%-át tanuljuk meg annak, amit hallunk 30%-át tanuljuk meg annak, amit látunk 50%-át tanuljuk meg annak, amit látunk és hallunk 70%-át tanuljuk meg annak, amit megbeszélünk 80%-át tanuljuk meg annak, amit tapasztalunk 95%-át tanuljuk meg annak, amit tanítunk másoknak” -x% ha nehezen értelmezhető a szöveg… William Glasser, amerikai pszichiáter 1925-2013

Miért ad többet a jógyakorlat a mindennapi gyakorlathoz Az információ értelmezése nehézségekben ütközhet csak az írott forma figyelembevételével szembe állítva a verbális kommunikációval A kommunikáció 93%-a nonverbális elemeket használ A gesztusok és az arckifejezések hatékonyabb információáramlás segítenek elő. A személyes diszkusszió hatékonyabb információáramlást biztosít, mint az e-mail váltás, főleg a kiadott utasítással szemben Megérthetővé válik a szándék A hangsúlyozás is rendkívül fontos Az üzleti világban az üzenetek mögöttes tartalmát a munkavállalók helytelenül értemezik E-mail: 44% Hangüzenet: 27% Személyes kommunikáció: 0% Fontos a verbális kommunikáció hatékonyságának fenntartása Az üzleti megbeszélések 50%-át feleslegesnek érzik a munkavállallók Hanford J How to Effectively Communicate at Work [Infographic]

A jógyakorlatok útmutatása A királynét megölni nem kell félnetek helyes ha mindenki beleegyezne én nem ellenzem. A királynét megölni nem kell, félnetek helyes, ha mindenki beleegyezne, én nem, ellenzem. A királynét megölni nem kell (!!!), félnetek helyes, ha mindenki beleegyezne, én nem, ellenzem. Merániai János, esztergomi érsek (1205-1223), 1213. - Gertrúd királyné elleni merénylet kapcsán tett kijelentése

Miért ad többet a jógyakorlat a mindennapi gyakorlathoz A jógyakorlat segítségével érdekeltté tesszük az egészségügyi személyzetet annak megvalósításában

A kétoldalú kommunikáció Tessék, itt egy láthatatlan recept a nem létező fájdalmára… Nem csak az információátvitel formája a fontos, hanem el kell fogadtatni a módszertani levelek gyakorlati jelentőségét, erre a jógyakorlat egy tökéletes eszköz – kérdéseket tehetnek fel Meg kell győzni a hallgatóságot, hogy a módszertani levelek alkalmazásának van gyakorlati jelentősége és haszna

A kétoldalú kommunikáció Meg kell ismerni az intézményszintű egyedi nehézségeket A jógyakorlat oktatói tanácsaikkal segíthetik az implementációt Ne aggódjon Szabó Úr! Amint megmértem a vérnyomását, kivizsgálom miért lila a keze!

A jógyakorlat megvalósítása A jógyakorlatok folyamatábrái, hibamód- és folyamattáblái elkészültek A gyakorlati oktatás hamarosan elindul

Ne engedjük el a kollégák kezét, hanem segítsünk! Kovács Úr! Nekem most el kell mennem, de ha mellkasi szorító fájdalmat észlel pumpáljon erőteljesen!

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ A FIGYELMET! Dr. Benyó Mátyás PhD – egyetemi adjunktus urológus, andrológus szakorvos