Agrárinformatika a mezőgazdasági szakképzésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
Advertisements

Szegedi Ipari, Szolgáltató Szakképző és Általános Iskola
EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS MOTTÓ: „ Mindenki láthatatlan drágakövet rejt magában, akármilyennek született, s ezt csiszolni, formálni kell. „ “Tanulj.
Aktualitások a szakképzésben
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
A felsőfokú szakképzés minőségirányítási és minőségfejlesztési modellje Kispéter József, Drahos Péter, Dombovári Tamás.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Cisco Hálózati akadémia
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
Informatikai Szakképzési Portál
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A nevelési-oktatási program előzményei
A szakképzés tapasztalatai a Büttner Kft-nél Dr. Büttner Tamás Ügyvezető igazgató SzaSzeT Konferencia Marcali
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
Informatikai szakképzés Gépipari, Informatikai Műszaki Szakközépiskola és Kollégium Kovács Péter
A kerettantervek fejlesztése
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Tananyag -koncepció. Célcsoport – céltevékenység Középiskolai tanulók A projekt keretein belül 1 -1 e-learning tananyagcsomagot.
Rövidtávú feladatok A tankönyvírás – e-learning anyag összeállítása.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Lökkös Attila TÁMOP projekt bemutatása
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
See-Reuse Tananyagok. P1. OKJ-s technikus tananyag Megújulóenergetikai technikus képzés szakmai tananyagának kidolgozása –Szakképesítés megnevezése: Megújulóenergetikai.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Épületgépész technikus oktatás a Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolában 4024 Debrecen Varga u. 5.
PROJEKTZÁRÓ RENDEZVÉNY június 12. Rövidebb képzési idejű szakképzés a Ganz-Munkácsyban TÁMOP B-12/
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
„a gyakorlat a legjobb tanítómester, igazi gazdákat ez formál" (Tessedik Sámuel) Román István agrárszakképzésért felelős helyettes államtitkár március.
SZENT IMRE ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Várható fontosabb pályázatok ban.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
SZAKKÉPZÉSI REFORM ÉS A FELNŐTTKÉPZÉS MEGÚJÍTÁSA Dr. Vartman György Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály Szakképzési osztályvezető.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Épületgépész technikus oktatás a Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolájában 4024 Debrecen Varga u. 5.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
Az önfejlesztő terület bemutatása Száva Eszter augusztus 31. Salgótarján.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
1 A munkaerőpiac aktuális kérdései és a szakképzés helyzete különös tekintettel a duális képzésre Cseresnyés Péter munkaerőpiacért és képzésért felelős.
MFKB Roadshow Változások a szakképzésben – Gondoljuk újra együtt Csongrád megye szakképzés fejlesztési koncepcióját október 10. Előadó: Dr. Kőkuti.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum
Átalakult a szakképzési rendszer
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
Egy nyílt levél elő- és utóélete
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
SPORT – INNOVÁCIÓ - Pályázat
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Milyen kulturális tényezők lehetnek hatással az USA tagállamainak mozgástudatosságára? I. rész – szimuláció / Békéscsaba (II. rész – hatásmechanizmusok.
Vegyészképzés a Madách iskolában
Határokon átívelő projektek.
Háromszéki szakoktatás jövője
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
Agrárinformatikai ismeretek oktatása az agrár-szakképzésben
Előadás másolata:

Agrárinformatika a mezőgazdasági szakképzésben Galamb József Mezőgazdasági Szakgimnázium és Szakközépiskola Horváth Zoltán igazgató

Problémák Az OKJ-ben szereplő agrárszakmákban nem jelenik meg az agrárinformatika fogalma, még a precíziós gazdálkodásé is elvétve A fejlődés gátja lett a középfokú szakképzés tehetetlensége Gond a középfokú gépészképzés esetén a gépek üzemeltetése: T kategóriás jogosítvány - életkor Óriási gyakorlati költségek – garanciális problémák A vállalkozók nem fordítanak figyelmet a szakképzésre „ingyenes, de mindenhez értő munkaerőt szeretnének”

Előzmények 2010 – Felmerül az agrárinformatika, mint szakma középfokú bevezetésének szükségssége 2013 – Agrárszakképző Iskolák Hálózata 2014 – Agrárinformatikai klaszter 2015 – Precíziós agrár-informatikai technikus képzés vázlata 2016 – Az iskola felszerelésének bővítésére koncepciók kidolgozása 2017 – Agriteach 4.0 pályázat elindítása 2017 - Hatástanulmány elkészítése a kamara felkérésére 2018 – Fiatal gazdák képzésének keretében 40 órás tananyag kidolgozása – Precíziós gazdálkodási ismeretek címmel

Jelen Az Agrárminisztérium, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Herman Ottó Intézet szakmai munkatársai segítségével újratervezzük a szakma bevezetéséhez szükséges hatástanulmány, szakképzési kerettanterv és szakmai- és vizsgakövetelmény tervezetét Elindult az Agriteach 4.0 pályázat keretén belül a pedagógusképzés. Zárás 2019.06.13-án Makón. Szimulátorok és eszközök beszerzése a Galamb iskolában 2019 szeptemberétől agrárinformatikai fakultáció beindítása a tanulók részére

Köszönöm a figyelmet! Horváth Zoltán Igazgató 2019.04.05. Gödöllő