orosz festészet 19. század első felében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bevezetés Az orosz realista festészet elméleti alapját a forradalmi demokrata filozófusok és írók megvetették, és ez párhuzamos jelensége volt az orosz.
Advertisements

SZTE ÁJK Munkajogi és Szociális Jogi Tehetségnap június 29. A rendezvény az Emberi Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő.
SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Fazola Henrik Élete és Munkássága. Élete Német származású vasm ű ves, aki a szakma mesterfogásait testvérével, Fazola Lénárddal együtt Würzburgban, Georg.
Keletkezése és sugalmazottsága. Kánon és történeti hitelesség.
Holnemvolt Budapest. Csodálatosan gazdag fotóhagyatékkal bővült a Fortepan: a levéltár jóvoltából a fényképész Klösz György 1500 képe vált közkinccsé.
Készítette: Gondos Borbála
Velence, a „víz városa”. Kialakulása: ◊Velence kialakulása egyaránt köszönhető a természetnek, illetve az ember munkájának, környezeti feltételeit viszont.
A dualizmus gazdasága Készítette: Grisnik Sára 7./a.
A magyar realizmus Munkácsy Mihály és a többiek. Munkácsy Mihály ( ) Romantikus hangvételű művei a magyarság sorskérdéseit jelenítik meg, de a.
HEREND MINT VILÁGMÁRKA VÉDELME MÁRCIUS 17.
Szövetségi rendszerek Európa az első világháború előtt
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. második foglalkozás.
Máté András egyetemi docens ELTE BTK Logika tanszék I. István gimnázium IV. D osztály (1971)
Egy amerikai képzőművész baba kollekciója. Annie Wahl.
2009. JÚLIUS 26 – AUGUSZTUS 9., SZABADKÍGYÓS
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
A munka eszköze magam vagyok
Kállai Ferenc (eredetileg Krampner Ferenc; Gyoma, október 4
„Ó, azok a Boldog Békeidők…”
Készítette Tanuló: Kereszturi Patrik
Tianmen-hegység: Kínában található, észak Hunan tartományban, a közeli város Dayong. (Sokan elbizonytalanodnak a neve miatt, Tianmen, mely nagyon hasonlít.
Az egységes olasz és német állam létrejötte
„Mert Néha kell a romantika”
A közigazgatással foglalkozó tudományok
ÚJFAJTA KÖLTŐI MAGATARTÁS
Fáy András és a korabeli testnevelés
Az orosz állam birodalommá válása a Romanovok idején
A zsinagóga berendezése
18. – 19. századforduló orosz irodalma
BBN-ORO Orosz irodalomtörténet 1. : A 19
A Ciszterna Bazilika Isztanbul - Törökország ( Yerebatan sarnici )
18. – 19. századforduló orosz irodalma
Madách Az ember tragédiája elemzés
Késmárk Készítette: Szabó Lilla
Mint a madár? Szitakötő 38. szám, 38 – 39. oldal.
Őszi alkotótelep XI KÉTEGYHÁZA.
A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN
Készítette: Nagy Nóra K. 11. B.
Madách Imre Madách Imre Ifjúság, tanulás 1823-ban született a Hont vármegyei Alsósztregován. Pesten jogot tanul, bekapcsolódik.
Az ókori Róma művészete
A tradicionalista (normatív) szemlélet korszaka az orosz irodalomban 1. Эпоха традиционалистского (нормативного) художественного сознания в русской литературе.
13. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
A tradicionalista (normatív) szemlélet korszaka az orosz irodalomban 2. Эпоха традиционалистского (нормативного) художественного сознания в русской литературе.
A nemzeti irodalom megteremtése. 2.
Paulay Ede Az ember tragédiája.
Az orosz romantika 2. Русский романтизм.
A XIX. SZÁZADI OROSZ IRODALOM
Az ember tragédiája Iglódi István rendezésével
A. Puskin szintetizáló életműve Синтез достижений русской литературы в творчестве А. С. Пушкина Puskin öröksége.
Iglódi István rendezése
Dr. Molnár László Semmelweis Egyetem Levéltára
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
Gazdaságpolitika 6.ea.
MŰVELŐDÉS SAJTÓ – CENZÚRA.
Ki mit tud?- művészeti nap december 15. szombat
Erasmus élmény Vicben.
Szarvas Békéscsabától 47 kilométerre, a Hármas-Körös holtágának partján fekszik.
A tradicionalista (normatív) szemlélet korszaka az orosz irodalomban 2. Эпоха традиционалистского (нормативного) художественного сознания в русской литературе.
Mit tegyenek a kiégett séfek, hogy újra lelkesek legyenek?
Emberábrázolás: Az ikon megújulása
Az orosz romantika 2. Русский романтизм 2..
Dr. Molnár László Semmelweis Egyetem Levéltára
A reneszánsz művészet Giorgione: Ifjú képmása.
Innovatív közlekedésbiztonsági eszközök
Zágorhidi Czigány Balázs: Könyvtár? Levéltár? Múzeum? Látogatóközpont?
A harmadik Magyar Köztársaság első évtizede
Szentpétervár mítosza
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Nagybánya június 6..
Előadás másolata:

orosz festészet 19. század első felében

Az orosz festészet 19. sz. első felében A klasszicista festészet  „akadémiai”, történelmi témák A romantikus festészet: Az arcképfestészet O. Kiprenszkij (1782-1836)

Grafika (A. Orlovszkij), tájkép és veduta ( Sz. Scsedrin)

V. Tropinin (1776–1857)

A. Venyecianov (1780–1847) és iskolája – a zsánerfestészet

Karl Brjullov (1799–1852 )

P. Fedotov (1815–1852)

A. Ivanov (1806–1858)

orosz festészet 19. század második felében

1860-as évek V. Perov (1834–1882)

Az orosz festészet előtérbe kerülése 14-ek lázadása (1863)  Az orosz festők Kommunája (1863–1871) P. Tretyakov-kollekció kialakulása (1860-as évek – 1898) I. Kramszkoj (1837–1887)

1870-es évek: a Vándorkiállítási Társaság festői I. Kramszkoj V. Perov A. Szavraszov I. Siskin I. Repin N. Ge V. Polenov V. és A. Vasnyecov-testvérek V. Szurikov A. Kuindzsi I. Levitán V. és K. Makovszkij-testvérek V. Szerov G. Mjaszojedov N. Jarosenko Történelmi festészet Jelenet Történelmi vedutták Zsánerfestészet Portré megújhodása A bibliai téma újraértelmezése

Ny. Ge (1831–1894)

Zsánerfestészet. G. Mjaszojedov (1835–1972)

N. Jarosenko (1848–1898)

Tájképfestészet A. Szavraszov (1830–1897)

I. Levitán (1860–1900)

A történelmi festészet új korszaka V. Szurikov (1848–1916)