1 Tudásbázis követelmények a digitális korszakban Gyulay Tibor tudásmenedzsment szakértő előadása „A tacit (avagy a hallgatólagos tudás) jövője a negyedik.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
A magyar sport (egyetlen?) esélye a korszerű TM
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Hidak és járható utak a tudomány és gyakorlat között Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások – Intézményesítetté váló tudásmenedzsment megoldások.
A RÓNA-JUH Klaszter a JUHINNOV Platform haszonélvezője Monori István RJK elnök Budapest.
Benedek András – BME GTK APPI Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében V. Országos Távmunka Konferencia Budapest, december 7.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
A SYNERGON CSOPORT TAGJA 1 Közösségek és portálok - tudásmegosztás Molnár Attila Gergely Synergon Informatika Rt
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
Tudásmenedzsment a változó szervezeti környezetben
1 MTA Tudásmenedzsment Albizottság III. workshop „Leadership” dilemmák a tudásmenedzsment szemiformális együttműködési modelljében február 23. Dr.
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Felsőoktatási változások hallgatói szemmel Miskolczi Norbert.
? ? ? ? ? Bíró Judit. „MINI” Mobil Információ, Naprakész Irányítás Bíró Judit.
Hol szökik a hatékonyság
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Csoportmunka szolgáltatások megvalósítása a T-Mobile-ban Keresztúri Éva T-Mobile Magyarország.
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró.
Tudástranszfer egyetemi városokban
Copyright © 2005 | update software AG | update software Magyarország Kft. Radics Sándor principal IV.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
2011.szeptember 26. Balatonalmádi
Tudásmenedzsment -stratégia, -fejlődés, -tapasztalások Galambos Sándor
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Szolgáltatáselemző Rendszer. A rendszer fejlesztése szeptemberében kezdődött, az előkészítő munkálatok év elejétől. Az éles rendszer átadásának.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A projektterv elkészítésének szakaszai
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
 mesterséges intelligencián alapuló szoftver rendszer  a felhasználó által szolgáltatott adatok alapján képes viszonylag bonyolult problémákat megoldani,
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A COACH-bioenergy projekt eredményeinek bemutatása
Az Okos Jövő Innovációs Klaszter Amelynek célja, hogy tagjai minél többet profitáljanak az új technológiák kialakításából. Amelynek feladata, hogy erősítse.
"Vállalkozások és az Információs Társadalom Konferencia" - Szentgotthárd december 5.1 Nyugat-Dunántúl Információs Társadalmi Stratégiájának környezete.
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
Stresszmentes, hatékony vállalkozásvezetés Avagy hogyan építsük fel újra vállalkozásunkat Horváth Győző – május.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
? ? ? ? ? Molnár Ferenc Milyen a jó informatikai háttér az ügyfélkezeléshez, ügyfél- információhoz? A jó CRM nélkülözhetetlen.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Okostelefon felhő Prof. Dr. Gyimóthy Tibor Szegedi Tudományegyetem.
Az OFI szerepe és feladatai a pedagógusok szakmai munkájának támogatásában Kerber Zoltán szakmai vezető Budapest, április 8. TÁMOP Nyitókonferencia.
A Nyelv- és Beszédtechnológiai Platform egy éve Váradi Tamás MTA Nyelvtudományi Intézet Nyelvi áttörés A nyelv- és beszédtechnológia mint húzóágazat.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
1 Tudásmenedzsment piactér KKV-nak (az „Okos Vállalkozás” koncepciója) Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
1 A duális képzés illesztése a vállalat tudásmenedzsment rendszerébe Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Ni.com | NI CONFIDENTIAL Hatékonyság és egy vonzó munkahely imázsa Taleo-val a progresszív toborzásért Mohai Gábor, HRIS Üzleti Elemző
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
ISO/IEC Software Asset Management szabvány
Magyar Projektmenedzsment Szövetség
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
A világ sarkából is elérhető könyvtár, a könyvtár sarkából is elérhető világ Winkler Bea.
A KKV fejlesztés hatékony módja: korszerű TM támogatás
Előadás másolata:

1 Tudásbázis követelmények a digitális korszakban Gyulay Tibor tudásmenedzsment szakértő előadása „A tacit (avagy a hallgatólagos tudás) jövője a negyedik ipari forradalom során” című MTA konferencián

Tudásbázis szerepe a TM-ben 2 Tudásbázis szerepe a TM-ben

Személyes kapcsolódás 3 Személyes kapcsolódás Több, mint 30 év az oktatásban, tanácsadásban. Úttörő szerep a tudásmenedzsment tanácsadásban. Sikeres nagyvállalati projektek. Új kihívás a tudásbázisokkal kapcsolatban: A technológia nem megkerülhető! A mesterséges intelligencia (MI) erősödő szerepe TM tanácsadó szerepe Pontosan ismerni a technológia lehetőségeit. Megfogalmazni a TM elvárásokat a tudásbázissal szemben.

Mit értünk tudásbázis alatt? 4 Mit értünk tudásbázis alatt? Sokféle kifejezéssel találkozunk ebben a fogalomkörben: Tudás készlet Tudásvagyon Tudástőke Tudástár, dokumentumtár Tudás kincs … Amire mi gondolunk tudásbázis alatt: A szervezeti tudás kezelésére szolgáló rendszer, ahol a szervezet a birtokában lévő tudáselemeket gyűjti, kezeli, megosztja... „Saját”, a használt tudás elkülönített, kezelt része.

5

A tudásbázis funkciói 6 Fő funkció: szervezeti tudás bevethetősége! Tudás begyűjtés Tudás kezelés Validálás, aktualizálás „CSOMAGOLÁS” Implicit  Explicit Új tudás előállítása??? Felhasználók véleménye Egyéni, közös tudások Elérés biztosítása Push és pull megosztás Jogosultság Bárhonnan elérhető (Kommunikációs felület) Követés, irányítás Szerepek Követhetőség (Felhasználás, változások, lejárt tartalmak…) Ösztönzés, motiváció

Elvárások a tudásbázissal szemben (a funkciók teljesülése mellett) 7 Elvárások a tudásbázissal szemben (a funkciók teljesülése mellett) Szerves beépülés az értéktermelő folyamatokba Könnyen kezelhető „Sexy”, divatos Hiteles Mobil barát „Egy kapus” (duplikációk, ellentmondások…) Korszerű technológiát alkalmazzon (pl. MI vagy AI)

MI alkalmazása a tudásbázisoknál 8 MI alkalmazása a tudásbázisoknál Nem teljesen új gondolat (szakértői rendszerek 30 éve is voltak) A legértékesebb szakértők idejének felszabadítása (egyszerű, gyakran ismétlődő kérdésekre a „gép” adja a választ) Az emberi feldolgozó képesség dimenzionális korlátainak meghaladása. Kellően nagyszámú tranzakció esetén: tisztán gépi tanulás. Hibrid rendszerek: a senior szakértők segítségével tanul a rendszer. TM 4.0: ember és gép együttműködése a tudásciklus minden elemében Tudás begyűjtés: adatok (öntanuló) feldolgozás Tudáskezelés (validálás, átalakítás, aktualizálás…) Tudás megosztás (chatbot, hibrid chat…)

Elkötelezettek vagyunk a korszerű tudásbázisok építésében 9 Elkötelezettek vagyunk a korszerű tudásbázisok építésében Szakértő partnereinkkel azon dolgozunk, hogy ügyfeleink számára legkorszerűbb tudásbázist építsük fel (alakítsuk át), szükség szerint a mesterséges intelligencia alkalmazásával Az előadás anyaga elérhető lesz a honlapunkon is! Honlap: www.kmexpert.hu Érdemes feliratkozni a TM hírlevélre ugyanott! Közösségi oldalunk: facebook.com/KMexpert e-mail: gyulay.tibor@kmexpert.hu