Németh Antal Színházi Credója az Antalógia csapat válogatásában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kiáltó világ.
Advertisements

Gyönyörű napot kívánok!
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Mi az a SLAM POETRY?.
Az Élet Igéje április.
Egy ötlet megvalósítása
Művészet By: Turi Krisztina.
Szilvási Lajos: Egymás szemében
Fehér orgonák és BalzacMargotuy "... a szerelem egyik legfőbb erénye az, hogy szerénnyé, sőt félénkké teszi az embert."Margotuy.
“ Békés együttélésre jutottam az idővel : ő sem követ, én sem szaladok el előle, egy napon találkozunk..." Mario Lago.
10 RÓZSA SZÁMODRA. Ha ezt az üzenetet megkapod … az azért van, mert különleges ember vagy!
ARISZTOTELÉSZ (Kr. e ).
Legyen szép napod! 1.
CITROM ÉS CUKOR Ezt kellene mindenkinek a fürdőszobában a tükrére írni, hogy minden nap szem előtt legyen és elolvashassa.
MÓDSZEREK, FEJLESZTHETŐ KÉSZSÉGEK
Egyedül olvasd el... különösen az utolsó részt
KÍNAI KÉPEK ÉS KÖZMONDÁSOK
A dal évszázadai. 1. Dal, de mégsem dal Görögök: ódé Rómaiak: Horatius carmenjei Középkor: trubadúrlíra – éppen, hogy nem személyes Az igazi, mai értelemben.
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
Az avantgárd művészeti irányzatok
" Valami érthetetlen kapcsolat van a barátság és a csillag között.
Dráma Irodalmi mű.
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Ars poeticák 26/A.
Színész Szerep Nézők  Színház lényege, ami nélkül, nincs színház  Nincs színház  Színész / szerep-be lépés,  Néző (közönség), több ember  Közös.
Antropológia VII. Személy - Lélek I..
Irodalom filmen. 1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben.
Pozitív gondolatok.
Valószínűleg nem jön elhinni, de 100%-ig igaz.
Az Élet Igéje szeptember.
Három hetet meghaladó projekt-hét Neked, rólad, hozzád szól a dal
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
A csodálatos Az érzéki Az Anya A szerető.
Az Angol Reneszánsz William Sheakespeare.
Készítette: NoNameTeamAnonymus csapat, 2. forduló, 3.feladat
Tantra Indiából
Németh Antal, a Nemzeti legendás rendezője (A rendezőnek) „nemcsak összekötő kapoccsá kell lennie az időtlen irodalmi mű, valamint a kortól determinált.
G team. Vörösmarty Mihály :  Született: Nyék, december 1.  Armális nemesi család  Székesfehérvári Gimnázium  1816 pesti piarista gimnázium 
Paulay Ede Tokaj, márc. 2 - Budapest, márc. 12.
Paulay Ede (1836. márci márc. 12) Vörösmarty Mihály a Csongor és Tünde első színházi előadása Paulay Ede nevéhez fűződik, ez a nagy jelentőségű.
Csongor és Tünde Németh Antal rendezésében. Németh Antal Modern irányzatok felé érdeklődött expresszionista Szintetikus rendezés ‘’kukucska” színpad térszínpad.
V ÖRÖSMARTY M IHÁLY : C SONGOR ÉS T ÜNDE 137 évvel ezelőtt, a színház világában.
Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
Paulay Ede rendezésében
Magyar Projektmenedzsment Szövetség
Paulay Ede Csongor és Tünde Ősbemutató
A szerénység a megélt szépség
rendezte:Németh Antal
A Megalkuvók csapata bemutatja:
A színházkészítő.
Mi számít? A műveim? Én mint költő?
AZ EMBER TRAGÉDIÁJA Paulay Ede.
Vojtina ars poeticája:
Nemzeti Színház szeptember 21.
Ősbemutató Paulay Ede rendezésében
Paulay Ede rendezése, Az ember tragédiájának első színpadra vitele
Madách Imre: Az ember tragédiája
Paulay Ede Csongor és Tünde.
Rendezte: Dr. Németh Antal
Az ember tragédiája a színpadon
Színpadon Az ember tragédiája
Gyönyörű napot kívánok!
A Blaha Lujza téri Népszínház
Németh Antal 10 Credójából
A színház fantomjai csapat
SZÍNHÁZI CREDO Készítette: Annarébe.
3. parancsolat Ne mondd ki hiába Istenednek, az Úrnak a nevét, mert nem hagyja az Úr büntetés nélkül azt, aki hiába mondja ki a nevét! (2Móz 20,7)
Pozitív gondolatok.
IGAZGATÓI PÁLYÁZAT Nemzeti Színház Készítette: Dr. Németh Antal 1940
A szerénység a megélt szépség
Előadás másolata:

Németh Antal Színházi Credója az Antalógia csapat válogatásában A csapat tagjai: Bendl Virág, Dombi Julianna, Kovács Lili és Lung Laura

"(…) vallomással kell kezdenem ezt a színházi évadot, őszinte és félreérthetetlen vallomással." Színházi Credójának 6. pontja: Hiszem az öncélú l’art pour l’art színházzal szemben az erkölcsi világrend szellemét sugárzó színház korszerűségét. Mit mond Németh Antal? -öncélú színház elleni fellépés -művészietlen, szájbarágós, csak a szavakra támaszkodó, valós tartalom nélküli színpadi játék elítélése -a legfontosabb az étosz, az erkölcs, a moralitás  - az igazi költészet és igazi színház a cselekmény mögött, a színpadon zajló játékában rejlik -a legnagyobb siker a komoly drámáé, amelynek mondanivalói vannak -a színpadi alkotás tisztasága csak az alkotók, művészek tisztaságával lehetséges Mit mondunk mi? a 20. sz. derekára megedződött az ingerküszöbünk, megrengett az emberiség jóságába vetett hitünk (pl. világháborúk) a posztmodern kor embere a látvány, a gyors impulzusok, a határfeszegetések embere a művészet  az önkifejezés egyik legelfogadottabb formájává vált mára kényelmes, biztonságos életet élünk egymástól elszeparálva, öntörvényűen --> nincsen egy, mindenki által elfogadott közös értékrend  "mi már mindent láttunk és mindent megéltünk" érzés -->  a figyelemfelkeltés nehéz, hagyományos, (erkölcsileg) megkérdőjelezhetetlen eszközökkel szinte lehetetlen polgárpukkasztó, sokkoló előadásokhoz szoktunk--> a megbotránkotatás a norma    Az Antalógia csapat véleménye:             ELAVULT PONT "az egyik a homo moralis, az erkölcs embere, a másik a homo aestheticus, a szépség embere" Kosztolányi Dezső

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a homo aestheticusnak nincs értékrendje, s ne vágyna az IGAZI színpadi játékra... "A színháznak a dolgok rejtett összefüggéseit kell megfejteni, ahogy Hamlet, dán királyfi, a Wittenbergből hazatérő egyetemista teszi. Kutatni a múltat, kémlelni a jövőt és kérdezni, kérdezni a legvégsőkig? Akkor is, ha tudjuk, nincs teljes válasz, megnyugtató válasz? Rácsodálkozni újra és újra a legkülönlegesebb teremtményre, az emberre. Shakespeare, Arany János, Tolsztoj, Ibsen, József Attila, Dosztojevszkij, Feydeau műveit; tragédiát, vígjátékot, drámát és bohózatot mutatunk be a 122. évadban, mert hiszem, hogy kérdezni–gondolkodni lehet szórakoztatóan is.” Eszenyi Enikő (2017) Komádia, kacagás és romlottság? Érzékenyítés, erkölcsi példázat és valós tartalom? 

soha egyetlen nem őszinte hang, egyetlen hazug szó." "(…) mert úgy akarom, hogy ezeket a megtisztult falakat ne piszkítsa be soha egyetlen nem őszinte hang, egyetlen hazug szó." Színházi Credójának 5. pontja: Hiszek abban, hogy a nemzeti erejében összefogott és belső misszióját teljes lelkesedéssel teljesítő magyar színjátszásnak világviszonylatban is elhivatottsága van. Az Antalógia csapat véleménye:             VÁLLALNÁNK Mit mond Németh Antal? a magyar színház egyéni és különleges a nemzetek különbözőek és ezt meg is kell mutatniuk bárki, aki ezt a különlegességet magas színvonalon képes előadni világszintű hírnevet érhet el, akár Magyarország is a tudásnak, a tehetségnek nem szabhat határt semmilyen emberi találmány a színház világában nem léteznek határok Mit mondunk mi? Ma a legfontosabb a színházban: minél  különlegesebb téma, amivel még senki nem foglalkozott, új üzenet, amit még senki nem fogalmazott meg, valamint a vizuális eszközök harmóniája, összetettsége, látványvilág, atmoszféra, hangulat ennek közvetítésére.             nemzettől, országhatároktól, politik ától és földrajztól független szempontok

ismerik közel másfél évtizedes munkásságomat." "Amit mondani akarok, annak nagyrésze nem lesz új azok számára, akik ismerik közel másfél évtizedes munkásságomat." Színházi Credójának 8. pontja: Hiszek a színház életforma szüntelen megújulásnak szükségességében. Mit mondunk mi? a színháznak lépést kell tartania az emberekkel ha a színházak nem használnának modern eszközöket, az emberek számára unalmas és élvezhetetlen lenne, mert egy felgyorsított világhoz szoktak erős vizuális- és hanghatásokkal hagyományaink tesznek azzá minket, akik vagyunk, így ha valaki megtagadja hagyományait, önmagát is megtagadja, önmaga ismerete nélkül pedig az ember csak egy helyben toporog és nem jut sehova (csak szilárd talajról lehet magasat ugrani) Mit mond Németh Antal? az irodalommal és a képzőművészetekkel ellentétben a színház mindig a jelenkori jelennek alkot térben és időben is változik élete szüntelen keresés, haladás fontosak a tradíciók a színház maradjon magyar, de a haladás útján járjon, legyen modern és mai a haladás feltételei a hagyományok Az Antalógia csapat véleménye:             VÁLLALNÁNK

"(…) a változott idők és a változott helyzetek sem ingattak meg (…)" Színházi Credójának 9. pontja: "Hiszek a színháznak a változó forma mögött álló változatlan örök és időtlen lényegében." Mit mond Németh Antal? -az ember a színházzal önmagát akarja megvalósítani, és ez így van jól -a színház ne keljen versenyre a rádióval, a filmmel, inkább térjen vissza önmagához -a színház öntörvényű -" a színház ősmagja, az elszemélytelenedő színész, a maga pótolhatatlanságában mindörökre biztosítja azt, amiben hiszek…" Az Antalógia csapat véleménye:             VÁLLALNÁNK Mit mondunk mi? -a színházi élmény mindig is egyszeri és megismételhetetlen -a színház emberközelibb és valóságosabb, mint bármilyen más művészeti ág: a performansz embertől emberig, lélektől lélekig halad

majd, amik eddig az igazság hitével éltek bennem." "(…) és cselekedeteimet a jövőben is változatlanul ugyanazok az elvek irányítják majd, amik eddig az igazság hitével éltek bennem." Színházi Credójának 10. pontja: "Hiszek a színház halhatatlanságában." Mit mond Németh Antal? -hitt  a színház halhatatlánságában Mit mondunk mi? hiszünk a színház halhatatlanságában "Színház az egész világ, és színész benne minden férfi és nő (…)". A színrevittek életünk és képzeletünk tükrei azzal a különbséggel, hogy mi saját életünk rendezői vagyunk. Mi azt mondjuk, realisták! Naivak vagyunk, vagy csak szimplán idealisták? A színház a világ legöregebb fája. Tekintélyes, de nem szégyelli lehullatni előttünk a leveleit.  A színház a kiszámíthatatlan áprilisi időjárás. Szeszélyes, de tudjuk, hogy bolondosságára mindig számíthatunk. A színház egy főnixmadár. Meghal, s hamvaiból újraéled.

onstierwlechen teātris színház "Mert a színész csodás művészete Érzékünk mellett gyorsan elhalad, Míg a szobormű s a költő dala Évezredek múltán is él tovább. Itt a művésszel meghal a varázs, S ahogy a fülben elcsendül a hang, Elszáll a perc gyors alkotása is, Hírét megálló mű nem őrzi meg." teater gledališče خالد halhatatlan မသေနိုင်သေ טעאַטער immortalem անմահ teatr অমর لافانی тэатр imortal nga

Köszönjük a figyelmet!