A puding próbája avagy a GEOMATECH a gyakorlatban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Matematika kompetenciaterület
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetenciafejlesztés – ahogy a diákok látják Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Az E-TANÁR portál.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Radnóti Miklós Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskolája 8044 Kincsesbánya Iskola u. 1. „Jó gyakorlat” Év végi felmérő feladatlap kémia tantárgyból.
Kompetensek lettünk? június 27..
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A VÍZ. A témahét célja az volt, hogy: a mindennapi órák és a tanagyag szorításán engedve a kijelölt célcsoportba tartozó diákok (9/a, 9/b) egy héten át.
LEGO Dacta program.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Geomatech digitális taneszköz Nagy Regina eTanulás szakértő.
Hegesztő munkacsoport Szakmai nap Beszámoló április 10. TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
A fizika tanítása 10. lecke Az óraelemzés szempontjai.
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Tananyagok Digitalizálása alprogram eredményeinek bemutatása
Nemzeti Köznevelési Portál
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Továbbképzés Ide írja be a tárgyat..
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Flip-It! A módszer alkalmazása
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
Szegedi SzC Gábor Dénes Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája Szeged
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Matokos, avagy okoseszközök matematikaórán
Előadás másolata:

A puding próbája avagy a GEOMATECH a gyakorlatban Dr. Minda Mihály Vác, Boronkay

Minden diáknak tabletet Digitális oktatás Szemléletváltás XXI. századi diák XX. századi oktatás Interaktív tábla

Miről fogok beszélni? Mi a Geomatech? Kutatásom célja A munkám rövid ismertetése Tapasztalatok, eredmények További terveim, aktualitások

GEOMATECH A GEOMATECH 2013 és 2015 között megvalósuló kiemelt TÁMOP 3.1.12-12/1 program. Célja, hogy megjelenjen a hazai matematika és természettudományos oktatásban a világon jelenleg legnépszerűbb interaktív oktatási platform (GeoGebra) eszközrendszere és erre építve olyan oktatási módszertan kerüljön kidolgozásra, melynek használatával a tanárok motivációja és tanítási kompetenciái javulnak és a kifejlesztésre kerülő új oktatási környezetben a diákok attitűdje és kompetenciái pozitívan változnak. http://geomatech.hu/ ??? http://mdoe.hu/geomatech/

GEOMATECH munkalapok A matematika és természettudományos tárgyak oktatására létrehozott, az oktatás hatékonyságát javító, az órák játékosságát és élményszerűségét növelő digitális tananyagegységeink célja, hogy hozzájáruljanak ahhoz, hogy a hazai diákok megszeressék e tantárgyakat, szívesen tanulják azokat, és a jövőben nemzetközi összehasonlításban is javuló teszteredményeket mutassanak fel az érintett területeken. Mintegy 1200 matematika (ebből kb. 700 középiskolai) és 600 tananyag- egység más természettudományokhoz http://tananyag.geomatech.hu/ http://mdoe.hu/geomatech/

A Geomatech projekt után … A projekt során elkészült tananyag-egységek alkalmazásáról, azok használhatóságáról semmilyen kutatás vagy vizsgálat sem készült. Nem kértek visszajelzést sem a létrehozott weblapról, sem a tananyagok használatáról. A Geomatech.hu honlapon semmilyen komolyabb fejlesztés nem volt. A projektben résztvevő, a Geomatech-ot megismerő tanárkollégákat tulajdonképpen magukra hagyták a program szervezői.

Kutatásom céljai és módszerei Célok A Geomatech honlap használhatóságának vizsgálata. A tananyag-egységek tanórai alkalmazása. A tanulók matematika érdeklődésének növelése. Módszerek Az általam kiválasztott Geomatech tananyag-egységek kipróbálása a tanórákon a 9-12. évfolyamokon négy egymást követő tanévben. Kérdőíves felmérések.

Munkafolyamat évente Az aktuális évfolyam Geomatech alkalmazásai közül a számomra megfelelőek kiválogatása. A kiválasztott alkalmazások beillesztése az éves tantervbe. A munkalapok felhasználása a tanításban - számítógép-teremben, tanteremben interaktív táblán - frontális vagy tanár-diák együttes alkalmazás - önálló feldolgozás (tanórán vagy otthon) Minden kipróbált tananyag-egység értékelése, véleményezése Általános vélemény a Geomatech és a Geogebra alkalmazásáról

EREDMÉNYEK Eddig (9-11. évf.) 116 kipróbált munkalap Több, mint 1300 tanulói vélemény az alkalmazásokról 40 általános tanulói vélemény Diákok általános véleménye (pozitív-negatív) Saját tapasztalataim (pozitív-negatív)

Általános diákvélemény a Geogebra és a Geomatech használatáról 1. A matematikai fogalmak megértésének segítése: 3,74 (vs. 3,88) A begyakorlás/megoldás segítése: 3,85 (vs. 3,96) Mennyire növelte meg a matematika iránti érdeklődésedet? 2,54 Mennyire segítette a problémák elemzését, összegzését? 3,31 Mennyire fejlesztette az önálló tanulási képességedet? 3,23 Mennyire segítette a problémamegoldó képességed fejlődését? 2,95

Általános diákvélemény a Geogebra és a Geomatech használatáról 2. Mennyire segített a különböző modellek megértésében vagy azok megalkotásában? 3,51 Mennyire növelte számodra a témakör megértésének és a feladatok begyakorlásának igényét? 3,59 66% legalább havonta egyszer használja a tanuláshoz. Nem tanulási céllal gyakorlatilag senki sem használja. 71% a tanárral együtt vagy önállóan használná a tanórán. (vs. 65%) >80% laptopon vagy PC-n használná. 70%-nak növelte a digitális kompetenciáját.

Saját tapasztalataim 1. A geomatech.hu (ha éppen működik) felépítése: jó használhatósága: közepes Keresés a honlapon: nem igazán felhasználóbarát - Sok témakör nem a megfelelő évfolyamnál van. - Több egyforma munkalap a témakörökön belül. - Csak a nem látható sorszámban különböző munkalapok. - A munkalap kipróbálása után visszaugrik az elejére. Sok munkalap nem indul el (Chrome, Edge NE!, csak a Firefox), vagy csak néha működik. Lassúság

Saját tapasztalataim 2. A matematika iránt kevésbé érdeklődő, motiválatlan diákoknak jobb. Vannak nem középiskolába való feladatok (pl. hipotézisvizsgálat, általános iskolás szintűek). Kevés a jó geometriai alkalmazás. DE! A munkalapok többsége színvonalas, jól alkalmazható. Kiemelkedőek: Interaktív egyenletek, Függvények, Hatványozás Kezdetben több idő kell az előkészületekre. „Murphy”

Mi tetszett? (diákok) Különböző nehézségi szintek; elmagyarázza a megoldást; több feladat Részletes magyarázatot kapok a feladat elvégzéséhez. Szemléletes; jól lehet vele tanulni Módosíthatóság; jó ábrák Lehet változtatni az adatokat; jól segít a megértésben Látványos; ötletes; fokozatos nehezedés A munkalappal sokkal könnyebben megértettem a tételt; jó gyakorolni Elmagyaráz mindent; érthető Joooo

Mi nem tetszett? (diákok) Csak egy feladat; már unalmas a többi után Kevés, egyszerű feladat; lassan indul Nem működik; túl egyszerű Olyan lassú volt, hogy azt a sebességet a csigáim is szégyellték volna. Lefagyott, kidobott. Kicsit bonyolult, és nehéz volt eleinte rájönni hogyan működik. Hibásnak jelezte a megoldott feladataimat, majd javításként leírta ugyanazt a megoldást amit én is írtam.

Mit hoz a jövő? 11-12. évfolyam Tanmenetek a Geomatech hivatkozásokkal GEOMATECH Digitális Tanítási Gyakorlat mentortanár a Magyar Digitális Oktatásért Egyesület szervezésében Az MDOE vette a kezébe a Geomatech projektet www.mdoe.hu

A kipróbált munkalapok és vélemények www.mmatek.webnode.hu/Geomatech Elérhetőségem Dr. Minda Mihály VSzC Boronkay György Műszaki Gimnáziuma és Szakgimnáziuma minda.mihaly@gmail.com minda.mihaly@boronkay.hu

Köszönöm a figyelmet!