A Kokas Pedagógia Sokszínűsége

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az ö sszet ö ret é s á ld á sa.
Advertisements

Készítette: Ötvös Zsolt 13DK. Oktober.6.án indultunk 6-an Németországba gyakorlatra Márton Zsuzsanna tanárnővel. Hosszú út után megérkeztünk észak-németországba.
Szeretem a könyvtáram!.
A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
„Legyél te is természettudós”
Mit tennél, ha minden egyes alkalommal, amikor szerelmes leszel valakibe el kell tőle búcsúznod?
Érintés.
„Hull a pelyhes fehér hó…”
Élménybeszámoló június 15-én kezdetét vette az osztálykirándulásunk. Még alig szálltunk fel a vonatra, de már korgott is a gyomrunk. Elővettük.
LámpásLámpás Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Utcai és lakótelepi szociális munka
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
A Bálint Márton Általános és Középiskola
Iskolánkról.
Szeretteim! Nemsokára elérkezik a születésnapom. Nagyon sok ember vásárol ilyenkor és készülnek már külön erre az alkalomra szóló rádió- és TV-műsorok,
A programokra vonatkozó általános szervezési ajánlások.
December.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Nőnapi Üdvözlet Nőnap alkalmából szeretettel köszöntünk titeket, Kik az élet viharában is velünk vagytok szüntelen. Talán nem is tudjuk mind ezt megköszönni,
Elbukni... Kudarcot vallani... Csődöt mondani... Taccson lenni...
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
STOLPERSTEINE.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetenciafejlesztés – ahogy a diákok látják Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Mit tennél, ha minden egyes alkalommal, amikor szerelmes leszel valakibe... el kellene tőle búcsúznod?
Egy napom története Bemutatják a barátaim. Reggel felébredtem. Nagyon álmos voltam az előző esti huncutkodás miatt.
Hogyan lehet értékes zenét tanítani a gyerekeknek a médián keresztül? Stachó László Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézet.
Szűcs Norbert A SIP oktatási tapasztalatai Magyarországon.
Szajkó Gréta Találkozás Zizivel. 1. RÉSZ Márc. 32-én,- mert nálunk ilyen is van-unatkoztam, ezért beültem a rakétámba, és elmentem a Marsra. Amikor odaértem,
Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a.
♫ Hangszóró szükséges ♫ Hangszóró szükséges Az oldalak kattintásra haladnak tovább. Copyright © 2008 Tommy's Window. All Rights Reserved David Brandt.
Oxford Czinege Julianna Trinity Term Mi volt nehéz? Minden héten volt tutorialom, ami azt jelentette, hogy minden hétre kellett írnom egy dolgozatot.
Az 1956-os forradalom a történész és a szemtanú szemével
Szígyártó Gusztávné Nagy Márta Iskolánk eredményei ma is "megdobogtatják" szívemet, a kudarcok - ha adódnak - mindig munkára, korrekcióra sarkallanak.
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
AZ PÉNZÜGYI SZABADSÁG MEGTEREMTÉSÉNEK ÚTJA
Mindszenty József Általános Iskola Gimnázium és Kollégium és a Miasszonyunk Időskorúak Otthona TÁRS-Önkéntes program 2010/11-es tanév II. félév Zalaegerszeg.
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
Boldog Születésnapot!!! Igazából nem tudok mit mondani, mert azt, amit mondani szeretnék, nem lehet szavakban kifejezni. Beszéljen helyettem a zene. Egy.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
A VÍZ. A témahét célja az volt, hogy: a mindennapi órák és a tanagyag szorításán engedve a kijelölt célcsoportba tartozó diákok (9/a, 9/b) egy héten át.
„GYEREKCENTRIKUS, JÓL KIVITELEZETT. GRATULÁLUNK AZ ELŐADÁSHOZ ÉS A LEBONYOLÍTÁSHOZ IS. A GYEREKEKNEK NAGYON ÉLMÉNYDÚS VOLT. SZÍVESEN LÁTJUK A TÁRSULATOT.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
ÖSSZESÍTŐ A versenyen résztvevő felnőttek kérdőíve KI MIT TUD területi döntő Eger, május 8. 9: az adott állításra vonatkozó információ hiánya 1:
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Szakmai gyakorlat Szarvas április 3. – 16. ERASMUS+ Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsöde.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
tanév. Munkaközösségünk tagjai: 19 fő - névváltozás és átalakulás új tagok: Hriczóné Csizmadia Judit Tóth Eszter - Gyermekfelügyelők.
„Mutasd, csinálom, tudom, nem adom fel” tanári továbbképzési program Malaga Február
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
„A betűk csendje” Könyvek, könyvtárak a hallássérültek világában dr. Tapolczai Gergely ügyvezető igazgató Budapest, november 26.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Szájbergyerek vagyok! Részlet egy digitális függő lány naplójából.
„Engedjétek hozzám jönni a kisgyermekeket…” (Mt 19,13-15)
(Szeged, Temesvári krt. 42.)
MŰVÉSZTELEP JÚLIUS KEMENCE
Szeretet szolgálat Joli néninél
Netezz biztonságosan! Köszönt Benneteket a
Miért válaszottam a BME-VIK-et?
Generációk találkozása Készítette: Giricz Nikolett
Mi számít? A műveim? Én mint költő?
Család – és Gyermekjóléti Központ
Mindnyájan néha azt mondjuk a barátainknak. . .
Erdélyi kirándulás Élmények.
Előadás másolata:

A Kokas Pedagógia Sokszínűsége Képes beszámoló a Szuppán Irén Művészeti Alapítvány és a Kokas Klára Szakmai Kollégium közös szakmai napjáról Helyszín: Fót, Vörösmarty Művelődési Ház Időpont: 2017. 10. 21.

Márkus Erzsébet szervezte. A nap eseménye A napot a Szuppán Irén Művészeti Alapítvány kuratóriumának elnöke Radnainé Puer Judit és tagja Márkus Erzsébet szervezte. A szakmai részéért Szkubán Judit a Kokas Klára Szakmai Kollégium vezetőségének a tagja volt a felelős. A nap szerkezeti hátterét Márkus Erzsébet biztosította.

Sajátélmény Reikort Ildikó és Szkubán Judit vezetésével

Ismerkedés , találkozás Kokas Klára pedagógiájával Az Érik a szőlő kezdetű népdalt énekelve indultunk el a fantázia világába, ahol többféle módon szántottunk, végül egy játszótéren kötöttünk ki.

Elkapott vidám, élményekkel teli pillanatok a "sajátélmény„-ből Megtalált gyerekkor, szabadság, áramlás, öröm. Mozart Varázsfuvolájának a nyitánya hozta elő ezeket a gondolatokat, vagy a vezetők instrukciói, netán Klári néni módszere? Ki tudja?

Az átélt élmények vizuális megjelenítése Színes rajzokkal

Köszönjük, kedves Éva, az élménydús beszámolót! Előadások Vasvári Éva az óvodában tapasztalt élményeiről mesélt a hallgatóságnak Köszönjük, kedves Éva, az élménydús beszámolót!

Köszönjük, kedves Erika, a színes előadást Előadások Pauer Erika beszélt a Kokas pedagógia könyvtári alkalmazásának a lehetőségeiről Köszönjük, kedves Erika, a színes előadást .

Előadások Fejes Tímea a pedagógia terápiás hatásáról beszélt Miután Tímea énekelve köszöntötte a hallgatókat, filmekkel és történetekkel bizonyította a pedagógia gyógyító hatását.

Szkubán Judit bemutató foglalkozása Hogyan élik meg a gyerekek?

Kendőlengetős koncert a Dunakeszi Művészeti Iskola diákjainak a közreműködésével Hallgattuk és élveztük a felcsendülő műveket, közben énekeltünk, majd a végén egy kicsit táncoltunk is.

A nap zárása Gyertya körüli énekkel zártuk a koncertet és az egész napot

Résztvevői vélemények a napról „Egész életemben erre a megerősítésre vágytam. Rengeteg inspirációt kaptam. Nem csak a terápiák, hanem a szakszerű zeneoktatás is innen indulhatna.” Czigás Ágnes oboatanár „A foglalkozáson az tetszett nagyon, hogy „azt csináld, úgy mozogj, ahogy érzed, ahogy neked jó.” Nem kell másokkal törődni, engedjük el magunkat teljesen. Felnőttként ez már nehéz. Jó, hogy ezeknél a gyerekeknél ez szinten van tartva, elősegítetve, hogy ne veszítsék el ezt a képességüket. Megőrzik, hogy ők egyediek, egyéniségek, ez fontos. Nagyon tetszett! Élveztem! Nagyon hasznos volt számomra a szombati nap. Sokat hallottam a Kokas módszerről, de soha nem volt módomban részt venni ilyen foglalkozáson. Számomra valóban a megtapasztalást, a felfedezést jelentette ez a nap. Köszönöm, nagyon jól éreztem magam!

Résztvevői vélemények a napról Nagyon jó volt a szombat, köszönjük ezúton is! Azért szerettem volna látni a módszert a gyakorlatban is, hogy a zeneovis foglalkozásaimat meg tudjam újítani és ez sikerült. Nagyon jól éreztük magunkat. Lázasan tervezgetik a többiek, hogy hogyan tudják becsempészni a napjaikba a látottakat, hallottakat. Kicsit kívülállóként vettem részt a módszerkóstolón, mint 3 gyerekes édesanya. Sajnálom, hogy nem találkoztam kiskorukban ezzel a tanulási lehetőséggel. Talán egybefoglalná a Ayres módszert, Ringatót, előkészítő szolfézst és egyéb terápiákat. Sok kérdés merült fel bennem, kell a zenei képzettség műveléséhez és mennyire működik „magától” ahogy Tímea mondta, a közvetítő személyiség mennyire számít. Nagyon tetszettek az előadások. A videók óriási tapasztalatot és tudást sugároztak.

Résztvevői vélemények a napról Egy levél, amely a szakmai nap után érkezett: Kedves Judit! Sajnos a koncert felénél el kellett mennem, így személyesen nem tudtam megköszönni a tegnapi napot! Igazán nagyszerű, élményekkel teli napon vehettem részt és ezt hálásan köszönöm! Gratulálok a munkádhoz és az alapítvány minden tagjának szintén, mert nagyon jól szervezett és magas színvonalú munka folyik nálatok! Egy évvel ezelőtt kerültem kapcsolatba a Kokas pedagógiával, (most végeztem a Pázmány Egyetemen, ahol Mentorpedagógusi szakvizsgát tettem), és a szakdolgozatomhoz nagyon sok könyvet és az interneten megtalálható filmet néztem meg. Igazán értékes és nagyon fontos üzenetet hordoz a Kokas pedagógia, szívből kívánok nagyon sok erőt a munkádhoz és sok gyermeket akik tanulnak Tőled. Örülök, hogy november 25-én ismét lesz ilyen alkalom, feltétlenül hírül viszem a kollégáimnak, mert úgy gondolom ezt az érzést nekik is meg kell tapasztalniuk!
 Üdvözlettel: Marczisákné Gödöllei Gyöngyi         Kispesti AMI  zongora tanszakvezető Résztvevői vélemények a napról Kedves Judit!
 Sajnos a koncert felénél el kellett mennem, így személyesen nem tudtam megköszönni a tegnapi napot! Igazán nagyszerű, élményekkel teli napon vehettem részt és ezt hálásan köszönöm! Gratulálok a munkádhoz és az alapítvány minden tagjának szintén, mert nagyon jól szervezett és magas színvonalú munka folyik nálatok! 
 Egy évvel ezelőtt kerültem kapcsolatba a Kokas pedagógiával, (most végeztem a Pázmány egyetemen, ahol Mentorpedagógusi szakvizsgát tettem), és a szakdolgozatomhoz nagyon sok könyvet és az interneten megtalálható filmet néztem meg. Igazán értékes és nagyon fontos üzenetet hordoz a Kokas pedagógia, szívből kívánok nagyon sok erőt a munkádhoz és sok gyermeket akik tanulnak Tőled. Örülök, hogy november 25-én ismét lesz ilyen alkalom, feltétlenül hírül viszem a kollégáimnak, mert úgy gondolom ezt az érzést nekik is meg kell tapasztalniuk! Üdvözlettel, Marczisákné Gödöllei Gyöngyi         kispesti AMI     zongora tanszakvezető

Vörösmarty Művelődési Ház Köszönjük a Vörösmarty Művelődési Ház összes dolgozójának, hogy mindenre kiterjedő figyelemmel segítették a szakmai nap sikeres lebonyolítását!

A képes beszámolót Szkubán Judit rendszerezte és szerkesztette. A képeket Aradi Ferencnek, az egri Bródy Sándor Megyei és Városi Könyvtár asszisztensének  és Reikort Ildikónak, a Kalászi Művészeti Iskola mestertanárának a fotóiból válogatta.