egy kiváló tudós gazdag életművéről

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Harazin Piroska - Kollár László A MI KÜLDETÉSÜNK, HOGY FELKÉSZÍTSÜNK A KÜLDETÉSEDRE A Boldogság Közgazdaságtana Konferencia; Budapest, március 28.
A tanári munka értékelése
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja, aki tanítani sem tudja…
Humánkineziológia szak
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
A fejlesztés hatása a szervezetre
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Személyiséglélektan I.
Debrecen május 29. Prof. Dr. Szabó Ildikó Szocializáció az egyetemi csoportok és csoportkultúrák világában Egyetemi élethelyzetek. Campus-lét a Debreceni.
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Az érvelés.
A társas viselkedés pszichológiája
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Projektmunka.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
A feladatok szerepe Kaposi József.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
NEVELÉSELMÉLET.
Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata
„OLYANNAK LÁTOM MAGAM, MINT EGY
© Veress, A MŰSZAKI ÉRTELMISÉG HELYE ÉS FELELŐSSÉGE Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár a MTESZ elnöke Magyar Műszaki Értelmiség Napja Magyar Műszaki.
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Kötelező irodalom Általános lélektan – IV. GONDOLKODÁS.
Korai tehetségnevelés
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
A tehetségtantervek készítésének módszertana
Web-programozás Lénárt Anett egyetemi adjunktus - PTE PMMK Rendszer- és Szoftvertechnológia Tanszék 1. Előadás Tananyag: A WWW A HTML nyelv alapjai.
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Kutatásmódszertani dilemmák
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Zsidó irányzatok, modern értékek BBN-HEB-341.9, BBN-HEB , BMA-HEBD-322.5, BBV , BMVD , BMA-VALD-452:1, BMA-VALD-518:2 Biró Tamás 2015.
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
Környezettudomány MSc – Meteorológus MSc
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Magyarországi konferencia- turizmus eredményei 2010 Magyar Kongresszusi Iroda.
Modern. építészet Budapest Moszkva.
Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Dr. Szilágyi László (Nyíregyház Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium)
A pszichológiai mérés alapjai
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Lakosok véleménye a Magyar Honvédségről
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
Környezettudomány MSc – Meteorológus MSc
Az előadás címe: Modern parazitológiai diagnosztika és terápia
MIÉRT éppen a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar?
Szani Ferenc, Pitlik László, Balogh Anikó
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
(SZIE MY-X, ELTE TTK, ELTE IK, BME GPK)
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Turcsányi Károly: (Minőségszemléletű) barangolások a hadtudományban
Előadás másolata:

egy kiváló tudós gazdag életművéről „ÉRTÉKES ÉLET” KONFERENCIA Előadások az Értéktudomány, Méréstudomány, és a Minőségügy területéről ÉRTÉKES ÉLET egy kiváló tudós gazdag életművéről Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár Veress,2016.05.

ELŐSZÓ Moszkva, 1970 BME 1980 táján MAB Minőségbiztosítási Tanácsadó Bizottság tagja 1995-2000 Veszprémi Egyetem 1995-2000 Veszprémi Hittudományi Főiskola 2000-től Túlzott szerénysége miatt nem tudok eleget (Bizonytalan adatok) Veress,2016.05.

EGY KIVÁLÓ POLIHISZTOR TUDÓS GAZDAG ÉLETMŰVE Horváth György: Személyiség és öntevékenység, Tankönyvkiadó, Budapest,1978   Horváth György: A tananyag és a tankönyv struktúrája, Tankönyvkiadó Vállalat, Budapest, 1982 Horváth György: A tartalmas gondolkodás, Tankönyvkiadó, Budapest, 1984 Horváth György: Az értelem mérése, Tankönyvkiadó, Budapest, 1991 Veress,2016.05.

EGY KIVÁLÓ POLIHISZTOR TUDÓS GAZDAG ÉLETMŰVE Horváth György: Bevezetés a tesztelméletbe, KERABAN Kiadó, 1993   Horváth György: Vélemények mérlegen, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1996 Horváth György: A modern tesztmodellek alkalmazása, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1997 Horváth György: Pedagógiai pszichológia, Veszprémi Egyetemi Kiadó, 1998 Horváth György: A kérdőíves módszer, Pedagógiai Könyvek/Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 2004 Veress,2016.05.

EGY KIVÁLÓ POLIHISZTOR TUDÓS GAZDAG ÉLETMŰVE Pszichológia Szociológia Szociálpszichológia Megismerés elmélet Méréselmélet Humán mérések Közvélemény kutatás Pedagógia …. Veress,2016.05.

Veress,2016.05.

Személyiség és öntevékenység, 1978 Személy, személyiség, perszonalitás emberismeret, karakterológia, … Megismerés, érzékelés,… Ciceró, Allport, Stern, Freund, Fromm, Jung, Adler, Piaget…(!) Makarenkó,… (!) Közel 500 hivatkozás Kváziszavak ,halandzsaszavak, homályos képzetek Veress,2016.05.

Személyiség és öntevékenység, 1978 Személyiség mint rendszer Döntések, választások Az emberi teljesség A személyiség megismerése Veress,2016.05.

Veress,2016.05.

A tartalmas gondolkodás, 1984 Szavak.. gondolatok, .. A belső beszéd mint gondolkodásállapot Gondolkodás… Intelligencia, Kreativitás,… Észjárás,… Kulturális különbségek… Mintegy 700 irodalom Veress,2016.05.

Veress,2016.05.

Az értelem mérése, 1991 Mérés, becslés, valószínűség Képességek eloszlása Az értelmi fejlettség mérése Intelligencia mérése, intelligencia hányados Tesztelmélet Intelligencia viszály, kultúrsemleges tesztek? Veress,2016.05.

Veress,2016.05.

Vélemények mérlegen, 1996 Közvélemény Közvélemény kutatás Mintavétel Kérdőív Kérdezés …. Politikai témák a közvélemény kutatásban A közvélemény kutatás etikája Veress,2016.05.

Veress,2016.05.

A kérdőíves módszer, 2004 A kérdőív szerkezete Nyitott és zárt kérdések Semleges kérdés hatása Válaszmegtagadás, véleményhiány, hamis válasz Mérési skálák, értékek skálázása, … „Sem a kérdés szövegének, sem a kérdezés körülményeinek, sem a kérdező személynek nem volna szabad befolyásolnia a válaszokat.” (41 o.) Veress,2016.05.

ÉRTÉKES TUDOMÁNYOS ÉLET Széleskörű ismeretszerzés Ok-okozatok logikai elemzése Gondos fogalomalkotás Előítélet- és személyiség-mentes, objektív tudományos érvelés Nem az impakt faktorokat gyűjtötte, hanem ismeretterjesztő munkáival a hazai tudományos életet segítette Munkáira sok hivatkozás Veress,2016.05.

ÉRTÉKES SZAKMAI ÉLET Mások tiszteletben tartása Mások véleményének figyelembe vétele Becsületesség Őszinteség Megbízhatóság Szolgálatkészség (túlzott) szerénység (a magánélet elhallgatása) Veress,2016.05.

HÁLA Példamutató szakmai élet Jelentős tudományos értékteremtő tevékenység Számos új, fontos tudományos ismeret átadása Kérdésekre őszinte, gyors válaszadás Önzetlen, megbízható kapcsolat Veress,2016.05.

Köszönöm az Istennek, hogy megismerhettelek! Köszönöm a barátságodat! KÖSZÖNET Köszönöm az Istennek, hogy megismerhettelek! Köszönöm a barátságodat! Köszönjük példamutató életedet! Veress,2016.05.

egy kiváló tudós gazdag életművéről „ÉRTÉKES ÉLET” KONFERENCIA Előadások az Értéktudomány, Méréstudomány, és a Minőségügy területéről ÉRTÉKES ÉLET egy kiváló tudós gazdag életművéről KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár Veress,2016.05.

HORVÁTH GYÖRGY MUNKÁI Kérdőíves adatfelvétel - oktatási segédlet, Szeged, 2004  Politikai szociológia, 1998 (?) Veress,2016.05.

HORVÁTH GYÖRGY MUNKÁIRA HIVATKOZÁSOK SZIE PTE SZTE BME Kata János … Veress,2016.05.