Kulcs a kezünkben egyéni utak a zavartalan iskolakezdéshez Szabó Erika-tanító Páduai Szent Antal Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola 2019.02.22.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Elfogadlak Alapítvány
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Óvoda.
KÉSZÍTETTE: CSORDÁS SÁNDORNÉ
Az iskolai szociálismunka
Kis csoport szeptember
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
A koragyermekkori nevelésről
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Általános Iskola Medgyessy Ferenc utca
Kastélykert Körzeti Óvoda
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
A játék A játékosság.
Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
Az iskoláskor küszöbén
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
Általános iskola első osztály
Beiskolázási gyakorlat a Grosicsban
Az általános iskola kezdő szakasza
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Más lettem? Más lettem. Polgár Fanni
Út a sikeres tanuláshoz
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Bánki Hírmondó Szeptember. SZEPTEMBERBEN TÖRTÉNT…
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Foglalkozásterv összeállítása irodalmi alkotás alapján Készítette: Csanádi Sára Erika Dencs Krisztina Mészáros Réka.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
A játék A játékosság.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
SZMK Értekezlet május 9..
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Széchenyi István Általános Iskola Nagycenk 2017/ 2018
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A dajka a nevelés folyamatában
István Király Általános Iskola
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Jókai Mór Református Általános Iskola 3. osztálya
PONTOSÍTÁS: tavaly jeleztük, hogy a 2007/8-as tanévtől
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
VALLÁSOS ÉS ERKÖLCSI NEVELÉS A KATOLIKUS ÓVODÁKBAN
3. osztályban.
Esély a szülőknek, lehetőség
Győri Kossuth Lajos Általános Iskola
tanév Iskolanyitogató
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Előadás másolata:

Kulcs a kezünkben egyéni utak a zavartalan iskolakezdéshez Szabó Erika-tanító Páduai Szent Antal Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola 2019.02.22.

1. Iskola előtti programok: Negyedik osztály karácsonyi műsora az óvodásoknak Szülői tájékoztató Nyílt nap - az első osztályokban Iskolanyitogató egy mesén keresztül Zeneiskolások koncertje az óvodásoknak

Gergelyjárás Tanító nénik látogatása az óvodákban - kulcs a kezünkben Óvodások látogatása az első osztályokban Szülői értekezlet Az óvó nénik látogatása az új elsősöknél

2. Iskolás lettem Változások a gyermekek életében: Új közösség, új személyek Megváltozott napirend, kötöttebb életforma Új elvárások, szabályok Teljesítmény Biztonságérzetük meginoghat!

Hogyan segíthetem a tegnap óvodását? Még nem igazi elsős Szépen dekorált terem, megkülönböztető jelek ( kendő, névkártya) Rugalmas tanmenet, rugalmas órák Személyiségünk varázsa Minél több játék, játékosság

Mindennapi mese, beszélgetés, „beszélgető kör” Mozgás a szabad levegőn, heti egy óra szabad játék Tevékenykedtetés, alkotás, élményszerzés Kezdeti kudarcok számának csökkentése Hibázás lehetősége

Tanulás iránti vágy felkeltése, differenciálás Dicséret, jutalmazás, bontogatás Közösség építése Önbizalom erősítése Hálaadás Nyugodt napközi