Együttműködés, partnerek, erőforrások

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Úton a ‚zöld’ Olimpia-, és a Smart-City-vé válás felé
Ma –mintegy erdélyi magyar számára vált lehetségessé az internetes kommunikáció –160 hozzáférési pontból álló hálózat –közvetlen kapcsolat jöhet.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
–– Hétköznapi munka több nyelv és kultúra metszéspontján Papp Annamária Nyelvi és kulturális sokszínűség Bemutatkozik.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Könyvtári és Informatikai Szövetség
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
Stratégiai tervezés.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Szervezetfejlesztési Program
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Legyen kevesebb autó, tisztább város, több zöld! – Ajánlások a Városi Környezet Stratégiához Hegyi Gyula Budapest, november 13. Fővárosi Közgyűlés.
Minőségdíjak.
A Foglalkoztatási Információs Pontok a Dél-dunántúli régióban Márk László Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Funkciói, feladatai és területei
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A évi Integritás Felmérés eredményei a belső kontrollok és a korrupciós kockázatelemzés tükrében Budapest, január 19. Dr. Benkő János, ÁSZ.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Strukturális és Kohéziós Alapok
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD Sopron, március.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.

111 A benchmarking szerepe a közoktatásban. 211 Mi is az a benchmarking? " A benchmarking a világ bármely pontján működő más szervezetekkel való folyamatos.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Tervezési folyamat.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Együttműködés, partnerek, erőforrások Horváth Adrienn horvath.adrienn@oszk.hu

„Harmadik felekkel megvalósuló kereskedelmi vagy nem kereskedelmi alapú tartós munkakapcsolat egy közös cél elérése érdekében, amely a szervezet, annak ügyfelei, illetve az érdekeltek számára hozzáadott értéket teremt. Ilyen partnerség alakulhat ki a közigazgatási szervvel együttműködő társszervekkel, vagy a társadalmi csoportokat képviselő szervezetekkel.” In: CAF 2013 modell. p. 111. A kép forrása: http://kozossegek.atalakulo.hu/partnerkapcsolatok-kiepitese

Értékteremtő vállalkozások Így is lehet kultúrát támogatni Aprómunka egy palotáért Örökre Zárva Tartó Könyvtár Értékteremtő vállalkozások Impact Hub Így is lehet kultúrát támogatni Mr. Sale -ÉS https://lira.hu/hu/konyv/szepirodalom/apromunka-egy-palotaert http://www.feszekreszek.hu/2016/05/12/impact-hub-budapest/ https://www.es.hu/cikk/2019-01-11//igy-is-lehet-kulturat-tamogatni.html

Fenntartó Miért van az, hogy ugyanazt nézzük, de mást látunk? „Érdekelt felek mindazok, akiknek pénzügyi vagy egyéb érdeke fűződik a szervezet tevékenységéhez.” In:CAF 2013 modell. p. 101. Fenntartó Felhasználók Munkatársak Part-nerek Pl. :Civil szervezetek, pedagógusok

Erőforrások számbavétele - módszerek Trendek Munkatársak Benchlearning folyamatos összehasonlítás, hogy információt nyerjünk gyakorlatokról és mértékekről, melyek segíteni fognak bennünket szervezetünk teljesítményének javításában.” Könyvtári Figyelő - recenziók, Humanusban kereshetők; K2 MKC – megbeszélés https://ki.oszk.hu/informacioszol galtatas/minosegmenedzsment

Könyvtárak Minőségi Működésének Értékelési Rendszere A szervezet teljesítményének kiválósága a működés öt területének megfelelő irányításától függ: Vezetés Stratégia Munkatársak Együttműködés, partnerek, erőforrások Folyamatok https://ki.oszk.hu/dokumentumtar/konyvtarak-minosegi-mukodesenek-ertekelesi-rendszere-kmer-szervezeti-onertekelesi-1 https://ki.oszk.hu/dokumentumtar/konyvtarak-minosegi-mukodesenek-ertekelesi-rendszere-kmer-szervezeti-onertekelesi-0 https://ki.oszk.hu/dokumentumtar/konyvtarak-minosegi-mukodesenek-ertekelesi-rendszere-kmer-szervezeti-onertekelesi https://ki.oszk.hu/informacioszolgaltatas/minosegmenedzsment Hogy épül fel a KMÉR - hogy érdemes használni, fejezetek

4. Kritérium Együttműködés, partnerek, erőforrások 4.1 Kapcsolat a társadalmi partnerekkel 4.2 Kapcsolat a könyvtárhasználókkal 4.3 Hatékony forrásgazdálkodás 4.4 Tudásmenedzselés, az információ belső kezelése 4.5 IKT eszközök, e-szolgáltatások menedzselése 4.6 Infrastruktúra-, épületüzemeltetés és fenntartás Kik a társadalmi partnerek? Milyen kapcsolat lehetséges

Kapcsolat a társadalmi partnerekkel Kik a partnerek – miért Partnerek szerepe a könyvtár működésében és a könyvtár szerepe a partnerek működésében Igény és elégedettségmérés Megállapodások, közös projektek Tájékoztatás, kommunikáció (visszacsatolás szerepe) Trendek követése Benchlearning Érdekelt felek Szakmai egyesületek, érdekképviselet (integrált intézmények – torta; MKE) Megkerülhetetlenné válni Az értékelés szempontjai Civil szervezetek, szolgáltatók, működés során kapcsolat

Kapcsolat a könyvtárhasználókkal Elképzelések, igények, javaslatok, panaszok Gyűjtés, elemzés, következtetés Bevonás a könyvtár tudatos működésébe és a tervekbe (hulladékgazdálkodás, programtervezés) Tájékoztatáspolitika – kommunikációs felületek kontra célcsoport Plusz: naprakész a mindennapokból (használói szokások) Akik igénybe veszik a szolgáltatást

Hatékony forrásgazdálkodás Stratégiai cél mellé erőforrás rendelése – személyzet, költség, hely, idő Költségvetés-tervezés – munkaterv Projektköltségvetés – energetikai költségvetés Beruházás: fenntartható, etikus – kockázatelemzés, lehetőségek A könyvtár teljesítménye a költségvetési dokumentumokban – mecénások, pályázatok

Tudásmenedzselés, az információ belső kezelése Kommunikációs - információs csatornák: szervezeten belül - munkatársak szervezeten kívülre – fenntartó, könyvtárhasználók, társadalmi partnerek Az információ kezelése, tárolása, értékelése Hozzáférés biztosítása (belső, külső, honlap, intranet) Kompetenciatérkép Felhasználás, alkalmazás Folyamatos képzés Tudásátadás Munkatársak A könyvtár ügyéért Társadalmi hasznosság

IKT eszközök, e-szolgáltatások menedzselése Információs és kommunikációs technikák a Projektekben – online ütemterv, költségvetés Tudásmenedzselésben – prezi, felhő Tanulás, fejlesztés – kahoo Kapcsolattartás az érdekeltekkel Szolgáltatások javítása (távfizetés, könyvvisszavevő automaták) Társadalmi, gazdasági, környezeti hatásuk és ennek a kommunikálása (kevesebb papír) Új technológiák követése, irányelvek felülvizsgálata (nyomtatók, DVD) Információs és kommunikációs technikák

Infrastruktúra-, épületüzemeltetés és fenntartás Költséghatékony infrastruktúra – raktárak, fiókkönyvtárak, letétek Munkatársak munkakörnyezete, ergonómia Karbantartás (klíma, xp, fűtés) Felhasználóbarát terek Fizikai megközelíthetőség (zebra, centrum, akadálymentesítés, járda, parkolás, tömegközlekedés) Terv a kivont eszközök újrahasznosítására, ártalmatlanítására (tintapatron, monitor, floppy, elem, mobil) Könyvtár terei a helyi közösségek részére, kihasználtság értékelése (zenei részleg)

https://marieclaire.hu/kultura/2014/11/21/szivunk-rajta-gyerekkonyvek/

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! horvath.adrienn@oszk.hu