Hová vezet ez az út? Közfoglalkoztatás a gyakorlatban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

A SZOCIÁLIS TÁMOGATÁSI RENDSZER MUNKÁRA ÖSZTÖNZŐ ÁTALAKÍTÁSA ÚT A MUNKÁHOZ február.
MTA Regionális Kutatások Központja Vidéki alternatívák – segély és/vagy munka? Dr. Balcsók István tudományos munkatárs MTA RKK ATI Debreceni Osztály.
Varsány Község Önkormányzata Rendkívüli testületi ülés november 3. Pintérné Kanyó Judit polgármester.
Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ Workshop
„Út a munkához „ program Simon Gábor államtitkár.
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Segélyezési rendszer átalakítása
dolgozva tanulni Pergő Margit polgármester Berhida Város Önkormányzata
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
Foglalkoztatási Információs Pontok munkatársainak képzése Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ május.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szerepe a távmunka fejlesztésében Pirisi Károly főigazgató VI. Országos Távmunka Konferencia december.
Képzések finanszírozása SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet Szeged, 2008/2009. I. félév.
Közmunkaprogram kórházaknak Budapest, április. 27 SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM KÖZMUNKA TANÁCS KÖZMUNKA TANÁCS.
Közép-Dunántúl, Veszprém megye és Várpalota munkaerő-piaci helyzete
MILASSIN ERIKA IGAZGATÓ
Út a munkához program Regionális Államigazgatási Kollégium március 20. Székesfehérvár.
A GAZDASÁGI VÁLSÁG HATÁSA A NYUGAT-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ MUNKAERŐPIACÁRA Kőszeg, december 14.
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
Út a munkához program szegedi eredményei kiemelten a graffitimentesítésben Ménesi Imre elnök, Közfoglalkoztatási Bizottság Szeged.
 A munka, az egyik alapvető szükségletünk.  Munkájuk alapján becsülik meg az embereket. A munka biztosítja a megélhetést.  A családi munkamegosztásban.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Kormányszóvivői tájékoztató A KORMÁNY NOVEMBER HAVI NYUGDÍJINTÉZKEDÉSEI szeptember 22.
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
„ Út a munkaerőpiacra” GINOP / projekt Jász-Nagykun-Szolnok megyei megvalósítása.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 1.1. „Komplex munkaerő-piaci programok a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztatásáért” intézkedés TÁMOP /
Gyermekszegénység elleni program a hevesi kistérségben TÁMOP /
"Munkahelyek megőrzéséért" központi munkaerő-piaci program Készítette: Koren Monika ÉMRMK Gyöngyösi Kirendeltsége 3200 Gyöngyös, Vezekényi u. 24.
Az „Út a munkához” program tapasztalatai és eredményei a munkaügyi szervezet tevékenységében Székesfehérvár, július 14.
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ Munkaerőpiaci helyzetkép a salgótarjáni kistérségben Zaráné Kecskés Erzsébet Igazgató KKC-2008-V
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Rábapatona Község Önkormányzat 2011 évi költségvetés végrehajtása.
Hová vezet ez az út? Közfoglalkoztatás a gyakorlatban. Összeállította: Pergő Margit polgármester Berhida Város Önkormányzata Közép-Dunántúli Régió.
„Út a munkához” program egyéni és társadalmi hatásai Tapasztalatok Sarkad városában.
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
Az aktív korúak ellátásának új rendszerével kapcsolatos önkormányzati igazgatási tapasztalatok Kiskunfélegyházán Szociális Igazgatási Mintahely Ódor László.
Ifjúsági Garancia Rendszer keretében megvalósuló GINOP munkaerő-piaci program.
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
TOP vas megyei aktualitásai
Heves megye munkaerő-piaci helyzete
Tájékoztató Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
„Út a munkához” program tapasztalatai
Bérszámfejtési ismeretek
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Zalaegerszeg Megyei Jogú Város munkaerőpiaci helyzete
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
Aktivitás, közfoglalkoztatás, esélyek Budapesten Kulinyi Márton
Közmeghallgatás Dunavecse
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Társadalmi vállalkozások
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban
„Út a munkához”program
„ Út a munkához” program
Székesfehérvár, július 14.
Új lehetőség? – Új lehetőség!
Ménesi Imre elnök, Közfoglalkoztatási Bizottság Szeged
Közfoglalkoztatás Szombathely városban Előadó: Horváth Olga.
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
„Út a munkához” program egyéni és társadalmi hatásai
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
Előadás másolata:

Hová vezet ez az út? Közfoglalkoztatás a gyakorlatban. Összeállította: Pergő Margit polgármester Berhida Város Önkormányzata Közép-Dunántúli Régió

A település bemutatása Berhida Város a Balaton-felvidék északkeleti és a Mezőföld északi határán, a Séd völgyében, az M7-es autópálya és a 8-as sz. főközlekedési útvonal között fekszik. A város összes területe: 4.266 ha Ebből: a belterület nagysága: 378 ha Ebből: - parkosított terület: 8 ha - zöldterület: 11 ha

Jellemzői Berhida Város lakosainak száma 6141 fő. A 2004 Jellemzői Berhida Város lakosainak száma 6141 fő. A 2004. július 1-től városi címet elnyert település békében és körjegyzőségben működik a 659 fős Vilonya községgel. Intézményei: napközi-otthonos óvoda, általános iskola, művelődési ház és könyvtár 2-2 db, Alapfokú művészetoktatási intézmény Családsegítő Központ Település Ellátó és Szolgáltató Szervezet Polgármesteri Hivatal

A 2008 év főbb költségvetési adatai Kiadások: 965 millió Ft Kultúrára 40 millió Ft Családsegítésre 48 millió Ft Szociális támogatásra 39 millió Ft Közcélú foglalkoztatásra 35 millió Ft Bevételek: 1.084 millió Ft Iparűzési adó 130 millió Ft

Munkanélküliségi adatok 2008 május 20. 2009 május 20. Lakosság 6 Munkanélküliségi adatok 2008 május 20. 2009 május 20. Lakosság 6.133 fő 6.141 fő Munkaképes korúak 3.916 fő 3.948 fő Álláskeresők 416 fő 581 fő Segélyezett, Rszs 204 fő 34 fő RÁT 0 fő 227 fő A segélyezettek 41 %-a 35 év alatti, 53 %-a 35-55 év közötti.

A 2008 december 31-i állapot Rendszeres szociális segélyezett 274 fő ebből 35 év alatti 116 fő 35-55 év közötti 146 fő 55 év feletti 6 fő Iskolázottság: 8 ált alatt 43 fő 8 általános 186 fő szakmunkás 38 fő magasabb 7 fő

A 2009 július 6-i állapot Előző évből rendszeres szociális segélyezett: 27 fő Ez évben új kérelemre megállapított RSZS-ek száma: 9 fő Összesen: 36 fő Megj.: Az 55 év felettiek szívesen dolgoznának Felülvizsgálat után RÁT-ban részesülők száma: 218 fő Ez évben új kérelemre megállapított RÁT-osok száma: 88 fő Összesen: 306 fő Foglalkoztatásban résztvevők száma: 93 fő Betanított térburkolónak tanul: 20 fő Általános iskolában 3-6 osztályt végez: 16 fő

Pénzügyi vonzat 2008 évben Közcélú foglalkoztatásra felhasznált összeg: 15.700 e Ft Ebből saját forrás: 1.802 e Ft Összes foglalkoztatottak száma: 50 fő/hó Kifizetett rendszeres szociális segély: 94.574 e Ft központi forrásból: 83.317 e Ft saját forrásból: 9.257 e Ft

Pénzügyi vonzat 2009 évben Közcélú foglalkoztatásra felhasznált összeg: 99.616 e Ft központi forrásból: 94.635 e Ft Ebből saját forrás: 4.981 e Ft Összes foglalkoztatottak száma: 102 fő/hó Kifizetett rendszeres szociális segély 2008-ban: 94.574 e Ft saját forrásból: 9.257 e Ft

Foglalkoztatási lehetőségek - nagyban függ az rendelkezésre álló állomány összetételétől - képzettek kisegítenek meglévő irodai munkakörökben - szakmunkások intézményekben karbantartók lehetnek - egyébként zöldterület gondozás, csapadékvíz elvezetés, utak járdák karbantartása - hulladékgazdálkodással kapcsolatos feladatok elvégzése - a lehetőség szélesíthető gyakorlatban is használható képzettséget adó tanfolyammal

A foglalkoztatás problémái a következők: - Az érintettek jelentős része képzetlen ezért foglalkoztatásuk korlátozott és munkavégzésük fokozottabb irányítást igényel. - Munkakultúrájuk alacsony. - A RÁT-osok közül nem nagyon találni irányításra alkalmas embert. - Közülük többen évek óta nem dolgoztak szervezett keretek között vagy legális munkavállalóként és emiatt a hozzá állásukon még van mit javítani.

- Sokan még mindig nem hiszik el, hogy részükre most sincs és később sem lesz segély. - A bér jellegű kiadásokhoz hozzájárul az állam a többit (szerszám, munkaruha, gépek, stb.) az önkormányzat fizeti. - Az adminisztrációs terhek nagyok, pld. heti adatszolgáltatás helyett elég lenne havi az SZMM részére, mert nincs nagy változás

Kedvező tapasztalatok - Többen vannak akik nagyon jól betudtak illeszkedni az adott intézmény munkájába és munkájukkal komoly segítséget nyújtanak az ott dolgozók részére. - Sokan örülnek, hogy dolgozhatnak és igyekeznek megfelelni az elvárásoknak. - A szakmát tanulók igyekeznek, mert ez a foglalkoztatásuk és esetleg munkaerő piaci elhelyezkedésük záloga. - Nagy segítséget nyújtanak a közfoglalkoztatás szervezők. - A CÉDE pályázat segítséget adhat a foglalkoztatás műszaki feltételeinek biztosításához. Gyors eredmény kellene.

Egyéb észrevételek - Szigorítani kell, hogy az általános iskolát tanköteles korban fejezze be mindenki, mert nem tolerálható az adófizetők részéről a jelenlegi állapot, amikor azért kapnak pénzt, hogy általános iskolában járnak. - Nem ösztönző a jelenlegi iskolásoknak, hogy osztályokat lehet felnőttként „fizetésért” elvégezni pár hónap alatt.

- Főként az alacsony iskolázottság miatt van egy réteg akik soha nem tudnak a munkaerő piacon elhelyezkedni. Az ő részükre nem marad más, csak a közcélú foglalkoztatás aminek legmegbízhatóbb formája az önkormányzatokon keresztüli megoldás. - Gond van azokkal a RÁT-osokkal, akiket az üzemorvos alkalmatlannak minősít, de ahhoz nem elég betegek, hogy leszázalékolják őket. - Azok helyzete sem megoldott, akik évek óta leszázalékoltak, de most visszaminősítik őket.

Miután munka van bőven és sajnos úgy néz ki, hogy ember is, az Önkormányzat szervezetileg és technikai-lag is próbál felkészülni a fogadásukra és irányításukra. Ez azonban komoly kihívást jelent mindenki számára hiszen az „Út a munkába” program nálunk oda vezetett, hogy az önkormányzat komoly munkáltatóvá lépett elő. Köszönöm figyelmüket.