A pedagógiai gyakorlatot támogató kutatások, vizsgálatok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Advertisements

Egy tudományos felmérés részeként kutatók megkérdeztek néhány 4 és 8 év közti gyermeket arról, hogy szerintük mi a szeretet. A kérdésekre adott válaszok.
A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Viselkedésformák a csoportban
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
Szülői elégedettség mérés eredménye
Utcai és lakótelepi szociális munka
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére
Vérmérsékletem képekben
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
Interaktív óvodai és iskolai fogmo-show
Bármilyen hülyeségnek tűnik, de működik. Próbáljátok ki!
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Nyolc gondolat az ANYASÁGRÓL
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Bemutatkozás Éles Eszternek hívnak,barátaim Ubi-nak.11 éves miskolci lány vagyok a Móra Ferenc Általános Iskola 5.b osztályába járok. Szeretem a zenét,
Kastélykert Körzeti Óvoda
Dr. Pálhegyi Ferenc alapján
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A tárgyas szószerkezet
Anya – gyermek kapcsolata
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
Módszertani megújulás a nevelő munkában
Lassú Tánc.
Egyedül olvasd el... különösen az utolsó részt
H OGYAN KÁROS AZ INTERNET ? E LEMZÉS VII. OSZTÁLYOS TANULÓK KÖRÉBEN Ozsváth Berényi Hajnal KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja.
Zene: Máté Péter - Most élsz
„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Baba Etológia.
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Integráló iskolák a közoktatásban
Egyszer, ha gyermekem elég nagy lesz ahhoz, hogy megértse, mi motivált engem, mint szülőt, ezt fogom mondani: Annyira szerettelek, hogy mindig megkérdeztem.
Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.
Vilmos, a kis futóbicikli
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
A fejlődésközpontú didaktika alapjai
H U M O R a bíróságon (Bokrétás András).
Hát én lennék, és Botond!! 
Tanodánkban Tanodánkban Felsős gyerekek korrepetálása, tehetséggondozása Felsős gyerekek korrepetálása, tehetséggondozása Kulturális programok Kulturális.
Hatékony-e az e-olvasás? – e-könyv vs. papír
A dolgok értéke… Készítette: Via "Egyszer egy jól kereső apa úgy döntött, hogy elviszi vidékre 7 éves kisfiát azzal a céllal, hogy megmutassa.
Új iskolánk 2012-től a Közgáz Közgázosok lettünk!
Ránk ömlik a rózsaszín m ű anyag? A hagyományos és az elektromos játékipar hasonlóságairól és különbségeiről.
Készítette: Zelei Kitti. „Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Free Association Research Kft Budapest Sütő u április Éves fiatalok Online kutatás.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
– Letölthető változat –
A 5. parancsolat „Tiszteld apádat és anyádat…”
Lassú Tánc.
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Asztrológiai továbbképzés
Dr. Pálhegyi Ferenc alapján
Probléma fa Okozat Ok kevés a gyermek az óvodában
Isten félelemben és szomorúságban
Egy tudományos felmérés részeként kutatók megkérdeztek néhány 4 és 8 év közti gyermeket arról, hogy szerintük mi a szeretet. A kérdésekre adott válaszok.
Egy tudományos felmérés részeként kutatók megkérdeztek néhány 4 és 8 év közti gyermeket arról, hogy szerintük mi a szeretet. A kérdésekre adott válaszok.
Tisztelt Szülők! Az alábbi kérdések megválaszolásával kérem segítsék munkánkat! Nincsenek jó, vagy rossz válaszok. Kérem minden kérdésnél azt az egy.
Vitaj! Üdvözöllek! 06:16.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A pedagógiai gyakorlatot támogató kutatások, vizsgálatok

Miért hatékonyabb a hat éves óvodások kognitív fejlesztése tornatermi környezetben?  2017/2018 I. félév: Külön fejlesztő szobában 6-8 gyermekkel 2 gyógypedagógus vezetésével sok mozgatás alkalmazásával ( mondóka, dal mozgással, vedd el, rakd ki, tapadj a testrészeiddel típusú feladatokkal ) foglalkozások időtartama: perc, fejlesztett területek: 4-5  2017/2018 II. félév: Óvodai tornateremben 2X2 gyerekkel 2 gyógypedagógussal 6-7 állomással. Foglalkozások időtartama gyakran több mint egy óra fejlesztett területek: 8-9

Miért hatékonyabb a hat éves óvodások kognitívfejlesztése tornatermi környezetben?

Óvodásokkal készített interjú  A kezemen lévő báb, akit Barninak hívnak, szeretne veled megismerkedni. Ő egy riporter és feltenne néhány kérdést neked. Szívesen megismerkedsz vele te is?  Mikor nem vagy oviban, akkor kivel vagy legtöbbet otthon?  Mit szoktatok ilyenkor együtt csinálni?  Barátaiddal mit szeretsz játszani?  El szoktad-e mondani, mi történt veled az óvodában?  Szokott-e neked valaki olvasni, vagy mesélni esténkét?  Szeretsz-e énekelni, táncolni?  Jársz-e valamilyen sportra?  Szoktál-e tárgyakat, dolgokat, emeletet számolgatni mondjuk séta közben, vagy ha játszol?  Mikor fekszel le esténként?

6 éves óvodások válaszai 1 KérdésekFiúk -6fő-Lányok -3 fő- Mikor nem vagy oviban, akkor kivel vagy legtöbbet otthon? Általában az egész családot felsorolják, nincs kiemelve külön személy, kivéve egy fő: apával Apával, 5 testvérrel, Nagy családdal (apa, anya, testvér, nagynéni, unokatesó) Mit szoktatok ilyenkor együtt csinálni? 1. társasozunk, 2. dolgozunk apával, behordjuk a fát 3. építeni Legóból 4. társasozni 5. anya csinálja a dolgát, tesó főz, mama tv-zik, én autózok 6. apával számítógépes játékot játszunk kivetítve a falra 1. pakolni,rendet rakni, társasozni, tv-t nézni, 2. tesókkal játszani 3. apa tévézik,telefonozik,anya főz, Csengével játszok Barátaiddal mit szeretsz játszani? 1.kutyásat, szánkózni az ovi udvarán 2. focizni 3. rendőröset 4. kommandósat, lövöldözni 5. autózni és építeni 6. mászókázni, de csak ritkán 1. bújócskát 2. asztali játékokat 3. belopózunk a házba, viszünk ki játékokat, El szoktad-e mesélni, mi történt veled az oviban? 1. nem 2. nem 3. nem 4. nem 5. nekem mesél, nem mesél otthon 6. nem mesél 1. néha apának és tesónak 2. Laci tesónak - 10 éves 3. nem

6 éves óvodások válaszai 2 KérdésekFiúkLányok Szokott-e neked valaki olvasni, vagy mesélni esténkét? 1. anya mesél a nővéremnek, nekem is fejből 2. nem 3. kedvenc mesekönyvből a megszokott történeteket 4. anya alkalomszerűen 5. ritkán kedvenc könyvből anya 6. anya olvas néha 1. mesél apa, 2. nem 3. igen anya olvas Szeretsz-e énekelni, táncolni? 1. sokat szoktam táncolni egyedül, vagy tesókkal 2. nem 3. nem 4. nem 5. igen anyuval, tesóval 6. nem 1. igen, táncolni az oviban 2. néha kazettára 3. igen oviba egyedül is. Jársz-e valamilyen sportra? 1. úszni néha, de leginkább bohóckodni. 2. nem 3. úszni tanulok 4. nem 5. nem 6. nem 1. nem, csak lábtornára 2. nem 3. nem

6 éves óvodások válaszai 3 KérdésekFiúkLányok Szoktál-e tárgyakat, dolgokat, emeletet számolgatni mondjuk séta közben, vagy ha játszol? 1.szoktam számolni százig is 2. igen, ha anya rajzoltat számokat 3. nem 4. igen, létrafokokat 5. igen 6. néha autókat 1. nem 2. csak a számolós játékkal 3. igen Mikor fekszel le esténként?1. éjszaka közepén, 2. ha anya kikapcsolja a tv-t későn, 3. néha 21 órakor 4. későn 5. ha anya mesél, vagy lekapcsolja a tv-t 6. ha anya szól későn 1. korán órakor, 2. korán 3. későn

Megállapítások  A gyerekek legtöbb idejüket családjukkal töltik otthon.  Családjukkal legtöbbször társas- és építő játékot, Tv nézést preferálnak.  Barátokkal: szánkózni, focizni, kommandóst játszani, ritkán mászókázni, belopózunk a házba.  6 óvodás nem mesél otthon, 3 néha elmeséli az oviban történteket.  5 gyereknek ritkán, vagy alkalomszerűen mesélnek, 4-nek rendszeresen.  5 gyerek nem szeret táncolni, énekelni, 4 szereti ezt a tevékenységet.  Sportolni még nem járnak a gyerekek, 2 úszni tanul.  Számolgatni a megkérdezettek közel fele szokott csak úgy…  Lefekvésük inkább a kési időpontokban zajlik, mindössze 2-en mondták, hogy korán fekszenek le.

Konzekvenciáim  A gyermekek aránytalanul kevés nagymozgásos tevékenysége hívja elő azt az igényt, hogy minél több időt tölthessenek a tornateremben aktív nagymozgásokat végezve.  A feladatok közé beékelt fizikai aktivitások jobban beindítják a gondolkodási folyamatokat., szívesebben meg is pihennek egy-egy újabb állomásnál.  Beszéd és mozgás fejlesztésük válaszaik alapján hatványozottan indokolt.  A jövőben ezt a fejlesztési módot fogjuk preferálni, megduplázott beszéd területére fókuszáló fejlesztésekkel, kiegészítve az egyéni külön felzárkóztatással az elmaradottabb területek megsegítésével.

Köszönöm a figyelmet!