Játékosított keretrendszerben történő tanulás log-adatainak elemzése Pitlik László – Pitlik László (jun) – Pitlik Mátyás – Pitlik Marcell (SZIE MY-X, ELTE TTK, ELTE IK, BME GPK) III. GAZDÁLKODÁS ÉS MENEDZSMENT TUDOMÁNYOS KONFERENCIA „VERSENYKÉPESSÉG ÉS INNOVÁCIÓ” 2018. Szeptember 27-28. – Kecskemét / Neumann János Egyetem
ELŐZMÉNYEK (URL) http://miau. gau. hu/miau/240/2dm_phase2
ELŐZMÉNYEK (vizualitás) A 2DM-keretrendszer egy nézete
TARTALOMJEGYZÉK Előzmények (dokumentumok, szoftver) Bevezetés (mottó, automatizálás) A log-képzés logikája (törzsadatok, folyamatok) Az OAM-képzés logikája (riportok, hasonlóságok) A hermeneutikai mozgástér (értelmező szabályok) Jövőkép (pl. EEG, stressz, IQ, …)
BEVEZETÉS: MOTTÓ (vö. Ipar 4 BEVEZETÉS: MOTTÓ (vö. Ipar 4.0 elvei) Tudás/tudomány csak az, ami forráskódba átírható, minden más emberi aktivitás művészet… (Knuth, 1992) (A log-elemzés forráskód által felismert adatok, forráskód általi elemzésének, forráskód általi értelmezése…)
A LOG-képzés logikája
Az OAM-képzés logikája: riportok
Az OAM-képzés logikája: hasonlóságok Irányok: minél/annál-alapú ideálok az elemzési cél függvényében Cél: Játéksorozaton belüli fejlődési potenciál fogalmának mesterséges intelligencia-alapú megalkotása
Forrás: http://miau.gau.hu/miau/241/2dm_kecskemet_full_v2.docx
Hermeneutikai mozgástér Az egymást követő játékkísérletek aggregált Jóság-értéke becsülhető személyenként/csoportosan A legjobb játékos/játéksorozat új OAM-ot igényel, melynek objektumai: a személyek, attribútumai: pl. minél meredekebb a javulás tendenciája, annál jobb minél nagyobb a görbe alatti terület, annál jobb minél kevesebb a visszaesések száma/mértéke, annál jobb minél nagyobb a maximális/minimális Jóság, annál jobb … Tetszőleges OAM-láncok alkothatók – tetszőleges elemzési célok érdekében!
Jövőkép A játékosított keretrendszerben naplózott tanulási/játék-aktivitások alapján személyiségprofilok, siker-indexek alkothatók, melyekhez (Y) fiziológiai (pl. EEG-méréseből származó) adatminták (Xi) alapján termelési függvények generálható (Y=f(Xi)). A stressz-mérés (vö. NG-Stress) kapcsán felismert stressz-mintázatok feloldása érdekében felvállalt játékaktivitások detektálható feszültségoldó hatása és a játékok/lefutások mintázatai között összefüggések tárhatók fel. Új fajta DNR-indikátorként/IQ-tesztként használható a játékos keretek közötti tanulási sikeresség számszerűsíthetősége.
Köszönjük a megtisztelő figyelmet! MY-X TEAM-EMAIL: miau@miau.gau.hu Részletek: http://miau.gau.hu/miau2009/index.php3?x=miau128&where[indexkod]=miau241 INNOCSEKK 156/2006