A Kispesti Deák Ferenc Gimnázium médiatagozata A médiaoktatás története iskolánkban Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter
A médiaoktatás története iskolánkban A mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgy középiskolai oktatása 1995. Nemzeti Alaptanterv 2003. Kerettanterv E modul tanításának elsődleges célja: a mozgóképi szövegértés fejlesztése, hogy a gyermekek megismerjék a mindannyiunkat körülvevő audiovizuális média társadalmi szerepét, működési módját, hatásmechanizmusát. Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter
A médiaoktatás története iskolánkban A mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgy középiskolai oktatása 1996-ban indult a fakultáció szintű mozgóképkultúra és médiaismeret oktatás, 1998-tól emelt óraszámban, tagozaton is tanulhatnak a diákok. 1998-1999-től újságíró- és kommunikációs képzés/ a médiatagozat (Előzmény: Földesné Hartmann Ibolya média-fakultáció, kerületi önkormányzat javaslata) Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter
A médiaoktatás története iskolánkban Emelt szintű médiaoktatás a XIX. kerületben működő JATE Budapesti Média Intézetével együttműködve Szerződés két intézmény között: diákjaink számára a BMI biztosítja a stúdiók használatát, valamint a gyakorlati oktatókat. Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter
A médiaoktatás története iskolánkban Iskolánk a Kispesti Deák Ferenc Gimnáziumért Alapítványon, valamint különböző pályázatokon keresztül az elmúlt nyolc évben számos technikai eszközhöz és ismeretterjesztő-anyaghoz jutott hozzá. Így a diákok számára nem csak a külső stúdió-foglalkozásokon, hanem az iskola épületén belül is lehetőség nyílik az újságírás, a rádiózás vagy éppen a filmkészítés gyakorlására. Források - lehetőségek Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter
Képzés Újságíró-kommunikáció tagozat: a diákok négy éven keresztül emelt óraszámban tanulják a mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgyat, változatos gyakorlati oktatásban is részesülnek. A képzés során nagy hangsúlyt helyezünk az élményközpontúságra, a kreatív feladatokra, s az audiovizuális média különböző területein való, sokoldalú tapasztalatszerzésre. Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter
Képzés Minden évben a média más-más ágával foglalkoznak a diákok: első év: a nyomtatott sajtó második év: rádiózás harmadik év: elektronikus sajtó negyedik év: mozgókép és média érettségi, filmkészítés Kifejezetten fontosnak tartjuk: kialakítását Célunk: Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter
Képzés: Első évfolyam Médiaismereti elméleti alapok kommunikáció és a tömegkommunikáció általános fogalmai a média társadalmi szerepe a nyomtatott médiumok működése az írott sajtó valamennyi műfajainak ismerete, készségszintű elsajátítás stílusgyakorlatok, az íráskészség és a beszédtechnika, valamint az érvelés- és vitakultúra fejlesztése Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter
Képzés: Első évfolyam Hagyománnyá vált: az újságírói gyakorlat keretein belül az első évfolyamos médiatagozatosok szerkesztik a rendszeresen megjelenő iskolaújságot. Közvetett, képi kommunikációval, a mozgóképpel és a televízióval való ismerkedés A film alapvető kifejezőeszközeinek ismerete, a szövegértés- és a szövegalkotás folyamatos fejlesztése (mind a négy évfolyamon kiemelt fontosságú, a sikeres mozgókép és médiaismeret érettségi alapfeltétele is) Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter
Képzés: Második évfolyam rádiós alapismeretek - külső gyakorlat - rádiós újságírók rádiós műfajban is kipróbálhatják magukat lehetőség nyílik új ismereteik gyakorlására: a 10. osztályosok készítik az iskolarádió műsorait kreatív feladatok, filmes műfajok, pl. dokumentumfilm, krimi, thriller, burleszk, melodráma;, médiaműfajok: híradó, háttérműsor, reklám működésének tanulmányozása Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter
Képzés: Harmadik évfolyam elektronikus sajtó, televíziózás, internetes újságírás mozgókép- és médiaismereti elméleti tudás mélyítése a Budapest Médiaintézet stúdiójában televíziós és videós gyakorlati képzés a BMI gyakorlati oktatóival média hatásmechanizmusának, a film stílustörténetének, a magyar filmkultúrának a megismerése. Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter
Képzés: Negyedik évfolyam Mozgóképkultúra és médiaismeret tárgyból érettségizni lehet, s ez számos felsőfokú kommunikációs képzéshez szolgál „belépőül”. A középszintű érettségi egy projektfeladatból, egy esszéfeladatból és egy közös, központi írásbeli feladatsorból áll. Ötödéves képzés terve (középfokú újságírói, video technikusi szakképesítés) Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter
Közösségi élet Iskolaújság és iskolarádió Filmmel és médiával kapcsolatos programok (filmklub, Filmes Napok) Szerkesztőségek látogatása Filmfesztiválok, vetítések, egyéb rendezvények Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter
A felvételiről Írásbeli felvételi, témakörök: kommunikációs alapfogalmak a tömegkommunikáció a tájékoztatás formái; a közéleti és a bulvársajtó különbségei a hír műfaja a közszolgálati és a kereskedelmi média általános jellemzői a kommunikáció fejlődése, a legfontosabb technikai találmányok ismerete Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter
Írásbeli felvételi általános műveltségi kérdések: a felvételiző tájékozottsága a közélet legfontosabb szereplőivel és eseményeiről rövid fogalmazás elkészítése, a média és a hétköznapok kapcsolata kreatív feladatok – pl. szövegértés és szövegalakotás, képek „olvasása”, vizuális gondolkodásmód vizsgálata Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter
Legfontosabb értékelési szempontok: Szóbeli felvételi Legfontosabb értékelési szempontok: tájékozottság, általános műveltség nyelvileg szabatos kifejezésmód ötletesség, kreativitás érveléstechnika, logika önállóság, kritikai attitűd megléte improvizációs készség Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter
Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter