A Kispesti Deák Ferenc Gimnázium médiatagozata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Beiskolázási tájékoztató tanév OM
Advertisements

Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
MIÉRT AZ AVASI? németes szemmel. Németes képzésformáink:  5 éves német két tanítási nyelvű képzés  emelt óraszámú német tagozat  németet lehet tanulni.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
Az információs forradalom  Minden jog fenntartva.
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A szakiskolák aktuális problémái
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
Berényi Eszter – Damásdi Judit
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
MOB (MAGYAR OLIMPIAI BIZOTTSÁG) felügyeletével
Tájékoztató a felsőoktatási felvételi eljárásról és az emelt szintű képzés választásról február 22.
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
Pályaválasztási tanácsadás
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Az Internet megismerése
Mayer József Budapest február 27.
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
szakmai referens, országos versenyszervező
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Projektmunka Földrajzolok
HHR.
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
középfokú felvételi eljárás
Az Animációkészítés lehetőségei az óvodában, iskolában
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Neptun kód: FQ7ZO7 Pham Van Vinh Mérnök leszek A3 Házi feladat.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
DARUS.
Família Nagycsaládosok Egyesülete
Kétszintű érettségi vizsga
Új pályainformációs eszközök - filmek
Programjaink fizikából a es tanévben
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Belügyi Rendészeti Ismeretek
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Előadás másolata:

A Kispesti Deák Ferenc Gimnázium médiatagozata A médiaoktatás története iskolánkban Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter

A médiaoktatás története iskolánkban A mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgy középiskolai oktatása 1995. Nemzeti Alaptanterv 2003. Kerettanterv E modul tanításának elsődleges célja: a mozgóképi szövegértés fejlesztése, hogy a gyermekek megismerjék a mindannyiunkat körülvevő audiovizuális média társadalmi szerepét, működési módját, hatásmechanizmusát. Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter

A médiaoktatás története iskolánkban A mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgy középiskolai oktatása 1996-ban indult a fakultáció szintű mozgóképkultúra és médiaismeret oktatás, 1998-tól emelt óraszámban, tagozaton is tanulhatnak a diákok. 1998-1999-től újságíró- és kommunikációs képzés/ a médiatagozat (Előzmény: Földesné Hartmann Ibolya média-fakultáció, kerületi önkormányzat javaslata) Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter

A médiaoktatás története iskolánkban Emelt szintű médiaoktatás a XIX. kerületben működő JATE Budapesti Média Intézetével együttműködve Szerződés két intézmény között: diákjaink számára a BMI biztosítja a stúdiók használatát, valamint a gyakorlati oktatókat. Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter

A médiaoktatás története iskolánkban Iskolánk a Kispesti Deák Ferenc Gimnáziumért Alapítványon, valamint különböző pályázatokon keresztül az elmúlt nyolc évben számos technikai eszközhöz és ismeretterjesztő-anyaghoz jutott hozzá. Így a diákok számára nem csak a külső stúdió-foglalkozásokon, hanem az iskola épületén belül is lehetőség nyílik az újságírás, a rádiózás vagy éppen a filmkészítés gyakorlására. Források - lehetőségek Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter

Képzés Újságíró-kommunikáció tagozat: a diákok négy éven keresztül emelt óraszámban tanulják a mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgyat, változatos gyakorlati oktatásban is részesülnek. A képzés során nagy hangsúlyt helyezünk az élményközpontúságra, a kreatív feladatokra, s az audiovizuális média különböző területein való, sokoldalú tapasztalatszerzésre. Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter

Képzés Minden évben a média más-más ágával foglalkoznak a diákok: első év: a nyomtatott sajtó második év: rádiózás harmadik év: elektronikus sajtó negyedik év: mozgókép és média érettségi, filmkészítés Kifejezetten fontosnak tartjuk: kialakítását Célunk: Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter

Képzés: Első évfolyam Médiaismereti elméleti alapok kommunikáció és a tömegkommunikáció általános fogalmai a média társadalmi szerepe a nyomtatott médiumok működése az írott sajtó valamennyi műfajainak ismerete, készségszintű elsajátítás stílusgyakorlatok, az íráskészség és a beszédtechnika, valamint az érvelés- és vitakultúra fejlesztése Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter

Képzés: Első évfolyam Hagyománnyá vált: az újságírói gyakorlat keretein belül az első évfolyamos médiatagozatosok szerkesztik a rendszeresen megjelenő iskolaújságot. Közvetett, képi kommunikációval, a mozgóképpel és a televízióval való ismerkedés A film alapvető kifejezőeszközeinek ismerete, a szövegértés- és a szövegalkotás folyamatos fejlesztése (mind a négy évfolyamon kiemelt fontosságú, a sikeres mozgókép és médiaismeret érettségi alapfeltétele is) Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter

Képzés: Második évfolyam rádiós alapismeretek - külső gyakorlat - rádiós újságírók rádiós műfajban is kipróbálhatják magukat lehetőség nyílik új ismereteik gyakorlására: a 10. osztályosok készítik az iskolarádió műsorait kreatív feladatok, filmes műfajok, pl. dokumentumfilm, krimi, thriller, burleszk, melodráma;, médiaműfajok: híradó, háttérműsor, reklám működésének tanulmányozása Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter

Képzés: Harmadik évfolyam elektronikus sajtó, televíziózás, internetes újságírás mozgókép- és médiaismereti elméleti tudás mélyítése a Budapest Médiaintézet stúdiójában televíziós és videós gyakorlati képzés a BMI gyakorlati oktatóival média hatásmechanizmusának, a film stílustörténetének, a magyar filmkultúrának a megismerése. Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter

Képzés: Negyedik évfolyam Mozgóképkultúra és médiaismeret tárgyból érettségizni lehet, s ez számos felsőfokú kommunikációs képzéshez szolgál „belépőül”. A középszintű érettségi egy projektfeladatból, egy esszéfeladatból és egy közös, központi írásbeli feladatsorból áll. Ötödéves képzés terve (középfokú újságírói, video technikusi szakképesítés) Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter

Közösségi élet Iskolaújság és iskolarádió Filmmel és médiával kapcsolatos programok (filmklub, Filmes Napok) Szerkesztőségek látogatása Filmfesztiválok, vetítések, egyéb rendezvények Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter

A felvételiről Írásbeli felvételi, témakörök: kommunikációs alapfogalmak a tömegkommunikáció a tájékoztatás formái; a közéleti és a bulvársajtó különbségei a hír műfaja a közszolgálati és a kereskedelmi média általános jellemzői a kommunikáció fejlődése, a legfontosabb technikai találmányok ismerete Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter

Írásbeli felvételi általános műveltségi kérdések: a felvételiző tájékozottsága a közélet legfontosabb szereplőivel és eseményeiről rövid fogalmazás elkészítése, a média és a hétköznapok kapcsolata kreatív feladatok – pl. szövegértés és szövegalakotás, képek „olvasása”, vizuális gondolkodásmód vizsgálata Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter

Legfontosabb értékelési szempontok: Szóbeli felvételi Legfontosabb értékelési szempontok: tájékozottság, általános műveltség nyelvileg szabatos kifejezésmód ötletesség, kreativitás érveléstechnika, logika önállóság, kritikai attitűd megléte improvizációs készség Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Budapest, 2006. 11.27. Kupai Eszter