A Teozófiai Társulat küldetése Az emberiség szolgálata az Időtlen Bölcsesség egyre mélyebb megértésén, minden élet egységének felismerésén és a spirituális önfejlesztés gyakorlati alkalmazásán keresztül.
A GENDERELMÉLET A TEOZÓFIA TÜKRÉBEN
KÖNYV – TUDÁS „A S Z E M T A N A” SZELLEMI TUDÁS Az érzékelt (“látott”) világhoz kötött ismeretek halmaza Az ismeretek – tanulhatók/taníthatók – felvett alaptételek köré – logikával rendezhetők – szembeállíthatók Az intellektus világa: – okos(kodó) emberek vitatkozás/fanatizmus – a formával foglalkozik – a részletek elfedik az egészet „A S Z E M T A N A” SZELLEMI TUDÁS Az élményekből, felismerésekbôl származó/felépülő belső tudás Ez a tudás – megszerezhető – de nem tanítható – bölcs mondásokba, hasonlatokba befoglalható – nincs szembenállás Az intuíció világa – bölcs emberek, bölcs mosoly – a tartalommal foglalkozik – az egész tartalmazza a részleteket „A S Z Í V T A N A” . .
GENDER–ELMÉLET Mindennapi jelenség: a biológiai nem, a társadalmi nem és a szexuális orientáció (identitás) (szándékos) összekeverése célja: zavarkeltés, figyelem elterelése, gyűlölet ébrentartása
https://divany.hu/vilagom/2019/01/18/reparativ-terapia/
„PILLANATKÉP” Az éjszaka havazott. Reggel 8 óra: építettem egy hóembert. 8:10 Egy feminista arra járt és kérdőre vont, miért nem egy hónőt építettem? 8:15 Építettem egy hónőt is. 8:17 Feminista szomszédom szememre hányta, hogy a hónőnek nagy mellei vannak és ez másutt is tárgyiasítja a hónőket. 8:20 A szomszédban élő meleg pár kiborult és rágta a fülemet, építsek ehelyett két hóembert. 8:22 A transznemű férfi...nő...személy kérdőre vont, miért nem építek egyetlen hóembert, levehető részekkel.
Reggel 8 óra: építettem egy hóembert… 8:26 Az utca végén lakó vegánok panaszkodtak, hogy a répaorrot nem lehet hóemberek dekorálására használni. 8:28 Rasszistának neveztek, mert a hóemberek fehérek voltak. 8:30 A szemben lakó muszlim úr követelte, hogy a hónő viseljen burkát. 8:40 Kiérkezett a rendőrség, amiatt, hogy valakit megsértettek. 8:42 A feminista szomszéd ezúttal a hónő kezében lévő partvis eltávolítását követelte, mert ez a nők háziasszonyi szerepét jelképezte. 8:43 Megjelent az önkormányzat emberi méltóságért felelős tisztviselője és megfenyegetett, hogy kilakoltatnak. 8:45 Előkerült az xxx tévé stábja és megkérdezte, tudom-e a különbséget hóférfi és hónő között? Azt feleltem, hogy a hógolyók, és most már szexista is vagyok.
Reggel 8 óra: építettem egy hóembert… 9:00 Szerepeltem a hírekben, mint terroristagyanús, rasszista, homofób, érzékenységeket sértő személy, aki a zavarosban halászik kedvezőtlen időjárás esetén. 9:10 Faggattak, van-e tettestársam. Gyerekeimet állami gondozásba vették. 9:29 Szélsőbaloldali hülye tüntetők, akik az égvilágon minden miatt sértettnek érezték magukat, felvonultak az utcánkban és lefejezésemet követelték. 9:30 * * * * * * *
GENDER-ELMÉLET „SZEX” „GENDER” Nyelvtan: nem (fő-, mellék-) A veleszületett biológiai nem – elsődleges: nemi szervek – másodlagos: testi felépítés, hang-magasság, stb. Nemi szerepek felcserélése – transz-nemű: nemi szervek átoperálása mell-műtét Nyelvtan: nem (fő-, mellék-) A társadalom által meghatározott nemi szerep – otthont teremtő (férfi) – otthont működtető (nő) Nemi szerepek felcserélése: – LMBT (LGBT): – leszbikus – meleg (gay) – biszex – transz-nemű
A Z E M B E R F E L É P Í T É S E MONÁD (A HÁRMASSÁG TÜKRÖZŐDÉSE) EGYÉNISÉG (ÂTMA -- BUDDHI -- MANAS) KAUZÁLIS TEST Jinarajadasa C., First Principles of Theosophy, TPH, 1960, Fig. 55, p. 166 (Also see Leadbeater C.W., Man, Visible and Invisible, TPH, 1971, Plate II) The Monad (Turîyâtma), existing on the Anupâdaka Plane, puts forth a reflection of itself and acquires vehicles on the lower Planes for the sake of gaining experience. The Permanent Atoms and Principles get attached to the Monad with the help of the seven Creative Hierarchies. The four lower Principles constitute the perishable Personality, which is renewed every incarnation. The real Individual, the Self (Jîvâtma) continues in the Causal Body, lasts throughout the Human stage. ASZTRO-MENTÁLIS TEST SZEMÉLYISÉG ÉTERIKUS (ENERGIA-) TEST DURVA FIZIKAI TEST
A Z E M B E R I B I R O D A L O M É L E T F O R M A ATMIKUS BUDDHIKUS MONÁD 1 2 3 4 ATMIKUS 1 5 EGYÉNISÉG 2 6 3 7 BUDDHIKUS 4 1 5 2 6 3 7 4 MENTÁLIS 1 5 2 6 3 7 ASZTRÁLIS 4 1 5 2 SZEMÉLYISÉG 6 3 FIZIKAI 7 4 5 6 7
AZ EMBER FELÉPÍTÉSE A monád (Isteni Szikra) az egész megnyilvánulás során megmarad kifejleszti az egyéniség részeit (atmikus, buddhikus és kauzális test) ez az egyéniség az élet ember-szakaszában megmarad – megteremti a személyiséget Az egyéniség az előző tapasztalatok alapján minden testetöltés során újra létrehozza a személyiséget (asztromentális és fizikai test)
Az újra-megszületés folyamata Kauzális A permanens atom újra éled Mentális Asztrális On discarding the Physical, Astral and the Mental bodies and after a time of recluse in the Causal body, when the time comes for the next incarnation, the Mental, Astral and the Physical Permanent Atoms get re-activated successively, in that order. Each acquires matter of their respective Planes, conducive to the new incarnation and gradually builds them into organized bodies. Éterikus & Fizikai
A BELSŐ TUDATOSSÁG KIBONTAKOZÁSA A teljeskörű tapasztaláshoz a teljes személyiségre, mind az aktív (male), mind a passzív (female) oldalára szükség van A személyiség rendszeresen létrejön és feloszlik az új eszközöket (asztromentális és fizikai testek) újra meg kell tanítani a működésre áthozott terhek: ragaszkodás félelem
KARMA – TEREMTÉS Az életet a vágyak vezérlik Az életet az akarat vezérli
Ártalmas cselekedetek Tehetségek, képességek Fájdalmas tapasztalatok A K A R M A T Ö R V É N Y E AZ ELMÚLT ÉLETBŐL A JELEN ÉLETBEN Segítő cselekedetek Jó körülmények Ártalmas cselekedetek Rossz körülmények Vágyak, törekvések Tehetségek, képességek Következetesség Jellem Sikerek Lelkesedés Tapasztalatok Jinarajadasa C., First Principles of Theosophy, TPH, 1960, Fig. 44, p. 115 “Karma” = Activity This slide brings forth that there is a Cause-and-Effect Law behind the evolution of the human individual. Bölcsesség Fájdalmas tapasztalatok Lelkiismeret Szolgálni akarás Spiritualitás
Ártalmas cselekedetek Tehetségek, képességek Fájdalmas tapasztalatok A K A R M A T Ö R V É N Y E A JELEN ÉLETBŐL A JÖVŐ ÉLETBE Segítő cselekedetek Jó körülmények Ártalmas cselekedetek Rossz körülmények Vágyak, törekvések Tehetségek, képességek Következetesség Jellem Sikerek Lelkesedés Tapasztalatok Jinarajadasa C., First Principles of Theosophy, TPH, 1960, Fig. 44, p. 115 “Karma” = Activity This slide brings forth that there is a Cause-and-Effect Law behind the evolution of the human individual. Bölcsesség Fájdalmas tapasztalatok Lelkiismeret Szolgálni akarás Spiritualitás
A Z E M B E R M Ű K Ö D É S E AZ ÉLET OLDALA A Karma Urai (Lipikák) Őstípus AZ ÉLET OLDALA Múltbeli gondolatok, érzések, cselekedetek Androgyn Életfeladat (dharma) Hozott hajlamok és képességek Karmikus terhek és lehetőségek Jinarajadasa C., First Principles of Theosophy, TPH, 1960, Fig. 43, p. 110 Sanchita is the accrued Karma--good and evil. Prârabda is that portion of Sanchita that is more or less assigned for working out in the forth-coming incarnation. The Lords of Karma, Lipikas, assist the individual in the process of coming into a new incarnation by deciding the various parameters, with an objective to enable one to grow steadily towards the Archetype set by the Logos. A FORMA OLDALA
KARMA – TEREMTÉS „Belső” magatartás: „Külső” szemlélő magatartása: az adott élet feladatának elutasítása a „nem vállalom” okai: ragaszkodás a „bevált” régi szerephez félelem az „ismeretlen” új feladatoktól felelősség nem vállalása „Külső” szemlélő magatartása: tudomásul vétel vagy elutasítás „gyógyítás” – lehet-e ? kell-e ?
Óh, Rejtett Élet, amely ott rezegsz minden atomban, Óh, Rejtett Világosság, amely ott ragyogsz minden teremtményben, Óh, Rejtett Szeretet, amely egységben mindent átölelsz, Tudja meg mindenki, aki magát Veled egynek érzi, hogy M I N D E N M Á S S A L I S E G Y !
Köszönöm a figyelmüket!