OTDK Konferencia, Gyöngyös, 2003

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO
A Nagy Átalakitás televiziós trendek Várdy Zoltán TV2, vezérigazgató ProSiebenSat.1, Kelet-közép európai ügyvezető m á rcius 18. M é diapiac.
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
Készítette: Gondos Borbála
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
BELSŐ PIACI HÉT II. Konferenciasorozat az Európai Unió belső piaci szabályozásáról Budapest – április BELSŐ PIACI HÉT II. Konferenciasorozat.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
NRC Omnibusz – november. Okostelefon használat  A éves internetezők 64%-a használ okostelefont (saját/céges okostelefont, vagy más készülékét).
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
Az információs forradalom  Minden jog fenntartva.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Innovatív értékesítési lehetőség a mezőgazdasági vállalkozók számára.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
A év értékelése és a év újdonságai
Internet tudományos használata
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Gazdasági informatika - bevezető
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
E-learning modellek osztályozása
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
Szakálné Kanó Izabella Bajmócy Zoltán
1Transzplantációs Alapítvány
Az Internet megismerése
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Ács Szabina Kommunikáció és Médiatudomány
Kereskedelmi Eszközök Specialista
A közigazgatás személyi állománya
Környezetgazdaságtan 1
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
Innovációs képesség és jólét összefüggései
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
ADAT ÉS TECHNOLÓGIA ORIENTÁLT MARKETING TEVÉKENYSÉG, VÉGE A MEGÉRZÉSEK ÉS AZ ÉRZELMI ALAPÚ DÖNTÉSHOZATALNAK.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Compliance és Corporate Governance
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Interaktív Adatmenedzsment Kft.
REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
(Geolevel Geoinformatikai és Szolgáltató Kft.)
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
A tehetséggondozás kihívásai
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

OTDK Konferencia, Gyöngyös, 2003 Tartalom: OTDK Konferencia, Gyöngyös, 2003 A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Az online marketing kommunikáció hatékonyságának mérhetősége és jelenlegi helyzete Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés 2003. április 24. Pái Attila

az internetet a XXI. század új médiumának lehet nevezni. Tartalom: A téma aktualitása Európában az év végére az internet felhasználók száma eléri, a 196 milliós tábort (eMarketer jelentés, 2003). Magyarországon 1,596 millió ember hozzáfér 1,267 millió ember használja (Netsurvey, MOM felmérés 2002 III. negyedév). 643 ezer ember rendszeresen használja az internetet. (NRC, VLR felmérés, 2003) Az internet elképesztően gyors növekedésével mennyiségi robbanást idézett elő az információs piacon. „Míg a rádiónak 30 évre, a televíziónak 13 évre volt szüksége az 50 milliós felhasználói tábor eléréséhez, az internet esetében csupán 4 év kellett” (USA Kereskedelmi minisztériuma) Az internet ma már alkalmas a fogyasztók információs igényeinek a kielégítésére. Így: az internetet a XXI. század új médiumának lehet nevezni. A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös 2

Célkitűzések Tartalom: Az online piac megismerése Kik a piac szereplői? Milyen kapcsolat van a piac szereplői között? A piac szereplői, hogyan jelennek meg az interneten és milyen stratégiát követnek? Az online piac jelenlegi helyzetének bemutatása Az online marketing kommunikáció eszközeinek a bemutatása Online reklám és típusai PR, vállalati arculat Értékesítés ösztönzés Személyes eladás, direkt marketing Az online marketing eszközök hatékonyságának mérése Mi mérhető? Hogyan mérhető? Hogyan értelmezhető? Az online marketing kommunikáció hatékonysága és értelmezése Megítélhető –e a hatékonyság? A hatékonyság megítélésének alkalmazott kiindulópontjai Az online marketing kommunikáció gyakorlati alkalmazása Az Axelero online marketing kommunikációja Reklámfelület értékesítés, Adverticum Rt. A Compaq Computer Magyarország (HP) online marketing kommunikációs tevékenysége Így a dolgozat iránytű az online marketing kommunikáció iránt érdeklődőknek A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös 3

Vizsgált területek- a megvalósítás Tartalom: Vizsgált területek- a megvalósítás A téma aktualitása Szakirodalom vizsgálata Kutatások, elemzések vizsgálata Célkitűzések Eredmény: Az internet világának bemutatása-I.fejezet Az új kommunikációs irányzatok bemutatása-IV.fejezet Az online piac jelenlegi helyzete-VI.fejezet Vizsgált területek Carnation Rt. Szabó Erik-vezető tanácsadó Mérési lehetőségek Eredmény: Megjelenés az interneten-II.fejezet Az online marketing kommunikációja-III.fejezet Hatékonyság Jelenlegi helyzet Axelero Rt. Pohly Ferenc-PR igazgató Adverticum Rt. Kincses Anikó-ügyvezető Compaq (HP) Mezricky László-marketing ig. Összegzés Eredmény: Az online kommunikáció a gyakorlatban-V.fejezet Eredmény: OTDK, 2003, Gyöngyös Következtetések Javaslatok Összefoglalás 4

Tartalom: Mérési lehetőségek Log-file elemzés Online piackutatás A téma aktualitása Log-file elemzés- a felhasználók cselekedetei alapján Mérhető: Az adott weboldalt hányan látogatják Milyen egy online reklám átkattintási aránya Milyen útvonalon böngészik a honlapok között és azokon belül Technikai paraméterek (operációs rendszer típusa, a képernyő felbontása, a látogatás ideje, hossza, helye stb.) Nem vagy csak nehezen mérhető: A látogatók demográfiai jellemzői A látogatók életstílus jellemzői A látogatók érdeklődési köre A látogatók egy adott termékkel, szolgáltatással kapcsolatos véleménye, ismerete Márkaismertség Problémák: Ideiglenes tárazás Közös használatban lévő számítógépek Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös 5

Tartalom: Mérési lehetőségek Log-file elemzés Online piackutatás A téma aktualitása Online piackutatás- a felhasználók véleménye alapján Mérhető: Az adott weboldalt látogatók demográfiai életstílus jellemzői A látogatók internet-használati szokási A látogatók érdeklődési köre, vásárlási, információszerzési, szokásai stb. A reklámok, weboldalak tetszésének mérése Márkaismertség Technikai paraméterek (operációs rendszer típusa, a képernyő felbontása, stb.) Nem vagy csak nehezen mérhető: Egy adott weboldalt látogatók száma Milyen útvonalon böngészik a honlapok között és azokon belül? A reklámok átkattintási aránya A tényleges viselkedés-nem az igazmondással van a probléma, hanem az érzékelésből adódó eltérésekből Nehézségek: A célcsoport elérése (Megoldás: net-panel) A reprezentativitás biztosítása (Megoldás: súlyozás) Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés A leghatékonyabb mérési módszer a logfile elemzés és az online piackutatás ötvözése lenne. OTDK, 2003, Gyöngyös 6

Hatékonyság Amiből sokan kiindulnak: Amit nem vesznek figyelembe: Tartalom: Hatékonyság Amiből sokan kiindulnak: 1000 megjelenés 4000-6000 Ft. Az átkattintási arány átlagban 0,5-1% Így egy elérés: 400-600 Ft. Amit nem vesznek figyelembe: A reklámok márkaépítő hatását (a reklámcsík készítésénél sokan nem is figyelnek rá.) A reklámokat követően a felhasználók vásárlási magatartását (A reklámokat követően sokan gyakran hagyományos módon vásárolnak.) Az információs igények kielégítését A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös 7

Jelenlegi helyzet Tartalom: Az internetezőket leginkább a szórakozási lehetőségek (64%) technikai újdonságok (59%) és az utazási lehetőségek (58%) érdeklik. A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés % OTDK, 2003, Gyöngyös Forrás: NRC Piackutató Kft. N=5006 Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR: 2003 8

Jelenlegi helyzet Tartalom: Az internetezők leginkább a nyereményjátékkal egybekötött hirdetést (47%), az email(34%) és hírlevél reklámot(35%) fogadják el . A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös Forrás: NRC Piackutató Kft. N=5006 Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR: 2003 9

Az internetezők 19%-a naponta kap reklám tartalmú emailt. Tartalom: Jelenlegi helyzet Az internetezők 19%-a naponta kap reklám tartalmú emailt. A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös Forrás: NRC Piackutató Kft. N=5006 Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR: 2003 10

Jelenlegi helyzet Tartalom: Az internetezők 12,5% szinte mindig 36,5%-a csak akkor olvassa el a reklámtartalmú emaileket, ha érdekli. A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös Forrás: NRC Piackutató Kft. N=5006 Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR: 2003 11

Jelenlegi helyzet Tartalom: Az onine reklám hatására az internetezők 79%-a látogatott meg még nem ismert új weboldalt. A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös Forrás: NRC Piackutató Kft. N=5006 Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR: 2003 12

Jelenlegi helyzet Tartalom: Az onine reklám hatására az internetezők 11%-a már többször vásárolt valamely terméket vagy szolgáltatást az interneten. A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös Forrás: NRC Piackutató Kft. N=5006 Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR: 2003 13

Jelenlegi helyzet Tartalom: Az onine reklám hatására az internetezők 27%-a már többször vásárolt valamely terméket vagy szolgáltatást hagyományos módon. A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös Forrás: NRC Piackutató Kft. N=5006 Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR: 2003 14

Összegzés Az internet nem technológiai, hanem gazdaságossági kérdés. Tartalom: Összegzés Következtetések Javaslatok Összefoglaló A téma aktualitása Célkitűzések Az internet nem technológiai, hanem gazdaságossági kérdés. Az online reklám piacon, még mindig magas a reklámcsíkok aránya, bár az utóbbi évben jelentősen növekedett az email marketing alkalmazása. Az internet terjedésének, már csak kisebb mértékben a technológia szab határt, sokkal inkább a kulturális identitásban és az anyagi helyzetben keresendő a válasz. Megfigyelhető, hogy az internetezők egyre tudatosabban használják a világhálót. Az online marketing és reklám alkalmazása lassan növekszik, akkor lenne igazán jelentősége, ha a teljes népesség 15-20%-a gyakori internetező lenne. Még sajnos a vállalatok jelentős részének, mindig nincs megtervezve az internetes stratégiája. Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös 15

Tartalom: Összegzés Következtetések Javaslatok Összefoglaló A téma aktualitása Célkitűzések A kérdés: Hogyan csináljunk, hatékony online marketing kommunikációt? A válasz: Nem megválaszolható Miért? A piac nagyon gyorsan fejlődik Még az előző eszközök lehetőségét sem ismerik ki, mikor már mindenki az új eszközökről és azok előnyeiről beszél. Lehetőségek: Én nagy lehetőséget látok a mobil-internet és a targetált mobilreklámokban. Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös 16

Tartalom: Összegzés Következtetések Javaslatok Összefoglaló A téma aktualitása Célkitűzések Az online piac szereplői egyre tudatosabban használják az internetet, akár a vállalati, akár a felhasználói oldalról nézzük. Egyre kevésbé vannak túlzott várakozások, nagy csalódások Ma még nincs nagy jelentősége ennek a kommunikációs csatornának. A online reklámköltés mindössze 1-1,5%-át teszi ki az össz reklámköltésnek. Ennek oka: Az FMCG szektor távolmaradása (lassú közeledése). Magas a reklámcsíkok, online hirdetések ára Alacsony az aktív (gyakori) internetezők száma Végszóként elmondható, az hogy az online marketing kommunikáció jelentősége csak nőni fog, csökkenni sohasem. Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös 17

Köszönöm a figyelmüket! Tartalom: Összegzés A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Köszönöm a figyelmüket! Mérési lehetőségek Hatékonyság Pái Attila 06 30 3946050 attila.pai@nrc.hu Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös