Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TSzVSz Közgyűlés JogSzerviz Sipos Tamás Dr. Bezzegh Edina.
Advertisements

Az egyszerűsített foglalkoztatás (EF) új szabályai – 21 pontban
Hitelek – pénzt kölcsönbe?. Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy.
Kombinált Mikrohitel Program. Kombinált mikrohitel - közvetítői pályázat • Együttesen igényelhető vissza nem térítendő támogatás és kedvezményes mikrohitel,
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Készítette: Sallai Katalin
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A részmunkaidő speciális esetei az új Munka Törvénykönyvében
Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ?. Mert nem létezik tartalmilag egységes „ügyvédi "tevékenység". 1.Nincs szakügyvédi rendszer, az ügyvédek a.
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
ATIPIKUS FOGLALKOZTATÁS A KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG JEGYÉBEN
Diplomás pályakezdők a versenyszektorban Tóth István János * - Várhalmi Zoltán + „Felsoktatás és foglalkoztathatóság” Műhelykonferencia a Budapesti.
A napenergia-piac jellemzői Magyarországon
A TESZÖV Energia-beszerző Konzorcium FÖLDGÁZ 2010/2011/2012
Az iskolai könyvtár állománya
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
A január 1-től életbe lépett adó- és járulék változások. Az alkalmi munkavállalás április 1-től életbe lépő változásai március 29. Készítette:
1 Elvégzett vagyonosodási vizsgálatok év vizsgálatok száma megállapítással zárult vizsgálatok megállapított nettó adókülönbözet átlagos megállapítás db.
6. előadás.
15. TÉTEL Egy vendége számlát kér Öntől
Egy biztosító több pénztár modell az üzleti oldal szemében
Zárjuk a 2011-es évet Előadó: Böröczkyné Verebélyi Zsuzsanna a kisvállalati adózás szakértője
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
Sajtótájékoztató január 4. Dr. Szikora János elnök, APEH.
Költségvetés tervezése
Foglalkoztass okosan Foglalkoztass okosan A civilek foglalkoztatási lehetőségeiről Tóth István.
Az egészségügyben, gazdasági – műszaki területen dolgozók foglalkoztatási adatainak felmérése Készítette az Egészségügyi Gazdasági Vezetők Egyesülete.
Készen állunk az egészségbiztosítási piacnyitásra
Munkaerőpiaci számítások szeminárium
Minőség menedzsment 6.előadás
Jankuné Kürthy Gyöngyi AKI, Élelmiszerlánc Elemzési Osztály
7. A különböző megtakarítási formák összehasonlítása
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
dr. Magyar Csaba, TEP Society of Trust and Estate Practitioners Tel:
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
SZEMÉLYI JÖVEDELEMADÓ
Őstermelők adózása - SZJA - Kompenzációs felár - TB
Budapesti Ügyvédi Kamara
Alapfogalmak, adatforrások, szűrés
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM. 2 A Fiatalok Lendületben Program számokban Az Európai Bizottság programja Időtartam: Költségvetés:
BME Részidős Mesterképzés 2015 tavasz Emberi erőforrás menedzsment Bérek, jövedelmek, trendek Emberi erőforrás menedzsment Bérek, jövedelmek, trendek Dr.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat fejlesztése HEFOP 1.2. Intézkedés Kutatási Alkomponens ZÁRÓKONFERENCIA Budapest, március Javaslat a megalapozottabb.
Navigátor IC & ID Kft.. A munkabér szerkezete január 1-től.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
„Az Áldozatvédelmi Szakmai Együttműködési Rendszer egységes fővárosi szintű megvalósítására”
Mennyire és miért hiányzik a 3 év alatti gyerekek napközbeni ellátása? Scharle Ágota Budapest Szakpolitikai Elemző Intézet RECWOWE konferencia | Budapest,
Egyéni vállalkozásból származó jövedelem adózása Mezőgazdasági kistermelők adózása TB járulékok.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
Michel Vieira - President of Kairos Technologies Otokar Kasynets - Director of Network Development Alex Kocherev - Director of IT Department KAIROS TECHNOLOGIES.
Közfoglalkoztatás Nemzeti Közfoglalkoztatás Program.
Az első házasok kedvezménye
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
Kinek profit a NON Profit?
GP Consulting Pénzügyi Tanácsadó Kft.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Szállodák eredmény kimutatásai és mutatószámai
A perköltség fogalma a célszerű és jóhiszemű pervitel
Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ?
2012. évi CXLVII. SZÁMÚ A KISADÓZÓ VÁLLALKOZÁSOK TÉTELES ADÓJÁRÓL SZÓLÓ TÖRVÉNY/KATA/ ÉVI VÁLTOZÁSAI Készítette :Szalainé Somogyi Valéria.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Dr. Kiss Mariann Tájékoztatási Főosztály
Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezet
A kormány és a szociális partnerek megállapodása a bérek emelésére
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat
A Nemzeti Gazdasági és Társadalmi Tanács tevékenysége
Munkagazdaságtani feladatok
Előadás másolata:

Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ?

Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ? Mert nem létezik tartalmilag egységes „ügyvédi "tevékenység". Nincs szakügyvédi rendszer, az ügyvédek a jog teljes spektrumában dolgozhatnak vegyes praxisban is. Mint a szellemi szabadfoglalkozások általában, a tevékenység nem egységes, annak egészére, de egységeire, földrajzi vagy korcsoportokra, szakosodásra lebontható "jellemző" kereset sincs. Szociológiai felmérés nincs. Természetesen adatbázis sincs. Mi a költők, zeneszerzők, alkotóművészek tevékenységére jellemző kereset? A KSH-ban közösen 3 éve képtelenek vagyunk a legegyszerűbb nómenklatúra rendszert kialakítani és ahhoz díjakat kötni, pedig kölcsönös a törekvés.

Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ? Mert diverzifikált az ügyfélbázis és annak fizetési hajlandósága. Eltérő tartalmi, minőségi elvárások vannak még az azonos ügytípusban is. Ebből következően eltérőek az ügyvédi költségek. (Luxus és fapados szolgáltatások egymásmellettisége.) Nincs teljes munkaidős önfoglalkoztatási kényszer, azaz megállapíthatatlan, hogy az ügyvédség egésze átlagolva munka-kapacitásának mely részét fordítja bevételszerzésre. Sok "hobbi" és gazdasági okból kényszerpihenős ügyvéd lehet és van, akik egy-egy ügyfélnek, vagy korlátozott időkeretben dolgoznak (idősebbek, kismamák, egyéb jövedelmekkel is rendelkezők). Sok a kapacitásfelesleg. Budapest minden kerületében van éhbérért dolgozó szegény és drága ügyvéd, eltérők a költségszerkezetek, a klientúra. Budapesten nagyobbak a különbségek, de arányaiban sokkal több a szegény, leszakadt és a részfoglalkozású ügyvéd.

Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ? Mert nincs kötelező, ajánlott, ajánlható vagy követhető díjképzési elv. Az ügyvédi díj az Ügyvédi Törvény szerint szabad megállapodás tárgya. Az ügyvédi hivatásrend nem alkalmazhat ajánlott díjtételeket és tarifákat, még a sztenderdizálható szolgáltatások esetében sem, mert a GVH ezt kartellmagatartásnak minősíti. A növekvő létszám, a határkeresztező ügyvédi tevékenység, a székhelyszolgáltató, ingatlanközvetítő, cégmenedzser cégek átnyúló tevékenységei folyamatos árharcot eredményező helyezet okoznak. Egyetlen tarifa-tipus létezik: a kirendelt és pártfogó ügyvédek állam által IRM rendelettel megállapított munkadíja (3000 forint/óra). Az ennek alapján elérhető havi maximális bevétel (max 5 napi számlázható órával) 300 ezer forint, az ebből realizálható kereset a minimálbér alatt van. (A kirendelésekről viszonylag pontos adataink vannak: kb 4-szeres túljelentkezés van.)

Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ? Mert az ügyvédi tevékenységre nincs béradat. Nincs adatbázis. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat adatbázisa nem tartalmaz ügyvédi adatot. Nem is lesz, mert nincs behatárolható feladatkör és annak nincs mérhető ellenértéke, nincs bér. A tevékenységgel kapcsolatban pedig csak mérhetetlenségi faktorok vannak. Más foglalkozásoknál vannak világos munkakörök, melyeket a piac beáraz, amit bérrel és bevallással verifikálnak. Mert nem tudunk bevallást tenni. Nem találtunk olyan szakértőt, aki meg tudta volna mondani, hogy az ügyvéd adózó milyen módon tudná megállapítani a tevékenységre jellemző kereset összegét, vagy a tevékenység piaci értékét. Az adóhatóság sem tudjuk, milyen szakértői véleménnyel tudná az ügyvédétől eltérő álláspontját alátámasztani (olyat pedig, aki az ezzel kapcsolatos szakmai felelősségéért anyagi felelősséget vállalna, vagy felelősségbiztosítással támasztaná alá, végképp nem). Mi lesz a bevallásban? Ahány bevallás, annyi vélemény arról, hogy az egész hivatásrend tevékenységének egy főre eső ellenértékéről mit gondol a bevalló?