Jézuskától - Jézus Krisztusig

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Advertisements

Környezettudatos magatartás segítése a katolikus óvodákban Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
Sárvári Oltalmazó Kezek Egyesület
Szülői elégedettség mérés eredménye
Iskola és a család együttműködése az igehirdetésben Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet.
KATOLIKUS VAGYOK HITTANRA JÁROK.
Don Bosco Oratóriuma. Don Bosco egykor  nevelni másképp!  a kezdetek: börtön és utca  „az alapítás”  „laboratórium” – a kor oratóriumai  háttérbe.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
Életünk lenyomata gyermekeink lelkén
Életünk lenyomata gyermekeink lelkén
A kolozsvári Báthory Líceum
SZÜLŐI KÉRDŐÍV Az intézményi minőségfejlesztési keretében között kitöltött szülői kérdőívek kiértékelése (A kérdőív kitöltésére.
Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.
Megszentelődés Péter levelei alapján Ifi óra - Békés
„Férfinak és nőnek teremtette”
Copyright © 1998 Child Evangelism Fellowship. All rights reserved. G y ermekek E vangéliumi T anítása - 2.
Szerepi Imréné, november 16.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
A gyermek a modern európai társadalmakban
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom
CSALÁD.
Adácsi Szent Jakab Katolikus Általános Iskola és Sportiskola
A család szerepe, jellemzői
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
P Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység Összefogása Mélykút központtal” című, TÁMOP / pályázat Company Name.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
A leendő 1. osztályosoknak: április 7-8-án a beiratkozáskor, A leendő 5. osztályosoknak: május 20- ig kell nyilatkozni a döntésükről.
MENEKÜLTEK INTEGRÁCIÓJA A MAI MAGYAR TÁRSADALOMBA ÁPRILIS 15. Készítette: Majer Zsuzsanna Konzulens: Kóbor Krisztina.
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
Közösség Az Egyház – ecclesiola. Ő Átala, Ő Vele, Ő Benne.
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
ESZMÉNY, CÉL, FELADAT A NEVELÉSBEN
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
DR. habil, Dr. Dr. VASS CSABA
1. Szabadság és boldogság különféle értelmezése Dr. Skrabski Árpád főiskolai tanár Apor Vilmos Katolikus Főiskola Kass János: Az Isten tenyerén.
Nehéz kérdések sorozat, Kaposvár, 2011., Jóföldi Endre.
Isten szeretetének szabad szerető viszonzása nem lehet pusztán spekulatív vagy elméleti. Az elméleti elveknek mindenáron döntő cselekvéshez kell vezetniük:,,a.
A HITOKTATÁSRÓL „…Jézus ezt mondta: „Engedjétek, és ne akadályozzátok, hogy hozzám jöjjenek a kisgyermekek, mert ilyeneké a mennyek országa.” (Mt 19,14)
Generációk és család.
„GYEREKCENTRIKUS, JÓL KIVITELEZETT. GRATULÁLUNK AZ ELŐADÁSHOZ ÉS A LEBONYOLÍTÁSHOZ IS. A GYEREKEKNEK NAGYON ÉLMÉNYDÚS VOLT. SZÍVESEN LÁTJUK A TÁRSULATOT.
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Számokba zárt hitünk Hogyan fest a jövőnk a számok, a statisztika tükrében? Dr. Fábri György.
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
A Nemzetközi Gyermekment ő Szolgálat biztonságos internet oktatási programjának tapasztalatai Nagyváradon.
A pszichológiai mérés alapjai
Személyes életvitel.
„Engedjétek hozzám jönni a kisgyermekeket…” (Mt 19,13-15)
Közösségünk van egymással
Mi a cserkészet? Szülőknek 1.
A gyermekek nevelésének megerősítése (VII. fejezet)
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
A dajka a nevelés folyamatában
Hogyan indítsunk cserkészcsapatot közösségünkben?
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Jézuskától - Jézus Krisztusig
Bevezetés az Egyház életébe
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
VALLÁSOS ÉS ERKÖLCSI NEVELÉS A KATOLIKUS ÓVODÁKBAN
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Előadás másolata:

Jézuskától - Jézus Krisztusig Alapvető ismeretek a katolikus hitről, katolikus vallásról, katolikus egyházról Tematika: http://www.seidl.hu/ambrus/sp.html

11. előadás: A Katolikus Egyház: közösség a közösség a valahová tartozás fontossága a közös értékrend  a közösség alapoz  a begyakorlandó viselkedésformák Közösségi foglalkozások

Közösség coinonia, communitas = közösség általános értelemben teológiailag a közösség fajtái a közösség torzulásai

A VALAHOVÁ TARTOZÁS FONTOSSÁGA a család a család személyes közösség az otthon a gyermek eszmélésének színtere

KÖZÖS ÉRTÉKREND az érték (valor) a legalapvetőbb értékek rendjét a családban tanulja meg a gyermek hitoktatás, iskola bővíti az értékek rendjét a „nálunk ez így szokás” a kamasz viszonya a családi értékrendhez

A KÖZÖSSÉG ALAPOZ A vallásosságra nevelés miért mond le sok szülő gyermeke vallásos neveléséről? van-e alternatívája a vallásoktatásnak? templomba járás szülői, nagyszülői példa begyakorlandó viselkedésformák

KÖZÖSSÉGI FOGLALKOZÁSOK ministrálás zarándoklat oktatási, továbbképzési foglalkozások szolidaritás hitbuzgalmi csoportok karitatív csoportok (Karitász, Máltai) Cserkészet Regnum Marianum

Házi feladat A következő címre: ambrus@seidl.hu A következő, záró előadás már amolyan „jutalom falat” lesz. A mostani házi feladatban kérem, hogy a félévi előadások alapján – a továbbfejlesztés érdekében – feleljenek a következő kérdésekre kritikusan, okulásomra.   1. Azt kapták-e ebben az előadás-sorozatban, amit a címétől (Jézuskától Jézus Krisztusig) vártak? 2. A címnek megfelelő volt-e a tartalom, azaz arról szólt-e az előadás-sorozat, amit a cím sugallt? 3. Volt-e olyan téma, amelyről szívesen hallottak volna, de nem szerepelt az előadásokon? 4. Volt-e olyan téma, amelyet feleslegesnek tartottak? 5. Mi tetszett, és mi nem tetszett ebben a kurzusban?