Jézuskától - Jézus Krisztusig Alapvető ismeretek a katolikus hitről, katolikus vallásról, katolikus egyházról Tematika: http://www.seidl.hu/ambrus/sp.html
11. előadás: A Katolikus Egyház: közösség a közösség a valahová tartozás fontossága a közös értékrend a közösség alapoz a begyakorlandó viselkedésformák Közösségi foglalkozások
Közösség coinonia, communitas = közösség általános értelemben teológiailag a közösség fajtái a közösség torzulásai
A VALAHOVÁ TARTOZÁS FONTOSSÁGA a család a család személyes közösség az otthon a gyermek eszmélésének színtere
KÖZÖS ÉRTÉKREND az érték (valor) a legalapvetőbb értékek rendjét a családban tanulja meg a gyermek hitoktatás, iskola bővíti az értékek rendjét a „nálunk ez így szokás” a kamasz viszonya a családi értékrendhez
A KÖZÖSSÉG ALAPOZ A vallásosságra nevelés miért mond le sok szülő gyermeke vallásos neveléséről? van-e alternatívája a vallásoktatásnak? templomba járás szülői, nagyszülői példa begyakorlandó viselkedésformák
KÖZÖSSÉGI FOGLALKOZÁSOK ministrálás zarándoklat oktatási, továbbképzési foglalkozások szolidaritás hitbuzgalmi csoportok karitatív csoportok (Karitász, Máltai) Cserkészet Regnum Marianum
Házi feladat A következő címre: ambrus@seidl.hu A következő, záró előadás már amolyan „jutalom falat” lesz. A mostani házi feladatban kérem, hogy a félévi előadások alapján – a továbbfejlesztés érdekében – feleljenek a következő kérdésekre kritikusan, okulásomra. 1. Azt kapták-e ebben az előadás-sorozatban, amit a címétől (Jézuskától Jézus Krisztusig) vártak? 2. A címnek megfelelő volt-e a tartalom, azaz arról szólt-e az előadás-sorozat, amit a cím sugallt? 3. Volt-e olyan téma, amelyről szívesen hallottak volna, de nem szerepelt az előadásokon? 4. Volt-e olyan téma, amelyet feleslegesnek tartottak? 5. Mi tetszett, és mi nem tetszett ebben a kurzusban?