Flip-It! A módszer alkalmazása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

IT mentor Digitális írástudás. Magyarországon ember digitális „analfabéta ”. Forrás: NSZS 2005 Lakossági felmérés (Ariosz Kft.)
Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.
TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
„Hull a pelyhes fehér hó…”
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Külső tantárgyi koncentráció Technika évfolyam
Hatékony diáktanács – minőségi diákélet – felelős állampolgárok "Bartók Béla " Elméleti Líceum diákönkormányzata.
Könyvtárhasználati verseny
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Változások a kertészeti szakképzésekben TERVEZET!!!
Saját modul megvalósítása DROGPREVENCIÓ as tanévben Készítette : Szegedi Károlyné.
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
Írásvetítő transzparens Készítette: Huszár Anita informatikus könyvtáros szak II. évfolyam, távoktatási tagozat Alsózsolca, 2005.
European Computer Driver Licence
Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a.
ILIAS keretrendszer használata az LSI Informatikai Oktatóközpontban
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / HÁZT Ű ZNÉZ Ő BEN ZILAHI-SZABÓ EDIT.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Az informatika logikai alapjai
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Kortárs segítővé válás a BME ElmeMater tehetségpontjában Horváth Dániel, Lángné Lázi Márta, Szilágyi Brigitta.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
A tanítási órára való közvetlen előkészületek
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
A VÍZ. A témahét célja az volt, hogy: a mindennapi órák és a tanagyag szorításán engedve a kijelölt célcsoportba tartozó diákok (9/a, 9/b) egy héten át.
TÁM-PONT A TESSÉK! Közhasznú Egyesület és a Törökbálinti Kórház mentálhigiénés segítő programja egészségügyi dolgozók számára.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A tantárgy komplex jellegű!! A tervezés két szakaszra oszlik: 1. Távlati felkészülés 2. Közvetlen előkészület az órára.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Közösségi oldalak az oktatásban gyakorlati szemszögből Uher Bertalan zenetanár Csermák Antal AMI, Veszprém Öveges József Szakképzőiskola, Gimnázium és.
Szakmódszertan: eszköztár vagy teória? A kísérleti irodalomkönyvek tanuláselméleti és irodalomtudományi kontextusáról.
A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 1 A Puskás Tivadar Távközlési Technikumban között végzett tanulók pályakövetése.
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Szájbergyerek vagyok! Részlet egy digitális függő lány naplójából.
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
folytatott bibliográfia elemzéséről
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Álmodtunk egy iskolát magunknak
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Regionális konferencia
Hatékony és pontos munkavégzés
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Mit változtass meg a Facebook marketingedben?
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Hatékony és pontos munkavégzés
Szegedi SzC Gábor Dénes Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája Szeged
3. osztályban.
Flip-It! Online kurzus mentor szemmel
A puding próbája avagy a GEOMATECH a gyakorlatban
Az online kurzus tapasztalatai – Téringer Anita
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Csúszógyűrűs aszinkronmotor három fokozatú ellenállásos indítása
Előadás másolata:

Flip-It! A módszer alkalmazása A fordított osztályterem módszer alkalmazása Kerttervezés órán Készítette: Ekert Sára 2018.06.12

Az első lépések A digitális rajztábla alkalmazási lehetőségei Tananyagfejlesztés Gyakorlati óra kipróbálása (csokorkötés videó) Korosztály 9. évfolyam Virágkötő és virágkereskedő osztály Reflexió más osztályokban is https://www.youtube.com/watch?v=ospmxz4cx3c &t=167s

Kerttervezés A kerti vízarchitektúrák Elméleti órán való kipróbálás Korosztály 19-20 évesek Érettségi utáni Parképítő és fenntartó technikusi képzés A tananyag kitalálása, beillesztése a tanmenetbe Az óra megtervezése A videó elkészítése, megosztása

Az óra menete A videó youtube linkjének elküldése a közös facebook csoportba egy héttel korábban Emlékeztető küldése három nappal előtte Emlékeztető előző nap Előzetes érdeklődés - Ki nézte már meg a videót?

Az alkalmazott óra menete Első óra végén tájékozódás Ki nézte meg a videót? (21/16) Aki nem nézte meg, elfelejtette Nincs internete Nem volt ideje Nem nézi a facebook csoportot minden nap Akik nem nézték meg otthon hátrányból indultak volna. Emiatt a két óra közötti szünetben lehetőségük volt megnézni.

Az alkalmazott óra menete https://www.youtube.com/watch?v=o0cawdahpBA&t=7s Ez a teljes anyag egy részlete Az eredeti a teljes témakört feldolgozza A víz jelentősége Alkalmazási lehetőségei Tervezési szempontjai A kerti vízarchitektúrák fajtái A vizes elemek kivitelezési megoldásai

Az alkalmazott óra menete Kérdésekkel készültem, csoportos feldolgozás Egy csoporton belüli feladatok Egy rajzoló Egy előadó Egy válaszoló Egy időmérő (A feladatkörök változnak) A csoportok között segítő feladatkört betöltve közösen dolgoztuk fel a videóban látottakat.

Az alkalmazott óra menete A csoportok 20 percet kaptak arra, hogy rajzoljanak és válaszoljanak a kérdésekre A feldolgozás után mindenki előadta a saját részét, bemutatta az elkészült rajzot A bemutatás két órát vett igénybe, hogy mindenki kellő figyelmet kapjon A téma közös feldolgozása, ismétlés

A diákok visszajelzései Miért nem ilyen az összes óra? Sokkal érthetőbb volt. Nem unatkoztam, érdekelt a téma. Nagyon kreatív volt a videó. Nem is gondoltuk, hogy a tanárnő ilyet is tud. Lehetne más tantárgyakból is ilyen. A PPt is jó, de ez jobb.

Kár, hogy nem néztem meg otthon, legközelebb megnézem. Sokkal jobban megjegyeztem. Sok információ volt benne, mégis érthető. Nem okozott nehézséget otthon megnézni. A telefonomon is megnézhettem, akár többször is. Nem szoktam tanulni, de ezt a dolgozat előtt is megnézem.

Személyes tapasztalatok Hatékonyabb közreműködés az órán A megnézési arány jónak mondható A feldolgozás könnyebb A visszajelzések pozitívak A tanulók is szeretnének videót csinálni (házi feladat, javítási lehetőség) A dolgozat jobban sikerült, mint egy hagyományos óra után. A pozitív visszajelzés további munkára ösztönöz!

Köszönöm a figyelmet! 