IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes varga.attila@uni-eszterhazy.hu researchwriters.co.uk
PhD téma „Olyan tanárra van szükség, aki képes az Internetet, mint eszközt úgy beépíteni a tanítás-tanulási folyamatba, hogy ezzel minőségi változást idézzen elő.” ( Vámos,1998) Az Infokommunikációs eszközök hatása a testnevelés tanítás-tanulás folyamataira The effects of info communicatation technology on Physical Education teaching and learning process
Kutatás jelenlegi állása A kutatási témámhoz kapcsolódó szakirodalom feldolgozása Publikációkhoz kapcsolódó kérdőíves vizsgálatok elkészítése a következő témákban: - Testnevelés és sportszakos hallgatók attitűdje az IKT eszközök használatával kapcsolatban - A felsőoktatásban (Testnevelés és sporttudomány területen) oktatók IKT használatának vizsgálata - A hazai alap és középfokú oktatásban tanító testnevelők IKT kompetenciájának vizsgálata
Kutatás jelenlegi állása Varga Attila Eszterházy Károly Egyetem, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger University of Eszterházy Károly, PE and Sport Science Institute, Eger H-3300 Eger, Eszterházy tér 1. Email: varga.attila@uni-eszterhazy.hu Testnevelés és sport szakos hallgatók attitűdje az IKT eszközök használatával kapcsolatban Absztrakt Az oktatásban az informatikai háttér szinte nélkülözhetetlen részét képezi az eredményes pedagógiai munkának. Az IKT eszközök segítségével támogatott tanítás-tanulás a testnevelés és a sport területén belül is új lehetőségeket kínál. A hazai szakirodalomban nem találunk olyan tanulmányt, amely a felsőoktatásban tanuló testnevelés és sportszakos hallgatók viszonyulását, attitűdjét vizsgálná az infokommunikációs eszközök alkalmazásával, használatával kapcsolatban, annak ellenére, hogy hazánkban a felsőoktatási IKT infrastruktúra folyamatosan bővülő tendenciát mutat. A téma jelentőségét növeli, hogy a leendő testnevelőknek és sportszakembereknek a 21. század digitálisan átszőtt világában kell helyt állniuk. Jelen kutatás arra keresi a választ, hogy a hallgatók milyen véleménnyel bírnak a digitális eszközökről, mi a kapcsolat a hallgatók attitűdje és bizonyos változók (életkor, nem, szak, számítástechnikai ismeret, eszközhasználat gyakorisága és eszközzel való ellátottság) között. Kulcsszavak: Testnevelés és sport, IKT, attitűd
Kulcsszavak Mobile applications Information and communications technology Attitudes toward ICT M- learning Smartphones in learning Physical Education
Publikációs feltételek: legalább 12 publikációs pont; legalább 4 közlemény; ebből legalább 2 nemzetközi folyóiratban jelent meg; legalább egy magyar közleményben első szerző; A Sporttudományok DI társadalomtudományi témáiban kötelező az SCIE-ben vagy az SSCI-ben szereplő folyóiratok közül legalább egyben elsőszerzős közlemény publikálása; A feltételeket az értekezés témájában megjelent közleményekkel kell teljesíteni.
Folyóiratok ahol publikációt tervezek Hazai : Sporttudományi Szemle Új Pedagógiai Szemle Nemzetközi: European Journal of Sport Science Journal of Teaching In Physical Education Science & Sport
Folyóiratok IF értékei
SCIMAGO
WEB OF SCIENCE
WEB OF SCIENCE
SCOPUS
SCOPUS
Google Scholar
Carrot 2
Dart Europe
Deepdyve
Adatbázisok, Adattárak researchwriters.co.uk
Endnote
Endnote duplikátumszűrés
Szerzői kapcsolat bemutatása
ResearcherID
MTMT
„Olyan lesz a jövő, mint amilyen a ma iskolája” (Szent-Györgyi Albert) Köszönöm a figyelmet!