A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számadás a talentumról
Advertisements

Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
EURÓPA MAGYARORSZÁG.
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Vélemények a tehetségről
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
Tehetségazonosítás gyakorlata
A TEHETSÉGGONDOZÁS LEHETŐSÉGEI A TISZA-TÓ TÉRSÉGÉBEN Dr. Mező Ferenc • Korosztályok • Tehetségterületek • Léptékek • Együttműködés.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
az általános iskolákban
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
Tehetségpont létrehozása
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Tehetség, tehetségazonosítás
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Mi leszek, ha nagy leszek?
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Korai tehetségnevelés
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Óvodai tehetséggondozó program kialakítása
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
„Mindenki tehetséges valamiben ”
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Társadalompolitikai és stratégiai célok Dr. Simicskó István.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
Debreceni Egyetem Gyakorló Óvodája. Tehetségpontunk Humán erőforrás Speciális képesítések Tehetségműhelyeink: -Borsószem bábcsoport -Kismesterségek -Gyermektorna.
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Az Alkalmazott bábjáték pedagógiájának Adaptálása
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Mitől tehetség a tehetség? Székelyföldi Tehetségnap, június 18. Dr. Balogh László Debreceni Egyetem Pszichológiai Intézet Magyar Tehetséggondozó.
Tehetséggondozó jó gyakorlatok a hazai köznevelési rendszerben Dr. Péter-Szarka Szilvia - Fuszek Csilla.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
Barcsák Marianna - KPSZTI
DARUS a gyermekekért.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
A tehetséggondozás helyzete a nagykanizsai térségben
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Mindent lehet még jobban tenni
Előadás másolata:

A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó

„A parázs akkor tud lángra lobbanni, ha megfelelő helyre esik.” 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó

Tehetséggondozásunk sarokkövei: Mit? Hogyan? Miként tovább? 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó

Mit? Milyen elvárásoknak tettünk eleget tehetségpontunk akkreditációja kapcsán? Figyelembe vett tehetségterületek kijelölése: Zenei Nyelvi Testi – kinesztetikus (sport) 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó

Mit? (folytatás) Zenei tehetségterület „Zenével nemcsak zenét tanulunk.” (Kodály Zoltán) 1975 óta emelt szintű ének-zene tagozatos oktatás kiemelkedő eredményeket elért, kiválóan minősített kórusok (Kicsinyek Kórusa, Kodály Kórus) részvétel különböző rendezvényeken partnerkapcsolat – Erkel Ferenc Zeneiskola 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó

Mit? (folytatás) Nyelvi tehetségterület „Nyelvi készségekben mutatott kiválóság: más képességhez, készségekhez kapcsolódva kiváló teljesítményhez vezethet.” (Dr. Gyarmathy Éva) német nyelv emeltszintű oktatása beválogatás dúsított, gazdagított tantervek OÁTV döntők, nyelvvizsga 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó

Mit? (folytatás) Testi – kinesztetikus tehetségterület „A sport a játék alatt tanítja meg az embert a legfontosabb polgári erényekre: az összetartozásra, az önfeláldozásra, a kitartásra, a gyors elhatározásra, az abszolút tisztességre.” (Szent-Györgyi Albert) versenysport utánpótlás nevelés országos, nemzetközi eredmények MOL Tehetséggondozásért Díjas tanár / edző Támogató szülői közösség 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó

Hogyan? Az azonosítás kulcsszavai, szabályai Komplex, rendszer jellegű eszközök Több forrásból származó információk Folyamatos azonosítás Nem intellektuális faktorok figyelembe vétele 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó

Hogyan? (folytatás) Az azonosítás fázisai Hatékony szakemberekből álló team összeállítása Megfelelő szakmai program A résztvevők körének meghatározása Kiszűrés Beválogatás 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó

Miként? Komplex programunk célja: A tehetséges gyermek erős oldalának fejlesztése – különleges adottságok A tehetséges gyermek gyenge oldalának fejlesztése „megelőzés”, „légkörjavítás” Relaxáció – direkt tehetségfejlesztést kiegészítő területek támogatása 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó

Miként? (folytatás) Komplex tehetséggondozó projektünk Résztvevők A tehetséges gyermek egész személyiségének komplex fejlesztése Önismereti és kooperációs képességek kiművelése Kommunikációs képességek fejlesztése Logikus gondolkodás fejlesztése Figyelem- és koncentrációfejlesztő gyakorlatok 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó

Továbbgondolásra… Mit várnak a tehetséges gyermekek az iskolától? (Freeman kétszáz 5-15 éves tanuló véleményét összegezte) Elég időt az elmélyülésre Megtervezésben való részvételt „Egészséges” bánásmódot, nem „teljesítőgépek” Ne kelljen annyit unatkozni Nyitott, melegszívű, függetlenül gondolkozó tanárokat 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó

Továbbgondolásra… (folytatás) Milyen legyen a tehetségeket gondozó tanár? Legyen humorérzéke Tartsa tiszteletben a gyermek érzéseit, véleményét, gondolatait Szeresse szakterületét, tudjon lelkesedni Merjen egyéni bánásmódot alkalmazni Megfelelő klímát alakítson ki Segítsen eligazodni a világban 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó

Köszönöm a figyelmet! 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó