A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
„A parázs akkor tud lángra lobbanni, ha megfelelő helyre esik.” 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
Tehetséggondozásunk sarokkövei: Mit? Hogyan? Miként tovább? 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
Mit? Milyen elvárásoknak tettünk eleget tehetségpontunk akkreditációja kapcsán? Figyelembe vett tehetségterületek kijelölése: Zenei Nyelvi Testi – kinesztetikus (sport) 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
Mit? (folytatás) Zenei tehetségterület „Zenével nemcsak zenét tanulunk.” (Kodály Zoltán) 1975 óta emelt szintű ének-zene tagozatos oktatás kiemelkedő eredményeket elért, kiválóan minősített kórusok (Kicsinyek Kórusa, Kodály Kórus) részvétel különböző rendezvényeken partnerkapcsolat – Erkel Ferenc Zeneiskola 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
Mit? (folytatás) Nyelvi tehetségterület „Nyelvi készségekben mutatott kiválóság: más képességhez, készségekhez kapcsolódva kiváló teljesítményhez vezethet.” (Dr. Gyarmathy Éva) német nyelv emeltszintű oktatása beválogatás dúsított, gazdagított tantervek OÁTV döntők, nyelvvizsga 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
Mit? (folytatás) Testi – kinesztetikus tehetségterület „A sport a játék alatt tanítja meg az embert a legfontosabb polgári erényekre: az összetartozásra, az önfeláldozásra, a kitartásra, a gyors elhatározásra, az abszolút tisztességre.” (Szent-Györgyi Albert) versenysport utánpótlás nevelés országos, nemzetközi eredmények MOL Tehetséggondozásért Díjas tanár / edző Támogató szülői közösség 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
Hogyan? Az azonosítás kulcsszavai, szabályai Komplex, rendszer jellegű eszközök Több forrásból származó információk Folyamatos azonosítás Nem intellektuális faktorok figyelembe vétele 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
Hogyan? (folytatás) Az azonosítás fázisai Hatékony szakemberekből álló team összeállítása Megfelelő szakmai program A résztvevők körének meghatározása Kiszűrés Beválogatás 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
Miként? Komplex programunk célja: A tehetséges gyermek erős oldalának fejlesztése – különleges adottságok A tehetséges gyermek gyenge oldalának fejlesztése „megelőzés”, „légkörjavítás” Relaxáció – direkt tehetségfejlesztést kiegészítő területek támogatása 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
Miként? (folytatás) Komplex tehetséggondozó projektünk Résztvevők A tehetséges gyermek egész személyiségének komplex fejlesztése Önismereti és kooperációs képességek kiművelése Kommunikációs képességek fejlesztése Logikus gondolkodás fejlesztése Figyelem- és koncentrációfejlesztő gyakorlatok 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
Továbbgondolásra… Mit várnak a tehetséges gyermekek az iskolától? (Freeman kétszáz 5-15 éves tanuló véleményét összegezte) Elég időt az elmélyülésre Megtervezésben való részvételt „Egészséges” bánásmódot, nem „teljesítőgépek” Ne kelljen annyit unatkozni Nyitott, melegszívű, függetlenül gondolkozó tanárokat 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
Továbbgondolásra… (folytatás) Milyen legyen a tehetségeket gondozó tanár? Legyen humorérzéke Tartsa tiszteletben a gyermek érzéseit, véleményét, gondolatait Szeresse szakterületét, tudjon lelkesedni Merjen egyéni bánásmódot alkalmazni Megfelelő klímát alakítson ki Segítsen eligazodni a világban 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
Köszönöm a figyelmet! 2019.01.02. Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó