Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (OIP 2018)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Advertisements

SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 25. AUTO-SZŰRŐ FEJLESZTÉSE OLAP JELENTÉSEK UTÓLAGOS,
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
A multidiszciplináris e-learning
Példa az Early-algoritmus alkalmazására
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 6. Modellezés.
Pitlik, SZIE , IIR Gazdaságpolitikai előrejelzések adatbányászat segítségével IIRIIR szakkonferencia a felsővezetés számára: Adatbányászat & tudásfeltárás.
Pitlik László, Pető István; SZIE GMI GINT1 A számvitelszervezés újszerű informatikai aspektusai SZIE GTK, Pénzügy-számvitel Szakirány Gödöllő, 2004.
Gyanúgenerálás HR-kockázatok minimalizálása érdekében hasonlóságelemzéssel Pitlik László SZIE Gödöllő, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, TATA Kiválósági.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok (kukorica) hozamfüggvények levezetése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás:
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Totó-automata?! Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu Hírlevél) október INNOCSEKK.
Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu Hírlevél) augusztus
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 24. Készítette: Batár Ádám.
Info-Periszkóp Mezőgazdasági külső információs rendszer fejlesztési tapasztalatai Pető István – Szent István Egyetem, Gödöllő Gazdasági Informatika Tanszék.
Bázisérték, monitoring avagy szemléletváltás a vidékfejlesztési döntések előkészítésében Pitlik László, Horváth Henrietta, SZIE Gödöllő 9. MY-X szeminárium:
Evapotranspiráció elõrejelzése mesterséges neuronális halózatok segitségével Wójcicki Andrzej, GTK V. konzulens: Dr. Pitlik László Gazdasági Informatika.
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 25. AUTO-SZŰRŐ FEJLESZTÉSE OLAP JELENTÉSEK UTÓLAGOS,
TERMELÉSI FÜGGVÉNYEK A PRECÍZIÓS MEZŐGAZDASÁGBAN SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER.
TERMELÉSI FÜGGVÉNYEK A PRECÍZIÓS MEZŐGAZDASÁGBAN SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER.
Vezetői Információs Rendszer felépítése
E-learning Kovácspál Eszter.
Az adminisztráció hegyének meghódítása Akkreditált képzések adminisztrációjának támogatása Moodle-ban Az adminisztráció hegyének meghódítása Akkreditált.
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
Korreferátum Herczeg Bálint: Az iskolák közötti különbségek mértékének mélyebb vizsgálata Horn Dániel Tudományos munkatárs Hétfa műhely, Budapest, 2014.
Mesterséges intelligencia az információbiztonság szolgálatában GOP /A ITBSZM Mesterséges intelligencia az információbiztonság szolgálatában.
Robotszakértők (robot-tanácsadók) fejlesztése Pitlik László SZIE Gödöllő VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma:
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
Példa egy ppt prezentációhoz
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
… gamifi ion … az © ń. GPS, avagy hasonlóságelemzés ill. solver-alapú matematika-oktatás Pitlik László, egyetemi docens SZIE GTK TTI KFI/My-X.
„Virtuális Genom Projekt” Richnovszky Ádám – menedzsment Pitlik László (PhD) – tudásmérnökség Szöllössy Dániel – forráskutatás Kócs Róbert – rendszerszervezés.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
 Rosling - vizualizáció multikulturális jelenségek esetén Rosling - animations in case of multicultural phenomena Pitlik László SZIE MY-X kutatócsoport.
Startup felvásárlások multikulturális hátterének elemzése, avagy mesterséges intelligencia alapú ellenőrzőszámítás diszkriminancia-elemzéshez Barta Gergő,
Érdemes – e Magyarországra hozni egy nemzetközi rendezvényt
Innováció, big data, adatbányászat (Pitlik László, SZIE/INNOREG KMRIÜ)
SZIE GTK TTI KFI-csoport
Start-up vállalkozások kommunikációjának
Tanácsadási tapasztalatok felsőoktatási és magán know-how
 Generációk együttműködése az oktatásban, avagy a generációk együttműködésére/együttmozgására utaló jelek tetten érése a Google Trends adatbázisa alapján.
Az online tárlatvezetés módszere
Milyen kulturális tényezők lehetnek hatással az USA tagállamainak mozgástudatosságára? I. rész – szimuláció / Békéscsaba (II. rész – hatásmechanizmusok.
Irányítást megalapozó folyamat (áttekintő) modell
Pairwise object comparison based on Likert-scales and time series – the idea of human-oriented science in light of artificial intelligence and value.
Pitlik László, Szani Ferenc, Balogh Anikó
Az Ipar 4.0. – a tudásmenedzsment legújabb kihívásai az oktatásban avagy esettanulmány az oktatásról a „Jó” fogalmának tudományos értelmezése kapcsán.
Robottanár fejlesztése és alkalmazása a geometria-oktatásban avagy, a black-box gondolkodásmód támogatása Pitlik Marcell A Tudományos Diákkörök XVII.
 Rosling - vizualizáció multikulturális jelenségek esetén Rosling - animations in case of multicultural phenomena Pitlik László SZIE MY-X kutatócsoport.
Szani Ferenc, Pitlik László, Balogh Anikó
Szekció: Pedagógusok és az IKT Vallomások
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban
Játékosított keretrendszerben történő tanulásból nyert log-adatokra alapozó profilírozás Pitlik Mátyás, Pitlik László (sen) és Pitlik László (jun) ELTE/IK,
Bunkóczi László, Dr.Pitlik László, Pető István, Szűcs Imre
(SZIE MY-X, ELTE TTK, ELTE IK, BME GPK)
Szűcs Imre - Dr. Pitlik László (OTKA T049013)
egyetemi docens, tanszékvezető, KJE
Az Ipar 4.0. – a tudásmenedzsment legújabb kihívásai az oktatásban avagy esettanulmány az oktatásról a „Jó” fogalmának tudományos értelmezése kapcsán.
A KLM modell története és jövője az e-tanulás erősödésének szempontjából Szekció: Digitális tanulási környezetek Vallomások Dr. Pitlik László, Nemes.
Műszaki- és Reáltudományi Tematikus Konferencia 2016/17
Pitlik Marcell Németh Tamás Svastits Áron
Robotszakértők (robot-tanácsadók) fejlesztése
Előadás másolata:

Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (OIP 2018) Tanulók tevékenységének nyomon követése e-learning keretrendszerben, avagy automatizált döntés-előkészítés/legitimálás log-adatok alapján Szekció: Digitális tanulási környezetek Pitlik László, Szani Ferenc, Balogh Anikó, Apertus Nonprofit Kft. Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (OIP 2018) Debrecen, 2018.02.09. 1

Mottó – Ne járj tovább KNUTH-talan utakon! Science is what we understand well enough to explain to a computer. Art is everything else we do. (KNUTH, 1992) Wissenschaft verstehen wir ausreichend, um sie einem Computer beizubringen. Alles andere nennen wir Kunst. Tudás/tudomány az, ami forráskódba átírható – minden más emberi tevékenység művészet! Tudományos az a tudás, amit már olyan mélységben értünk, hogy azt megtaníthatjuk a számítógépnek is. Amíg nem teljesen értünk valamit, addig egy fajta művészet vele foglalkozni. Forrás: http://miau.gau.hu/miau2009/index_tki.php3?_filterText0=*knuth

Az adatvagyon (e-szeminárium) Tartalom (a PPT egyetlen célja a legfontosabb struktúrák és kulcsszavak bemutatása) A döntési helyzet E-elarning rendszerparaméter átállítása Intuitív döntés Utólagos döntés-legitimáció robotizálása Az adatvagyon (e-szeminárium) Válaszok (darabszám, hossz, dátum, nem, kor, munkaidő, csoport, képzés) Megjegyzések (darabszám, hossz, dátum, nem, kor, munkaidő, csoport, képzés) Modellek (konzisztencia-dimenziók) Idősor-elemzések Genetikai potenciál-elemzések Döntési kényszerindex levezetése Potenciáltól való eltérés modellezése Konklúziók

Az adatvagyon (e-szeminárium) Konklúziók A döntési helyzet A döntési helyzet emberi beavatkozás nélkül is kezelhető Az emberi döntés konzisztensen helyesnek tűnik A robot képes a nem-tudom válaszra is! Az adatvagyon (e-szeminárium) Triviálisan gyűjthető log-ok Magas adat-megbízhatóság, -minőség, rendelkezésre állás Modellek (konzisztencia-dimenziók) Idősor-elemzések (karakterisztikák és szabályok) Lineáris vs. Nem lineáris (trend, R2) / Döntés előtt vs. Döntés után Telítődési tünetek a 2500-as határvonal mentén Genetikai potenciál-elemzések (hosszbecslő termelési függvény) Konszolidált potenciál > 3000 Modell-korreláció: 0.99 Döntési kényszerindex levezetése A rel. döntéskényszer a döntés előtt a legnagyobb R2=0.64 Potenciáltól való eltérés modellezése A döntés előtti rendszerműködés instabilabb R2=0.89

a megtisztelő figyelmet! Köszönjük a megtisztelő figyelmet! (a prezentáció matematikai üzenetei csak a teljes tanulmány - 35 oldalnyi - szövege és különösen gazdag képanyaga (30 ábra) alapján értelmezhetők megfelelő részletességgel…) Részletek: kivonat: http://miau.gau.hu/miau/233/apertus_debrecen_vir.docx tanulmány: http://miau.gau.hu/miau/233/2500_3000.pdf Email: pitlik.laszlo@apertus.uni-nke.hu