Tőketervezés felülvizsgálata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
Az új Pmt. alkalmazásának gyakorlati tapasztalatai és az ebből fakadó felügyeleti feladatok Kriminálexpo április 16. Kérdő Gyula PSZÁF.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Foglalkoztatói nyugdíj
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Üzleti terv.
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
A stratégiai tervezés módszertana
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
A munkaerő-kereslet és –kínálat előrejelzését megalapozó kutatások a HEFOP 1.2 intézkedésének keretében.
Az ICAAP a PSZÁF szemszögéből
ÜHG kibocsátásával kapcsolatos hitelesítési tevékenység IMSYS KFT március 18.
JEREMIE program tervezése a as programozási időszakra
1 Elvégzett vagyonosodási vizsgálatok év vizsgálatok száma megállapítással zárult vizsgálatok megállapított nettó adókülönbözet átlagos megállapítás db.
Az Új Magyarország Kockázati Tőkeprogram értékelési szempontjai július 7.
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
Pályázat és projekt menedzsment
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Biztosításfelügyeleti szakmai konzultáció
Biztosítók irányítási rendszere
Holczinger Norbert aktuárius MNB - Biztosításfelügyeleti főosztály
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Kockázatelemzés az üzleti tervezésben
Tartalékkeret és Pótmunka engedélyezése, finanszírozása
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Tőkehelyzet vizsgálata
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
Aktuális jogszabályváltozások a szénhidrogén kutatás és termelés vonatkozásában Utasiné dr. Győri Andrea Közigazgatási tanácsadó Utasiné dr. Győri Andrea.
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A hitelintézet prudens működésének szabályozása
Munkakörelemés és –tervezés röviden
PwC Informatikai kockázatkezelés a gyakorlatban Hétpecsét Információbiztonsági Fórum március 22. Előadó: Viola Gábor, CISA.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Szakképzési hozzájárulás legfontosabb szabályainak változása, az éves elszámolással kapcsolatos tudnivalók 2014.
EGYES PÉNZÜGYI INTÉZMÉNYEK SAJÁTOSSÁGAI Készítette: Szabó Gabriella.
Kockázati értékelés kis szervezetekben Tar György Szeged, 2013.október
Téglásy Kristóf március 06. EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA Ifjúságügyi Főosztály Az ifjúságpolitika irányításának új szervezeti helye.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
Az üzletek operatív működtetése
Modellezési Kockázat Kereskedelmi Banki Kockázatmodellezés
Az ISO/IEC szabvány követelményeihez kapcsolódó feladatok az önkormányzati, államigazgatási szerveknél Lábodi Csaba PhD jelölt Témavezető: Dr. Dimény.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
C_16.00 táblák Magyar Nemzeti Bank Kulics Nikolett április 27.
Ide kerülhet az előadás címe
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 3
Üzleti terv.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Üzleti terv.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Tőketervezés felülvizsgálata Háda Attila, vezető felügyelő Corvinus Egyetem, 2018 Tőketervezés felülvizsgálata

Tőketervezés I. – felügyeleti szempontból Vizsgálati kérdések: Létezik az intézménynél működő tőketervezési és menedzselési folyamat, és annak működése szabályozott? A tőketerv tekintettel van az intézmény szempontjából minden lényeges kockázatra? A figyelembe vett prognózisok kellőképpen megalapozottak? Időtávja megfelelő és illeszkedik az üzleti tervekhez? Milyen külső források vehetők figyelembe a pótlólagos tőkebevonásra? A tervek rendszeres visszamérése megtörténik-e? Az időközben bekövetkezett jelentős változások esetében az aktualizálás megvalósul? Tekintettel van a tőkepufferekre (Hpt. 86.§-96.§)?

Tőketervezés II. - Elvárások Az üzleti és kockázati stratégiával összhangban kerüljön megállapításra a jövőbeli tervek tőkeszint igénye – a mérleg, eredmény tervszámok visszacsatolása megtörténjen a tervezett tőkeszerkezetben. A tőketervet a szabályozói tőkekövetelmények mindhárom szintjére el kell készíteni (elsődleges alapvető tőke, alapvető tőke és teljes tőke) az ICAAP keretében meghatározott minden kockázatra ki kell térnie. Figyelembe kell venni az intézmény szavatoló tőkéjének aktuális belső struktúráját, valamint ki kell térnie a tőketervnek az elérni kívánt célokhoz szükséges tőkeszintre. Időtávja (3-5 év) Kisintézménynél (MFÖ < 100 Mrd Ft) legalább 3 év Nagy intézmény legalább 5 év

Tőketervezés IIi. - Elvárások Felülvizsgálatát minimum évente szükséges elvégezni. Amennyiben külső tőkebevonás szükséges, úgy erre vonatkozóan az intézménynek megalapozott és konkrét elképzelésekkel kell rendelkeznie. Stressz-tesztek figyelembevétele legalább két szcenárió szükséges Legyen tekintettel a tőkepufferek meghatározására is.

Tőketervezés Iv. Vizsgálati tapasztalatok - jellemző hiányosságok: A tőketervezés nem a belső utasításokban rögzített elvárások szerint kerül összeállításra – részletezés, időtáv, szerkezetbeli hiányosságok. Nincs összhang az üzleti tervszámok és a tőketerv között – pl. külső tőkeforrás bevonásra kerül sor, de a saját tőke szerkezete változatlan. Gazdasági vagy jogi környezet alakulása lényeges változást indukál mérleg- és eredményszámokban, de nincs tervaktualizálás. Tőketerv elnagyolt, nincs alátámasztva számítással, vagy egyéb tervszámokkal. 2. pillér tőkekövetelményének tervezésére nem terjed ki, csak a saját tőke és szavatoló tőke szerkezetében tartalmaz előirányzatokat. Nincs tekintettel a tőkepuffer képzés prognózisra.

Köszönöm a figyelmet!