Dr. Mészáros János egészségügyi ellátórendszer működtetéséért felelős

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
„Egy hálóban webezünk!” - a reformok informatikai kihívásai
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
ÉRDEKVÉDELEM Dr. Borsi Éva május. Dr. Papp Lajos Miatyánkja Mikor hittél abban, hogy téged megbecsülnek, Munkád elismerik, lakást is szereznek,
A környezetvédelem intézményrendszere
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Egységes egészségügyi információrendszer
BESZERZÉS A KATONAI LOGISZTIKÁBAN
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Magyar Köztársaság kormánya. Egyes egészségügyi tárgyú kormányrendeletek módosításról.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
A Magyar Köztársaság kormánya
Az OEP regionalizációja
Egészségügyért Felelős Államtitkárság Az alapellátás megerősítésének helyzetértékelése Dr. Beneda Attila január 17.
Munkahelyi egészség és biztonság
Magyar Orvostársaságok és Egyesületek Szövetsége Szövetségi Tanácsülés április 10. A Nemzeti Egészségügyi Programok és a Népegészségügyi Program.
A GYEMSZI közbeszerzési feladatai 1.GYEMSZI saját közbeszerzései 2.GYEMSZI irányítása alatt lévő intézmények közbeszerzéseinek ellenőrzése, felügyelete.
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Az Európai Duna Régió Stratégia a környezet- és természetvédelem szempontjából Dr. Rácz András környezet- és természetvédelemért felelős helyettes államtitkár.
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
KI FIZET A VÉGÉN ? Dr. Csiba Gábor elnök Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért Budapest, november 10.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A betegellátás keretei és rendszere
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar Kórházszövetség XXVII.
Egészségügyi ellátás Kárpátalján Dr.Biró Erzsébet Megyei egészségügyi osztály helyettes igazgatoja.
Egynapos sebészet a finanszírozás tükrében
Nem a forrás hiányzik, hanem a döntés… Csató András MKSZ Kongresszus – április 23. WWW. ETOSZ. ORG.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Aktualitások: Konszolidáció és Gazdasági Bizottságok
Merre tovább…? Dr. Horváth Ágnes államtitkár november 15.
Köz beszerez; ÉS? avagy informatikai biztonság a központosított közbeszerzésben.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
85,2 milliárd forint uniós forrás az egészségügy fejlesztésére („Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban”)
Dr. Apjok András Budapest, SZIM, Magyar Információs Társadalom Stratégia Az egészségügyi és szociális ágazati információs stratégia ismertetése,
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
Az Erős Magyarország egészségügyi programja Megújulás és megőrzés az egészségügyi szektorban.
Dr. Stubnya Gusztáv. Egészségpolitika Az egészségpolitika azon szabályok és szervezett cselekedetek összessége, amelyek az egészség (gyógyításon kívüli)
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM TIOP-2. PRIORITÁS PROJEKTJEI NYÍREGYHÁZA.
A SZÉCHENYI PROGRAMIRODA KONCEPCIÓJA A TÁMOGATÁSI SZOLGÁLTATÁSOKRÓL.
Téglásy Kristóf március 06. EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA Ifjúságügyi Főosztály Az ifjúságpolitika irányításának új szervezeti helye.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
eeszt A csatlakozás feltételei és körülményei
Közbeszerzési Hatóság
Kórházi konszolidációra fordítható pályázati források lehetséges keretrendszere Budapest, november.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Előzetes piaci konzultáció
KORMÁNYZATI CÉLOK AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
BESZERZÉS A KATONAI LOGISZTIKÁBAN
SZÉKESFEHÉRVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2012
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Lorem ipsum.
KÖZBESZERZÉS Emberi Erőforrások Minisztérium
Megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása a közbeszerzés tükrében
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Előadás másolata:

Közbeszerzés ágazati szemüvegen keresztül Közbeszerzési Hatóság Konferenciája MOM Kulturális Központ Dr. Mészáros János egészségügyi ellátórendszer működtetéséért felelős helyettes államtitkár 2018. február 22.

De az embernél nincs semmi csodálatosabb.” „Sok van, mi csodálatos, De az embernél nincs semmi csodálatosabb.” Szophoklész

Semmelweis Terv Ágazati konszolidációra felhasznált forrásjuttatás Állami egészségszervezési intézményrendszer kialakítása Alapellátás és a járóbeteg szakellátás megerősítése sürgősségi ellátás újjászervezése Népegészségügyi program Betegjogok Új prioritások kijelölése a gyógyszerpolitikában Egészségügyi életpályamodellek és szakképzési rendszer Ágazati informatikai fejlesztések Egészségturizmus

Irinyi Terv az innovatív iparfejlesztés irányainak meghatározásáról Gyógyszeripar Orvosi berendezés és eszközgyártás Gyógynövényipar; gyógynövény ágazati stratégia Egészségturizmus (határokon átnyúló fogászati ellátás; mesterséges megtermékenyítés; plasztikai sebészet; különleges műtéti eljárások; Pető - módszer;balneológiai, reumatológia)

Kormányprogram – Egészségügy I. Alapellátás: a Kormány célja a családorvosi praxisok finanszírozásának javítása és reálértékének megőrzése, az adminisztrációk mennyiségének csökkentésével a családorvos „kapuőri” szerepének erősítése, továbbá a fiatal orvosok praxishoz jutásának támogatása. Járóbeteg-ellátás: tekintetében a Kormány célja, hogy teret adjon a szakellátásnak és az egynapos beavatkozásoknak, e területen a finanszírozást javítani kívánja. A gondozói hálózat szerepét újra kell gondolni, azt erősíteni szükséges.

Kormányprogram – Egészségügy II. Fekvőbeteg-ellátás: A szükségleteket összhangba kell hozni a kapacitásokkal és a finanszírozással, valamint a betegutakat a hozzájuk tartozó beutalási (progresszivitási) szintekkel. A kórházak felhalmozott adósságállományának rendezése az ellátás biztonságának megőrzéséhez elengedhetetlen. Fontos cél a fekvőbeteg-ellátási rendszer átláthatóságának megteremtése. Sürgősségi betegellátás Kiemelt cél a Mentőszolgálat eszközállományának cseréje. Egészségügy finanszírozása: Cél, hogy a finanszírozás egyszerűbb, kiszámíthatóbb, évekre előre tervezhető legyen, e tekintetben az egészségügyi szolgáltatásokat értékükön, eredményorientáltan kezeljük. Társadalombiztosítási rendszer: Cél egy beteg- és szolgáltatóbarát rendszer kialakítása, ugyanakkor a biztosító ellenőrző szerepét is növelni kell.

Kormányprogram – Egészségügy III. Gyógyszergazdálkodás: az Egészségbiztosítási Pénztár és a gyógyszergyártók között több évre szóló megállapodások létrehozása, amelyek lehetővé teszik a betegterhek és a biztosítói kifizetések mérséklését. Fontos cél a patikaalapítás újraszabályozása, a kispatikák megtartása. Népegészségügy: Cél a lakosság egészségi állapotának javítása és a területi különbségek csökkentése, törvényben kell garantálni a Népegészségügyi Program megfelelő finanszírozását. Koncentrált fejlesztéseket kell indítani a szív- és érrendszeri, valamint a daganatos megbetegedések megelőzése és gyógyítása érdekében. Emberi erőforrás: az orvosok és szakdolgozók megtartása érdekében széles körű egyeztetéseken alapuló életpályamodell kidolgozása elengedhetetlen, további cél a szellemi szabadfoglalkozású státusz megteremtése. Kiemelten fontos, hogy a szakellátásban a szakdolgozói kompetenciák növekedjenek. Orvosainknak és szakdolgozóinknak megfelelő társadalmi és anyagi megbecsülésre van szükségük: méltó munkakörülményeket, méltó bérezést kell számukra biztosítani.

Lehetséges közbeszerzők az egészségügy területén Emberi Erőforrások Minisztériuma OGYÉI, OMSZ, OVSZ, OSEI, NEAK Állami Egészségügyi Ellátó Központ (a középirányítása alá tartozó egészségügyi ellátó intézmények és országos intézetek esetében is) Honvédelmi Minisztérium/Magyar Honvédség Egészségügyi Központ Az egyházak fenntartásában lévő egészségügyi szolgáltatók Önkormányzatok (a járóbeteg-szakellátások tekintetében)

A közbeszerzést szabályozó – az egészségügyi szektort is érintő – főbb jogszabályok   2015. évi CXLIII. törvény a közbeszerzésekről (Kbt.) 321/2015 (X.30.) Korm. rendelet a közbeszerzési eljárásokban az alkalmasság és a kizáró okok igazolásának, valamint a közbeszerzési műszaki leírás meghatározásának módjáról 320/2015 (X.30.) Korm. Rendelet a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről

A közbeszerzést szabályozó – az egészségügyi szektort is érintő – főbb jogszabályok 44/2011. (III. 23.) Korm. rendelet a büntetés-végrehajtási szervezet részéről a központi államigazgatási szervek és a rendvédelmi szervek irányában fennálló egyes ellátási kötelezettségekről, a termékek és szolgáltatások átadás-átvételének és azok ellentételezésének rendjéről 272/2014. (XI.5) Korm. rendelet a 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről

Az Állami Egészségügyi Ellátó Központra vonatkozó speciális közbeszerzési jogszabályok 6/2016. (III.23) EMMI utasítás az Állami Egészségügyi Ellátó Központ szervezeti és működési szabályzatáról 27/2015. (II.25.) Korm. rendelet az Állami Egészségügyi Ellátó Központról 46/2012. (III. 28.) Korm. rendelet a fekvőbeteg szakellátást nyújtó intézmények részére történő gyógyszer-, orvostechnikai eszköz és fertőtlenítőszer beszerzések országos központosított rendszeréről 16/2012. (II. 16.) Korm. rendelet a gyógyszerek és orvostechnikai eszközök közbeszerzésének sajátos szabályairól

Az Állami Egészségügyi Ellátó Központ közbeszerzési tevékenysége  Munkája kiterjed: a hazai forrásból megvalósított közbeszerzési eljárásokra, az uniós forrásból finanszírozott projektek megvalósítására, az Egészségügyi Elektronikus Szolgáltatási Tér (EESZT) megvalósítása vonatkozásában kiírt közbeszerzésekre, a más ajánlatkérők nevében (pl. OVSZ) lefolytatott eljárásokra a központi beszerző szervezetként lebonyolított eljárásokra egyaránt.

Hazai és intézményi forrásból megvalósított eljárások 2016-2017-ben közel 7,8 Mrd Ft értékben folytatott le eredményes közbeszerzéseket, amelyek kiemelt fontossággal bírtak az egészségügy fejlesztése tekintetében. Gép-, Műszer és Orvostechnikai eszközöket nyilvántartó rendszer bevezetése az ÁEEK fenntartása alá tartozó intézményekben Egységes ügyiratkezelő rendszer bevezetése Állami Egészségügyi Tartalék részére történő beszerzések Korábbi programozási időszak áthúzódó projektjeinek eredményes lezárása Kórházak használati melegvíz-rendszerének mikrobiológiai csíramentesítésére szolgáló rendszer kiépítése

Hazai és intézményi forrásból megvalósított eljárások 2016-ban lefolytatott eljárások száma és értéke: 10 db eljárás, 1.371.910.964,- Ft. 2017-ben lefolytatott eljárások száma és értéke: 13 db eljárás, 2.907.551.748,- Ft Összesítve a lezárult/eredményes eljárások: 2016-2017. években az ÁEEK 23 darab eljárást folytatott le eredményesen 4.279.462.712,- Ft értékben intézményi és hazai forrás terhére.

Uniós forrásból finanszírozott projektek megvalósítása Az ÁEEK kedvezményezettként, illetve konzorciumvezetőként számos uniós forrásból finanszírozott projekt megvalósításán dolgozik. A 2014-2020-as fejlesztési ciklus projektjei felölelik az egészségügyi-kórházi infrastruktúra fejlesztés számos spektrumát, garantálva, hogy e területek is megfeleljenek a 21. századi egészségügy kihívásainak. Több, mint 50 közbeszerzési eljárás közel 22,5 Mrd forint értékben

Központi beszerző szervezetként lebonyolított eljárásai Az ÁEEK által 2016-2017. években lefolytatott összevont és központosított közbeszerzési eljárások összértéke közel 50 Mrd forint volt.

Köszönöm a figyelmet!