Rosling - vizualizáció multikulturális jelenségek esetén Rosling - animations in case of multicultural phenomena Pitlik László SZIE MY-X kutatócsoport.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ITE az innovatív Tudás Egyeteme az Innováció Innovációja Innovatív kérdések és válaszok a fenntartható gazdasági, társadalmi, környezeti-ökológiai, kulturális.
Advertisements

Design-szemlélet alkalmazása a coaching során. The Rise of the creative class Richald Florida professor: 38 millió új hős az USA-ban „…mert ő ROCKSZTÁR!”
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
INNOCSEKK 156/2006 ONLINE SZAKÉRTŐI KERETRENDSZER FEJLESZTÉSE Developing an online expert system generator Készítette: Gerendás László, ISZAM III. Szent.
4. Feladat (2) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
Online hasonlóságelemzések: Inkonzisztenciák feltárása különböző földérték- kategóriák kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: my-X.hu Hírlevél) 2007.
Tartalom mindmap tézis mottó az előadás címe 113/07/2014 Rostás Zoltán Az építészeti program tartalma.
Készítette: Fejér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Prezentáció és grafika Alapismeretek a számítógépes prezentációk.
HTML nyelv.
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok árfolyamok előrejelzésekor ad hoc kérdések és inputok alapján Pitlik László, SZIE.
Gyanúgenerálás HR-kockázatok minimalizálása érdekében hasonlóságelemzéssel Pitlik László SZIE Gödöllő, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, TATA Kiválósági.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok (kukorica) hozamfüggvények levezetése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás:
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Totó-automata?! Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu Hírlevél) október INNOCSEKK.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok elítéltek képzésének engedélyezése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu.
Ajánlott irodalmak a szakértői rendszerek témakörében Hallgatói és oktatói referenciák: EGO (szakértői rendszerek online fejlesztése manuálisan)EGO MY-X.
Bázisérték, monitoring avagy szemléletváltás a vidékfejlesztési döntések előkészítésében Pitlik László, Horváth Henrietta, SZIE Gödöllő 9. MY-X szeminárium:
My-X Hírlevél: március A tartalomból: SCORE vs. FRAMINGHAM: Egyedi „biometriai” elemzések rendszerszintű kockázata Médiatorta a meteorológiai előrejelzések.
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet VIII. Alkalmazott Informatika Konferencia, Kaposvár.
INNOCSEKK 156/2006 ONLINE SZAKÉRTŐI KERETRENDSZER FEJLESZTÉSE Developing an online expert system generator Készítette: Gerendás László, ISZAM III. Szent.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A minőség céljai #1  A minőség szabványos megfogalmazása (ISO 9000:2000): A minőség annak a mértéke, hogy mennyire.
Szoftverminőség biztosítása célok, dokumentációk, a minőség költségei Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009.
Hogyan lehet értékes zenét tanítani a gyerekeknek a médián keresztül? Stachó László Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézet.
Buris Katalin V. földrajz - informatika
Forrás: informatika.gtportal.eu/letoltes/excel/szum_max_min.ppt
Vizuális alkalmazások a FoxProban Páll Éva Boglárka.
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2005/2006. őszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
Beszámoló az EG 4 „Változtatható jelzésképű táblák harmonizációja” szakértői csoport munkájáról Tomaschek Tamás forgalomszabályozási csoportvezető Állami.
HTML nyelv.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 4. Gyakorlat Függvény paraméterek, dinamikus.
Mesterséges intelligencia az információbiztonság szolgálatában GOP /A ITBSZM Mesterséges intelligencia az információbiztonság szolgálatában.
Földmegfigyelés és objektivitás Pitlik László, SZIE Gödöllő GTK TKI ITT Budapest,
Innovációs menedzserképzés (30 órás verzió) Pitlik László SZIE Gödöllő / INNOREG-KMRIÜ
… gamifi ion … az © ń. GPS, avagy hasonlóságelemzés ill. solver-alapú matematika-oktatás Pitlik László, egyetemi docens SZIE GTK TTI KFI/My-X.
FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK ONLINE MARKETING MULTIKULTURÁLIS ASPEKTUSAINAK FELTÁRÁSA MULTIKULTURALITÁS A XXI. SZÁZADBAN TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
M ILYEN KULTURÁLIS TÉNYEZŐK LEHETNEK HATÁSSAL AZ USA TAGÁLLAMAINAK MOZGÁSTUDATOSSÁGÁRA ? II. RÉSZ - HATÁSMECHANIZMUSOK Horváth Mónika, Pitlik László SZIE.
Készítette: Kiss András
 Rosling - vizualizáció multikulturális jelenségek esetén Rosling - animations in case of multicultural phenomena Pitlik László SZIE MY-X kutatócsoport.
Startup felvásárlások multikulturális hátterének elemzése, avagy mesterséges intelligencia alapú ellenőrzőszámítás diszkriminancia-elemzéshez Barta Gergő,
Érdemes – e Magyarországra hozni egy nemzetközi rendezvényt
Innováció, big data, adatbányászat (Pitlik László, SZIE/INNOREG KMRIÜ)
SZIE GTK TTI KFI-csoport
FÜGGVÉNYEK (Excel).
Start-up vállalkozások kommunikációjának
Tanácsadási tapasztalatok felsőoktatási és magán know-how
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
 Generációk együttműködése az oktatásban, avagy a generációk együttműködésére/együttmozgására utaló jelek tetten érése a Google Trends adatbázisa alapján.
Hivatkozások beillesztése, animációk szerkesztése
Milyen kulturális tényezők lehetnek hatással az USA tagállamainak mozgástudatosságára? I. rész – szimuláció / Békéscsaba (II. rész – hatásmechanizmusok.
Pitlik László, Szani Ferenc, Balogh Anikó
Vízgazdálkodási adatok szemléletformáló adat-vizualizációja az optimumtól való eltérés alapján Pitlik Marcell Hlavay József  Országos Környezettudományi.
Szani Ferenc, Pitlik László, Balogh Anikó
Multimédia.
A SZIE GTK Gazdasági Informatika Tanszék projektjei
Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (OIP 2018)
Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban
Játékosított keretrendszerben történő tanulásból nyert log-adatokra alapozó profilírozás Pitlik Mátyás, Pitlik László (sen) és Pitlik László (jun) ELTE/IK,
(SZIE MY-X, ELTE TTK, ELTE IK, BME GPK)
Nemzetközi, nyers és modellezett vízgazdálkodási adatok komplex értékelése idősoros és regionális szempontból Pitlik Marcell (BME), Pitlik László (SZIE)
Az európai nagyvároshálózaton belüli fejlettségi különbségek
Játékosított keretrendszerben történő tanulás log-adatainak elemzése
Hasonlóságelemzés a szummatív értékelésben
Minta prezentáció a régió és területfejlesztés kurzushoz
Az európai nagyvároshálózaton belüli fejlettségi különbségek
A nagyváros–vidék kettősség az európai térszerkezetben
TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
SZIE GTK TTI KFI-csoport
Előadás másolata:

 Rosling - vizualizáció multikulturális jelenségek esetén Rosling - animations in case of multicultural phenomena Pitlik László SZIE MY-X kutatócsoport SZIE GTK TTI – 3. Multikulturalitás Konferencia - 2017.05.12.

Tartalom Bevezetés – Mottó helyett Mi a ROSLING-animáció Tartalom Bevezetés – Mottó helyett Mi a ROSLING-animáció? A GAPMINDER (előnyei) A vizualitás kockázatai Multikulturális effektek a nők felsőoktatásban való részvételi aránya kapcsán Összefoglalás

Mottó helyett Például a közösségi médiákban az álló/mozgóképek „nagy arányú fogyasztását” a szövegek viszonylagos áttekinthetetlensége és a hangok elsőre rejtett, ill. a közös térben illendően csak fejhallgatóval befogadható jellege legalább annyira katalizálja, mint a vizualitás elvitathatatlan előnyei?!

Mi a ROSLING-animáció. Média-szempontból: „3”-D vs. „2”-D https://www Mi a ROSLING-animáció? Média-szempontból: „3”-D vs. „2”-D https://www.youtube.com/watch?v=jbkSRLYSojo Kulcsszavak: élmény >=?=< megértés Matematikailag: 1+5-D Például: idő + X + Y + tér + méret + objektum Kombinatorikai tér = idő * objektum Kulcsszavak: holisztikus befogadás?!

INNOCSEKK 156/2006

A GAPMINDER (előnyei) Forrás: http://www. gapminder A GAPMINDER (előnyei) Forrás: http://www.gapminder.org/downloads/ Többrétegű információ-megjelenítés – vö. mint amikor egy Excel-cellában a szöveg maga, ill. ennek mérete, színe, dőltsége, vastagsága, aláhúzottsága, indexei, árnyékoltsága, valamint a cella háttér színe, mintázata, keretezettsége, stb. EGYSZERRE kell és képes üzenni! Kérdés: Meddig képes ezt az emberi szem/agy kezelni? Más szavakkal: a GAPMINDER egy dinamikus riportsor élményszerű (pl. logaritmizált) megjelenítésére képes OLAP/PIVOT jellegű alkalmazás

A vizualitás kockázatai Logaritmizálás nélkül (X-, ill A vizualitás kockázatai Logaritmizálás nélkül (X-, ill. Y-tengely esetén) a vizuális hatások egymásra zavarhatják. Önálló vezérlés szükséges a (nyomjelző effektek) mellett a fázis-ugrások bemutatására (vö. nyitó vs. záró állapotok összevetése dinamikusan ill. szellemképként). A mennyiségi és minőségi információk részlegesen értelmezhetők (pl. szignifikancia).

Esettanulmány: Nők aránya a felsőoktatásban Forrás:UNESCO Idő: 1970-2015 Objektumok: 182 ország Kombinatorikai tér: 8372 adatsor Adathiány: 70+ %

Szcenáriók 1. paraméter-sor X-tengely = GDP/fő (log: USD) Y-tengely = nők aránya (lin: %) Pöttyméret: országok populációja (fő) Pöttyszín: kontinens-besorolás (idő, ill. országok=mind) URL = http://miau.gau.hu/miau/224/multikulti_gapminder_Y_Xlog.mp4

Szcenáriók 2. paraméter-sor X-tengely = GDP/fő (log: USD) Y-tengely = nők aránya (log: %) Pöttyméret: országok populációja (fő) Pöttyszín: kontinens-besorolás (idő, ill. országok=mind) URL = http://miau.gau.hu/miau/224/multikulti_gapminder_Ylog_Xlog.mp4

Szcenáriók 3. paraméter-sor X-tengely = GDP/fő (log: USD) Y-tengely = nők aránya (lin: %) Pöttyméret: országok populációja (fő) Pöttyszín: kontinens-besorolás (idő, ill. országok – Nyugat-Európa) URL = http://miau.gau.hu/miau/224/multikulti_gapminder_Y_Xlog_west.mp4

Szcenáriók 4. paraméter-sor X-tengely = GDP/fő (log: USD) Y-tengely = nők aránya (lin: %) Pöttyméret: országok populációja (fő) Pöttyszín: kontinens-besorolás (idő, ill. országok – Kelet-Európa) URL = http://miau.gau.hu/miau/224/multikulti_gapminder_Y_Xlog_east.mp4

Szcenáriók 5. paraméter-sor X-tengely = GDP/fő (log: USD) Y-tengely = nők aránya (lin: %) Pöttyméret: országok populációja (fő) Pöttyszín: kontinens-besorolás (idő, ill. országok=Uganda, Pakisztán, Németország, Magyarország) URL = http://miau.gau.hu/miau/224/multikulti_gapminder_Y_Xlog_trails.mp4

Konklúziók 1. A multikulturális világ úm. „egy-irányba” tart 2 Konklúziók 1. A multikulturális világ úm. „egy-irányba” tart 2. A log(Y) kiemeli az kiegyenlítődést 3. Nyugat-Európa: „\” jellegű 4. Kelet-Európa: „/” jellegű 5. A világ iránya mögött differenciált utak állnak

Összefoglalás Az animációk az intuitív benyomásokat katalizálják, de látni is meg kell tanulni… Mennyiségekről, sorrendekről beszélni a látottak alapján nem egyszerű… További effektek beépítése ajánlatos: pl. fázis-váltás, fejlődési trend, csoport-karakterisztika (vö. „/”, ill. „\”)

Adatok: (http://miau.gau.hu/miau/224/unesco4.xlsx) Köszönöm a figyelmet! PPT: http://miau.gau.hu/miau/224/myx_170512_pitlik_multikulturalitas_rosling.ppt Adatok: (http://miau.gau.hu/miau/224/unesco4.xlsx) pitlik@miau.gau.hu http://miau.gau.hu INNOCSEKK 156/2006

Melléklet INNOCSEKK 156/2006