Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.
Advertisements

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Frissdiplomások Szemerszki Marianna Tanulási utak és képzési tervek a felsőoktatásban.
Dr. Juhász Erika Tanszékvezető, főiskolai docens Debreceni Egyetem
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
Eötvös József Főiskola Baja Neveléstudományi Kar
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
LOGO A NDRAGÓGIA ÉS KÖZMŰVELŐDÉS EKF Nyílt Nap december 6.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
A gyakorlatvezető mentor
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
LEGYÉL TANÍTÓ!.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Van jövő? Van jövő! Karrierépítés szociális munkásoknak-2006 Összeállította: Ágoston Magdolna Skype: agomag.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Foglalkoztatási Fórum Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum 2011
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
A szakképzés helyzete Magyarországon
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
1 Üzleti szakfordító és tolmács SZAKIRÁNY Nyelvi és Készségfejlesztési Tanszék Vogelné Takács Gabriella tanszékvezető
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
Oktatás, tudomány Korreferátum
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
2016. január 29. Dr. Szabolcs Éva egyetemi tanár Neveléstudományi Intézet Neveléstudományi mesterszak az ELTE Pedagógiai és.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Kompetenciák tartalmi értékelése : A Természetvédelmi Mérnök és Környezetgazdálkodási Agrármérnök BSc szakok megítélése a munkaadók körében.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Közösségszervezés BA.
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Az Erasmus eredményei dióhéjban
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Motivációs kutatások kutatási kérdései
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Felsőoktatási Szakképzés
Előadás másolata:

Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia? Kerülő Judit

Az andragógia szak ismertsége Év Helyezés Nappali tagozatra jelentkezett (ELSŐ HELY) 2006 16 1475 2007 13 1432 2008 14 1128 2009 15 1375 2010 1310 2011 18 1125 2018.12.30.

FELVETT HALLGATÓK 2006-2010 INTÉZMÉNYENKÉNT NAPPALI LEVELEZŐ ÖSSZ DE 428 856 DF 41 65 106 EJF 44 85 129 EKF 140 111 251 ELTE 249 680 929 KE 136 185 321 KJF 709 280 989 NYF 211 459 670 NYME 460 703 1163 PPKE 96 116 212 PTE 398 575 973 SZIE 242 414 656 SZTE 544 319 863 ZSKF 370 509 879 ÖSSZESEN 4068 4929 9490 2018.12.30.

Felvett hallgatók intézmények szerint 2018.12.30.

Nappali tagozatos képzés 2018.12.30.

LEVELEZŐ TAGOZATOS KÉPZÉS 2018.12.30.

Mit ígértek a felsőoktatási intézmények? Az itt végzettek a felnőttképzés szakemberei. Az alapszak a korábbi képzési rendszer négy szakjának – művelődésszervező, humán szervező, munkavállalási tanácsadó, személyügyi szervező – ismereteit kínálja. 2018.12.30.

Mit ígérünk? Tudásuk igen széles körű: neveléstudományi, pszichológiai, jogi, közgazdasági, menedzsment ismeretek szociológiai ismeretekkel bírnak. 2018.12.30.

Mit ígérünk? A végzettek a következő munkaerőpiacon hasznos képességekre tesz szert: - csoportvezetői és tanácsadói munkára alkalmas - ismeri a pályázatírás metódusát - írásban és szóban folyékonyan prezentál magyar és idegen nyelven - problémamegoldó képességgel rendelkezik - hatékony meggyőzési és motivációs technikákat alkalmaz - szervezésben járatos - kreatív - csapatjátékos - rugalmas - empatikus - nyitott - kezdeményező - elemző, rendszerező gondolkodású. 2018.12.30.

Elhelyezkedési lehetőségeik mitől függnek? tanulmányok megítélése kompetenciák tanulási stratégiák kapcsolat az intézménnyel tanulmányi tapasztalatok szakmai gyakorlati tapasztalatok továbbtanulási tervek 2018.12.30.

A képzőintézmények hova szánják hallgatóikat? http://ccphotos.neobase.hu Igen széles területre Az állami, önkormányzati és a versenyszférába (vállalkozások, nagyvállalatok) A kultúraközvetítés területére A felnőttoktatásban, felnőttképzésben, továbbképzések, munkaerő-piaci, munkahelyi képzések megtervezésében, szervezésében és lebonyolítása területére Vállalatok képzésekkel kapcsolatos feladatainak ellátására. 2018.12.30.

Mit szeretnének a diploma után? Tervek az államvizsga előtt Kétharmaduk azonnal dolgozni Tovább tanulni mesterszakon (andragógia) Tovább tanulni más mesterszakon a képző intézményben, esetleg máshol Más alapszak elvégzése (tanári) FSZ képzés elvégzése Külföldi munkavállalás 2018.12.30.

Hol helyezkednek el és hova nem sikerül? Ahol dolgoznak Felnőttképzési vállalkozások Nyelviskolák Pályázatkészítéssel foglalkozó cégek Kulturális intézmények (magán) Rendezvényszervezés Civil szektor Munkanélküliekkel foglalkozó intézményrendszer Nem a szakjuknak megfelelően, ügynöki munka Ahol kevesen dolgoznak Állami, önkormányzati intézmények Oktatási intézmények, felsőoktatási intézmények Vállalatok képzési feladatainak ellátására MÚZEUMANDRAGÓGIA 2018.12.30.

Elhelyezkedésüket segíti Kapcsolatok, amelyeket a képzés során szereztek, gyakorlatok során (közben elkelnek) Képzés alatt szerzett munkatapasztalatok (jellemzően nem a szakjukhoz kapcsolódik) Pályázatokban, kutatásokban való részvétel Idegen nyelvi tudás (Erasmus) 2018.12.30.

Elhelyezkedésüket nehezíti Hátrányos helyzetű régió, település Nem ismert az andragógus diploma Alacsony a diploma presztízse Gyakorlat hiánya Családi segítség elmaradása (nem értelmiségi) 2018.12.30.

Hazai elismertség Hazai elismertség „Nem találtunk olyan hirdetést sem a Jobline-on, sem más site-okon, ahol kifejezetten andragógia diplomát kért volna bármilyen hirdetö cég.”(hallgató) „Az andragógia szak népszerüsége meglepetésként ért bennünket. Eddigi tapasztalataink azt mutatják, hogy önmagában a felnőttoktatás módszertanának elsajátítása egy társ szak nélkül nem fogja elősegíteni a pályakezdő elhelyezkedését.” (oktatáskutató) „Annyira széles teret foglal magába a képzés, hogy nem lehet nyomon követni, hogy ki hol helyezkedik el.”(képzőintézmény) 2018.12.30.

Miben segíthet a múzeumandragógia? A múzeumok a 21. század leghitelesebb intézményei közé tartoznak. A múzeumok funkcióváltása Felnőttképzés Konfliktuskezelés Pályázatok menedzselése Rendezvényszervezés Intézmény menedzselése 2018.12.30.

Miben segíthet a múzeumandragógia? Az intézmények, a szakok presztízsét nem csak a képzés színvonala határozza meg, hanem, hogy végzett hallgatóik hol helyezkednek el. Amiben segítene: folyamatos kapcsolattartás, együttműködési megállapodások megkötése, óraadásokban, gyakorlatok megszervezésében, szakdolgozatok véleményezésében, azok gyakorlati hasznosításában való részvétellel 2018.12.30.

Miben segíthet a múzeumandragógia? Képzéssel kapcsolatos igények, tapasztalatok megfogalmazása Gyakornoki rendszer kiépítése 2018.12.30.

Köszönöm a lehetőséget és az időt! 2018.12.30.