PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
A projekttanulásról A prezentáció Pethőné Nagy Csilla, Petkes Csaba
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Nyílt napok látogatottsága
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
Angol nyelvi kompetencia
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A projektpedagógia elmélete és gyakorlata
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Az élménypedagógia lehetőségei a matematika oktatásában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az e-portfólió használati köre
Projektmunka.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A PROJECT CITIZEN PROGRAM HONOSÍTÁSÁRA INTÉZMÉNYÜKBEN
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Projektorientált matematikaoktatás
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Tervezési folyamat.
VITA A PROJEKTEK TERVEZÉSÉRŐL, ELŐKÉSZÍTÉSÉRŐL „Tudnod kell, melyik kikötő felé tartasz, mielőtt be akarod fogni a jó szelet, mely odarepít” (Seneca)
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD magdolna.tratnyek@lutheran.hu 2018.12.29. magdolna.tratnyek@lutheran.hu

2018.12.29. magdolna.tratnyek@lutheran.hu

Mi a módszer? Mi a projekt? 2018.12.29. magdolna.tratnyek@lutheran.hu

A felnőttkori aktív tanulás feltétele, hogy akarjanak tanulni. Tanulás iránti igény felkeltése Tanulási lehetőségek széles skálájának biztosítása Egyéni tanulási utak megtalálása A tanulás legfőbb forrása nem a tananyag, hanem a tanulói érdeklődés, aktivitás, cselekvés. 2018.12.29. magdolna.tratnyek@lutheran.hu

MIÉRT PROJEKT? Mit vár el a környezet, a munkahely? Hogyan fejleszthetők az élethez szükséges készségek? Lehet –e tantárgyakra bontani a világot? 2018.12.29. magdolna.tratnyek@lutheran.hu

Dewey alapvetései A tanulásnak a személyes tapasztalaton kell alapulnia. A tanításnak figyelembe kell vennie a hallgatók fejlődési szükségleteit. A hallgatónak aktívan részt kell vennie saját tanulási folyamatainak alakításában. 2018.12.29. magdolna.tratnyek@lutheran.hu

PROJEKT PEDAGÓGIAI PROJEKT 2018.12.29. magdolna.tratnyek@lutheran.hu

A projekt valamely valóságos problémához kapcsolódó téma sokoldalú, több tudományterületet érintő, élményszerű feldolgozása, amelynek végén, a hallgatók közösen,(csoportban, vagy párban) egy általuk megtervezett produktumot hoznak létre, melyet a külső érdeklődőknek, a munkacsoport tagjain kívüli személyeknek (csoporttársaknak, az oktatónak) is bemutatnak pl. szakmai prezentáció, színházi előadás, kiállítás, ételkóstoló, filmbemutató, iskolai sporttáborról szóló dokumentáció, fotódokumentáció stb. formájában. A projekt túlmutat a szaktárgyi, esetenként az iskolai kereteken. 2018.12.29. magdolna.tratnyek@lutheran.hu

A projekt egy sajátos tanulási egység, amelynek a középpontjában egy probléma áll. A feladat nem egyszerűen a probléma megoldása vagy megválaszolása, hanem a lehető legtöbb vonatkozásának és összefüggésének feltárása, amely aa való világban az adott problémához organikusan kapcsolódik. (Hortobágyi Katalin) 2018.12.29. magdolna.tratnyek@lutheran.hu

TERVEZÉS MEGVALÓSULÁS ÉRTÉKELÉS „A projekttanulás keretében a fiatalok végigvittek egy folyamatot a probléma felvetésétől a megvalósulásig illetve az elkészült produktum hasznosításáig, értékeléséig. A fiatalok a projekt kidolgozása során átélték egy probléma komplex megközelítését, a feladat megoldásához vezető utat, a probléma megoldását, mindezt saját érdeklődésükhöz igazítva. Átélték a feladatok megosztásának szükségességét, a felelősségvállalás súlyát, a szervezés apróbb- nagyobb buktatóit, választ kerestek, kaptak a munka közben felmerült kérdésekre, maguk alkották a programot. ” (TRATNYEK Magdolna: Tanévkezdés — másképp, Évkezdő orientációs szakasz a Város mint Iskolában) TERVEZÉS MEGVALÓSULÁS ÉRTÉKELÉS 2018.12.29. magdolna.tratnyek@lutheran.hu

A projektorientált tanulás jellemzői Cselekvő részvétel, az elmélet és gyakorlat összekapcsolása Demokratikus cselekvési elvek A csoportnak magának kell céljait meghatározni, érdeklődésének és szükségleteinek megfelelően a tartalmat kidolgoznia, és az egész munkát önállóan megszerveznie. Életszerű, praktikus, a valóságra vonatkoztatott tanulást jelent. Szaktárgyakon átívelő, komplex elméleti és gyakorlati munka. Sokszor intézményen kívüli tanulás, változatos anyagok és eszközök alkalmazása. Kooperatív és szociális tanulást is tartalmaz. Megváltoztatja a tanár szerepét. Órarendi kötöttségek fellazítása. Kézzelfogható produktumot hoz létre. Melyek illeszkednek saját tanulásfelfogásodhoz, melyeket fogadod el, s melyekkel kapcsolatban vannak fenntartásaid? 2018.12.29. magdolna.tratnyek@lutheran.hu

A projekttanulás során sor kerül: A probléma meghatározására, értelmezésére A vágyak, elképzelések megfogalmazására A saját lehetőségek számbavételére A cél megfogalmazására A tennivalók eltervezésére A konkrét tevékenységek elvégzésére Az értékelés kritériumainak, módjainak értelmezésére Az elkészült produktumok közzétételére, hasznosságának számbavételére 2018.12.29. magdolna.tratnyek@lutheran.hu

Milyen eszköztárra van szükség a projektek megvalósításához? Tanulói személyiség és életkori sajátosságok ismerete Rugalmasság A változtatás készsége Együttműködési technikák, kooperatív módszerek Változatos értékelési módok Kilépés a hagyományos pedagógus szerepből 2018.12.29. magdolna.tratnyek@lutheran.hu

TÉMÁK, PÉLDÁK http://www.tanulasforradalma.hu/kreativ-tantargyak/kreativ-hittan/ 2018.12.29. magdolna.tratnyek@lutheran.hu

2018.12.29. magdolna.tratnyek@lutheran.hu

Köszönöm együttműködésüket! Tratnyek Magdolna 2018.12.29. magdolna.tratnyek@lutheran.hu