Statisztika Érettségi feladatok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Statisztika Érettségi feladatok
Advertisements

SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Országos Kompetencia Mérés 2009 Bródy Imre Gimnázium, Szakközépiskola Készítette: Jákliné Tilhof Ágnes.
2014/2015 Statisztikai mutatók Hatvani Bajza József Gimnázium és Szakközépiskola.
2015.május-június érettségi vizsga eredményei 2015.augusztus 28.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
% = > <   Százalékszámítás Nyitott mondatok. Százalékszámítás Feladat Mennyi a 450 Ft 28 % -a? Mennyiségek a = 450 Ft p = 28 % é = ? Válasz: a 450 Ft.
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
Gazdaságstatisztika, 2015 RÉSZEKRE BONTOTT SOKASÁG VIZSGÁLATA Gazdaságstatisztika október 20.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A szakiskolák aktuális problémái
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Valószínűségi kísérletek
2017. Szeptemberében induló képzések
Pályaválasztási tanácsadás
Leíró statisztika Becslés
Becslés gyakorlat november 3.
Érettségi feladatok Matematika logika, gráfelmélet
Zsiros Péter A Bolyai János megyei matematikaverseny feladatsorairól és a javítás egységesítéséről Zsiros Péter
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
a) Melyiken van a legnagyobb haszon
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Szülői választmány 2016.okt.18.
2016.május-június érettségi vizsga eredményei 2016.augusztus 29.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A kétszintű érettségi.
Kockázat és megbízhatóság
Kvantitatív módszerek
Hipotézisvizsgálat.
Kvantitatív módszerek
Statisztika Érettségi feladatok
Gazdaságstatisztika Korreláció- és regressziószámítás II.
Felvételi
MINTAVÉTEL, LEÍRÓ STATISZTIKAI MUTATÓSZÁMOK
2017.május-június érettségi vizsga eredményei 2017.augusztus 28.
Kvantitatív módszerek
Érettségi eredmények május-június
Kvantitatív módszerek
Készítette: Boros Bence
Egyenletek, egyenlőtlenségek Érettségi feladatok
Statisztika a gyakorlatban
Valószínűség-számítás I.
A képernyő kezelése: kiíratások (2)
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
VII. TÉSZTAHÍDÉPÍTŐ VERSENY
Kétszintű érettségi vizsga
Általános iskola eredménye, értékelése
TRIGONOMETRIA Érettségi feladatok
Matematika 10.évf. 5.alkalom
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
3. előadás.
Országos kompetenciamérés MATEMATIKA.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Szöveges feladatok Érettségi feladatok
Érettségi feladatok Matematika logika, gráfelmélet
Statisztika Érettségi feladatok
Kombinatorika Érettségi feladatok
Érettségi tájékoztató 2019
3. előadás.
SOROZATOK Érettségi feladatok
Algebra, számelmélet, oszthatóság
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
Pszichológia BA műhelymunka és szakdolgozat tájékoztató
Algoritmusok.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A statisztikus elemző specializió
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

Statisztika Érettségi feladatok Készítette: Kunkli Zsóka Kósik Anikó DE Balásházy János Gyakorló Szakközépiskolája, Gimnáziuma és Kollégiuma

2005. 05. 10.

2005. 05. 28.

2005. 10. 25.

2006. 02. 21.

2006. 05. 09.

2006. 05. kéttannyelvű

2006. 10. 25.

2007. 05. 08. (2 pont)

2007. 10. 25. (3 pont)

2008. 10. 21. 6. Rozi irodalomból a tanév során a következő jegyeket kapta: 2; 4; 3; 5; 2; 4; 5; 3; 5. Mi lenne az év végi osztályzata, ha az a kapott jegyek mediánja lenne? (2 pont)

9. A kézilabda edzéseken 16 tanuló vesz részt, átlagmagasságuk 172 cm. Mennyi a magasságaik összege? (2 pont)

12. Egy iskolában 120 tanuló érettségizett matematikából 12. Egy iskolában 120 tanuló érettségizett matematikából. Nem volt sem elégtelen, sem elégséges dolgozat. Az eredmények eloszlását az alábbi kördiagram szemlélteti. Hányan kaptak jeles, jó, illetve közepes osztályzatot? (1-1-1 pont)

2009. 05. 05. (3-5-4pont)

2009. 10. 20. 9. Melyik az a legnagyobb szám az alábbi 12 szám közül, amelynek elhagyásával a megmaradt11 szám mediánja 6? 6; 4; 5; 5; 1; 10; 7; 6; 11; 2; 6; 5 (2 pont)

legközelebb az átlagmagassághoz? 2010. 05. 04. 3. Az alábbi táblázat egy 7 fős csoport tagjainak cm-ben mért magasságait tartalmazza. Mekkora a csoport átlagmagassága? A csoport melyik tagjának a magassága van legközelebb az átlagmagassághoz?

12. Egy 17 fős csoport matematika témazáró dolgozatának értékelésekor a tanár a következő információkat közölte: Mind a 17 dolgozatot az 1-es, a 2-es, a 3-as, a 4-es és az 5-ös jegyek valamelyikével osztályozta. A jegyek mediánja 4, módusza 4, terjedelme 4 és az átlaga (két tizedes jegyre kerekítve) 3,41. Döntse el, hogy az alábbi állítások közül melyik igaz, illetve hamis! A: A dolgozatoknak több mint a fele jobb hármasnál. B: Nincs hármasnál rosszabb dolgozat.

gyümölcsre. A felmérés eredményét mutatja az alábbi táblázat: 2010. 10. 19. 18. Megkérdeztek 25 családot arról, hogy hány forintot költöttek az elmúlt hónapban friss gyümölcsre. A felmérés eredményét mutatja az alábbi táblázat: (Az adatokat tekintsük pontos értékeknek!) a) Hány forintot költöttek átlagosan ezek a családok friss gyümölcs vásárlására az elmúlt hónapban? a) 3 pont

1001-2000 Ft stb. osztályokkal, és ábrázolja ezeknek az osztályoknak a b) Ossza 1000 Ft terjedelmű osztályokba a fenti értékeket, kezdve a 0-1000 Ft, 1001-2000 Ft stb. osztályokkal, és ábrázolja ezeknek az osztályoknak a gyakoriságát oszlopdiagramon! b) 5 pont

c) Az 500 Ft és a 9000 Ft kiugró értékek. Mennyi a megmaradt adatok átlaga, ha ezeket a kiugró értékeket elhagyjuk az adatok közül? Hány százalékos változást jelent ez az eredeti átlaghoz képest, és milyen irányú ez a változás? Mennyi az így keletkezett új adatsor terjedelme? (Az átlagot forintra, a százaléklábat két tizedesjegyre kerekítve adja meg!) c) 6 pont

kevesebbet költött havonta friss gyümölcsre. d) Az eredeti mintát a vizsgálatot végző cég két új család megfelelő adatával bővítette. Az egyik az eredeti átlagnál 1000 Ft-tal többet, a másik ugyanennyivel kevesebbet költött havonta friss gyümölcsre. Mutassa meg számítással, hogy így az átlag nem változott! d) 3 pont Ö.: 17 pont

2011. május

2011. október

4 pont

2014. május

2014. október

Egy focicsapat 11 játékosa:

2015. május

2015. május

2015. május

2015. október

2015. október

2015. október

2016. május

2016. május

2016. október

2016. október

2016. október

2016. október

2016. október

2017. május

2017. május

2017. május

2017. május

2017. október

2017. október

2017. október

2017. október

2017. október