Robottanár fejlesztése és alkalmazása a geometria-oktatásban avagy, a black-box gondolkodásmód támogatása Pitlik Marcell A Tudományos Diákkörök XVII. Kárpát-medencei Konferenciája (TUDOK Döntő) 2017. Március 31- Április 1. Helyszín: Székesfehérvár, Teleki Blanka Gimnázium
Tartalomjegyzék Helyzetértékelés Alapelv Kulcsmomentum A háromszög esete Új lehetőségek Jövőkép
Helyzetértékelés
Helyzetértékelés Magyarország minden tekintetben elmarad az OECD átlagától, és a magyar görbék meredeksége további távolodást sejtet a jövőben…
Alapelv “Probleme kann man niemals mit derselben Denkweise lösen, durch die sie entstanden sind.” “Egy problémát nem lehet ugyanazzal a gondolkodásmóddal megoldani, amivel azt létrehoztuk.” PISTEIN T/R^2
Kulcsmomentum BLACK-BOX- alapú világ - amiben már ma is élünk WHITE BOX megoldásokban reménykedünk, de BLACK-BOX világokban élünk!
A háromszög esete
A háromszög esete
A háromszög esete
A háromszög esete
A háromszög esete
A háromszög esete
A háromszög esete
Új lehetőségek A tudás 3 lépése 1. Jó kérdés=fél siker 2. Black-box=stabilitás 3. Megértés=forráskód
Jövőkép Csak az a tudás/tudomány, ami forráskódba (robotokba) átírható, minden más emberi képesség: művészet/intuíció. Többlet-értéktermelő potenciál: Az ember-gép szimbiózis garantálja a leghatékonyabb információgazdálkodást/tudásmenedzsmentet! (Forrás:http://miau.gau.hu/miau/212/myx_160407_szocialpszichologia.ppt )
Támogatók NTP-NFTÖ-1418
Köszönöm a megtisztelő figyelmet! pitlikmarci@gmail.com http://miau.gau.hu/miau2009/index.php3?x=e0&string=pitlik.marcell INNOCSEKK 156/2006
Ellenőrző kérdés Vegyük példaként a Bermuda háromszöget Ellenőrző kérdés Vegyük példaként a Bermuda háromszöget. Kérdés: Ki tudja megmondani a Bermuda háromszög területét, ha tudjuk hányan tűntek el benne tavaly, és az utolsó eltűnt hajó kapitánya 32 éves volt? INNOCSEKK 156/2006