Jean Phillips & Stanley Gully

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miért éri meg családbarátnak lenni?
Advertisements

Etikai Kódex.
4. előadás.
A tanári munka értékelése
Csoport munka.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Nyerjünk együtt! TAMOP /
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
TÁMOP /A
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
Social label – társadalmilag felelős munkáltató minősítés Garadnay Tea
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
A munka világával kapcsolatos tudás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Emberierőforrás-ellátás
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Pepper Rendszerház Zrt.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Egyéni döntések a szervezetben
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Munkaerő-piaci szereplők kapcsolata év a munkaerő-piacon.
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Emberi Erőforrás Menedzsment Toborzás - Álláskeresés
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Kiválasztás - Alkalmazás
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Munkakörelemzés munkakör-tervezés
Delegálás.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
EASY e-HR ® Automatizálja HR adatbázisát egyszerűen.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Munkaerőbiztosítás II. TOBORZÁS
Motiváció.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
A TÁVMUNKA Balázs Viktória Emberi erőforrások III. évfolyam.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
7-1 Jean Phillips & Stanley Gully Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Az üzletek operatív működtetése
Toborzás elvi és módszertani kérdései
Beszerzések hatékonyság növelése
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Tény alapú pályaorientációs szakpolitika
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Stratégiai szemléletű munkakörlemezés és kompetencia-modellezés
Előrejelzés és létszámtervezés
Belső jelöltek értékelése
Toborzás forrásának azonosítása, tervezése (sourcing)
SEEM alapok.
Belső jelöltek értékelése
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Toborzás forrásának azonosítása, tervezése (sourcing)
Belső jelöltek értékelése
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Belső jelöltek értékelése
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Jean Phillips & Stanley Gully Toborzás Jean Phillips & Stanley Gully Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall Toborzás A munkaerő-ellátási folyamat egyik eleme. Olyan tevékenységek összessége, melyek a szervezethez vonzzák a potenciális jelentkezőket (felkeltik az érdeklődésüket) és rábírják őket hogy jelentkezzenek a felkínált állásra, később pedig elfogadják azt (a kiválasztás után). Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall Jelentkezői reagálás A toborzás egyik kiemelt célja, hogy pozitív érzéseket alakítson ki a potenciális jelentkezőkben a vállalat iránt. Mind a szervezeti, mind a munkavállalói perspektívák fontosak (kétoldalú üzleti kapcsolat létrejöttét célozza) Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

A korrekt (fair) toborzás 3 aspektusa Disztributív: a toborzási és felvételi kimenetek átélt igazságossága Megkapta-e az állást? Folyamati (procedurális): a döntéshez vezető folyamatok korrektsége Adatvédelem, pontosság, álláshoz kapcsolódó kiválasztási technikák, fair lehetőség a teljesítésre stb. Személyközi: a jelölttel való bánásmód és a számára nyújtott információ korrekt volta Becsületesség, kedvesség stb. Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall Tovagyűrűző hatások Indirekt vagy nem szándékolt hatások. A legtöbb jelölt elutasításra kerül – mi történik ezután? Ha a toborzás, kiválasztás során nem szakszerűen, nem jelöltbarát módon jártunk el, nem fogják fair-nek érezni a döntést és a folyamatot. Ha csökken a szemükben az imázsunk, nem fogják venni a termékeinket, nem jelentkeznek hozzánk legközelebb, sőt terjeszteni is fogják rossz hírünket. Ellenkező esetben javíthatunk is pozíciónkon. Ehhez kell: az elutasítottakkal sem kell lezártnak tekinteni a kapcsolatot, be kell mutatni a vállalatot, lelkes alkalmazottakkal kell találkozniuk stb. Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

A toborzás folytatódik… A már felvett alkalmazott is folyamatosan döntéshelyzetben van: Otthagyjon-e minket egy jobb állásért? Mennyire becsülje meg a munkahelyét és mennyire legyen elégedett? A toborzás eszközei az egyik legalkalmasabbak arra, hogy fenntartsák a folyamatos érdeklődést az alkalmazottak részéről is. A belső állásmeghirdetések során is vonzónak kell tűnnünk az alkalmazottaink felé. Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall A jó toborzó jellemzői Ismeri a szervezetet és az állást Jó hallgató Jó kommunikátor Jó társasági készségekkel rendelkezik Intelligens Magabiztos Extravertált Lelkes és képes lelkesíteni Hiteles Megbízható Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

A toborzó viselkedése, mint jelzés A jelölteknek kevés az információjuk a cégről, ezért a hiányzó információt jelzésekből szűrik le Ilyen jelzés az toborzás és a toborzást végzők is: Az állás fontosságát mutatja, hogy részt vesz-e a toborzásban a vezetés Kisebbséghez tartozó részvétele jelzi a diverzitást Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall Ki toborozzon? A vállalat saját belső toborzói Külső toborzók Alkalmazottak Felvételért felelős vezetők Toborzói profilok Meggyőzőképesség (kapcsolat a toborzás alanyával) Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

A toborzó hatékonyságát befolyásoló tényezők Szervezeti sajátosságok Munkaerő-piac Munkaköri sajátosságok Toborzó hatékonysága Munkatársak Felvételi vezető Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall Toborzók képzése Ismeretanyag Személyközi készségek Prezentációs készségek Kulturális készségek Szervezeti és toborzási célok Jogi szempontok Több szempontú értékelés Jelentkezők vonzásának képessége Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall 7-11

Toborzás mérőszámai Az újonnan felvettek teljesítménye Az újonnan felvettek hibaszázaléka Az újonnan felvettek fluktuációs mutatói Vezetői elégedettség Az újonnan felvettek elégedettsége Az újonnan felvettek betanulási ideje Az újonnan felvettek betanításának sikeressége Copyright © 2011 Pearson Education, Inc.   Publishing as Prentice Hall

Toborzói célok & visszacsatolás Speciális szervezeti célok lehetnek a toborzás során: Munkaadói márkaépítés Jelöltek szűrése Jelöltek érdeklődésének felkeltése Adatbázis kiépítése A toborzónak ismernie kell ezeket a célokat és ezeknek egyeznie kell saját céljaival Visszajelzést kell kapjon a célok teljesülésére vonatkozóan Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall 7-13

Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall Toborzók ösztönzése Ösztönzők és az EE ellátási célok összehangolása Rövid- és hosszútávú ösztönzők egyensúlya Egyéni és csoportos ösztönzők egyensúlya Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall Szervezeti imázs Általános benyomás, kép mely egyaránt támaszkodik tényekre és érzésekre. Minél kedvezőbb ez az imázs, annál vonzóbb lesz mint munkahely, és annál hatékonyabb lesz a toborzási tevékenysége. A vállalati imázs eltérő lehet a közönség különböző szegmenseiben! Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall Munkaadói imázs A szervezet mint munkaadó felé irányuló attitűdök és a szervezet mint munkaadó észlelése a munkavállalók által. A munkaadói márka megerősíti a munkaadói imázst: Johnson & Johnson: “Small Company Environment, Big Company Impact” Eli Lilly: “Innovation Has a Face: Our People” Medtronic: “Careers with a Passion for Life” Abbott Labs: “Inspired to Achieve. Make a Difference in Your World” Sharp: “From Sharp Minds Come Sharp Products” Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall Munkaadói imázs Új vagy kevéssé ismert szervezetek még nem rendelkeznek ilyen képpel (vagy csak igen gyengével), ezért számukra nehezebb a toborzás. Nem használhatnak passzív eszközöket (újsághirdetés, honlap stb.), vagy ezek sikere elenyésző lesz. Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

A toborzási üzenet természete Felkelteni az érdeklődést és kiváltani az állásra való jelentkezést A megcélzott csoport értékeit és céljait kell fókuszba állítani Olyan szűrő faktorokat kell tartalmazzon, melyek különböző „csáberővel” bírnak a kívánatos és kevéssé kívánatos munkavállalók felé: földrajzi hely, munka típusa, anyagiak stb. Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

Realista állásbemutatás Pozitív és negatív információk egyaránt közlésre kerülnek. Hiteles, becsületes, pontos állásbemutatás. Cél az önkiválasztás elősegítése Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

Az önértékelés eszközei Megfelelőnek érzi-e a vállalati kultúrát, a munkakört? A nem illeszkedő alkalmazottak kell kirostálják magukat Segíthetjük tesztekkel (online is): Anonim és nem használható fel a formális értékelésnél Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

A jelentkezőnek nyújtott információ időzítése Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall Konzisztens toborzás Toborzási kézikönyv: A követendő folyamat részletes rögzítése Belső és külső toborzásra is Vállalati politikák explicitté tétele Standardizálja a toborzási folyamatokat Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

Köszönöm a figyelmet! Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall