Adatlap feldolgozásával kapcsolatos változások, problémák

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
ECM/DMS A GYAKORLATBAN E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS
A Végrehajtó Ügynökség, a pályáztatást támogató elektronikus rendszerek, valamint az elszámolhatóság főbb kérdéseinek bemutatása Németh Veronika – NFFKÜ.
A diákigazolvány igénylés menete TIK Hallgatói CentrumEszterházy Károly Főiskola.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Irattári és levéltári funkciók a tanúsított szoftverekben Vágujhelyi Ferenc.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
A fogyasztóvédelemről szóló évi CLV. törvény módosításáról szóló évi LV. törvény A békéltető testületeket érintő változások Dr. Szomori Béla.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
Felvételi jelentkezés február. Csak az itt található tájékoztató tartalmazza a hivatalos információkat! A jelentkezési határidő: 2016.
1 Elektronikus adóbevallás. 2 Bevallások, adatszolgáltatások elektronikus úton történő benyújtásának bemutatása Bevallások, adatszolgáltatások elektronikus.
1 RÁTAI BALÁZS A konverziós rendelet értelmezése Budapest, május 9.
Egységes, központi elektronikus nyilvántartás jön létre a korábbi széttagolt, és egymással nem kompatibilis, adathiányos korszerűtlen nyilvántartások.
Bűnüldözési és nyomozóhatósági jogkör. Előadás vázlata Jogi szabályozás NAV hatáskörébe tartozó bűncselekmények NAV nyomozóhatóságai Felderítés, nyomozás.
ART és egyéb adók ART 1) Bejelentési szabályok: Készpénzfizetés bejelentése→5 millió Ft-ról 2 millió Ft-ra csökken Munkaerő-kölcsönzéssel összefüggő.
A TANULÓSZERZŐDÉS, MINT A DUÁLIS KÉPZÉS MOTORJA InnoLignum Sopron Erdészeti és Faipari Szakvásár és Rendezvénysorozat Szeptember 8. Soproni kereskedelmi.
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Gazdasági jog III. Előadás Általános szabályok A Gt. általános része.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Munkáltatói intézkedések közlésének Kttv. szerinti szabályozása
Előadó: DDr. Alpár Erzsébet LL.M (München)
Pénztárgépek beszerzésének támogatása 2016
Az agrár-szakigazgatás szervezeti rendszerének változásai 2017-től
Tanulószerződés-kötés
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Adományok adózási kérdései
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Összeállította: Horváth Józsefné
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Iratbetekintés, másolat készítés május 14-15
Jogszabályi és hatósági támogatás az elektronikus számlázáshoz
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
A döntés közlése kijavítás, kiegészítés
SZÁMVITEL.
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
Keresetindítástól a perindításig 1. / keresetlevél benyújtása 2
1993-as közoktatási törvény
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
A FIZETÉSI MEGHAGYÁSOS ELJÁRÁSSAL ÖSSZEFÜGGŐ PEREK SZABÁLYAI
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Közfoglalkoztatásból a versenyszférába- segítő munkaerőpiaci program
Munkaügyi hatósági feladatok 2018.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Önkormányzati Pénzügy „Változások”-2010 Budapest
Elektronikus ügyintézés a NAV irányában 2018
Merre tovább a középiskola után?
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Törzskönyvi változás-bejelentésekkel kapcsolatos önkormányzati feladatok
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
Adatszolgáltatás a számlákról
Hallgatói ösztöndíjak
Az általános forgalmi adó és az adóeljárás változásai 2018.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Pappné dr. Fülöp Enikő Nyírbátor Város Jegyzője OEVI vezető
A BRIS jogi háttere Dr. Ződi Zsolt
AZ ÁKR. ÉS AZ ÜGYÉSZI FELHÍVÁS, FELLÉPÉS
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Szabálytalanságkezelés
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Adatlap feldolgozásával kapcsolatos változások, problémák EGYKE Adatlap feldolgozásával kapcsolatos változások, problémák Dr. Szalayné dr. Vörös Csilla

Fórum célja Tájékoztatás a feldolgozás elveinek, gyakorlatának változásáról Jellemző hibák ismertetése Hibás adatlapok, hiánypótlási eljárások számának a csökkentése Rövidebb feldolgozási idő, adatok gyorsabb beépülése a nyilvántartásba

Jelentős jogszabályi változások 2018.01.01-től 2017. évi CLI. törvény az adóigazgatási rendtartásról – általános szabályok (Air.) a végrehajtására kiadott 465/2017. (XII.28.) Kormányrendelet 2017. évi CL. törvény az adózás rendjéről (Art.) 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól (Eüsz.) és a végrehajtására kiadott 451/2016(XII.19.) Kormányrendelet

Art. 1. sz. melléklet 24. pont: Az elektronikus kapcsolattartásra köteles adózó az adószám megszerzését követően nyolc napon belül köteles elektronikus azonosítási szolgáltatás létesítését kezdeményezni, és erről a létesítést követő nyolc napon belül bejelentést tesz az állami adó- és vámhatósághoz. Ha az adózó állandó meghatalmazással vagy megbízással rendelkező képviselője útján elektronikus úton teljesíti adóbevallási és adatszolgáltatási kötelezettségét, az állandó meghatalmazott vagy megbízott a megbízást követő nyolc napon belül köteles az adóhatósághoz bejelenteni a képviselt adózó nevét, elnevezését és adóazonosító számát. A szabályozás nem változott, csak új helyre került

Eüsz. törvény 9. § (1) Elektronikus ügyintézésre köteles 2018. I. 1-től: a) az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, állam, önkormányzat, költségvetési szerv, ügyész,jegyző, köztestület,egyéb közigazgatási hatóság b) az ügyfél jogi képviselője. Gazdálkodó szervezet: Pp. szerinti, belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet (egyéni vállalkozó is!) kivéve: lakásszövetkezet, adószámmal nem rendelkező egyesület, alapítvány A külföldi - Magyarországon lakóhely hiányában nyilvántartásba nem vett - ügyfelek, azonosításhoz kötött elektronikus ügyintézés céljából, önként regisztrálhatnak az elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldi személyek nyilvántartásába. 14.§ (8) Ha a gazdálkodó szervezet ügyfél hivatalos elérhetőséggel nem rendelkezik, hivatalunk az eljárást elektronikus kapcsolattartás nélkül is lefolytathatja azzal, hogy kezdeményezi a gazdálkodó szervezettel szembeni törvényességi felügyeleti eljárás vagy hatósági ellenőrzés lefolytatását.

Miért nem elég az e-mail? Eüsz. Tv.14. § (1) Gazdálkodó szervezet, a létrejöttét követő 8 napon belül - köteles bejelenteni a rendelkezési nyilvántartásba az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét. 14.§ (6) Hivatalos elérhetőségként olyan elérhetőség adható meg, amely a) egyértelműen azonosíthatóan kizárólag az adott gazdálkodó szervezet elérhetősége, b) alkalmas a küldés és fogadás időpontjának, valamint az átvevő személynek egyértelmű elektronikus azonosítására, c) garantálja a dokumentum sértetlen fogadását, d) kezeli a sikertelen kézbesítés eseteit, Eüsz. Tv.: A Kormány által kötelezően biztosítandó elektronikus azonosítási szolgáltatások: 35. § (1) Az ügyfél a következő, a Kormány által kötelezően biztosított elektronikus azonosítási szolgáltatásokat veheti igénybe: a) tároló elemet tartalmazó személyazonosító igazolvány útján biztosított elektronikus azonosítási szolgáltatás, b) ügyfélkapu, valamint c) részleges kódú telefonos azonosítás. (2) A Kormány által kötelezően biztosított elektronikus azonosítási szolgáltatások igénybe vevőiről a személyazonosság hiteles igazolása érdekében a Kormány által rendeletben kijelölt szerv egységes ügyfél-regisztrációs nyilvántartást (a továbbiakban: Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartás) vezet. (KÜNY) KÜNY tárhely: Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartás (Eüsztv. Vhr. 71.§ (1) bekezdés b-c) pontja vagy Cégkapu

Hitelesítés/AVDH kód 451/2016 Korm. r. 12. § (1) Hiteles az elektronikus dokumentum, ha d) az aláíró vagy kiadmányozásra jogosult azt az Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés szolgáltatással hitelesítette, Átjárás a papír alapú és az elektronikus ügyintézés között: Eüsz.tv. 12. § (2) Az elektronikus dokumentum bizonyító ereje megegyezik az eredeti papír alapú dokumentum bizonyító erejével HA a papír alapú dokumentumokról az elektronikus úton történő másolat készítésének szabályai szerint hiteles másolatot készítettek . Hitelesítés elérési útvonala: Magyarország.hu / Ügyintézés/Szolgáltatások / Azonosításra visszavezetett dokumentum hitelesítése menüben

Gyakori hibák EGYKE adatlap hitelesítésének teljes hiánya, a jogosulatlan hitelesítés, meghatalmazás hiányos – meghatalmazott bejelentése esetén jellemző részben hiányos hitelesítés - együttes képviselet vagy együttes jóváhagyás esetén

Jogosulatlan hitelesítés Amikor nem az adózó törvényes képviselője / egyéni vállalkozó / magánszemély meghatalmazó / állandó meghatalmazott hitelesít 465/2017. Korm.rend. 5. §: Az állandó meghatalmazott a hiteles elektronikus irattá alakított meghatalmazás, megbízás, vagy a meghatalmazást, megbízást tartalmazó, legalább az adózó, illetve törvényes képviselője minősített elektronikus aláírásával vagy azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítési szolgáltatással hitelesített (AVDH) elektronikus irat egyidejű csatolásával jelenti be képviseleti jogosultságát.

Hiányos meghatalmazás Hiányzik az EGYKE-Pótlap1 melléklet A meghatalmazásnak kizárólag az aláírással ellátott oldalát csatolják a bejelentő laphoz. Ebben az esetben nem kerül feltüntetésre a bejelentő neve és a képviselet jogcíme a meghatalmazáson. Ezen adat kizárólag az EGYKE-Pótlap1 mellékleten szerepel. Ennek az oldalnak a hitelesítésre küldése és csatolása is szükséges a hibátlan feldolgozás érdekében.

Együttes képviselet/Együttes jóváhagyás Együttes képviselet: a cégnyilvántartásban több törvényes képviselő szerepel és aláírási joguk/ cégjegyzés módja együttes Együttes jóváhagyás: ellenjegyzés esetén vagy cégnyilvántartásban szereplő törvényes képviselő pl. kiköti, hogy 3. személyek felé más vezető nem tehet jognyilatkozatot az ő jóváhagyása/ aláírása nélkül Együttes jóváhagyó lehet: az adózó törvényes képviselője meghatalmazottja/megbízottja, ellenjegyző nyilvántartásba vett adótanácsadó, adószakértő, okleveles adószakértő.

Szabályozás - 465/2017. Korm. Rend. 11. § (1) Együttes képviseleti jogosultság esetén, a képviselő által benyújtott elektronikus űrlap akkor tekinthető benyújtottnak, ha a benyújtóval együttesen eljáró képviselő - elektronikus azonosítási szolgáltatás igénybevételét követően - az állami adó- és vámhatóság által működtetett elektronikus felületen a benyújtást követő három napon belül nyilatkozik, hogy az elektronikus űrlap benyújtását jóváhagyja. (EGYKE 02-A lap „M” rovat)

Együttes képviselet/Együttes jóváhagyás Együttes képviselet esetén, nem szükségszerű a regisztráció benyújtása mindkét képviselő részéről, viszont a hitelesítés elvégzése érdekében ügyfélkapu nyitása előírás, mivel elektronikus küldéskor mindkét képviselőnek a hitelesítése szükséges (Gyakorlatban: Az adatlap meghatalmazás mellékletét vagy a kötetlen formában készített meghatalmazást külön-külön minden képviselő hitelesíti, így a bejelentő több mellékletet csatol a benyújtott adatlaphoz.) Együttes jóváhagyás: az EGYKE 02-A lap „M” rovatát akkor kell kitölteni, ha az adatlap benyújtására együttesen többen jogosultak, vagy ellenjegyzést kívánnak igénybe venni. Ehhez az együttes jóváhagyóknak is regisztrációval kell rendelkezniük (EGYKE), az elektronikus benyújtás érdekében. Gyakorlatban: X törvényes képviselő + Y törvényes képviselő Adatlap X a bejelentő Y az együttes jóváhagyó Adatlap Y a bejelentő X az együttes jóváhagyó Az EGYKE adatlap mellékletét képező meghatalmazáson lehetőség van két képviselő megjelölésére és aláírására. Ez a szolgáltatás a nyilatkozattevő saját aláírását igazolja, hiszen a meghatalmazó a saját adóazonosító jelével lép be a szolgáltatás eléréséhez.

Gyakori hibák/2 Eltiltott törvényes képviselő/meghatalmazott Ctv. 9/C. § Ha a cég cégjegyzékből történő törlésére kényszertörlési eljárásban kerül sor, a cégbíróság eltiltja azt a személyt, aki a kényszertörlési eljárás megindításának időpontjában vagy az azt megelőző évben vezető tisztségviselő, korlátlanul felelős tag, korlátolt tagi felelősséggel működő gazdasági társaságban többségi befolyással rendelkező tag volt. Az eltiltott személy öt évig nem szerezhet gazdasági társaságban többségi befolyást, nem válhat gazdasági társaság korlátlanul felelős tagjává, egyéni cég tagjává, nem lehet cég vezető tisztségviselője (akkor is, ha a felszámolási eljárást kényszertörlési eljárás előzte meg.  Eltiltott képviselő nem járhat el, nem írhat alá, nem hitelesíthet Eltiltott képviselő sem eseti sem állandó meghatalmazottként nem járhat el a NAV előtti eljárásban - Air. 15.§ (5); 17.§ (3). bekezdés

Regisztráció hivatalból történő megképzése 465/2017. Korm. Rend. 2. §: A nem természetes személy adózó a rá vonatkozó jogszabályok szerint önálló képviseleti joggal rendelkező törvényes képviselője minden egyéb cselekmény nélkül jogosult az adózó adóügyeinek intézésére, e jogának biztosítása érdekében az állami adó- és vámhatóság hivatalból eljár.

Regisztráció hivatalból történő megképzése - Problémák Egyéni vállalkozókra nem vonatkozik Csak jogi személyek törvényes képviselői számára A képviseleti jogviszony kezdetét, végét, együttes képviseletre történő változását, képviseleti jog határozott idejének leteltét hivatalból jegyezzük be – van időbeli eltolódás Az a képviselő is kap elektronikus leveleket, aki nem szeretne (ezen nem tudunk változtatni) Eltiltás esetén lezárjuk az összes állandó meghatalmazást

Köszönjük a figyelmet!