TÁMOP 2.2.2 - A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop 2009.10.26. Zétényi Ákos.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Kiss István.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI TÁMOGATÁSI ESZKÖZÖK Szombathely, november 19.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
TÁMOP Záró-konferencia Budapest, szeptember Csoportos tanácsadás – műhely Esetbemutatás Garai Zsuzsa, pályaorientációs tanácsadó.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
TÁJÉKOZTATÓ BÁCS-KISKUN MEGYEI CIGÁNYSÁGRÓL
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
Pályaválasztási tanácsadás
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A magyar LLG Tanács ülése
Esélyek a munkaerőpiacon
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL MUNKAÜGYI KÖZPONTJÁNAK 2011
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
A Nemzeti Pályainformációs Portál
Folyamatosan emelkedik a lakosság
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Merre tovább a középiskola után?
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – eszközfejlesztések a FIT-ek számára – NPK szakmai nap ( ) Borbély-Pecze.
Új pályainformációs eszközök - filmek
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Kiss István.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Előadás másolata:

TÁMOP 2.2.2 - A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop 2009.10.26. Zétényi Ákos

Pályaorientációs eszközfejlesztés Szolgáltatási modell Időzítés Hozzáférhetőség Minőség Hatékonyság

Pályaorientációs eszközfejlesztés - Kérdőívfejlesztés Terv: 48 kérdőív kialakítása: - 40 rövid kérdőív - maximum 50 item - 8 hosszú kérdőív - itemek száma 80 – 100 között változók száma maximum 15 - A kérdőívek online formában a Nemzeti Pályaorientációs Portálon lesznek elérhetőek - offline (nyomtatott formában) használható verziók is készülnek

Célkitűzés A felmérő eljárások jellegzetes döntési pontokhoz (életszituációkhoz) kapcsolása.

Pályaorientációs eszközfejlesztés - Kérdőívfejlesztés A döntési pontoknak megfelelően a kérdőívek több verzióban lesznek kialakítva: általános iskolásoknak szóló verzió(k) középiskolásoknak / pályakezdőknek szóló verzió(k) általános / felnőtt verzió(k) kérdőívek kimenete: szöveges/grafikus értékelés a kérdőívek eredményének megfelelő referencia-foglalkozások (FEOR 08 szerint)

Feldolgozott döntési pontok A 2010 szeptemberéig tartó szakaszban a következő döntési pontok kerülnek kialakításra: Képzés világa: Középiskolai továbbtanulásra történő jelentkezés Első szakképesítés megszerzése Felsőfokú továbbtanulásra történő jelentkezés Felnőttkori tanulás Középiskolai tanulmányok során hozott döntések Felsőfokú tanulmányok során hozott döntések Munka világa: Első munkavállalás Pályaelhagyás (pályaváltás) Vállalkozóvá válás Munkahely elvesztése Munkába való visszatérés Külföldi munkavállalás Munkaképesség megváltozása

Kidolgozandó eljárások - 1 A 2010 szeptemberéig tartó szakaszban a következő kérdőívek kerülnek kialakításra: Álláskeresési és -megtartási viselkedési Skála Átvihető Készségek Kérdőív Beilleszkedési és Mobilitási Kérdőív Értékorientációs és Motivációs Kérdőív Foglalkoztathatósági Skála Képességek, készségek Kérdőív Kompetencia-leltár Mobilitás Kérdőív Munkamód Kérdőív Munkamotivációs és Értékpreferencia Kérdőív Munkanélküli Krízis Kérdőív

Kidolgozandó eljárások - 2 A 2010 szeptemberéig tartó szakaszban a következő kérdőívek kerülnek kialakításra: Munkatapasztalat és Munkamód Kérdőív Munkavállalást Akadályozó Tényezők Ellenőrző Lista Pályaérdeklődési Kérdőív Pályaérettségi Kérdőív Szabadidős Érdeklődési Kérdőív Szakmaorientációs Kérdőív Személyes és Környezeti Erőforrások Kérdőív Tantárgyi Érdeklődés Kérdőív Tanulási Erőforrások Kérdőív Vállalkozói Erőforrások Kérdőív

Útiterv 0. Előkészítés (2009. július 31-ig) A kérdőívfejlesztésben részt vevő szakmai stáb felállt, az informatikai megvalósítóval együtt megkezdte a fejlesztés tervezését, ütemezését. Tervezés (2009. október 30-ig) Felmérő eljárások céljának meghatározása, szakmai koncepciók kialakítása, kérdőívek felépítésének (feladattípus, változók, skálázási módszer) megtervezése. Felmérő eljárások kialakítása (2009. december 15-ig) Tételek (itemek) összegyűjtése, megfogalmazása, instrukció kidolgozása, értékelési / pontozási eljárások kimunkálása, visszajelzés módja, kimenet leírása, előzetes verzió elkészítése. Ellenőrzés (2009. január 31-ig) Tételek tartalmi és formai ellenőrzése, előzetes kipróbálás. Jóváhagyás, dokumentálás, bevezetés Felmérő eljárások informatikai előkészítése, programozása, tesztelése.

Köszönöm a figyelmet! Zétényi Ákos e-mail: zetak@lab.hu