KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A DUNAKESZI RADNÓTI MIKLÓS GIMNÁZIUMBAN IKSZ www

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Advertisements

1 Az iskolai közösségi szolgálat bevezetése Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI FŐOSZTÁLY Oktatási és Nevelési Programok.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Önkéntes segítő gyakorlat a Család- és Gyermekjóléti Központnál
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Az ellátottjogi képviselet 2015-ben
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Pályaválasztási tanácsadás
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Hogyan épül az IKSZ az iskola életébe és dokumentumaiba?
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
HHR.
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Tantárgyfelosztás Mint az intézményi költségvetés alapdokumentuma
Az IKSZ tevékenység dokumentálása
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Família Nagycsaládosok Egyesülete
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Programjaink fizikából a es tanévben
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
Az iskolai szervezet és fejlesztése
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A DUNAKESZI RADNÓTI MIKLÓS GIMNÁZIUMBAN IKSZ www KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A DUNAKESZI RADNÓTI MIKLÓS GIMNÁZIUMBAN IKSZ www.dkrmg.sulinet.hu Készítette Varga Tibor és Nyiri István

AZ ÚJ KÖZNEVELÉSI TÖRVÉNY ELŐÍRÁSA Azoknak a tanulóknak, akik 2016. január elseje után kezdik meg érettségi vizsgájukat, az érettségi megkezdésének feltétele, hogy 50 óra közösségi szolgálatban eltöltött időt tudjanak igazolni.

MIT NEVEZHETÜNK KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLATNAK? A „közösségi szolgálat (…) szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független, egyéni vagy csoportos tevékenység és annak pedagógiai feldolgozása”.

FONTOSABB FEJLESZTÉSI CÉLOK felelősségvállalás önbizalom növelése felelős döntéshozatal szociális érzékenység együttműködés empátia konfliktuskezelés problémamegoldás

A KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT TERÜLETEI a) egészségügyi b) szociális és jótékonysági c) oktatási d) kulturális és közösségi e) környezet- és természetvédelemi f) katasztrófavédelmi g) óvodás korú, sajátos nevelési igényű gyermekekkel, tanulókkal, idős emberekkel közös sport- és szabadidős területen folytatott tevékenység

FONTOSABB SZABÁLYOK A tizennyolcadik életévét be nem töltött önkéntes közérdekű önkéntes tevékenységet 20 óra és 6 óra között nem végezhet.

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálatot teljesítő köteles megtagadni az utasítás teljesítését, ha annak végrehajtása más személy életét, testi épségét vagy egészségét közvetlenül veszélyeztetné.

FONTOSABB SZABÁLYOK Az iskolai közösségi szolgálatot teljesítő köteles a) a közérdekű önkéntes tevékenységet a vonatkozó jogszabályok, szakmai és etikai előírások, valamint a fogadó szervezet utasításai szerint személyesen végezni,

FONTOSABB SZABÁLYOK Az iskolai közösségi szolgálatot teljesítő köteles b) a közérdekű önkéntes tevékenység során tudomására jutott személyes adatot, üzleti és egyéb titkot megőrizni.

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálatban résztvevő nem köteles a fogadó szervezet utasításait teljesíteni, ha annak végrehajtása a) az önkéntes életét, testi épségét vagy egészségét közvetlenül veszélyeztetné, b) jogszabályba vagy az önkéntes szerződésbe ütközik.

FONTOSABB SZABÁLYOK A középiskola intézményvezetője jelöli ki az iskolai koordinátort, aki felelős: — a tanulók felkészítéséért — pedagógiai feldolgozásért (mentorálás) — a fogadó helyekkel való kapcsolattartásért — adminisztrálásért, dokumentálásért, igazolásért — a tanulók bevonásáért a folyamat egészébe — a tevékenységek elismeréséért — az együttműködés és kölcsönösség elvének érvényesítéséért

FONTOSABB SZABÁLYOK A középiskola a 9ny–10. évfolyamos tanulói számára lehetőség szerint három tanévre, arányosan elosztva szervezi meg vagy biztosít időkeretet a legalább ötven órás közösségi szolgálat teljesítésére. Szükség esetén a 11. évfolyamon is végezhető a szolgálat. DE… A közösségi szolgálat csak tanítási időn kívül végezhető!

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálatot az adott tanuló esetében koordináló pedagógus az ötven órán belül – szükség szerint a mentorral közösen – legfeljebb öt órás felkészítő, majd legfeljebb öt órás záró foglalkozást tart.

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálat teljesítése körében egy órán hatvan perc közösségi szolgálati idő értendő azzal, hogy a helyszínre utazás és a helyszínről hazautazás ideje nem számítható be a teljesítésbe.

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálat helyszínén a szolgálattal érintett személy segítése alkalmanként legkevesebb egy, legfeljebb háromórás időkeretben végezhető.

FONTOSABB SZABÁLYOK Az együttműködésről megállapodással kell rendelkeznie az iskolának és a külső szervezetnek. Ennek tartalmaznia kell a megállapodást aláíró felek adatain és vállalt kötelezettségein túl a foglalkoztatás időtartamát, a mentor nevét és feladatkörét. A külső szervezet mentor bevonásával tartja a kapcsolatot a diákkal. Az iskola részéről az együttműködési szerződést az igazgató vagy helyettese írja alá. A kapcsolattartó személy az iskola részéről az osztályfőnök.

FONTOSABB SZABÁLYOK Együttműködési megállapodás központi szerződés – itt már az iskola rendelkezik egy megállapodással, és csak a többi dokumentummal kell rendelkezni ! (Folyamatosan frissülő lista, a honlapon megtalálható.) B) egyéni szerződés (tanuló nevére szól) – ebben az esetben meg kell kötni egy szerződést a gimnázium és a fogadó szervezet között. (igh. vagy ig. írja alá)

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálat dokumentálásának kötelező elemeként a) a tanulónak közösségi szolgálati jelentkezési lapot kell kitöltenie, amely tartalmazza a közösségi szolgálatra való jelentkezés tényét a megvalósítás tervezett helyét és idejét valamint a szülő egyetértő nyilatkozatát

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálat során a tanuló naplót köteles vezetni. Ebben rögzíti, hogy mikor, hol, milyen időtartamban és milyen tevékenységet folytatott. (min. 1 óra, max. 3 óra egy napon) A mentor aláírásával és pecséttel igazolja a szolgálatot minden alkalommal! A napló az alapja a tanév végi dokumentálásnak. A naplót az osztályfőnöknek kell leadni az év végi osztályozó értekezlet előtti napig. Tanévenként új naplót kell vezetni. A nyári órák a következő tanévhez tartoznak. (Javasoljuk, hogy a tanuló az időpontokat folyamatosan elektronikusan is rögzítse magának.)

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálat dokumentálásának kötelező eleme: A szolgálati napló lezárása az 50 óra teljesítése után egy fogalmazás, reflexió elkészítése és leadása az osztályfőnöknek a közösségi szolgálat tapasztalatairól. Terjedelme egy A4-es oldal. Az osztálynaplóban az osztályfőnök tanév végén dokumentálja az addig elvégzett összes órák számát.

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálat dokumentálásának kötelező elemeként Az 50 órás szolgálat befejezése után a törzslapon és a bizonyítványban az osztályfőnök ezt záradékolja az adott tanév végén. Az iskola a közösségi szolgálat teljesítéséről igazolást állít ki három példányban a, amelyből egy példány a tanulónál, egy az osztályfőnöknél , egy pedig az intézménynél marad. Az igazolás egyik példányát az osztályfőnöknél lesz az összes többi dokumentummal együtt.

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 1. Az idősek napközi otthoni ellátásában való segítségnyújtás feladat a napközi otthonban feladat az otthoni ellátásban egyedül élők segítése

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz Az idősek napközi otthoni ellátásában való segítségnyújtás idősekkel való foglalkozás: rendezvények szervezésében, lebonyolításában való segédkezés (farsang, juniális, Idősek világnapja – büfé vitele, műsor szervezés, szereplés); egyéni és kiscsoportos foglalkozás (beszélgetés, felolvasás, társasjátékozás, kézműves foglalkozás szervezése és lebonyolítása, rejtvényfejtés, séta stb.);

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz Az idősek napközi otthoni ellátásában való segítségnyújtás a környezet szépítése kerti munkák (kerítés festés, fűnyírás, locsolás, lombgereblyézés, kisebb kertészeti munkák – pl. a „mediterrán kert” építgetése, hólapátolás stb.) az otthon szépítése (a folyosók, lépcsőházak falainak díszítése képekkel, falfestményekkel; nagytakarításban való segédkezés)

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz Az idősek napközi otthoni ellátásában való segítségnyújtás az otthon által meghirdetett pályázatokon való részvétel: az Idősek Éve alkalmából meghirdetett pályázatokra való benevezés: portrék képek – rajz, festmény egy-egy idős emberről kisfilm, portréfilm az idősekről az otthon szépítésére képek, festmények felajánlása

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz Házi segítségnyújtásban: idősekkel való foglalkozás: beszélgetés, felolvasás, bevásárlás,játék (sakkozás, kártyajáték); környezetük gondozása: fűnyírás, locsolás, lombgereblyézés, hólapátolás

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 2. Önkéntesek a családsegítő, gyermekjóléti szolgálatnál: élelmiszer adomány érkezésekor pakolás, csomagok kiosztása családoknál segítés festésben kert összerendezésében nagycsaládosoknál gyermekfelügyelet álláskereső klubban való segítés, például számítógép használatra való megtanítás, önéletrajzírásban való segítés, állásinterjúra való felkészítés

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 2. Önkéntesek a családsegítő, gyermekjóléti szolgálatnál: ruhaadományok, és egyéb adományok felkutatásában való segédkezés, ezek osztása kézműves foglalkozások lebonyolítása családi nap, gyermeknap rendezvényének szervezése, lebonyolítása, pakolás tanulás segítése (korrepetálás) gyermekklub esetén: szervezése, programok, lebonyolítás nyári étkeztetésben való segédkezés

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz Önkéntes segítők a Városi Bölcsődék, gyermekfelügyelet esetén: az udvar szépítése, kerítés festése, játékok rendezése évszaknak megfelelően (télen hólapátolás, ősszel a falevelek összerendezése, nyáron locsolás) rendezvényeken való segédkezés

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 3. Feladat az ÉletFa Rehabilitációs intézetben segítség kíséretben tolerancia programok előkészítésében és megvalósításában való segítség segítség rendezvények alatti felügyeletben közreműködés sport és kulturális programok megvalósításában

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 4. Egészségügyi szervezetek segítése kórházban beteg gyerekekkel való foglalkozások szakorvosi rendelő pl. betegkísérő leltározás betegek kisgyermekeivel foglalkozás

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 5. Feladat a volt általános iskolában bekapcsolódás a kulturális munkába, iskolanapok programjaiba Műsorok szervezése, hangosításban való közreműködés Iskolai honlap szerkesztésében való közreműködés Iskolai újság és kiadványok szerkesztése drog-prevenciós kortárs segítő program bekapcsolódás az IDÖ munkájába, közösségi programok, öntevékenységi körök

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 5. Feladat a volt általános iskolában bekapcsolódás az iskola sportprogramjainak megvalósításába, síelés, osztályok közötti bajnokság, stb szabadidős programok támogatása bekapcsolódás az iskola jótékonysági programjaiba, iskolai bálok, gyűjtési akciók, stb.

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 5. Feladat a volt általános iskolában bekapcsolódás tanulószobai munkába (házi feladat írásban való segítségnyújtás) nyári napközis táborokban való segítségnyújtás (játékok szervezése, vezetése, kíséret, stb.) környezetvédelmi programok, szakértelmet nem igénylő felújítási programok.

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 6. Civil szervezetek munkájának segítése Rotary club Városi könyvtár munkájának segítése Vöröskereszt (véradás, gyűjtési akciók, akciók segítése) a helytörténeti gyűjtemény anyagainak gyűjtésében való közreműködés, bekapcsolódás a múzeum anyagának archiválásába, honlapjának kezelésébe, programok megvalósításába, takarítás idősek szervezeteinek segítése pl. nyugdíjas klub, Internet használatának segítése, bekapcsolódás kulturális és közösségi programok megvalósításába egyházak jótékonysági programjainak, hitéleti tevékenységének segítése

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 7. Saját iskolán belüli programok takarítási, tisztasági és környezetvédelmi programok papírgyűjtés szervezése, lebonyolítása játszótér felügyelete, rendben tartása virágok locsolása, gondozása

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 7. Saját iskolán belüli programok öntevékenységi kör vezetése, programjának szervezése, lebonyolítása segítség a helytörténeti vetélkedőre való felkészülésben gólyatábor szervezésének segítése, bekapcsolódás a programok megvalósításába iskolai újság szerkesztése

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 7. Saját iskolán belüli programok a városi könyvtárral , kultúrházzal és más kulturális szervezetekkel való közreműködés segítése jótékonysági programok, gyűjtési akciók szervezése és támogatása jótékonysági bál élelmiszer, könyv, ruhagyűjtési akciók „Mentsünk meg egy családot” program (foci meccsek előtti felhívás)

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 8. Közreműködés városi rendezvények lebonyolításában információs feladatok ellátása küldöttségek programjainak segítése, kísérete a programiroda munkájának segítése

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 8. Közreműködés városi rendezvények lebonyolításában sportprogramok és kulturális rendezvények lebonyolításának segítése műemlékek környékének rendben tartása a város környezetvédelmi területeinek feltérképezése, az ilyen munkát végző szervezetek munkájának támogatása

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 9. Bekapcsolódás óvodai programok megvalósításába óvodaudvar rendezése egyszerűbb felújítási munkák ünnepségek programjának segítése gyerekek kíséretének segítése játékos programok szervezése, segítése