Domokos Pál Péter Általános iskola, 3 éves pillanatképei, ökoeseményei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
Advertisements

Készítette:Tóth Nikolett
Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság
A Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, mint Ökoiskola
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
Tehetségpont létrehozása
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
BUDAI KÖZÉPISKOLA BUDAI KÖZÉPISKOLA.
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Jobbágy Piroska
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
Zrínyi Ilona Általános Iskola
Lepenye Ambrus Mátyás Király Általános Iskola Pomáz
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Galacz Adri
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
Martfű.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Belvárosi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM és SZAKKÖZÉPISKOLA Tovább.
Ökoiskola Készítette:Horváth Eliza Anna Felkészítő tanár:Marton Anikó
Padányi Katolikus Gyakorlóiskola
ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Német munkaközösség I. félév. A beszámoló tartalma: - Személyi és tárgyi feltételek - Kiemelt célok és feladatok - Mérések és értékelések -
Ökoiskolai beszámoló 2010/2011
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
Bánki Hírmondó.
Alapiskola A szentpéteri iskolákról, illetőleg keletkezésükről néhány adat áll csak rendelkezésünkre ig csupán egy tanteremből állt az iskola. A.
Körlánc Egyesület.
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
Általános iskola első osztály
Nagyné Horváth Emília.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
ÖKO ISKOLA 2008 tavaszától Környezettudatos élet: Kiállítások, rendezvények Túraversenyek, kirándulások.
A tanév rendje 2015/2016-os tanév.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Diákönkormányzat beszámolója 2010/2011 tanév I.Félév.
Napközis beszámoló 2009/2010 II. félév.
Diákönkormányzat beszámolója 2009/2010 tanév Alakuló megbeszélés Elnök: Túrós Kata Elnök: Túrós Kata Elnökhelyettes: Raffay Norbert Elnökhelyettes:
Bánki Hírmondó Szeptember. SZEPTEMBERBEN TÖRTÉNT…
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
Sárszentmiklósi Általános Iskola Nagylóki Tagiskolája Nagylók Kossuth utca 3. Ökoiskola január december 31. Bakonyi Árpádné.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Érdi SzC Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskolája és Kollégiuma Érdi SzC Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskolája és Kollégiuma.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Pomázi Német Nemzetiségi Általános Iskola.
SZMK Értekezlet május 9..
Művészeti szülői értekezlet
DARUS a gyermekekért.
Diákönkormányzat beszámolója
KÖRNYEZETVÉDELMI-EGÉSZSÉGVÉDELMI MUNKAKÖZÖSSÉG
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Iskolánk rövid, környezeti nevelési programjának bemutatása
A Kézmosás Világnapja A Kossuth Lajos Gimnázium Tiszaigari Általános Iskolájában
DARUS a gyermekekért.
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
2018/2019 tanév.
Könyvtárpedagógiai foglalkozások – hónapról, hónapra
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Előadás másolata:

Domokos Pál Péter Általános iskola, 3 éves pillanatképei, ökoeseményei ]

Iskolánk ökoeseményei a tanév során Iskolánk már 3. éve ökoiskola keretein belül is működik, a munkaterv kialakítása során ügyeltünk arra, hogy ne csak havi szinten próbáljunk megfelelni az elvárásoknak, hanem legyenek folyamatos tevékenységeink amelyet egész évben végzünk, illetve hogy iskolánkban minden munkaközösség valamilyen szinten részt vegyen az egészséges és környezettudatos nevelésben. Folyamatos tevékenységeink: Az iskola honlapján az Ökoiskola hírek létrehozása, karbantartása Környezeti szempontból előnyös beszerzések kivitelezése, környezetbarát termékek használata. Komposztáló működtetése. Az iskolaudvar zöld felületeinek gondozása. Beltéri növényzet ápolása. A fenntarthatósággal összhangban lévő dekoráció kialakítása a jeles napok alkalmából. Együttműködés a vállalkozókkal (Főkert). Gondnokság vállalása a környezetünkben lévő természeti és épített környezeti érték felett (szemben lévő játszótér). Szelektív hulladékgyűjtés az iskolában; műanyagkupak, PET palack, elem, papír gyűjtése. Iskolai konyhakert gondozása.

Szeptember pillanatképei, ökoeseményei Ökoiskola 3. éve… Minden évben 2-szer papírgyűjtést tartunk ahol az alsó és felső tagozatot külön értékeljük, a legtöbbet gyűjtő osztályok (1-3. helyezett) pénzjutalomban részesül. A papírból befolyt összeggel az iskolai rendezvényeket támogatjuk. Minden év szeptember 2. hetében az alsó tagozatos osztályok akadályversenyen vesznek részt, több állomáson kell versenyezniük, az idén a Kamaraerdőben került megrendezésre, ahol nem csak ügyességi hanem egészséges életmóddal kapcsolatos kérdésekre is kellett a gyerekeknek válaszolniuk.

Október ökoeseményei Októberben megemlékeztünk az állatok világnapjáról az aulában. Plakátokat készítettek a 4. évfolyam tanulói magyar és idegen nyelven egyaránt. Az iskolai büfével együttműködve a „Vitamindús egészséges ételek” címmel egészség napot rendeztünk. https://www.youtube.com/watch?v=PH-IpPPNJuA Ezt a kis filmet ajánlottuk a felsős gyerekeknek, amiből tesztet készítettünk, így ellenőrizve, hogy megnézték-e. Az alsó tagozaton osztály szinten, a felső tagozaton akadály versenyszerűen több állomást érintve foglalkoztunk a témával. Az aulában gyümölcsszobrokból kiállítást szerveztünk.

November ökoeseményei November elején rendkívül eredményesen és jó hangulatban telt iskolánk „zöldülj” akciója. Szülők, diákok, tanárok, technikai munkatársak közös munkája eredményeként megújult előkertünk ill. játszóudvarunk egy szeglete, 880db lágyszárú évelőt és 810db hagymás növényt ültettünk a komposzttal feljavított földbe. Az akció anyagi hátterét az előzően megrendezett jótékonysági vásár bevétele biztosította. Márton-napi hagyományok felelevenítésével lampionos felvonulást tartott iskolánk Kelenföldön a nyelvi munkaközösség szervezésében. Ebben a hónapban az új madáretetők kihelyezése is megtörtént.

December ökoeseményei Minden évben felkeressük a kerületi önkormányzat által működtetett idősek otthonát, ahová egy diákjaink által készített adventi koszorút viszünk egy kis műsor kíséretében. A kerületi önkormányzat szervezésében karácsonyi díszeket is készítenek a tanulóink a kerület időseinek. A Főkert által támogatott Környezettudatos fenyőfa készítés versenyében már 3. éve részt veszünk 6 alsós osztállyal, idén külön díjat nyertünk. Az idén is megrendezésre került alsó tagozaton adventi vásár, idén IKT eszközeinket szeretnénk bővíteni, illetve a „Zöldülj” programunk keretében az iskola fájára gyűjtünk.

Január ökoesemények Ebben hónapban tartjuk az iskolánkban a biológiai és földrajz házi versenyeinket. Iskolánkban hagyomány, hogy a Hermann Ottó biológia és a Teleki Pál földrajz-földtan versenyen részt vesznek 7-8. osztályos tanulóink, az idén igazán jó eredménnyel zártunk kerületi 3-4. hely 7. osztály, 5-6. hely 8. osztály. A Bolyai természetismeret versenyein is részt vesznek tanulóink, akik a Dél-Budai régióban tavaly 3. évfolyamon 7. helyezést értek el, az idén felsősök és alsós évfolyamaink is szép eredményeket értek el. Ebben a hónapban is fontos volt számunkra a madarak etetése.

Februári ökoesemények Ez a hónap kicsit a szórakozás hónapja is, ekkor kerül megrendezésre a farsang, a nyelvi farsang, alsó és felső tagozaton egyaránt, ahol igyekszünk a saját készítésű jelmezeket díjazni, illetve felső tagozaton az osztályok saját osztálytánccal készülnek. A hónap végén készítik el az osztályok konyhakertjük terveit, ahol megrajzolják, és leírják, ebben az évben mit fognak ültetni.

Március ökoesemények Ebben a hónapban megünnepeltük a víz világnapját, plakát versenyt és kiállítást rendeztünk az aulában. Minden évben megrendezésre került „Zöld nap” amelyen bolhapiacot tartottunk, ennek bevételéből iskolánkban bicikli tárolót szeretnénk kialakítani, mivel nagyon sokat járnak kerékpárral és rollerrel az iskolába. Konyhakert beültetése is megtörtént a hónap végén. Minden alsós osztály napköziben délután zöldségeket (borsó, retek, zöldhagyma, poréhagyma, sárgarépa), ültetett a kiskertjébe, ezeket a gyerekek fogyasztják el az uzsonnájuk mellé a napköziben, ezzel is próbáljuk tanulóinkat az egészséges étkezésre nevelni.

Április ökoesemények A tavaszi papírgyűjtést április elején tartottuk, ami 2 hétig tartott, nagyon sok papírt gyűjtöttek a gyerekek, több, mint 7 tonnát. Most is mint az előző félévben a legügyesebbek pénzjutalomban részesültek, ami egy-egy osztályprogram anyagi hátterét segíti (pl. kirándulás, múzeum). Minden évben az idén is megtartottuk a tavaszi nagytakarítást az iskola környékén, ahol a napközis gyerekek összeszedték az eldobott szemetet. Virágosodott az iskola bejárata Domokos Pál Péter rózsával, amit iskolánk névadójáról neveztek el. Iskolánk az idén is részt vett a kerület által rendezett Föld világnapja és a Földért futó versenyen, a Bikás parkban, mintegy 70 tanulók vett részt a rendezvény, akik valamilyen korcsoportban díjazottak voltak, de sokkal többen küldtek be ennél pályázatokat (természetjárás, plakát-és rajzverseny és kiállítás).

Május ökoesemények Májusban a madarak és fák világnapja alkalmából az első osztályosoknak plakátverseny és kiállítását nézhették meg az érdeklődők az aulában. A hónap végén a felső tagozaton tanulmányi kirándulásokat tartunk, osztályaink évfolyam szinten valamely történelmi városba, természetvédelmi területre, vagy nemzeti parkba látogatnak el. Erről beszámolókat készítenek. Ebben az évben is több osztály vesz részt interaktív környezet- órán az alsó tagozaton a Főkert támogatásával. A program célja hogy kint a szabadban, „testközelből” láthassák a gyerekek azokat az értékeket, szépségeket, érdekességeket, melyeket egy-egy növény, park nyújt az embereknek.

Június ökoesemények A tanítási év utolsó hónapjában környezetvédelmi világnap alkalmából alsósoknak plakátversenyt és kiállítást rendezünk az aulában, ahol a legszebb plakátokat díjazzuk évfolyamonként. Ekkor takarítjuk be az utolsó tavaszi növények terméseit, nagyon népszerű a borsó ebben a hónapban. Ilyenkor kerülnek megrendezésre az alsó tagozaton a tanulmányi kirándulások. A tanítási év utolsó napjaiban alsó tagozaton 3-4-es és felső tagozatos diákjaink erdei iskolába vannak, melyről beszámolót írnak.

Zárszó A környezettudatos nevelés során fontos diákjaink egészséges fejlődése és fejlesztése. A gyerekek és fiatalok hosszú éveket töltenek az iskolákban. Ebben az időszakban érdemi hatást lehet gyakorolni a személyiségfejlődésükre, mely nagyban meghatározza az életmódjukban később kialakuló szokásaikat, az életideálokat, preferenciák kialakítását. Az iskola a családi környezet mellett a szocializációnak azt a színterét jelenti, amelyben mód nyílik az egészségesebb életvitel készségeinek, magatartásmintáinak kialakítására és begyakorlására. A magatartásmintákat a család és a pedagógusok együtt adják a gyereket számára, amit megtapasztalnak a való életben, azok lesznek számukra a legfontosabbak, azokat fogják igazán életük során alkalmazni, példaértékűnek tartani. Ezért nagyon fontos, hogy iskolánk ökoiskolaként működjön, ahol a diákjaink tapasztalatokat szerezhessenek az egészséges és környezettudatos magatartáshoz.