Kép továbbítása manuális

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest, március 4. SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
Advertisements

GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
A időszak végrehajtási intézményrendszere
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Prezentáció az Eurosped Zrt. logisztikai tevékenységéről
Székhely : H Budapest, Kerepesi út 1-3.
Cégtörténet Ilcsi néni, a termékek fejlesztője ekkor kezdi kozmetikus karrierjét. A kozmetikai termékek hiánya miatt, kihasználva növények széleskörű ismeretét.
Comporgan OE-NIK, Mátrai János
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Az I. Világháború Békekötések.
A német egység és a polgári állam
Fényképes típusismertető Készítette: Ferencz Tamás
Lous Comfort Tiffany ( ) Tiffany amerikai művész és ipari tervező, aki jól ismert műveit üveggel társítja. Az Art Nouveau (Új művészet) mozgalom.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Tőkefinanszírozás biztosíték nélkül Török József Üzletfejlesztési igazgató Budapest, május 15.
Luxemburg, Málta,Hollandia
Na ne …  gondolhatná de ez nem vicc ! Nézzen be hozzánk !
A Serfőző Rt..
A Grundfos Vállalatcsoport
Budapest, szeptember A villamos energia közszolgáltatás helyzete és szerepe Magyarországon Fő kérdések, aktualitások 2.
A magyarországi gázszolgáltatás helyzete, jelene és jövője
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
Tromf Rt. Prezentáció Készítette: Bogdán Balázs vezérigazgató.
Alkotók Rt. Móricz Zsigmond Gimnázium, Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kisújszállás.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Összefogás a Paktum keretein belül
Európai Vegyipari Szociális Párbeszéd Bizottság Balatonszemes.
Holcim Hungária Zrt. © 2010 Ismeri Ön a Holcim Hungária Otthon Alapítványt?
Pápai Hús 1913 Kft.. A Pápai Hús 1913 Kft január 1-jén jött létre a közel százéves múltra visszatekintő jogelőd vállalat megvásárlásával. Tevékenységük:
Kormányszóvivői tájékoztató A fogyasztók biztonságáért Középtávú fogyasztóvédelmi politika Csizmár Gábor államtitkár Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
Magyar Autóbuszgyártó Kft.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Weöres Sándor Általános Iskola és Művészeti Iskola
NOTO - OSZV A 40 éve alapított műhely
MOM Zrt. cégbemutató Az egyedüli magyar vízmérő gyártó.
Magyar villamosmérnök Számítástechnikus Informatikus
A félévszázados polgármester
Comporgan
A Magyar Közgazdasági Társaság 46. Közgazdász-vándorgyűlése László Sándor vezérigazgató előadása.
A Ganz Danubius HUTI Kft
Pillanatképek a Hős utcából Előzetes eredmények a júliusában lefolytatott szociológiai kutatásból Vigvári András ELTE Angelusz Róbert Társadalomtudományi.
Simonyi Károly Élete Bognár Beáta 11.D. Tartalom Életrajz Családja Díjai Könyvei Források.
„ÚJRAKEZDÉS” ISD Dunaferr Zrt a gondoskodó létszámleépítés „ az Acélalapítvány lehetőségei”
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
KKV-k külpiacra lépése és finanszírozási lehetőségeik *** A HITA szerepe a kereskedelemfejlesztésben Miskolc, november 13.
1 Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
CSONGOR ÉS TÜNDE Sík Ferenc rendezése alapján A NEMZETI SZÍNHÁZ ● A● A Nemzeti Színházat először gróf Széchenyi István álmodta meg a Duna partjára. Pompázatos.
BEMUTATKOZÓ február 26. Miskolc. CÉGÜNK _ TÖRTÉNETE I. CÉGÜNK_TÖRTÉNETE I. 2006: intenzív részvétel a magyar iparban illetve betörés a német piacra.
Gazellák Magyarországon A KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALATOK SZEREPE A FOGLALKOZTATÁSBAN Műhelykonferencia.
Múlt és jövő A 15 éves Budapesti Értéktőzsde szerepe a hazai tőkepiac fejlesztésében Szalay-Berzeviczy Attila elnök június 16.
Volt egyszer teherautó gyártás is Magyarországon…!
SZTE ÁJK Munkajogi és Szociális Jogi Tehetségnap június 29.
Beloiannisz Híradástechnikai Gyár (BHG) története
A KERÉKPÁR TÖRTÉNETE KÉPEKBEN
GP Consulting Pénzügyi Tanácsadó Kft.
„Budapest RETRO” Közlekedés
Gróf Klebelsberg Kuno (Magyarpécska, Arad vármegye, november 13. – Budapest, október 12.) magyar jogász, országgyűlési képviselő, művelődéspolitikus,
MTA KFKI
SZÉKESFEHÉRVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2012
MMG(Mechanikai Mérőkészülékek Gyára)
Villamosközlekedés Nagyváradon
Közbeszerzési szabályok változása és
Az ország a dualizmus korában
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
Munkaerő- piaci helyzetet gátló tényezők kezelése
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Szakiskolai fejlesztési program
Antares Hungary Kft. cégbemutató a legnagyobb hazai irodaszékgyártó
Az Ericsson a rendszervál(asz)tásban
Előadás másolata:

Kép továbbítása manuális

Az Ikarus elődjének tekinthető Uhri Imre Kovács- és Kocsigyártó Üzeme 1895-ben kezdte meg működését a Budapest, VII. Ker. Elemér utca 30-ban. Az itteni műhely hamar szűknek bizonyult és a műhely továbbköltözött az István utca 32. szám alá. Ekkor kezdett a műhely a kovácsolás mellett „stráfkocsik” javításával, és új kocsik gyártásával is foglalkozni. Az üzem 1913-ra elég tőkét összeszedett, hogy a Gizella út 22. alá áthelyezzék a műhelyt, amelynek immár a főprofiljában szerepelt a kocsigyártás. A gyár első nagyobb megrendelése 1924-ben volt, amikor is a MÁV teherautó-pótkocsik gyártásával bízta meg a céget. . Így több részüzem távolabb, az Egressy úton volt kénytelen üzemelni. A műhely bővítésére csak 1927-ben kerülhetett sor, amikor a cég elnyerte a MAVART számára szállítandó 60 darab favázas távolsági autóbuszra kiírt nemzetközi pályázatot. Ekkor indult be a gyárban az igazi nagyüzem, a sorozatgyártás.

A gazdasági válság következtében 1930-ban az állami megrendelők hirtelen elmaradtak.1933 – ban csődeljárás keretében felszámolták. Az eszközvagyon nagy részét az Uhri család vásárolta meg (vidéki rokonok segítségével) Uhri Imre három fia és két lánya 1933.szeptember 28.- ánmegalapíthatta az Uhri Testvérek Autókarosszéria- és Járműgyárát. Hungária körút 207. szám alatt, az Angol Parkközelében, 1935 augusztusában megindulhatott a gyártás,

Már 1936-ban a MÁV, a MÁVAUT és a BSZKÁRT folyamatos megrendeléseivel ellátta a gyárat munkával. Az elkészített buszok 1937-től már fémvázzal készültek, Ganz-Benz-Mercedes alvázra. Majd. 1942-ben Mátyásföldön új repülőgépgyártó részleg is nyílt a cég. Az 1943-44-es év jelentette a gyár működésének csúcspontját. Ekkor a Honvédelmi Minisztérium és a MÁV teherautókat-, Bécs autóbusz-pótkocsikat rendelt a cégtől. Közben megindult az új gyártócsarnok létesítése a Sashalom és Mátyásföld közötti Ehemann-telepen.

A megmaradt egységekben 1945 január 31-ével indulhatott újra a termelés - immár csak Uhri Zsigmond vezénylete alatt -, ekkor a fő feladat a roncsautók és teherautók helyreállítása lett a Vörös Hadsereg számára, ami semmit nem fizetett a munkákért, így az egyetlen lehetőség újabb kocsik javítása a polgári lakosságnak élelemért lehetett. A gyár életét tovább nehezítették a szakszervezetek, akik az előző rendszer pártolóját látták Uhriban, ám a szintén munkásokból álló Üzemi Bizottság pártfogása alá vette az igazgatót, és 1945. júniusi internálása után hamar közbenjártak a kiszabadításáért. Így a gyárban tovább folytatódhatott a személy- éstehergépkocsik, autóbuszok felújítása, ami mellé hamarosan a Manci híd pontonjainak elkészítése is párosult.

Manci híd

1946-1947-ben az egyre növekvő adóterheket már nem tudta állni, Ezért 1947. juni 15. Uhri Zsigmond önként rábízta a gyárat a Nehézipari Központra, mely cselekedet a vállalat burkolt államosításának kezdeteként fogható fel. 1947 végén 50 darabos autóbusz megrendelést kapott a BSZKRT-tól az immár állami tulajdonú gyár. 1949. február 23 a korábban repülőgép- és gépkocsialkatrészeket gyártó Ikarus Gép és Fémgyár Rt.-t az Uhri-féle vállalatba beolvasztva létrejött az egységes, állami Ikarus Karosszéria- és Járműgyár, amely darabonként 300 000 Ft-os árban szállított Budapest számára az újonnan kifejlesztett Tr3.5 és Tr 5 autóbusz tipusokból, összesen 164 darabot.

Tr3,5 és Tr5 típusú buszok

1962 okt. 26. án aszékesfehérvári Általános Mechanikai Gépgyárat, amely korábban repülőgépeket és azok alkatrészeit gyártotta, beolvasztották az Ikarusba. 1966-ban alakult meg az Ikaruson belül az egyedi gyáregység . 1966-ban elkészült a gyár első csuklósbusz, egy Ikarus 180-as. Ekkor indul meg az Ikarus 200-as autóbuszcsalád gyártása is, amely a későbbiekben a legmeghatározóbb széria lett. A legnagyobb elismerést a gyár az 1970-es Nizza, majd az 1971-es Monaco Buszkiállításon aratta, amikor a bemutatott egy-egy Ikarus 250-es távolsági és luxusautóbusz az ezüst fokozatig vitte (Monacoban a nagyherceg különdíját is elnyerte).

Ikarus 180 csuklós

200-as itthon és külföldön

1971-ben már az 100 000. termék készült el, a gyártási kapacitás évről évre nőtt, az Ikarus „kiváló vállalat” lett. 1972-ben a munkások szociális helyzet is javult: saját óvoda, kultúrház, lakások épültek a gyárban dolgozók családjai számára. 1973-ban a cég az Avia céggel közösen összeszerelő üzemet hozott létre Irakban, ahol CKD-SKD típusú buszok készültek. 1975-re már a világ negyedik legnagyobb buszgyára lett (a Mercedes- Benz, a Liaz és a Toyta után) Az 1980-tól a rendszerváltásig tartó időszak a gyár történetének fénykora,

1989-ben az egyedi termékeket gyártó részleget kiszervezték Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár Kft. néven. Az Ikarus 1991-ben részvénytársasággá alakult, és 30%-át egy török társaság szerezte meg (Bayal). Az előnytelen társasági szerződés miatt azonban a tulajdonosok érdekeinek különbsége többször megbénította a termelést. 1996-ban kinevezett új vezérigazgató Széles Gábor eközben a modern típusok egyre sürgetőbb bevezetését továbbra is halogatták, fejlesztésre alig áldoztak.

1998-ban egy nagyobb darabszámú megrendelést kapott a gyár, amit teljesített is, ám az autóbuszok az Oroszországgal való kapcsolatok megromlása miatt nem hagyhatták el az országhatárt. A társaság vezérigazgatója és a Jegybank közötti vitának egy olasz-francia befektetőcsoport, az Irisbus vetett véget, amely megvásárolta a gyárat, és létrehozta az Ikarusbus Rt.-t. Az új tulajdonos stratégiája nagy mértékű leépítést vont maga után. 2000-ben a budapesti, 2004-ben a székesfehérvári gyár zárta be a kapuit, akkor úgy tűnt, örökre. Egyedül az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár nem került bezárásra. 2006.február 1-éna Széles Gábor vezette Műszertechnika csoport megvásárolta az Ikarusbus Rt. részvényeinek 100%-át az Irisbustól. Ikarus Egyedi Autóbuszgyár elnevezésű céget, 2007. december 31. én végelszámolással megszüntették.

Részlet a bkvfigyelo.blog.hu -ból 1996-ban kinevezett új vezérigazgató, Széles Gábor vezetése alatt a modern típusok egyre sürgetőbb bevezetését továbbra is halogatták, fejlesztésre alig áldoztak. Részlet a bkvfigyelo.blog.hu -ból „Pénteken amikor a kelenföldi garázsban jártam, a donor buszok, és a tesztelésre hozott Mercedes között a magyar autóbuszgyártás egyik csillagát, az Ikarus 180-ast pillantottam meg. Voltam olyan pofátlan, hogy a bemutató felénél otthagytam a Mercit, és az Ikarust kezdtem fotózni, kívülről belülről, nem véletlenül, hisz ilyen jó állapotú buszt ritkán látni, főleg a BKV-nál. Nem csak jó állapotú buszt, Ikarust is egyre ritkábban látni, főleg azóta, mióta Széles Gábor tönkretette az Ikarust.”

Széles Gábor Üzletember 1945-ben született Széles Gábor Üzletember 1945-ben született.1981- ben alapította meg a Műszertechnika Rt-t. Azóta a magánvállalkozók világában dolgozik. Meghatározó tulajdonosa még a Videotonnak és az irányítása alatt teljesen tönkrement Ikarusnak is. 1990 óta a Magyar Gyáriparosok Országos Szövetségének az elnöke. 2005-ben megalapította az első magyarországi gazdasági televíziót. Ugyanebben az évben megvette a Magyar Hírlapot is a Napi Gazdaság listája szerint az ötödik leggazdagabb magyar ember. ( De miből????? )  

Az Ikarusszal kapcsolatos honlapokat pps- be   Az Ikarusszal kapcsolatos honlapokat pps- be rendezte: R. Ivus