Értékteremtő folyamatok menedzsmentje

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Környezeti Menedzsment
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Tevékenységmenedzsment 1. szeminárium
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Felhasznált irodalom Chikán A. – Demeter K. (szerk.): Az értékteremtő folyamatok menedzsmentje. Aula Kiadó, Ajánlott irodalom, válogatott fejezetek.
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Minőségmenedzsment 1. előadás
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Logisztika 6.előadás.
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Péczeli Katalin előadása
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Logisztikai kontrolling
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Vezetői Információs Rendszer felépítése
Stratégiai menedzsment
Stratégiai menedzsment
FOGYASZTÓI MAGATARTÁS
A marketing piac tartalma
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
Kérdések a második zh-hoz
HR-klub február 16. Előadó: Hegedűs Márta Értékteremtő szolgáltatói kultúra HR eszközökkel.
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Termelésmenedzsment Production Management
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Az EEM helye a menedzsmentben
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Vállalati modellek 2007.
Minőségbiztosítási ismeretek
Marketing alapok Kopcsay László.
Készletgazdálkodás és logisztika
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Vállalkozásmenedzsment I.
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Stratégiai menedzsment Erőforrás elemzés.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Operatív menedzsment és versenyképesség
Kérdések a második zh-hoz
Ellátási lánc menedzsment
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
A piac és a piacgazdaság
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
1. Stratégiai tervezés és marketing
Üzleti terv bemutatása
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Előadás másolata:

Értékteremtő folyamatok menedzsmentje

Másodlagos tevékenységek A Porter-féle értéklánc-koncepció (value chain) H O Z Z Á A D O T T É R T É K

Vállalati küldetés és értékteremtő folyamatok Vállalati kompetenciák Vevői kereslet Értékteremtő folyamatok Mit? Miképp? Kinek?

Az értékteremtő folyamatok elemei A cél a fogyasztói igények kielégítése Hasznosság, kereslet, érték Vállalati kompetenciák Folyamatok, tevékenységek

Hasznosság, kereslet, érték Utility (≈ benefits): fogyasztásból származó szükséglet-kielégítés (relatív)mértéke Kereslet: fizetőképes igény Érték: hasznok / ár

Vásárlói érték Szubjektív A fogyasztói becsléstől is függ Csak relációban értelmezhető Magas hasznosság de magas ár = alacsony érték Függ: Technológiai jellemzők Kultúra A szervezet reputációja Személyzet Hely és idő Időzítés, ütemezés Kiegészítő szolgáltatások Versenytársak ajánlatai A befektetési javak értékének megítélése objektívebb

Az érték dimenziói Használati érték: mennyire képes kielégíteni a szükségleteket Hely: földrajzi elérhetőség Idő-érték Birtoklás értéke (rendelkezési jog)

Funkciók közti kapcsolatok Fogyasztó Termelés Szolgáltatás Logisztika

A vállalati kompetenciák Mit tudunk a vásárlónak kínálni: hatékonyan eredményesen Mag-üzletág (Core business): a szervezet elsődleges tevékenysége Mag-kompetenciák (Core competency): egy speciális tényező (képesség, kompetencia) mely a cég szempontjából központi szerepű: Jelentősen hozzájárul a végtermék nyújtotta előnyökhöz Nehéz másolni Sok termékbe beépül, sok piacon kamatoztatható Alapvető a hozzáadott érték szempontjából Hosszú távon is jobb tud benne lenni a szervezet versenytársainál

Magkompetenciák és végtermékek             1   2   3   4   5   6   7   8   9  10  11  12  Üzletág 1 Üzletág 2 Üzletág 3 Üzletág 4         Mag-termék  1                  Mag-termék  2         Kompetencia 1 Kompetencia 2 Kompetencia 3 Kompetencia 4

Értékteremtő folyamat A vállalat erőforrásait és képességeit vásárlói értékké konvertálja Anyagi folyamatok: termelés, logisztika, raktározás Ellenirányú folyamatok: selejt, hulladék… Információs folyamatok: Tervezés, irányítás, kontrolling, dokumentálás Visszacsatolás Marketing Egyéb folyamatok (K+F, pénzügy stb.)

Értéklánc A vállalati folyamatok láncolata. Iparágfüggő. Üzleti egység szintjén értelmezhető Ahogy a termék áthalad az egyes folyamatokon, értéknövekedés következik be. Piaci alapú értékfelfogásra épül (vs. költségalapú) Iparági szinten: ellátási lánc (supply chain)

Tevékenységmenedzsment Termelés-menedzsment Folyamat-menedzsment Tevékenység-menedzsment Értékteremtő folyamatok menedzsmentje

Termelés vs. szolgáltatás Characteristic Termelés Szolgáltatás Output Vevőkapcsolatok Intput uniformizáltsága Munkaintenzitás Output uniformizáltsága Termelékenység mérhetősége Lehetőség a minőségi Megfogható Alacsony Magas Könnyű Megfoghatatlan Nehéz Problémák javítására High

Köszönöm a figyelmet!