1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
A szaktanácsadás támogató szerepe
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Inga lengésideje nem függ a bankoktól
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TERVEZET.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Bevezetés a pszichológiába
NEVELÉSELMÉLET.
A XVII. SZÁZAD KIEMELKEDŐ NEVELŐI
Bevezetés a neveléstudományba
A XVII. SZÁZAD KIEMELKEDŐ NEVELŐI
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Fókuszban a terep VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia november 13. Mogyorósi Zsolt, Tóth Tibor Eszterházy Károly Főiskola.
KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12.
A szociális képességek fejlesztése módszertana
A szaktanácsadó segítő szerepe
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Mire lehet/ne jó az iskola
A program elméleti hátterének bemutatása Szász Piroska, pedagógiai szakértő Nyiregyháza, 2009 november 13. Két ország, egy cél, közös siker!
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Beszámoló ELFT Békés Megyei Csoport 2007–2011. Beszámoló 2007–2011 Taglétszám Jelenleg 14 tag  Létszám lassan csökken  Nőni fog a nyugdíjasok száma.
A tanítási órára való közvetlen előkészületek
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
Iskolakert.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
A tantárgy komplex jellegű!! A tervezés két szakaszra oszlik: 1. Távlati felkészülés 2. Közvetlen előkészület az órára.
TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné.
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
1 A fizika tanítása 3. lecke Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok.
IKT A PEDAGÓGIÁBAN 1 Készítette: dr. Létray Zoltán.
A fizika tanítása 10. lecke Az óraelemzés szempontjai.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
A fizika tanítása 11. lecke A fizikatanítás tárgyi feltételei
A pszichológiai mérés alapjai
Tantervelmélet Kaposi József.
ELFT Békés Megyei Csoport 2011–2016
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Előadás másolata:

1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja

Johannes Amos Comenius (1592-1670) Comenius (csehül: Jan Amos Komenský) Nivnice, 1592., Amszterdam, 1670.) Cseh pedagógus, „a nemzetek tanítója”. Ő tekinthető az első modern pedagógusnak. Sárospatakon is dolgozott, ahol a Comenius Kar viseli a nevét Az emberiség egyik legkiválóbb nevelője és nevelési elmélkedője. Ars poetica: szeretetben kell nevelni a gyerekeket, de ne kényeztessük őket… Magna Didactica-ban (Nagy Didaktika) 1628, arra vállalkozott, hogy megmondja, hogyan lehet mindenkinek mindent, megbízhatóan, könnyedén, alaposan megtanítani. De, az iskolai oktatás szakmai tagoltsága azt eredményezte, hogy külön stúdiumok szükségesek a különböző tantárgyakhoz, ez vezetett a szakdidaktika kialakulásához. A szakdidaktikában a szaktudomány és a neveléstudomány termékeny kölcsönhatásában fejlődik. Orbis pictus-ban (Orbis sensualium Pictus), 1650 körül: LÁTHATÓ VILÁG (KÉPEKBEN) együtt jelenik meg a motiváció és a szemléltetés Az Orbis Pictus elkészítése Sárospatakhoz kötődik. Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Comenius

A Fizika a legalapvetőbb tudomány, mert minden erre épül… A tudományok közül a legszélesebb publicitást élvezi… A fizika tanításának módszertana a mit és hogyan kérdésekre keresi a választ. A fizika-szakdidaktika az a tudomány, amely a fizika tudományra és a neveléstudományra támaszkodva a fizika – mint iskolai tantárgy – tanításának elvi és gyakorlati oktatási-nevelési kérdéseivel foglalkozik. Egymásra is hatnak…

A fizika tanítása/szakmódszertan célja: A fizika tanítása/szakmódszertan célja: szakmai és pedagógiai téren jól képzett tanár A fizika tanítása/szakmódszertan feladatai: Iskolai fizikatanítás kérdéseinek rendszerezése Oktatási eljárások, módszerek elemzése A tudomány didaktikai lehetőségeinek megismerése által Segíti a tananyag helyes kiválasztását Befolyásolja elrendezését Tanterv és tankönyvkészítés számára hasznos adatokat szolgáltat Legjobb eredmények közkinccsé tétele… Tanári ankétok – minden évben Folyóiratok: Fizika tanítása, Fizikai Szemle, Physics Education… Szakmai közösségek, pl.: ELFT Eötvös Loránd Fizikai Társulat Internetes közvetlen kapcsolatok: Moróné Tapody Éva, Szeged, Tömörkény István Gimnázium Tanárjelölteknek jól megalapozott, hasznos útmutatások adása Fiatal, kezdő tanárok munkájának segítése Egyéni utak keresésének támogatása!!!

Oktatási és nevelési célok fizika órán és minden természettudományos tárgy oktatása során O: A tanterv által kijelölt ismeretanyag rendszeres és módszeres iskolai és otthoni feldolgozása O: A fizikai tudományos kutatás jellegzetes módszereinek bemutatása O: A fizika jelentősebb alkalmazási területeinek bemutatása O: Fizikatörténeti események megismerése N: Természettudományos világkép kialakítása N: Természettudományos gondolkodás kialakítása N: Természettudományos érdeklődés felkeltése és ébrentartása

Köszönöm a figyelmet!