Kezdetek Iskolánk 1987-ben került átadásra. Tehetséggondozás folyt:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
A szakiskolák aktuális problémái
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Projektmunka Földrajzolok
HHR.
Intézményvezetői célkitűzések
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
DARUS.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Lorem ipsum.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Móricz Zsigmond Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola tehetségfejlesztő munkájának bemutatása

Kezdetek Iskolánk 1987-ben került átadásra. Tehetséggondozás folyt: Matematikai képességek előzetes felmérése alapján létrehozott tanulócsoportokban. Érdeklődés szerinti tevékenységi körben. 1991-től új kísérleti speciális komplex tehetséggondozó program bevezetésére került sor a Debreceni Egyetem Pedagógiai-Pszichológiai Tanszékének irányításával. Tantestületünk több tagja tehetségfejlesztői szakértő lett, és tehetségfejlesztési szakvizsgával rendelkezett.

A program célja Az iskolába járó tanulók egyéni adottságainak, képességeinek felderítése. Intellektuális képességeinek minél magasabb szintre juttatása. A tehetség kibontakozásához szükséges személyiségfejlesztés.

A program jellemzői Gazdagítás, dúsítás. Speciális stratégiák. A tevékenységhez fűződő viszony, motiváció.

Speciális módszerek Tanulási módszerek és stratégiák mérése. Tanulási motiváció elemzése. A szorongás vizsgálata.

Pedagógiai célok A tanulók megfelelő külső és belső motiválása- reális önértékek kialakítása. Egyéni differenciálás.

A tanulók kiválasztása Pedagógiai szempontok Pszichológiai vizsgálatok (figyelem, emlékezet, gondolkodás, belső attitűd, intelligencia) Tantárgyi tesztek Szaktanárok, osztályfőnökök véleménye alapján

Szervezeti keretek A tanulók délelőtti és délutáni foglalkozásai szerves egységet alkotnak. 5-6. osztályban a délutáni blokkos foglalkozások mindenki számára kötelezőek. 7-8. osztályban a tanulók egyéni érdeklődésük alapján választhatnak 2-4 speciális komplex blokkot.

Változások 2003-ban átdolgoztuk a tehetségfejlesztő programunkat. A délelőtti tanítás már heterogén összetételű osztályokban történik. A délutáni blokkokon való részvétel képességcsoportokban a tanulók többségének adott. A képességcsoportok között az átjárhatóság biztosított.

Házi komplex vizsga A 8. osztály II. félévében a tanulóink az ismétlések és rendszerezések mellett - szaktanári segítséggel – vizsgára is felkészülnek. (továbbtanulás, nyelvvizsga)

A program hatékonyságának vizsgálata Általános intellektuális képességek mérése standardizált módszerrel. Tanulási stratégiák vizsgálati módszere. Motivációs kérdőív. Szorongás-vizsgálat. Komplex személyiség vizsgálati kérdőív. Fáradtsági állapot mérése. Szaktárgyi követelmények teljesítésének mérése.

Változások napjainkban Tartalmi: 2011. szeptember 1-től magyar-angol két tanítási nyelvű oktatás bevezetése az angol nyelv elsajátítása nemcsak az idegen nyelv tanításának célja, hanem a tanulás eszköze is egyben Formai: névváltoztatás: Móricz Zsigmond Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola

Angolul oktatott tantárgyak 1-3. évfolyamokon Környezetismeret Ének Technika Testnevelés

Idegen nyelvű lektor: Sarah Holroyd

A világmindenség csodálatos szelleme a zene The magic spirit of universe - music Munkanyelv: angol Részt vevő országok: Törökország Észtország Finnország Spanyolország Szlovákia Magyarország 2014. május 12-16.

Észtország

Finnország

Finnország

Finnország

Finnország

Spanyolország

Spanyolország

Spanyolország

Spanyolország

Magyarország

Együttműködés a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő tanáccsal NTP-TTM -12-0012 projekt a tehetségek adatbázisának elkészítése „Tizenkettő nem egy tucat” TÁMOP pályázat NTP-TTM-12-MPA-005; az NTP-TFK-MPA-12-008 valamint az NTP-TFP-MPA-12-039 projektekben tanárok és diákok részvétele Tehetségnapokon diákok bemutatkozása

„Bonis Bona – A nemzet tehetségeiért” Bonis bona discere, vagyis Jótól jót tanulni - ez a latin közmondás vált névadójává annak a kitüntetésnek, amelyet ez év tavaszán a Nemzeti Tehetség Program keretében alapított az Emberi Erőforrások Minisztériuma Program megvalósítása során kiemelkedő munkát végző magyarországi és határon túli általános, középiskolai és szakiskola pedagógusok, oktatók munkáját ismeri el, három kategóriában. Több éves eredményes és kiemelkedő munkájukért díjat kapott iskolánk két tanára is 2013-ban

Kiváló tehetségsegítő díjat kapott: Sebestyénné Fülöp Éva

Kiváló versenyfelkészítő díjat kapott: Ábri Gáborné

A tehetség is a természet azon értékei közé tartozik, amely gondozást kíván. Nem kapálást, nyírást, permetezést, csak dús termőtalajt, odafigyelést és szabadságot a növekedéshez. Gyarmathy Éva