Az óvodafenntartó lehetőségei a kisgyermekek hátránycsökkentésében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermekvédelem alapjai – miért szükséges, mire jó a gyermekvédelmi protokoll? Csókay László KPSZTI április 13.
Advertisements

Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
1 (törvényi, rendeleti szabályozás) Molnárné Ditzendy Judit főigazgató helyettes.
Az új Munka Törvénykönyvének legfontosabb változásai.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Jogok és kötelességek a családban.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
A TANULÓSZERZŐDÉS, MINT A DUÁLIS KÉPZÉS MOTORJA InnoLignum Sopron Erdészeti és Faipari Szakvásár és Rendezvénysorozat Szeptember 8. Soproni kereskedelmi.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Aktuális kérdések a gyámügyi-, és szociális igazgatásban
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Tanulószerződés-kötés
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Összeállította: Horváth Józsefné
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Öröklési szerződés és Köteles rész
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
„Út a munkához”program
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Az óvoda fenntartó lehetőségei a kisgyermekek hátránycsökkentésében
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Surányiné Palkó Eleonóra Szombathelyi Szűrcsapó Óvoda
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Közfoglalkoztatásból a versenyszférába- segítő munkaerőpiaci program
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Állampolgári jogok és kötelességek
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
A BTMN és SNI tanulókról (jogszabály-változások, vezetői feladatok)
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
A „Szertár” iskolai és óvodai szociális munka projekt célja
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
Pappné dr. Fülöp Enikő Nyírbátor Város Jegyzője OEVI vezető
Előadás másolata:

Az óvodafenntartó lehetőségei a kisgyermekek hátránycsökkentésében Kurilla Márta Közoktatás-vezető, tanügy-igazgatási szakértő, óvodai referens Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Közösségi Kapcsolatok Osztálya EFOP-3.1.1-14-2015-00001 Kisgyermekkori nevelés támogatása

I. Bevezetés I. 1. Fenntartó – Óvoda – Szülő II. 1 I. Bevezetés I.1. Fenntartó – Óvoda – Szülő II.1. Sajátos Nevelési Igényű gyermek, Beilleszkedési, Tanulási, Magatartási Nehézséggel küzdő gyermek II.2. Hátrányos Helyzetű, Halmozottan Hátrányos Helyzetű gyermek II.3. Ingyenes óvodai gyermekétkeztetés III. Jó gyakorlatok

Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) A helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó helyi önkormányzati feladatok különösen: … 6. óvodai ellátás; 8. gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások; 8a. szociális szolgáltatások és ellátások, amelyek keretében települési támogatás állapítható meg …

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 74. § (2) …. Az óvodai nevelésről, a nemzetiséghez tartozók óvodai neveléséről, a többi gyermekkel … együtt nevelhető … sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai neveléséről a települési önkormányzat vagy társulása intézmény alapítása és fenntartása vagy köznevelési szerződés révén gondoskodik.

Fenntartó – Óvoda – Szülő „Ha nem gondolod komolyan, akkor nem is kéne kimondanod, hogy szeretlek. De ha komolyan gondolod, akkor szerintem sokszor ki kell mondani. Az emberek hamar elfelejtik.” Júlia - 8 éves

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 83. § (2) A fenntartó ... b) dönt az óvodába történő jelentkezés módjáról, az óvodai általános felvételi időpontról, az óvoda heti és éves nyitvatartási idejének meghatározásáról, c) meghatározza a köznevelési intézmény költségvetését, továbbá … a kérhető térítési díj … megállapításának szabályait, a szociális alapon adható kedvezmények feltételeit, d) meghatározza az adott nevelési évben indítható óvodai csoportok számát, … e) ellenőrizheti a köznevelési intézmény gazdálkodását, működésének törvényességét, hatékonyságát, a szakmai munka eredményességét, nevelési-oktatási intézményben továbbá a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységet, a tanuló- és gyermekbaleset megelőzése érdekében tett intézkedéseket; … f) a köznevelési intézmény vezetőjének megbízása, kinevezése, a megbízás visszavonása, a jogviszony megszüntetésének jogával kapcsolatos, e törvényben foglalt korlátozó rendelkezések keretei között gyakorolja a munkáltatói jogokat a köznevelési intézmény vezetője felett, g) jóváhagyja a köznevelési intézmény … továbbképzési programját, h) értékeli a nevelési-oktatási intézmény pedagógiai programjában meghatározott feladatok végrehajtását, a pedagógiai-szakmai munka eredményességét, i) ellenőrzi a pedagógiai programot, a házirendet, valamint a SZMSZ-t.

Társadalom-politikai Közösségi Kapcsolatok Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Szervezeti felépítés (Kivonat) Jegyző Aljegyző Hatósági Iroda Humánszolgáltatási Iroda Szociálpolitikai Osztály Társadalom-politikai Osztály Közösségi Kapcsolatok Osztálya Szociális Ellátások Csoport Intézményi Csoport

Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata fenntartásában működő óvoda 1.

Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata fenntartásában működő óvoda 2.

Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata fenntartásában működő óvoda 3.

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 72. § (1) A szülő kötelessége, hogy a) gondoskodjon gyermeke értelmi, testi, érzelmi és erkölcsi fejlődéséhez szükséges feltételekről és arról, hogy gyermeke teljesítse kötelességeit, továbbá megadjon ehhez minden tőle elvárható segítséget, együttműködve az intézménnyel, figyelemmel kísérje gyermeke fejlődését, … b) biztosítsa gyermeke óvodai nevelésben való részvételét, továbbá tankötelezettségének teljesítését, c) tiszteletben tartsa az óvoda … vezetői, pedagógusai, alkalmazottai emberi méltóságát és jogait, tiszteletet tanúsítson irántuk. (2) A szülő gyermeke adottságainak, képességeinek, érdeklődésének megfelelően, saját vallási, világnézeti meggyőződésére, nemzetiségi hovatartozására tekintettel szabadon választhat óvodát …

SNI, BTMN „A szeretet az, amikor anyu kávét főz apának, de belekortyol mielőtt odaadná neki, csak a biztonság kedvéért, hogy ellenőrizze, hogy biztosan finom-e.” Dani - 7 éves

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 8. § (3) … A fenntartó az óvodában heti tizenegy órás időkeretben köteles megszervezni a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek fejlesztő, valamint a sajátos nevelési igényű gyermekek egészségügyi, pedagógiai célú habilitációs, rehabilitációs foglalkoztatását. Intézmény neve Gyermeklétszám SNI óra fő BTMN Ferenczy Ida Óvoda 959 121 34 39 Corvina Óvoda 870  100 36 Kálmán Lajos Óvoda 1052  60 18 44 Összesen 2881 281 88 117

HH, HHH „A szeretet az, amikor a kutyusom megnyalja az arcom akkor is, ha egész nap nem foglalkoztam vele.” Marika - 4 éves

A gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásáról szóló 1997. XXXI A gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásáról szóló 1997. XXXI. törvény 67/A. § (1) Hátrányos helyzetű az a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek …, aki esetében az alábbi körülmények közül egy fennáll: a) a szülő vagy a családbafogadó gyám … - önkéntes nyilatkozata alapján - megállapítható, hogy a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény igénylésekor legfeljebb alapfokú iskolai végzettséggel rendelkezik, b) a szülő vagy a családbafogadó gyám alacsony foglalkoztatottsága … a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény igénylésekor … vagy a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény igénylésének időpontját megelőző 16 hónapon belül legalább 12 hónapig álláskeresőként nyilvántartott személy, c) a gyermek elégtelen lakókörnyezete, illetve lakáskörülményei, ha megállapítható, hogy a gyermek … szegregátumnak nyilvánított lakókörnyezetben vagy félkomfortos, komfort nélküli vagy szükséglakásban, illetve olyan lakáskörülmények között él, ahol korlátozottan biztosítottak az egészséges fejlődéséhez szükséges feltételek. (2) Halmozottan hátrányos helyzetű a) az a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek …, aki esetében az (1) bekezdés a)-c) pontjaiban meghatározott körülmények közül legalább kettő fennáll, b) a nevelésbe vett gyermek … (3) A gyámhatóság a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság elbírálásával egyidejűleg kérelemre - külön döntésben, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsággal egyező időtartamra - megállapítja a gyermek … hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetének fennállását. (4) A hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzet fennállásának megállapítása a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság megállapítását követően is kérelmezhető. Ebben az esetben az (1) bekezdésben meghatározott feltételek fennállását a kérelem benyújtásának időpontjára vonatkozólag kell vizsgálni, valamint a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzet a kérelem benyújtásának napjától a fennálló rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény időtartamára állapítható meg.

A gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásáról szóló 1997. XXXI A gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásáról szóló 1997. XXXI. törvény 19. § (1) A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság megállapításának célja annak igazolása, hogy a gyermek szociális helyzete alapján jogosult a) a 21/B. §-ban meghatározott ingyenes vagy kedvezményes intézményi gyermekétkeztetésnek és - ha megfelel a 21/C. §-ban foglalt feltételeknek - a szünidei gyermekétkeztetésnek, b) a 20/A. §-ban meghatározott természetbeni támogatásnak, c) az e törvényben és más jogszabályban meghatározott egyéb kedvezményeknek az igénybevételére. … (2) A gyámhatóság megállapítja a gyermek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságát, amennyiben a gyermeket gondozó családban az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg a) az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének … a 140%-át, aa) ha a gyermeket egyedülálló szülő, illetve más törvényes képviselő gondozza, vagy ab) ha a gyermek tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos, vagy … b) az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 130%-át az a) pont alá nem tartozó esetben, feltéve, hogy a vagyoni helyzet vizsgálata során az egy főre jutó vagyon értéke nem haladja meg külön-külön vagy együttesen a (7) bekezdésben meghatározott értéket. … (7) Vagyon alatt azt a hasznosítható ingatlant, járművet, továbbá vagyoni értékű jogot kell érteni, amelynek egy főre jutó értéke a gyermeket gondozó családban a) külön-külön számítva az öregségi nyugdíj legkisebb összegének húszszorosát, vagy b) együtt számítva az öregségi nyugdíj legkisebb összegének hetvenszeresét meghaladja, azzal, hogy nem minősül vagyonnak az az ingatlan, amelyben a szülő vagy a tartásra köteles más törvényes képviselő életvitelszerűen lakik, az a vagyoni értékű jog, amely az általuk lakott ingatlanon áll fenn, továbbá a mozgáskorlátozottságra vagy tartós betegségre tekintettel fenntartott gépjármű.

20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról 173. § (1) Az óvoda a hátrányos helyzetű gyermekek számára az oktatásért felelős miniszter által kiadott személyiségfejlesztő, tehetséggondozó, felzárkóztató program szerint óvodai fejlesztő programot szervez. Az óvodai fejlesztő programban az a gyermek vehet részt, aki a Gyvt. 67/A. § alapján, figyelemmel a Gyvt. 161/Q. §-ában foglaltakra hátrányos helyzetűnek minősül. Az óvoda vezetője felveheti az óvodai fejlesztő programba azt a gyermeket is, aki nem hátrányos helyzetű, feltéve, hogy a gyermek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül. Az így felvehető gyermekek létszáma azonban nem haladhatja meg - tört létszám esetén felfelé kerekítve - az adott csoportba felvett, óvodai felkészítésben részt vevő gyermekek létszámának tizenöt százalékát. (2) Az óvodai fejlesztő program keretében - a gyermek igényéhez igazodva - biztosítja az óvoda a) a gyermek fejlesztésével kapcsolatos pedagógiai feladatokat, b) a szociális hátrányok enyhítését segítő pedagógiai tevékenységet, c) az együttműködések kialakítását azokkal a szolgálatokkal, amelyek a gyermekek óvodai nevelése során a szülőket támogatják, és a gyermekek számára szolgáltatásokat biztosítanak. (2a) A fejlesztő program keretében a pedagógus feladata az (1) bekezdésben foglalt programnak megfeleltethető tevékenységek megvalósítása, így egyéni fejlesztési terv készítése és ennek alapján történő képességfejlesztés, együttműködést támogató, szociális képességeket fejlesztő módszerek alkalmazása a gyermekek nevelésében, a gyermek fejlődését segítő más szakemberekkel történő együttműködés, a gyermekek differenciált, fejlesztő értékelése, a családjaikkal történő rendszeres kapcsolattartás.

Feladat-ellátási hely Összes gyermeklétszám Hátrányos Helyzetű, Halmozottan Hátrányos Helyzetű gyermekek Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata óvodáiban Intézmény neve Feladat-ellátási hely HH HHH Összes gyermeklétszám Ferenczy Ida Óvoda  Mátis Kálmán utca 8. 4 6 183   Mátis Kálmán utca 4. 2 107 Szabadkai utca 1/A 1 72 Juhász utca 1. 16 12 47 Klapka utca 14. 59 Csongrádi utca 39. 8 13 52 Tóth L. sétány 1. 165 Corvina Óvoda  Forradalom utca 3. 3 179 Ceglédi út 5-7. 140 Ifjúság út 1. 115 Csokor utca 9. 76 Mártírok útja 29. 19 Mártírok útja 31. 43 Matkó, Fő utca 32. 9 Kandó Kálmán utca 14. 7 71 Katona Zs. utca 1. 24 Kálmán Lajos Óvoda   Egyetértés utca 15-17. Bíró Lajos utca 22. 11 82 Pajtás utca 2.  152 Kossuth utca 17.  30 Boróka utca 2-4.  84 Lánchíd utca 16.  213 Kecskeméti út 41.  40 Juhar utca 11. 5  73

Ingyenes óvodai gyermekétkeztetés „A zongoravizsgámon egyedül voltam a színpadon és nagyon féltem. Odanéztem a közönségre, és apu ott mosolygott és integetett. Csak ő mosolygott. Ezután már nem féltem.” Csilla - 8 éves

328/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról 6. melléklet a 328/2011. (XII. 29.) Korm. rendelethez NYILATKOZAT a Gyvt. 21/B. § (1) bekezdés a) pontja szerinti ingyenes bölcsődei, mini bölcsődei és óvodai gyermekétkeztetés igénybevételéhez 1. Alulírott ........................... (születési név: .............................., születési hely, idő ................., ..... ... ... anyja neve: ..............................) ........................................ szám alatti lakos, mint a 1.1. .................................... nevű gyermek (születési hely, idő ................., ..... ... ... anyja neve: ...................................................), 1.2. .................................... nevű gyermek (születési hely, idő ................., ..... ... ... anyja neve: ...................................................),* 1.3. .................................... nevű gyermek (születési hely, idő ................., ..... ... ... anyja neve: ...................................................),* szülője/más törvényes képviselője/gondviselője (a megfelelő aláhúzandó) a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény szerinti gyermekétkeztetési normatív kedvezmény igénybevételét az alábbi jogcím alapján kérem, mivel a gyermek(ek):** a) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül ...... év .................. hónap ...... napjától, b) tartósan beteg vagy fogyatékos, c) családjában tartósan beteg vagy fogyatékos gyermeket nevelnek, d) családjában három vagy több gyermeket nevelnek,*** e) nevelésbe vételét rendelte el a gyámhatóság, vagy ----------------------------------------------------------------------- f) családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a kötelező legkisebb munkabér személyi jövedelemadóval, munkavállalói, egészségbiztosítási és nyugdíjjárulékkal csökkentett, azaz nettó összegének 130%-át. 1a. Az étkeztetés biztosítását □ kizárólag a déli meleg főétkezés, vagy □ a déli meleg főétkezés mellett egy kisétkezés, vagy □ a déli meleg főétkezés mellett két kisétkezés, vagy □ bölcsőde, mini bölcsőde esetében a déli meleg főétkezés mellett a reggeli főétkezés és két kisétkezés vonatkozásában kérem. 1b. Kérem diétás étrend biztosítását: igen / nem (a választott lehetőség aláhúzandó!) a következő egészségi állapotra tekintettel: ...................................................... 2. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek, egyúttal hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a gyermekétkeztetés normatív kedvezményének igénybevételéhez történő felhasználásához. Dátum: ................................................ .................................................... az ellátást igénybe vevő

328/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról 13/A. § (1) A szünidei gyermekétkeztetés keretében a gyermek lakóhelye, vagy ha a gyermek életvitelszerűen a bejelentett tartózkodási helyén lakik, a tartózkodási helye szerinti települési önkormányzat … a déli meleg főétkezés helyben történő elfogyasztásának megszervezéséről gondoskodik. … a szünidei gyermekétkeztetés az étel elvitelével vagy a gyermek számára történő kiszállításával is biztosítható. (2) A szünidei gyermekétkeztetés során, ha az étel helyben történő elfogyasztását a gyermek előre nem látható hiányzása, betegsége vagy egyéb ok akadályozza, a részére biztosított étel elvitelét a szülője, más törvényes képviselője vagy a szülő, más törvényes képviselő által megbízott személy számára lehetővé kell tenni. Ha erre nem kerül sor, akkor az étel másik, a Gyvt. 21/C. §-ában foglaltaknak megfelelő gyermek számára átadható helyben történő elfogyasztásra vagy elvitel formájában. (3) A települési önkormányzat a szünidei gyermekétkeztetést a) a tanév rendjéről szóló miniszteri rendeletben meghatározott őszi, téli és tavaszi tanítási szünet, valamint az ezen időtartamra eső, a bölcsődei ellátást nyújtó intézmény és az óvoda zárva tartásának időtartama alatti munkanapokon … és b) a tanév rendjéről szóló miniszteri rendeletben meghatározott nyári tanítási szünet időtartama alatt legalább 43 munkanapon, valamint az ezen időtartamra eső, a bölcsődei ellátást nyújtó intézmény és az óvoda zárva tartásának időtartama alatti munkanapokon … szervezi meg. … (5) A szünidei gyermekétkeztetéshez kapcsolódóan a települési önkormányzat szabadidős programot biztosíthat a gyermekek számára, különösen a nyári szünet időtartama alatt.

Közülük ingyenesen étkezik Ingyenes óvodai gyermekétkeztetés Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata óvodáiban Intézmény neve Gyermeklétszám Közülük havonta étkezik (átlagosan) Közülük ingyenesen étkezik Ferenczy Ida Óvoda 959   760 565 Corvina Óvoda 870  750 550  Kálmán Lajos Óvoda 1052  892  656  Összesen 2881 2402 1771

Jó gyakorlatok „Amikor szeret valaki, akkor máshogy mondja ki a neved. Valahol érzed, hogy az ő szájában biztonságban van a neved.” Zsolti - 4 éves

Az óvodai szerkezet megváltoztatása Az intézmények az addig kidolgozott és jól működő pedagógiai programjukat tovább folytathatták az új intézményi struktúrában is. A csökkenő óvodai csoportok ellenére az óvodákban dolgozók közalkalmazotti jogviszonyának megszüntetésére nem került sor, kizárólag a nyugdíjba vonulók álláshelyét szüntettük meg. A csoportok számának csökkenését követően az óvónői, dajkai munkakörben foglalkoztatottak továbbfoglalkoztatása intézményen belüli nyugdíjba vonulás következtében, továbbá másik Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata által fenntartott óvodába történő áthelyezéssel megoldódott.

Az óvodai szerkezet megváltoztatása A 2014/2015. nevelési évre jóváhagyott öt fejlesztőpedagógusi létszámot egy fővel megnöveltük, amely a szakmai munka színvonalának emelését eredményezte. Az intézményekben több óvodapedagógus is rendelkezett a fejlesztőpedagógus számára előírt végzettséggel. Az óvodai csoportok száma csökkent, ennek következtében az óvodai dajkák száma is csökkent, ugyanakkor a dajkák között többen rendelkeztek olyan végzettséggel, amely lehetővé tette pedagógiai asszisztensi feladatkörben való alkalmazásukat. Így a pedagógiai asszisztensi létszám is megnövekedett.

Az óvodai szerkezet megváltoztatása A gyermekek a megszűnő feladat-ellátási helyekről a szülői kéréseket figyelembe véve kerültek át másik feladat-ellátási helyre. „Mini csoportok” a 2015/2016. nevelési évtől a Széchenyivárosi Óvoda Juhar Utcai Óvodájában a Ferenczy Ida Óvoda Mátis Kálmán Utcai Óvodájában

Kommunikációs kapcsolatok SZÜLŐ ÓVODAPEDAGÓGUS INTÉZMÉNYVEZETŐ-HELYETTES INTÉZMÉNYVEZETŐ FENNTARTÓ JOGSZABÁLYOK

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! „Árnyék mögött fény ragyog, Nagyobb mögött – még nagyobb, Amire nézek: az vagyok…” (Ismeretlen eredetű) EFOP-3.1.1-14-2015-00001 Kisgyermekkori nevelés támogatása