Kandó Kálmán
Kandó Kálmán Magyar mérnök, a nagyfeszültségű, háromfázisú, váltakozó áramú vontatás első alkalmazója, mozdonyoknál a fázisváltó kidolgozója, a vasút-villamosítás úttörője. EMLÉKTÁBLA KANDÓ KÁLMÁN, MAGYAR GÉPÉSZMÉRNÖK TISZETELETÉRE
Kandó Kálmán Életpályája Régi, nemesi családból származott. Szülei a fasori gimnáziumból a Kármán Mór alapította Gyakorlóiskolába (a Trefortba) íratták át. AZ ELTE TREFORT ÁGOSTON GYAKORLÓISKOLA ÉPÜLETE
Kandó Kálmán Életpályája 1888-ban beíratkozott a budapesti József Műegyetemre. A villamosság korán felkeltette az érdeklődését. 1892-ben kapta meg gépészmérnöki oklevelét. A JÓZSEF MŰEGYETEM (XI. KERÜLET, BUDAFOKI ÚT)
Kandó Kálmán Életpályája 1893-ig a haditengerészetnél szolgált. A Compaigne de Fives- Lille villamos gyárának tervezési osztályán kapott állást. A gyárban az indukció motorok gyártására kidolgozott egy új szerkesztési-számítási eljárást, amely a gazdaságos villanymotorok gyártását tette lehetővé. MÁV V44 „RADONY” MOZDONY
Kandó híre eljut Mechwart Andráshoz. Kandó Kálmán A Ganzban Kandó híre eljut Mechwart Andráshoz. Az ifjú mérnök hamarosan bevezeti az indukciós motorok hazai gyártását. Kiépíti a transzformátorépítési hálózatot. GANZ TRANSZFORMÁTOR 1885-BŐL
1895-től a szerkesztési osztály vezetője. Új motorsorozat megalkotása. Kandó Kálmán A Ganzban 1895-től a szerkesztési osztály vezetője. Új motorsorozat megalkotása. Amerikai tanulmányútja során felismeri, hogy az egyenáramú vontatás gazdaságtalan és hosszabb távú szállításra sem alkalmas. A Rete Adriatica vállalattól megkapja első nagy megrendelését.
Kandó Kálmán A Valtellina-vasút MOZDONY A VALTELLINA-VASÚTON A VALTELLINA-VASÚT ÚTVONALA
Kandó Kálmán A Valtellina-vasút A vasút villamosítására Kandót kérték fel. Rekordidő alatt készült el az átalakítás: 1902. szeptember 4-től október 15-ig tartott. Energiaforrása az ott található folyóra telepített vízierőmű volt.
Kandó Kálmán Képek a munkálatokról
Kandó Kálmán A Valtellina-vasút mozdonyai Kétféle mozdonyt építettek; míg az utasokat motorkocsik, addig a rakományt tehermozdonyok szállították. A MOTORKOCSIK EGYIKE JELENTŐS TEHERVONAT
Kandó Kálmán Magyarországi sikerek Kandó, miután befejezte a Valtellina-vasút villamosítását, Magyarországon is meg akarta valósítani a villamos üzemet. 1923: próbaüzem a Budapest-Alag vasútvonalon. A MÁV a Budapest-Hegyeshalom vonalat is villamosítani akarja. 1930-ban kezdődtek el a munkálatok.
Kandó Kálmán Szabadalmai 1895 és 1929 között megadott szabadalmainak száma 69. A szabadalmak a villamosvasúti motorok, többfázisú váltóáramú motorok, önműködő kapcsolóberendezések, felsővezetékek és erőátviteli telepek témái közé csoportosíthatók.
1931. január 13-án hirtelenül halt meg. Kandó Kálmán Halála 1931. január 13-án hirtelenül halt meg. Nem érhette meg, hogy befejezzék a Budapest-Hegyeshalom vasútvonalat. A munkálatokat Ratkovszky Ferenc és Mándi Andor fejezik be. A Kerepesi temetőben helyezik örök nyugalomra.
Kandó Kálmán A korai villamos mozdonyok
Készítették: Bruckner Vince és Tomasz Máté Kandó Kálmán VÉGE Készítették: Bruckner Vince és Tomasz Máté
Kandó Kálmán Források http://hu.wikipedia.org/wiki/Kand%C3%B3_K%C3%A1lm%C3%A1n http://www.omikk.bme.hu/archivum/magyarok/htm/kandorov.htm http://www.termeszetvilaga.hu/tv2002/tv0210/radnai.html http://www.google.hu/imgres?q=Transzform%C3%A1tor&um=1&hl=hu&sa=N&rlz=1C1SKPL_enHU436HU436&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbnid=u9L6bsXyx4NCzM:&imgrefurl=http://mek.oszk.hu/01900/01905/html/index1542.html&docid=0JvgLP5g10MYlM&w=699&h=598&ei=egt2TuKmNsag4gTYioGKDQ&zoom=1&iact=rc&dur=329&page=1&tbnh=135&tbnw=162&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:7,s:0&tx=51&ty=88 http://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_V44