Kandó Kálmán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Magyar CIVINET 5. találkozója Zalaegerszeg Szeptember Köszönti.
Advertisements

SZABÓ LŐRINC Született1900. március 31. Miskolc Elhunyt1957. október 3. (57 évesen) Budapest Nemzetiségmagyar SzüleiSzabó Lőrinc Panyiczky Ilona.
es vonal Fiumei út/Magdolna utca - Harangláb utca/Kozma utca 1. a.)A végállomásra való behaladást lehetővé tevő váltó elsődleges állítási lehetősége.
Holnemvolt Budapest. Csodálatosan gazdag fotóhagyatékkal bővült a Fortepan: a levéltár jóvoltából a fényképész Klösz György 1500 képe vált közkinccsé.
1 VIII. VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL A KIVITELEZÉSIG VASÚTI PÁLYÁS MÉRNÖKTOVÁBBKÉPZŐ Magyar Mérnöki Kamara Budapest, EU támogatású projektek.
Zala Megyei Irodája 2015-ben megvalósult programjaink.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Áj falu. Fekvése: Tornától 4 km-re északra a Szlovák karszthegység az Áj-i szurdok-völgy bejáratánál fekszik m tengerszint feletti magasságban.
Manhertz Gábor; Raj Levente Tanársegéd; Tanszéki mérnök Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék.
Deák Ferenc A haza bölcse október 17. – január 28. Készítette: Frank Ádám (11.b)
es vonal Kőér utca/Üllői út - Béke tér 1. a.)Lajosmizsei sorompó mindkét irányban b.)Lajosmizsei sorompó mindkét irányban és az Iparvasút megálló.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A szakiskolák aktuális problémái
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
CAF URBOS 3/9 TÍPUSÚ VILLAMOS ÜTKÖZÉS VIZSGÁLATA
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Kállai Ferenc (eredetileg Krampner Ferenc; Gyoma, október 4
„Ó, azok a Boldog Békeidők…”
Hogyan közelíthető meg Kelenföld kocsiszín vágányhálózata a Bartók Béla úti villamosvonalról? A Kelenföld kocsiszín előtti kezelővágányra a Móricz Zsigmond.
Alsóörsről Csopakra, 2. rész Készítette: Szabó Lilla
A Blaha Lujza tér M végállomás átmenő vágánya melyik vágánnyal létesít kapcsolatot? Csak az Újbuda-központ M és a Móricz Zsigmond körtér M irányú vágánnyal.
Készítette: Mészáros Ádám
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?

Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A Széll Kálmán tér irányú vágánnyal létesít közvetlen kapcsolatot b.)
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Szülői választmány 2016.okt.18.
M4 metróvonal beüzemelési folyamatai
KészítetteKálmán és Olivér:
A teljesített kérés.
VASÚTI PÁLYÁK Alépítmény I Budapest 2013.
Található-e hurokvágány a kocsiszín területén?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
PETŐFI KÖLTÉSZETÉNEK ÁLTALÁNOS JELLEMZŐI
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A Széll Kálmán tér irányú vágánnyal létesít közvetlen kapcsolatot b.)
Miért pont a bme-vik?.
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Készítette: Boros Bence
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Hárskúti Megújuló Energia Központ
Nap és/vagy szél energia
Kalickás forgórészű aszinkronmotor csillag-delta indítása
Fényforrások 3. Kisülőlámpák 3.4 Működtető szerelvények
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
ENERGETIKUS KÉPZÉS VILLAMOS SZAKTANTÁRGYA.
Paulay Ede Az ember tragédiája.
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Járműtelepi rendszermodell 2.
Az ember tragédiája Iglódi István rendezésével
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Iglódi István rendezése
Válassza ki a Blaha Lujza tér végállomásra vonatkozó helyes állítást!
2. csapat Bugát Pál és kortársai
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Madách Imre Az ember tragédiája Paulay Ede rendezésével.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Az alábbiak közül mely esetekben működik a homokszóró berendezés?
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
Válassza ki a 28-as és 37-es jelzésű villamos Új köztemető (Kozma utca) végállomására vonatkozó helyes állítást! a.) A végállomásra való behaladást lehetővé.
Nincs lehetőség hátsó áramszedő üzemszerű használatára b.)
Előadás másolata:

Kandó Kálmán

Kandó Kálmán Magyar mérnök, a nagyfeszültségű, háromfázisú, váltakozó áramú vontatás első alkalmazója, mozdonyoknál a fázisváltó kidolgozója, a vasút-villamosítás úttörője. EMLÉKTÁBLA KANDÓ KÁLMÁN, MAGYAR GÉPÉSZMÉRNÖK TISZETELETÉRE

Kandó Kálmán Életpályája Régi, nemesi családból származott. Szülei a fasori gimnáziumból a Kármán Mór alapította Gyakorlóiskolába (a Trefortba) íratták át. AZ ELTE TREFORT ÁGOSTON GYAKORLÓISKOLA ÉPÜLETE

Kandó Kálmán Életpályája 1888-ban beíratkozott a budapesti József Műegyetemre. A villamosság korán felkeltette az érdeklődését. 1892-ben kapta meg gépészmérnöki oklevelét. A JÓZSEF MŰEGYETEM (XI. KERÜLET, BUDAFOKI ÚT)

Kandó Kálmán Életpályája 1893-ig a haditengerészetnél szolgált. A Compaigne de Fives- Lille villamos gyárának tervezési osztályán kapott állást. A gyárban az indukció motorok gyártására kidolgozott egy új szerkesztési-számítási eljárást, amely a gazdaságos villanymotorok gyártását tette lehetővé. MÁV V44 „RADONY” MOZDONY

Kandó híre eljut Mechwart Andráshoz. Kandó Kálmán A Ganzban Kandó híre eljut Mechwart Andráshoz. Az ifjú mérnök hamarosan bevezeti az indukciós motorok hazai gyártását. Kiépíti a transzformátorépítési hálózatot. GANZ TRANSZFORMÁTOR 1885-BŐL

1895-től a szerkesztési osztály vezetője. Új motorsorozat megalkotása. Kandó Kálmán A Ganzban 1895-től a szerkesztési osztály vezetője. Új motorsorozat megalkotása. Amerikai tanulmányútja során felismeri, hogy az egyenáramú vontatás gazdaságtalan és hosszabb távú szállításra sem alkalmas. A Rete Adriatica vállalattól megkapja első nagy megrendelését.

Kandó Kálmán A Valtellina-vasút MOZDONY A VALTELLINA-VASÚTON A VALTELLINA-VASÚT ÚTVONALA

Kandó Kálmán A Valtellina-vasút A vasút villamosítására Kandót kérték fel. Rekordidő alatt készült el az átalakítás: 1902. szeptember 4-től október 15-ig tartott. Energiaforrása az ott található folyóra telepített vízierőmű volt.

Kandó Kálmán Képek a munkálatokról

Kandó Kálmán A Valtellina-vasút mozdonyai Kétféle mozdonyt építettek; míg az utasokat motorkocsik, addig a rakományt tehermozdonyok szállították. A MOTORKOCSIK EGYIKE JELENTŐS TEHERVONAT

Kandó Kálmán Magyarországi sikerek Kandó, miután befejezte a Valtellina-vasút villamosítását, Magyarországon is meg akarta valósítani a villamos üzemet. 1923: próbaüzem a Budapest-Alag vasútvonalon. A MÁV a Budapest-Hegyeshalom vonalat is villamosítani akarja. 1930-ban kezdődtek el a munkálatok.

Kandó Kálmán Szabadalmai 1895 és 1929 között megadott szabadalmainak száma 69. A szabadalmak a villamosvasúti motorok, többfázisú váltóáramú motorok, önműködő kapcsolóberendezések, felsővezetékek és erőátviteli telepek témái közé csoportosíthatók.

1931. január 13-án hirtelenül halt meg. Kandó Kálmán Halála 1931. január 13-án hirtelenül halt meg. Nem érhette meg, hogy befejezzék a Budapest-Hegyeshalom vasútvonalat. A munkálatokat Ratkovszky Ferenc és Mándi Andor fejezik be. A Kerepesi temetőben helyezik örök nyugalomra.

Kandó Kálmán A korai villamos mozdonyok

Készítették: Bruckner Vince és Tomasz Máté Kandó Kálmán VÉGE Készítették: Bruckner Vince és Tomasz Máté

Kandó Kálmán Források http://hu.wikipedia.org/wiki/Kand%C3%B3_K%C3%A1lm%C3%A1n http://www.omikk.bme.hu/archivum/magyarok/htm/kandorov.htm http://www.termeszetvilaga.hu/tv2002/tv0210/radnai.html http://www.google.hu/imgres?q=Transzform%C3%A1tor&um=1&hl=hu&sa=N&rlz=1C1SKPL_enHU436HU436&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbnid=u9L6bsXyx4NCzM:&imgrefurl=http://mek.oszk.hu/01900/01905/html/index1542.html&docid=0JvgLP5g10MYlM&w=699&h=598&ei=egt2TuKmNsag4gTYioGKDQ&zoom=1&iact=rc&dur=329&page=1&tbnh=135&tbnw=162&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:7,s:0&tx=51&ty=88 http://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_V44