MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP-3.4.3/08-/ ZÁRÓKONFERENCIA
Advertisements

Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Pályaválasztás 2014/15.
A TEHETSÉGGONDOZÁS LEHETŐSÉGEI A TISZA-TÓ TÉRSÉGÉBEN Dr. Mező Ferenc • Korosztályok • Tehetségterületek • Léptékek • Együttműködés.
A Hallgatói Mentorprogram működése
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
Iskolánkról.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Tehetségpont létrehozása
Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
 Alakuló ülés időpontja: február 16.  Dokumentumok benyújtása: március 03.  Bejegyzés: április 28.  Nyilvántartási szám: TT 700.
 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Óvodai tehetséggondozó program kialakítása
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Készítette: Kocsis Erzsébet
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
főosztályvezető-helyettes
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
A Minősített Tehetséggondozó Műhelyekről
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT PTE Gyakorló Iskola Pécs

Intézményi szerkezet

ÚNK, Szakszolgálat segítség MTM TERVEZETT TEVÉKENYSÉGEK Tehetség- mentorálás tehetség- pontok partner- intézmények Tehetséggondozás egyetemi műhelyek egyesületek tehetség műhelyek tanóra, szakkör Tehetségszűrés gimnázium (követő, 9.évf?) ált. iskola 5. évf. ÚNK, Szakszolgálat segítség Tehetség- tanácsadás belső tudásmegosztás szülők hallgatók

MTM TERVEZETT TEVÉKENYSÉGEK Tehetségszűrés gimnázium (követő, 9.évf) ált. iskola 5. évf. ÚNK, Szakszolgálat segítség

MTM TERVEZETT TEVÉKENYSÉGEK Tehetséggondozás egyetemi műhelyek egyesületek tehetségműhelyek tanóra, szakkör

MTM TERVEZETT TEVÉKENYSÉGEK Tehetség-tanácsadás partner- intézmények belső tudásmegosztás szülők hallgatók ÚNK, Szakszolgálat segítség

MTM TERVEZETT TEVÉKENYSÉGEK Tehetség-mentorálás Tehetségpontok Partnerintézmények

Az MTM tevékenységi szintjei I. Intézményi szint II. Hallgatói gyakorlatok szintje III. Partnerintézmények* szintje IV. Egyetemi tehetségműhelyek szintje V. Külső kapcsolatok szintje

Kapcsolódó tevékenységek I. Intézményi szint Intézmény típus Forma Tehetségterület Kapcsolódó tevékenységek általános iskola tanórai tehetséggondozás   nyelvészeti logikai-matematikai természeti térbeli-vizuális testi-kinesztetikus rendszer jellegű tehetségazo-nosító szűrés 5. osztályban differenciálás, gazdagítás, egyéni fejlesztő programok tanórán kívüli tehetségműhelyek zenei érdeklődés, majd a szűrések alapján szervezett műhelyek

Kapcsolódó tevékenységek I. Intézményi szint Intézménytip. Forma Tehetségterület Kapcsolódó tevékenységek Gimnázium tanórai tehetséggondozás – tagozatok – fakultációk nyelvészeti, logikai-matematikai térbeli-vizuális természeti testi-kinesztetikus interperszonális felvételik-bemeneti szűrés tehetségszűrés 9. évfolyamon mérések, hatásvizsgálat tanórán kívüli tehetségműhelyek természeti, zenei nyelvészeti versenyfelkészítés egyéni fejlesztő programok Hatásvizsgálat együttesek, csoportok zenei

II. Hallgatói gyakorlatok szintje Intézmény típus Forma Tehetségterület Kapcsolódó tevékenységek általános iskola, gimnázium csoportos szakmai gyakorlat pedagógiai-pszichológiai hospitálások összefüggő egyéni szakmai gyakorlat nyelvészeti logikai-matematikai természeti zenei térbeli-vizuális testi-kinesztetikus interperszonális a tanórai differenciálás, és az egyéni fejlesztő programok megismertetése, hallgatók diákmentori tevékenységének megszervezése hallgatói részvétel biztosítása a tehetségazonosító szűrések elvégzésében hallgatók bevonása a hatásvizsgálatok elvégzésében.

III. Partnerintézmények szintje Intézmény típus Forma Tehetségterület Kapcsolódó tevékenységek általános iskola, gimnázium, szakgimnázium, kollégium, tudásmegosztás tapasztalatcsere mentorálás szakmai műhelyek nyelvészeti, logikai-matematikai, Zenei, térbeli-vizuális, testi-kinesztetikus interperszonális a tehetséggondozás terén szerzett tapasztalatok átadása a partner pedagógusoknak, a partnerek által alkalmazott jó gyakorlatok megismerése, adaptációs eljárások megismerése, mentorfórumok szervezése  

IV. Egyetemi tehetségműhelyek szintje Intézmény típus Forma Tehetségterület Kapcsolódó tevékenységek általános iskola, gimnázium hallgatói mentorok tevékenysége tehetségműhelyek   nyelvészeti logikai-matematikai zenei térbeli-vizuális testi-kinesztikus interperszonális intraperszonális - a hallgatók diákmentori tevékenységének megszervezése (nem csak tanárszakosok!) - az egyetemi műhelyvezetőkkel kötött megállapodások a 11. 12. évfolyamok emelt szintű felkészítőin való részvételről, és a tehetségműhelyekbe való bekapcsolásról -11.12. évfolyamosok kiválasztása és a részvételük az egyetemi műhelyek munkáiban

V. Külső kapcsolatok szintje Intézmény típus Forma Tehetségterület Kapcsolódó tevékenységek óvodák, általános iskolák, gimnáziumok, szakgimnázium, szakszolgálatok fórumok tudásmegosztó rendezvények tapasztalatcserék tájékoztatók Szülők Akadémiája Tehetségpontok találkozója gyakorlóiskolai hálózati együttműködés   nyelvészeti logikai-matematikai zenei természeti térbeli-vizuális testi-kinesztetikus interperszonális intraperszonális - tehetség tanácsadás szervezetten és egyéni segítségnyújtás formájában - rendezvények, találkozók szervezése - versenyek, bemutatók szervezése - bemutató foglalkozások tartása módszertani anyagok kidolgozása - célzott segítségnyújtás a tehetséggondozásban érintettek részére (diákok, szülők, tehetséggondozók)

„Bár tehetséggel foglalkozni igen megterhelő lehet, a tehetséges gyermek nem teher. Inkább kihívás. Gyarmathy Éva